Ga naar inhoud

dieseltje

Members+
  • Aantal items

    15494
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    76

dieseltje won de laatste dag op juli 19

dieseltje had de meest gelikete inhoud!

Over dieseltje

  • Verjaardag 04-05-1967

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Groningen (Geboren Fries)
  • Naam
    Alle

Overige

  • Vagcom
    Ross-Tech
  • Auto
    Passat 3C 2.0 TDI DSG 2008

Recente bezoekers van dit profiel

3777 profielweergaven

dieseltje's Achievements

3,8k

Community reputatie

6

Community Answers

  1. Ik had destijds één met halve software. Dacht door te flashen wel de boel goed te krijgen, alleen heb je ook nog datasets nodig en die zijn er niet. dus gewoon één via Ali en anders via de onderdelenlijn een echte 3AA versie.
  2. dieseltje

    Rammel in het stuur

    @tippi Als je een nieuwe airbag hebt, kan ik deze wel ompluggen voor je.
  3. dieseltje

    Rammel in het stuur

    Denk dat hij bedoeld iemand met een zelfde stuur om de airbag in het andere stuur te zetten en zo te checken of de rammel dan mee gaat naar t andere stuur en vice versa. Aangezien ik een 3C heb met GTI stuur zal dat niet veel zin hebben.
  4. Kortom - meet het punt op de lengte as uit. - meet de afwijking van het spiegeltje tov lengte as - plaats de laser recht voor het spiegeltje parallel aan de lengte as op afstand ca 114,5 cm (+/- 0,5 cm) - maak een kartonnetje met een gat van ca 2x2 cm Deze over de laser plaatsten zodat de laserstraal door het gat schijnt. - Geef aan op welke hoogte de laserstraal zicht bevint. - teken af de lijn 4 cm hoog en 2,4 cm naar rechts - de laserstraal terug gekaatst vanaf het spiegeltje moet het gemarkeerde punt verlichten.
  5. Filmpje is duidelijk. Alleen spreekt die de eerdergenoemde procedure tegen. De eerste beschrijving geeft aan dat de lichtbundel weer op beginpunt terug moet komen, zonder afwijking. In het filmpje wordt een bepaalde berekening toegepast waardoor de lichtbundel 4 cm hoger uitkomt en 2,4 cm naar rechts. Aangezien ook in de 2e genoemde website dezelfde ELOF (+4cm) AZOF (+2,4 cm) gebruikt wordt ga ik daar maar eerst van uit.
  6. Als het spiegeltje gekanteld zou zijn, zou er ook een exacte afstand bekend moeten zijn om de juiste hoek te kunnen maken, zodat je ook weer op het nulpunt uitkomt. Vanavond nog een rondje meen hoeveel offset ik van de hartlijn van de auto moet moet hebben.
  7. Na upgrade van mijn Remsysteem naar B7 heb ik t idee dat mijn ACC radar niet helemaal goed uitgelijnd staat. Nu ben gisteravond even een half uurtje bezig geweest om een uitlijn opstelling te maken, maar kom ik op het volgende probleem. Er is zover ik kan vinden geen 100% juiste handleiding/how-to hoe dit t beste uitgevoerd kan worden. Inmiddels het volgende kunnen vinden: Om dit te doen, moet je een laserwaterpas op afstand van ongeveer 70 cm en op een hoogte van ongeveer 80 cm (normale kentekenplaathoogte achter) opgestel;en en deze vervolgens zodanig uitlijnen dat de laser direct op de spiegel van de radarsensor wordt gericht. Met behulp van een wit vel papier kun je vervolgens de door de spiegel gereflecteerde "laserstraal" met behulp van de drie bevestigingsschroeven uitlijnen, zodat deze rechtstreeks naar het startpunt werd teruggekaatst (laserwaterpas) Echter staat hier niet in vermeld of de laserwaterpas vanuit het midden van de auto op de spiegel moet schijnen of dat de laserwaterpas haaks op t spiegeltje op de ACC moet schijnen. Betreffend uitlijnspiegeltje zit links boven op de ACC radar. 2e plaatje geeft aan wat ik bedoel. opstelling A of opstelling B.
  8. Nieuw stukje getwiste kabel of de breuk repareren. gelukkig is de oorzaak gevonden👍🏻
  9. Als je de massa draad van de accu los haalt is de sluiting weg of is de sluiting weg als je de plus los haalt?
  10. Nee hoort geen sluiting te maken
  11. Dan voor 95% kans op massa sluiting
  12. dan lijkt het er haast op dat de in de ABS stekker een kleine sluiting zit. Aangezien voor het loshalen van de stekker, ABS bereikbaar was en na terugplaatsen de ABS niet meer bereikbaar is. Ook je automaat is niet bereikbaar. Dus als je ABS stekker er af is, zou theoretisch je automaat weer aanspreekbaar moeten zijn.
  13. Eerst even abs los en checken of je automaat en handrem weer bereikbaar zijn
  14. FSI / TFSI.... ik vond in de log van Kevin het p/n van zijn motor. Dan kom ik uit op BVY motorcode en in een overzicht van ABS types met coderingen kom ik de combi ook tegen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden