Ga naar inhoud

Vdub

Administrators
  • Aantal items

    28367
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    138

Vdub won de laatste dag op september 15

Vdub had de meest gelikete inhoud!

Over Vdub

  • Verjaardag 11-08-1980

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.vagperformancecenter.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Vorden
  • Naam
    Matthijs

Overige

  • Vagcom
    Org. VCDS, VCPro, ODIS+VAS6154
  • Auto
    Passat B8 2.0TDI DSG6

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Vdub's Achievements

3,5k

Community reputatie

30

Community Answers

  1. Vdub

    Uitlaat Passat 2009

    Als je jouw kenteken invoert in de onderdelenleverancier-websites komt daar geen voertuig uit, de info die de RDW heeft is te karig. Mag ik even per PB jouw chassisnummer? Dan kan ik even kijken hoe dat om te nummeren is. Hierboven een Nederlandse Passat geraadpleegd, Hieronder jouw Passat, je ziet dat er heel veel info mist. Downpipe/kat is gelijk aan die van een 1.8TSI, je kan dus voor acceptabel geld deze in RVS met sportkat kopen. Als je even laat weten waar het 'probleem' zit in jouw uitlaatlijn, persoonlijk vervang ik vrij weinig uitlaatsystem van klantenauto's door originele. Vaak is het wel te lassen of bijv een RVS stuk er tussen.
  2. Vdub

    Uitlaat Passat 2009

    Van onderen zijn die Passat's vrijwel allemaal hetzelfde, van belang is even welke motorcode erin ligt aangezien het (even opgezocht) een slecht ingevoerde Amerikaanse 2.0T is. Is het een distributieriem 2.0T dan is het een Golf5 GTI motor, is het een Ketting 2.0T dan is het een Golf 6 GTI motor. Voor het overgrote deel kun je dan terugvallen op die uitlaten, midden en achter zal die van een 1.8TSI wel passen. Uiteraard hebben bedrijven zoals EPS en JMTuning wel mooie RVS-oplossingen leverbaar.
  3. Vdub

    Uitlaat Passat 2009

    Is natuurlijk onzin dat het alleen origineel leverbaar is, dat het nu aan 1 stuk is betwijfel ik ook. Je hebt alleen niet aangegeven welke motor erin zit. Je koopt vaak een midden of einddemper bijv en dan zaag je die oude af op de lengte van de nieuwe. Ik zou dus afscheid nemen van jouw monteur/garage denk ik
  4. er zijn verschillende modellen leverbaar, korte/dikke en lange/slankere, is die identiek kun je em gewoon monteren.
  5. is de tandempomp al eens vervangen?
  6. Vdub

    Opf filter / regeneratie

    Doorgaans zit daar het probleem bij het niet Exclusief VAG doen, OK, als ze 1 merk bijv BMW of Mercedes erbij doen dan gaat dat nog wel maar als ze alle merken doen gaat ergens doorgaans de kennis verloren. Je kan nl vrijwel onmogelijk ontwikkelen bij zoveel verschillende merken.
  7. Aannames zijn dodelijk ofzo zeggen ze toch?
  8. Vdub

    Opf filter / regeneratie

    Ik weet hoe makkelijk is is voor toetsenbordridders om een tuner aan de schandpaal te nagelen/negatief naar voren te brengen, er zijn er veel die gewoon een keer niet geholpen werden door bepaalde modificaties die ze gedaan hebben die de tuner niet wenste af te stellen en daardoor maken ze bij elke FB Post bijv die ze zien die tuner belachelijk of zeggen ga daar niet naar toe etc.. Dat je de tuner niet bij naam noemt is uiteraard geen probleem en ook nergens voor nodig, een tuner kan niet alles weten(of goed kopiëren ), is het een alle-merken-tuner dan tja.. Ik begrijp dat die diagnosespecialist het nu getuned heeft of een andere tuner?
  9. Vdub

    Opf filter / regeneratie

    Heb die er even tussenuit gehaald en een nieuwe topic van gemaakt.
  10. Vdub

    DPF regeneratie

    Ik heb deze even uit het topic van een Ottomotor Partikel Filter gehaald aangezien dit een Diesel Partikel Filter is.. Als ie zo vaak vol zit heb je waarschijnlijk een defecte injector of iets van een sensor die niet goed werkt.
  11. Vdub

    Passat GTE - EPC lampje

    laaddrukregelaar en actuator zijn dezelfde dingen, die gaan wel vaker stuk maar niet zomaar 2x achter elkaar, probleem zit dan doorgaans in de wastegate, en dus de turbo die vervangen moet worden, ik heb die actuator op voorraad maar 2x vlak achter elkaar vervangen heeft denk ik weinig zin, afhankelijk van wat de fout nu is.
  12. slecht aanslaan/starten kan natuurlijk heel veel zijn, alleen een rammelende ketting staat los van een lekkende injector. Lekkende HD-pomp komt ook wel voor, dan moet ie wat langer rondstarten om aan te slaan. Is de oliepompketting ook vervangen?
  13. Accu-revisie bij diverse bedrijven in Brabant rekenen idd ca 2-3K voor reparatie aan het pakket.
  14. Riem heeft geen interval, bij 240dkm controleren, daarna elk jaar. Bij twijfel vervangen.
  15. Vdub

    GTE met hoge kilometers

    Ik heb die met 370dkm voor mn vakantie ook getuned, de klant was er extreem blij mee, vooral de veel betere werking van de DSG viel hem op.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden