Ga naar inhoud

martijn v o

Moderators
  • Aantal items

    7394
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    39

Community Answers

  1. martijn v o's bericht in Olie handbak vervangen was marked as the answer   
    Motorplaat eronder uit, olie aftapbout versnellingsbak aan de onderzijde losnemen en olie eruit laten lopen.
    Vullen gaat aan de zijkant en net zoveel erin dat het er weer uitloopt.
     
    Je hebt het over een handbak maar verder staat automaat, ik ga uit van een handbak.
     
  2. martijn v o's bericht in Alarm schakelt vanzelf in was marked as the answer   
    Ik zou beginnen met de sleutels opnieuw te activeren en kijken of het dan werkt.
     
    Als ik het zo lees is het geen echt alarm, maar een later ingebouwd alarm.
    Normaal als het alarm afgaat kun je de auto niet starten, dan is de startblokkering namelijk actief.
     
    Het alarm gaat af door:
    - activeren van de aanwezigheids sensor (ouder type ultrasoon, wat nieuwer middels radar)
    - activeren van ruitbreuksensor
    - activeren van hellingshoek detectiesensor
    - activatie van deursignaal, motorklepsignaal of achterklep signaal.
    - ook activatie bij het wegvallen van de accuspanning (slechte accu)
    - Vaak is de noodaccu ook defect en trekt daardoor de auto accu leeg die daardoor weer onder een voltage komt en het alarm kan laten afgaan.
     
    Normaal kun je aan het knipperen van het ledje zien, welke sensor is geactiveerd, maar dat werkt denk ik zo niet meer.
     
    Ik zou het alarmkastje opzoeken (vaak onder het dashboard bij de bestuurder) en de bekabeling compleet weghalen als je het toch niet gebruikt.
  3. martijn v o's bericht in Vertraging bij starten met temperatuur <5°C was marked as the answer   
    Bijlage is van de BKP en dat is nog de pompverstuiver.
     
    Dat de auto vertraagt start is normaal wordt door het motormanagement geregeld.
    Heeft te maken met het voorgloeien wat iedere VAG diesel doet beneden de 14 graden.
    Hij gloeit eerst volle bak voor 2 seconden en daarna gloeit ie nog na.
    Systeem is overigens wel nieuwer, het is een snelgloeisysteem en niet zoals vroeger eerst driee maal een halve dag voorgloeien.
     
    Ook als je de startknop heel kort indrukt start ie gewoon alleen niet direct, let maar eens op.
  4. martijn v o's bericht in Shop code orginele kabel was marked as the answer   
    http://forums.ross-tech.com/showthread.php?2601-How-to-get-Verified
  5. martijn v o's bericht in Olielampje knippert 5x geel bij starten was marked as the answer   
    Geel is niveau rood is druk.
    Als het peil in orde is, dan zou ik de sensor verdenken.
  6. martijn v o's bericht in foutcode 18000; ECU of sensor? was marked as the answer   
    Check eerst de bekabeling maar eens. De boom bij de startmotor. Als je de auto stationair laat lopen en dan aan de kabelboom duwen en trekken.
  7. martijn v o's bericht in Onbekend probleem met 3c 2.0 TDI 140pk variant was marked as the answer   
    Klinkt als een defecte turboslang. Welke motorcode? en even je auto laten uitlezen betreft de storing dan kun je wat gerichter zoeken.
  8. martijn v o's bericht in Positie sensor EGR sensor 2. was marked as the answer   
    Ik denk dat ik het gevonden heb. Ik ben de referentiespanning nog maar eens gaan meten, die was op de camping goed namelijk 5,01 Volt. Hier op de parkeerplaats was hij 3,6 Volt. Toen ik aan de kabelboom rommelde was hij 0 Volt. Oeps das niet goed.
    Ik heb toen een paperclip in de stekker gedaan, deze opgebonden met een tayrib, en de multimeter aan de paperclip en de massa.
    Toen ben ik op de kabelboom kan kloppen zodat ik de waarde zag veranderen. Zie hier het resultaat:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden