Ga naar inhoud

Vdub

Administrators
  • Aantal items

    28427
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    146

Vdub won de laatste dag op januari 19

Vdub had de meest gelikete inhoud!

Over Vdub

  • Verjaardag 11-08-1980

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.vagperformancecenter.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Vorden
  • Naam
    Matthijs

Overige

  • Vagcom
    Org. VCDS, VCPro, ODIS+VAS6154
  • Auto
    Passat B8 2.0TDI DSG6

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Vdub's Achievements

3,5k

Community reputatie

30

Community Answers

  1. Vdub

    Turbo problemen

    als bij op contact de meetwaarden van de Barometric pressure ofzo ca 1000mbar is dan is die MAP-sensor waarschijnlijk heel. Voelt de auto onderin slomer aan en boven de 2500rpm pas 'vlot'
  2. Vdub

    Hoe omgaan met DSG bak ???

    DQ200(droog) heb je als je een 1.0-1.2-1.4-1.5-1.8TSI of 1.6TDI hebt in een Passat met voorwielaandrijving. Alleen de 1.4 GTE heeft een DQ400e(nat), de rest in eerste instantie een DQ250(nat) of DQ500(bitdi) en later de DQ380
  3. spuit langs/bij dat asje eens met remmenreiniger als de motor loopt, veranderd je motorloop/toerental heb je daar je lekkage..
  4. Vdub

    Hoe omgaan met DSG bak ???

    Doorgaans zal de motor uit gaan als je niet aan de stop/startknop gezeten hebt, voordeel van de DSG is dat het ontkoppelt als je stil staat, je hoeft dus niet naar N of P. Je kan zonder problemen van D naar N of S of manueel of andersom onder het rijden. Naar R en P zou ik niet proberen onder het rijden, Tunen van een DSG (vooral de DQ200) zou ik absoluut aanraden, nog voor motortuning, al wordt een 1.5TSI DSG7 vele malen beter als je beide bij een goede tuner laat doen.
  5. Vdub

    Turbo problemen

    lijkt op een defecte mapsensor, even met de auto op contact, motor UIT, uitlezen wat de turbodruk is, die moet gelijk zijn aan de buitenluchtdruk, dus ca 1000mbar
  6. lekke krukaskeering kan zeker deze melding veroorzaken, overigens loopt de motor niet te arm maar te rijk, hij gaat daardoor verarmen en dat geeft deze melding. Alleen een membraam vervangen ipv een complete PVC-klep is eigenlijk gewoon dom.. monteer bij voorkeur ook gewoon 1 van de dealer en niet een goedkope AIC ofzo..
  7. deeltjesmeting doen bij de garage
  8. is het roetfilter nog wel goed? die zijn bij een 1.6tdi nog wel eens defect.
  9. foto maken van het engine-scherm van VCDS
  10. Wat Peter idd zegt, als je onderhoud pleegt gaan ze weinig stuk, pech kun je altijd hebben maar als de uitloopjes schoon blijven heb je weinig/geen problemen met een Pano-dak. Uitloopjes NIET met perslucht of een ragger doorrammen, persoonlijk is de beste manier, heet water uit de kraan in de rand gieten, even onderaan in de uitlooptuitjes knijpen/scheefdrukken met een hele lange schroevendraaier als ze niet doorlopen . DSG idem, mechatronic komt wel eens voor, relatief gezien zie ik hier weinig tot geen problemen met de DQ400e. Nadeel is dat niet iedereen er wat mee kan, wat de reparatieprijzen relatief hoog maakt. (ik besteed het ook uit waarbij ik wel het idee heb dat er iets kleins stuk is maar wel 2700 euro gerekend wordt all-in..)
  11. welke softwareversie heb je er nu op zitten?
  12. Ik gebruik ze vaak van Bosch, dat zijn OEM sensoren, voor de B6/7 heb ik die dingen op voorraad, ze gaan nl nog wel eens stuk..
  13. Ik denk ook dat het in de EU standaard niet toegestaan is. In Amerika zie ik het wel heel vaak in auto's zitten, ik denk voornamelijk om de auto te kunnen koelen.
  14. Volgens mij moet je iets extra inbouwen, het kan niet zomaar bij een EU auto. Setjes staan wel te koop.
  15. met vcds moet zeker lukken, odis is alleen maar lastiger aangezien je geen SVM code hebt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden