Motorsteunen vervangen, heeft dat het probleem verholpen?
De motorsteunen van de B8 zijn inderdaad niet heel erg degelijk. Bij meerdere is de motor/bak-steun vervangen, omdat ie slap was. Ook bij die van mij overigens, bij circa 110dkm dacht ik te herinneren.
Ik kan geen goede foto vinden, maar ik probeer het zo even. Het is niet over het hoofd te zien.
Als je in de buurt van die rode cirkel kijkt, dan zie je 2 (dikke) zwarte buizen onder elkaar naar de binnenkant van de auto gaan. Om die 2 buizen doe je een tiewrap.
Hetgeen wat je beschrijft had ik ook, voornamelijk tussen 1800 en 2200 rpm. Tiewrap om de 2 buizen (van de verwarming ofzo, zie topic van Hans Jan). En sindsdien geen resonantie/gebrom meer in de auto bij 1800-2200 rpm.
Sla het BP Ultimate Diesel verhaal maar over. Direct naar Matthijs gaan.
Je garage is toch niet toevallig de lokale dealer Pouw he? Wat zijn dat een stel prutsers zeg..