Ga naar inhoud
  • 0

Garage vind asje vv onzin


arthurs

Vraag

Na erg veel ellende gelezen te hebben over het beruchte asje wat rond wordt dacht ik dit maar eens te laten vv. Mijn universele garage vind dit echter niet nodig en het verkopen van angst zou ik maar zeggen. Auto heeft een bmp motor en 285.000 gelopen. Waar kan ik ergens in de buurt van Breda dit voor een schappelijke prijs laten doen. Ik ben zelf niet onhandig kan best meehelpen maar heb geen brug. Ik wil dit graag voor de vakantie geregeld hebben, maar heb verder idd nog geen reden om aan te nemen dat hij zo kapot gaat, anders dan de berichten op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had die 2 liter blok dus ook,weggedaan omdat ik niet weer geld wou uitgeven,verder goede blokken he,,,alleen wat resonantie vond ik,ondanks de balansas

geen idee, ik heb er namelijk nooit mee kunnen rijden mét 'n balansas erin ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij hadden een keer een Passat waarbij we de eerste oliepompmodificatie gedaan hebben toevallig een identieke Passat in de werkplaats en die ernaast gezet en mee gereden om te kijken/horen/voelen of er verschil was tussen wel of geen balansasmodule was, dit was er dus niet. Ik sprak gisteren de eigenaar van deze Passat die zelfs wist te melden dat de motor na modificatie rustiger was gaan lopen. Deze Passat was overigens nóg niet stuk, hier kwamen we toevallig achter aangezien het plastic deel van de oliepeilstok afgebroken onderin het carter alg wat we toen gedemonteerd hebben om dit te verwijderen en we de speling zagen op het asje.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passat van Arthur had (al)een tandwielaandrijving met een 100mm asje(die ik helaas niet had die lengte). Asje had erg licht afdrukken erop staan. Niet voelbaar maar wel zichtbaar alsof de lak er wat af was.

Er was al eerder aan dat deel gewerkt, er zat nl wat pakking aan de oliepomp en in het aanzuigzeefje.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alleen voor het zeker weten dat het geen probleem gaat geven was het voor mij de moeite om ff 150 km uit de buurt te gaan voor een controle. De modificatie was wel aangegeven d.m.v. een sticker bij het reservewiel, maar niet in het instructieboekje. Ik ben voorlopig toch het gevoel kwijt dat mijn asje snel de geest geeft en dat is me ook wat waard. De vorige eigenaar heeft eigenlijk precies gedaan wat zo ongeveer iedereen wil doen die een passat koopt ( tunen, egr, pomp).  Voor degene die twijfelen zoals ik deed zal ik nog eens een foto maken van de stickers bij het reservewiel. Gewoon met de hand geschreven code duid soms echt op een modificatie. :smile:  :smile:

 

post-23620-0-36302000-1469995025_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is vorige maand ook het asje vervangen, oude asje heb ik inmiddels weg gegooid, maar was duidelijk aan het slijten en goed op weg naar zijn einde! voor het 10tje dat het gekost heet (we wisten niet of het de grote of de kleine versie was) is het mij dubbel en dwars waard geweest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmzz,

 

Ben dus bij mijn VW dealer geweest waar ik mijn auto voor onderhoud breng. Dit verhaal verteld en monteur was er blijkbaar bekend mee.

Alleen vragen ze 500 EUR!! om het asje te vervangen  :blink2:

 

Iemand die een adresje weet in de buurt van Limburg (Maastricht) die het doet voor een schappelijker prijs? Of is 500 EUR een normale prijs?

aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Veel te duur. Kost als je rustig werkt 2 uurtjes. Auto op de brug, onderplaat eraf, carterbekleding eraf, sensor loskoppelen, olie aftappen, carter eronderuit, asje eruit, asje erin enz.

 

Uurloon garage 85 euro, asje kost 5 euro dus 225 euro met nieuwe olie.

 

Of ze gaan hem ombouwen naar een andere pomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmzz,

 

Ben dus bij mijn VW dealer geweest waar ik mijn auto voor onderhoud breng. Dit verhaal verteld en monteur was er blijkbaar bekend mee.

Alleen vragen ze 500 EUR!! om het asje te vervangen  :blink2:

 

Iemand die een adresje weet in de buurt van Limburg (Maastricht) die het doet voor een schappelijker prijs? Of is 500 EUR een normale prijs?

informeer eens bij vagtechniek in Nuenen? misschien 'n béétje verder rijden, maar absoluut 'n topfirma qua service en vakbekwaamheid :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.vagtechniek.nl/garage/prijslijst/ombouw-balansasmodule/

Dit is wel met plaatsing van een betere betrouwbare oliepomp dus niet de vervanging van enkel dat waardeloze asje.

 

Moet het binnenkort ook eens gaan inplannen.

Gewoon het asje laten vervangen. Is een stuk voordeliger of je wilt nog 300.000km rijden met je auto, dan is beter om de pomp te laten verbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na het lezen van alle problemen met balansmodule was ik er niet zo gerust meer op. Daar mijn kilometerstand zo,n 224500 is. Ben naar Vagtechniek gegaan en daar laten ombouwen met een oliepomp. Dit is in een dag geregeld.  

Het bleek geen overbodige luxe te zijn want zowel het asje als de ketting (een van eerste motoren BKP) waren behoorlijk versleten. Rij nu weer met plezier en gerust idee. Passat 2005 2.0tdi.

aangepast door Hans571
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden