Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 24-09-20 in alle zones

  1. Voor de inruilwaarde van je huidige passat moet je het niet meer doen gezien de kilometerstand en leeftijd denk ik dan. Dan komen we bij de eventueel komende kosten. Ik veronderstel dat deze wagen al even in uw bezit is dus weet je ook de onderhoudshistorie en toestand van de wagen en weet je ook perfect wat nog komen moet maar ook al wat al aan de beurt geweest is. Stel dat er de komende jaren nog 4000eur kosten komen (koppeling, massavliegwiel, groot onderhoud, distributieriem en waterpomp, remmen en schokdempers, en nog wat klein spul) maar als je dit achter de rug hebt kan je nog jar
    6 punten
  2. Over belachelijk reageren gesproken. Pot of ketel???? Maareh laten we het netjes houden en vraag anders eerst hoe iets bedoeld word. En natuurlijk ieder zn ding he. Anders had iedereen in een reflex zilveren 3BG 1.9 TDI variant gereden en was de mijne niet meer bijzonder geweest ?
    5 punten
  3. helemaal eens 3C hele fijne auto snap alleen niet wat je met 3G bedoelt. Hier hebben we al 5G ....
    5 punten
  4. dan is dus dat groene klepje stuk, zit in/aan die rubber slang, is even wat gepruts om erbij te komen maar dan zul je ook zien dat het plastic plaatje van het veertje is losgekomen waardoor het gat niet meer afdekt.
    4 punten
  5. En een fijne kop koffie, praatje met Vdub-senior als je geluk hebt ook.
    4 punten
  6. Maar niet bij Lammert..
    4 punten
  7. ik kan daar helaas inhoudelijk niet op ingaan
    4 punten
  8. De auto zal zondermeer goed zijn. Daar heb ik niets op tegen, maar die kleur, baby blauw.....
    4 punten
  9. Beste Henk, Ik rij nu 1,5 jaar een 2014 V60 2.4 D5 Rebel Blue) smurf R-design. Heerlijke auto’s! Tussen 2010-2015 alleen diesels kopen met 5-pitters. Veel 4-cilinder diesels hebben problemen). Daarnaast is een D6 PiH heerlijk, 280pk en 600Nm wil wel, maar de financiële voordelen wegen in de verste verte niet op tegen de kosten van onderhoud. Vandaar de keuze voor de onverwoestbare 5-pitter. Enige zwakke punt van deze motor is het druklager wat bij mij natuurlijk weer kapot moet gaan, maar dat terzijde. De V60 is op alle vlakken, buiten het design van het interieur, een stap boven de B6 e
    4 punten
  10. Goedemiddag, klep vervangen en probleem opgelost hij loopt weer als een zonnetje. Hartelijk bedankt . Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    3 punten
  11. en tot stof bent u geworden..
    3 punten
  12. OEM bedoel je vast, gaat t verkeerd heb je OEN nummer
    3 punten
  13. Ik tank altijd E5/98 in mijn C.C. 1.8 TSI. Vroeger tankte ik nog weleens "normaal" maar sinds die E10 flauwekul met bijbehorende horrorverhalen durf ik het niet meer aan. Ik wil het ook eigenlijk niet. In de loop der jaren heb ik gemerkt dat het ook niet duurder is: de auto loopt zuiniger en dat heft het verschil in literprijs nagenoeg op. Nu heb ik het voordeel dat ik net over de grens in België kan tanken, de E5/98 is hier nog goedkoper dan de E10 in Nederland. Recent betaalde ik 1,295/liter. Nadeel is dat ik er wat km's voor moet rijden. Voordeel is dat de Belgische bierhal er zo
    3 punten
  14. Heren we dwalen af. Denk dat we verder volvo kunnen bespreken in @Fopperr zijn eigen topic. De vraag in deze topic is 3C inruilen voor B8?
    3 punten
  15. Ach, de meeste schreeuwen vanaf de zijlijn maar hebben nog het spelletje nog nooit gespeeld. De V60 2010-2018 rijdt beter dan een Passat 2005-2014. Model erna kan ik niet beoordelen, dat geldt voor zowel de nieuwe V60 als de nieuwe Passat. Maar fijn dat “jullie” liever in grijze of zwarte Passats rijden, dan hoef ik niet zo’n saaie kleur te kiezen[emoji51][emoji51] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    3 punten
  16. Heb afgelopen week een test gedaan wat nou eigenlijk de meest zuinige rij-stand is in puur elektrisch rijden.Ik dacht namelijk dat regeneratief rijden met de DSG op de " B" stand het zuinigst was,omdat je dan immers met "1 pedaal " rijd en hij steeds de bijlaad bij gas los...Blijkbaar is dit dus niet het zuinigst en is de D stand voordeliger,de auto rolt dan veel langer uit wat dus effectiever is dan de accu's opladen, Ik vind t jammer dat ik dat ontdekt had want was er van overtuigt dat de B stand veel voordeliger was en bovendien ook leuker om te rijden.. Verder ook gemerkt dat t voorverwar
    3 punten
  17. Of je gaat gelijk voor een discover media? beide problemen gelijk opgelost.
    2 punten
  18. ETKA werkt perfect [emoji16] op Vin Nr via tapatalk
    2 punten
  19. oke ben ff goed op het internet gaan zoeken en er is een website waar je voor elke volkswagen de onderdelen inclusief de goede nummers kunt vinden. https://volkswagen.7zap.com/nl/rdw/ hier ff je model en bouwjaar selecteren en ff wachten, de website is namelijk niet de snelste maar dan kun je daadwerkelijk alle onderdelen vinden.
    2 punten
  20. Update! Na drie (lange) weken de auto kunnen ophalen en weer een blije rijder. Wat bleek; mechatronic was gereviseerd maar de garagist kreeg deze niet op de juiste druk. Daarop werd deze teruggestuurd en heeft de leverancier een nieuwe mechatronic verzonden! Zeer blij met deze manier van afhandelen, vooral omdat de verwachte kosten niet veel hoger uitvielen! Deze is ook prettiger ingeregeld en schakeld minder snel terug bij het inhalen. Happy end dus, afgezien van de kosten natuurlijk.
    2 punten
  21. Leuk klusje, vandaag ook gedaan de ashoes ( maar wel kompleet homokineet wielzijde) vervangen Verstuurd vanaf mijn SM-A920F met Tapatalk
    2 punten
  22. Hoeveel heeft fopper je betaalt om dit te plaatsen ?
    2 punten
  23. Nou, dat beter rijden doel ik op dat de V60 echt veel vaster op de weg ligt en veel minder last heeft van onderstuur tov de passat. Passat stond op schroefset en 19” en de V60 op H&R veren en 20”. Het rijden met 200kmh is gewoon een cruise snelheid, dat heb ik met de Passats nooit zo ervaren. Rij eigenschappen kunnen heel persoonlijk zijn, maar dat zijn deze eigenschappen in mijn optiek niet. Afijn, ik ben er erg blij mee en hoop dat Henk iets aan mijn bijdrage heeft gehad. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    2 punten
  24. Hij is mijn ogen juist heel dik in deze kleur . Er rijden al zat zwarte of grijze wagens. Teminste eens wat anders Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
    2 punten
  25. 2 punten
  26. ???? top bedankt voor de wijsheid.
    2 punten
  27. moet je even aan de groot licht hendel trekken om het te activeren. Staat ook vermeld in de auto handleiding Je kan het wel op automatisch zetten dmv vcds. Dan gaat het automatisch en moet je het niet activeren via de groot licht hendel
    2 punten
  28. als ze dat willen controleren moet de bak eraf, als het alleen de mechatronic is kan de bak blijven zitten, laat ze evt de mechatronic naar Hong Paul in Duiven sturen, die kan goed diagnose doen en evt repareren of een andere leveren.
    2 punten
  29. B8 met wat opties en een km stand van 110-140dkm, dat is een 1.6tdi neem ik aan? Helaas is het aanbod in 2.0tdi's best schaars hier in NL, waardoor ze nog steeds redelijk aan de prijs zijn. Je kan eventueel ook in Duitsland kijken, veel van de aangeboden 2.0tdi's hier zijn toch geïmporteerd vanuit Duitsland. Als er verder niks aan je 3C scheelt, bijv. geen olielekkage, geen huilende versnellingsbak, geen roestplekken hier en daar, dan zou ik nog lekker door rijden met die 3C. Als je nu je 3C probeert te verkopen, dan krijg je er iets van 2 á 2500 euro voor. Of te wel, je gaat er minimaal
    2 punten
  30. Perfect dan hebben we in ieder geval de originele bestanden. Ik wil het wel proberen. Als het niet zou kunnen zou je verwachten dat de tussenliggende sw versie’s er dan wel tussen zouden staan? Kun je dan ook meteen 1 foutje in mijn spiegel herstellen. 1 kant van mijn spiegelverlichting werkt niet als deze ingeklapt is. Hier moet waarschijnlijk 3x bit 0 op 0 gezet worden op omgezet worden op 3 plekken. Wanneer zou het voor jou uitkomen?
    1 punt
  31. Ih0023305 sgo heb ik ook en lh0013501 ook.
    1 punt
  32. Wat is het voordeel van flashen van stuurhuis?
    1 punt
  33. Ik zou inderdaad graag hebben dat bvb een AED goed functioneert en uitvoerig is getest voor ze het ergens ophangen. Maar denk dat we even afdwalen van de essentie van dit topic..
    1 punt
  34. Jij denkt aan beide tanken [emoji16]
    1 punt
  35. Vervelend natuurlijk, maar liever duur dan niet te koop toch? En straks de rust dat het goed gemaakt is. Dat lijkt me ook wat waard.
    1 punt
  36. Is een stukje rijden...maar voor kwaliteit heb ik dat wel over uiteraard
    1 punt
  37. je moet even meten bij de achterruit, en bij de schakelaar dan heb je al de info die je wil, zal eerst de schakelaar doen als ik jou was.
    1 punt
  38. Draadbreuk ? Staat er wel spanning op de draden bij de achterruit?
    1 punt
  39. Hoi Martijn, Mijn ervaring bij Ali is wisselend, heb motortjes die 3 jaar meegingen en eentje die het na 10 maanden begaf. Ze zijn idd wel goedkoop en ik heb altijd een reserve achterin liggen. Die link die je aangaf ziet er redelijk uit voor die prijs, of het ook in de EU gefabriceerd is?? Wat wel een probleem is de stijfheid van de rubber afdichtring, ook met vet zijn ze lastig te monteren, er staat veel teveel spanning op, bij mij zijn zowel de behuizing ven de oude originele motoren gescheurd en die van Ali. Ik monteer ze alleen nog maar met Kit er tussen en geen afdichtring
    1 punt
  40. De eerste versie is met torx uitgaande as 6-tand (tot 2008 dacht ik) en de nieuwere versie is met multi torx 12-tand uitgaande as. Heb ze destijds bij ali express vandaan gehaald en doen het nog steeds probleemloos en dit voor een pak minder dan de oem vw prijs. Zelfs op de ali spullen was het vw logo weggeschraapt.
    1 punt
  41. Ik dacht ook altijd dat de 3C veel onderstuur had. Komend uit een Golf dacht ik altijd dat het door de grootte van de auto kwam. Tot hij is uitgelijnd door Lammert van der Meulen. Kende de auto niet weer en stuurt nu zeer dynamisch..
    1 punt
  42. ja en ?? wat maakt dat uit dat een volvo is zijn prima autos hoor . en zullen we die keuze over laten aan die gene die er wel belang bij heeft . ipv zon belachelijke reactie....
    1 punt
  43. Klopt ook ja, maar als je dan toch nieuwe banden koopt zou ik de uitlijning toch eens laten nakijken.
    1 punt
  44. Thx, heb morgenavond al met Jaap afgesproken voor het coderen van de trekhaak module... dan kunnen we evt ook verder uitlezen en foutcodes wissen... hopelijk is dat genoeg maar als ik een hardware foutje heb gemaakt, lost dat niks op. Vandaar dat ik nog even wilde checken.
    1 punt
  45. Bedankt voor je feedback, dus toch eens per ongeluk de auto-hold afgezet gehad dan. De gordel moet je inklikken om automatisch de auto van de handrem te halen wanneer je wil vertrekken.
    1 punt
  46. De buitentemperatuur heeft een grote invloed op elektrisch verbruik en dus je range. De kachel heeft een max vermogen van ongeveer 5 KW, batterijcapaciteit is 9.9 KWuur, dus alleen je kachel slurpt bij lage buitentemperaturen je batterij binnen 2 uur leeg, zonder een meter te rijden..... Probeer eens je auto voor te verwarmen door een vertrektijd te programmeren en schakel dan bij wegrijden je verwarming uit door de ventilatorknop naar 0 te draaien (middelste knop tegen de wijzers van de klok in draaien). Je zal versteld staan over de range toename.
    1 punt
  47. bij auto's zit de startpool meestal gewoon voorin, NIET starten op de accu achterin, dit kan o.a. het BMS beschadigen. idd, Plus lege accu > Plus hulpaccu Min lege accu en als het kan metaal hulpaccu/auto
    1 punt
  48. Mijn CBAA (belgische cbab) staat bijna op 420.000 km en bevalt mij nog steeds goed gewoon door rijden en zoals hierboven staat wachten tot de opvolger van de B8 er is en dan je slag slaan
    1 punt
  49. Voor 10 -20 euro heb je een blanco sleutel bij Aliexpress. Ik kan deze voor je programmeren en inleren. Verdere details via PB. Gr. Bonny
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden