Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 10-11-23 in alle zones

  1. Vanochtend een mijlpaal gehaald :
    3 punten
  2. Vakgarage De Bilt heeft bij mij de HV kachel vervangen. Tweedehands HV kachel besteld via onderdelenlijn (ca 200 euro) en +/-250 euro kosten voor arbeid uit mijn hoofd.
    2 punten
  3. Afgelopen woensdag (einde dag) is de auto bij de dealer neergezet. Ze hebben donderdag metingen gedaan om te kijken of er lekstroom was. Uiteindelijk bleek toch de accu niet meer sterk genoeg. Deze is nu vervangen en de melding is verdwenen.
    2 punten
  4. Beste Juul,Petroman en Vdub, De andere CCM is geplaatst en hij doet het! Ik heb de AB ingeleerd volgens de "how to" van dit forum. Hartelijke dank voor jullies hulp! sluus
    2 punten
  5. 1.9 TDI 3BG 130/130 PK 2003 750.000 km AVF H6 (Pietpassat) origineel
    2 punten
  6. Blijkbaar is 16inch toch mogelijk of zo geleverd geweest - excuus voor de foute info.
    1 punt
  7. Vraag het @Vdub een die heeft een garage in Voorden als ik het goed heb.
    1 punt
  8. Ik ben met mijn ID4 aan het prutsen en wilde het grootlicht assistent aanzetten. Ik heb een camera maar ik heb het menu niet. Dus ik dacht ik schakel het menu in zoals bij de passat in 09 maar bij de ID4 zit hij daar niet. Ik heb hem wel gevonden in 19. Maar bij het wijzigen van de code van not installed naar installed accepteert hij deze wijziging niet, ik moet de module ontgrendelen met security acces. Geen probleem dat kon ik ook maar 31347 werkt niet. Nu blijkt dat deze nieuwere modules zijn beveiligd met SFD protection en dat je een token moet ophalen. Met VCDS kun je dat wel uitlezen en de ontgrendelcode invoeren maar VCDS genereert geen tokens dat moet je weer online doen met ODIS. Zo gaat dat: https://www.ross-tech.com/vcds/tour/sfd.php Iemand dat wel eens gedaan? Er zijn sites waar je de tokens kan kopen, maar ik ga eens verder zoeken om hier wat meer over te weten te komen.
    1 punt
  9. Heren, Hartelijk dank voor de suggesties. Ik zeker eerst eens de tip van Barry uitproberen. Het probleem is immers ontstaan na het vervangen van de batterij. Ik heb dit keer Duracell gekocht omdat ik dacht dat dat juist wel lang zou meegaan. Het ging een week goed. Ik ga nu Panasonics of Varta proberen. Het rode led lampje brandde bij mijn weten nooit eerder. Kan me daar in vergissen natuurlijk. Echt iets waar je pas op let als er wat mee is. I'll keep you posted!!
    1 punt
  10. Beste mensen, Sorry voor de late reactie. Het is allemaal opgelost 😁 Hier en daar toch nog een zekering vervangen en tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik de zekering voor de stoelverwarming er gewoon niet in had zitten 🤭Waarschijnlijk, ik weet het wel zeker, heb ik deze er uit gehaald en ergens anders ingestoken. Dit in alle consternatie door de accu en dynamo. Schaam me wel maar goed het is opgelost. Dank voor jullie adviezen en hulp. Ben jullie zeer erkentelijk.,
    1 punt
  11. Ik heb het gevonden, ik stond scheinbaar alleen in verbinding met de auto ipv de touch adapter en daardoor gaf deze storing, vind 112 bellen wel een gekke reactie. Gewoon foutmelding zou makkelijker zijn, maar ben blij dat ik het heb gevonden... dank jullie wel!! Had nooit gedacht om de verbinding opnieuw na te lopen, aangezien alles het voor de rest gewoon goed deed, dus dank jullie wel!!
    1 punt
  12. zit er een RNS in of een after market unit? @dieseltje Alle zou dit in de instelling van de RNS kunnen zitten?
    1 punt
  13. Zit niet egt in de buurt van de accu, ben uitgegaan van een passat van 2016, zie printscreen.
    1 punt
  14. Zal als ik morgen weer thuis ben eens in ETKA kijken.
    1 punt
  15. Oef wat zuur en helemaal dat die van mij weg is en die van Wytze. Jammer en zonde man.
    1 punt
  16. Bedankt Wulfke, ik had hem gezien. Het blijft hoe dan ook een gokje zo'n sloopmotor.
    1 punt
  17. https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/motorcode/avf/onderdeel/motor/onderdeelid/10619838/ https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/motorcode/avf/onderdeel/motor/
    1 punt
  18. Hetgeen wat je beschrijft had ik ook, voornamelijk tussen 1800 en 2200 rpm. Tiewrap om de 2 buizen (van de verwarming ofzo, zie topic van Hans Jan). En sindsdien geen resonantie/gebrom meer in de auto bij 1800-2200 rpm.
    1 punt
  19. Bij mijn Passat B6 R-line uit 2010 had ik ook het probleem van te ver doorzakken, ook al hield ik rekening met de kogeldruk. Ik heb er meteen een setje hulpveren onder gezet (half uurtje werk) en nooit meer problemen gehad. Ook handig als je een keer naar de bouwmarkt gaat
    1 punt
  20. Maar die 200Kg belading in de caravan zal mits goede verdeling en met het oog op de kogeldruk geen /weinig invloed mogen hebben op achter ophanging (maar zoals ik aangaf heb ik geen ervaring in het caravan trekkende aspect. Ivm dat de wielen / banden de kuipen zouden raken is wat ik aangaf. Als u de standaardmaten (of een kleine afwijking hierop) op de wielen hebt zitten zou ik hier geen problemen in zien. En u bent al met de juiste contacten aan het communiceren. Beter technisch advies kunt u elders niet vinden !
    1 punt
  21. Als het gewoon 14-15V geeft dan is er geen verlies van omvorming ofzo en is er enkel een diode nodig om het éénrichting te maken als beveiliging. ik heb gezocht naar een niet gebruikte zekerings "poort" die stroom gaf zonder de sleutel ingestoken maar niet direct gevonden. Ik heb er vandaag eens een Fluke stroomtang aan gehangen. Contact af deursloten met een schroverdraaier geblokkeerd omdat ze open moesten staan om aan de zekeringen te kunnen niet de algemene lock opgezet omdat het alarm dan misschien ging af gaan. motorklep was nog open (kon niet dicht met de stroom tang rond de - pool kabel) en ik zag 0.1 - 0.2A op dat draadloos bakje en dat gedurende 5-10 minuten. het lijkt acceptable maar da's dan tot 4x hoger dan de 50mA dat ze aan raden en misschien piekt het nog meer na een tijd voor één of andere reden. Misschien zakt het na een half uur nog meer dat weet ik niet. (ik moest het in een neef zijn hangar gaan testen want ik heb geen oprit en sta altijd op straat geparkeerd wat het moeilijker te monitoren maakt). ik zal het volgende week eens met de fluke multimeter in laag amperage mode meten in serie met de - pool dan is het accurater en dan krijg ik ook de klep toe.
    1 punt
  22. Top, fijn ook om de oplossing terug te melden.
    1 punt
  23. Ik zou eens kijken voor een kwalitatief setje dan - met de betere setjes heb je gewoon geen problemen en is het plug and play. Kan wel een andere hogere afsluitdop van de koplamp behuizing vragen. Maar ook die zijn te koop. Neus eens rond in Dit topic en misschien heeft @HansJan nog een setje op de plank liggen
    1 punt
  24. Draadje getrokken en gesoldeerd. Daarna alle andere draden aangesloten. De schakeling loopt nu via een relais met een zekering er tussen. Morgen maar eens testen onder belasting en het doorveren meten. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  25. Helaas is de motor afgelopen week kapot gegaan.😔 Er is een klepstoter kapot gegaan met 130km/u, heeft de kop en nokkenas behoorlijk beschadigd, ook missen de halve maantjes van 1 klepsteel. Toch wel jammer aangezien ik de miljoen kilometers wou halen met dit blok. Ben me nu aan het beraden wat wijsheid is.. andere frisse AVF motor vinden valt nog niet mee. Misschien als het onderblok nog te redden is deze reviseren met een andere cilinderkop. Of toch maar op zoek naar een andere auto. De betrouwbaarheid van deze auto zal niet zo snel geevenaard gaan worden denk ik... Als iemand me aan een frisse complete AVF kan helpen of misschien wat kan betekenen qua revisie en andere cilinderkop dan hoor ik het graag via PB.
    0 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden