Ga naar inhoud

Vdub

Administrators
  • Aantal items

    28326
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    131

Vdub won de laatste dag op juli 24

Vdub had de meest gelikete inhoud!

Over Vdub

  • Verjaardag 11-08-1980

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.carcleaningshop.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Vorden
  • Naam
    Matthijs

Overige

  • Vagcom
    Org. VCDS, VCPro, ODIS+VAS6154
  • Auto
    Passat B8 2.0TDI DSG6

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Vdub's Achievements

3,5k

Community reputatie

29

Community Answers

  1. het reparatiesetje omvat 2 onderlegringetjes van een heel specifieke diktemaat en 2 of 3 borgclips.. het zorgt ervoor dat het stangetje nog net genoeg beweging heeft voor de verstelling maar vrijwel niet meer rammelt. Het is dus niet de clip die jij (en veel meer mensen) denkt te zijn die ook op de 1.8TSI gemonteerd word.
  2. de meeste GTE's zijn al wel langsgeweest voor een extra lading kit..
  3. ik kan dat niet zeggen, ik meldde alleen dat er ook even gekeken moet worden of er een nieuwe update is, als een auto weinig/niet bij een dealer komt(met klachten) dan hebben ze vaak nog oude software, of als ze geluk hebben een goede tuner die op dat moment de recentste versie erop zet.. maar dan nog.. de auto's zijn van 2014/2015 dus de kans dat er niks is is er, maar net zo goed de kans dat er wel 4 nieuwere versies zijn. Tevens heeft niet elke 1.4TSI dezelfde ECU/Versie..
  4. ongeacht wie de softwareupdate doorvoert, aanpassingen aan de huidige software gaan verloren, een goede tuner kan wel een geüpdate versie flashen tegen vrijwel geen kosten doorgaans, of, zoals ik ook wel vaker doe, even overleggen met de tuner, ivm diagnose origineel maken en dan weer tuning (onder garantie vaak) weer terug zetten op de nieuwere versie Ik update overigens erg vaak auto's alvorens ik ga repareren aan een vreemde motorstoring.
  5. dat komt uit de leiding die van de rechterveerpoot naar de brandstofpomp gaat, die over het inlaatspruitstuk loopt, die lost op van binnen.
  6. wat overigens ook wel verschil kan maken is dat de nieuwste motorsoftware erop staat.
  7. Bij ons staat er spiegels inklappen, antennes verwijderen. Gister een T6 gewassen, alles zit er nog aan, behalve het vuil dan..
  8. misschien het stangetje van de wastegate van de turbo.
  9. tja.. OVERAL staat er bij wasstraten, Wassen is op eigen risico, schades worden niet vergoed. Dus een gewaarschuwd mens... Spiegels inklappen helpt overigens aardig.. dat je dak niet schoon wordt dat zal wel.. die is al een weekje of wat niet schoongemaakt, dat krijgt 1x de borstel erover ook niet schoon.
  10. was de PCV klep al vervangen? Nokkenasverstellersolenoid?
  11. Vdub

    Opf filter / regeneratie

    officieel zou die niet mogen regenereren.. anders heeft de tuner zn werk niet goed gedaan.. origineel maken kan niet omdat er geen filter zit, is het NIET goed gedaan dan moet je denk ik je OPF weer terugbouwen, software origineel flashen, laten regenereren, als dat succesvol is afgerond, OPF weer demonteren en goed laten uitschrijven.
  12. Vdub

    Turbo valt uit

    laat gewoon fatsoenlijk diagnose doen ipv alles te verwisselen/vervangen..
  13. Vdub

    Turbo valt uit

    AJM (115pk PD TDI) is niet zo lang geleverd en alleen in de 3B, dus ik denk 1999/2000
  14. Vdub

    Turbo valt uit

    als je dat vernieuwd hebt kan ook daar je probleem in zitten.
  15. Normaal kun je instappen, gordel om doen, rem intrappen, startknop drukken, even wachten tot de auto Ready zegt, dan in R of D.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden