Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 18-08-25 in alle zones

  1. Nou, eind goed, al goed. Vandaag met Rainesh afgesproken. Leuke kerel en uiteindelijk een uurtje of twee bezig geweest. vorige week al twee updates gedraaid van de navi, en Rainesh heeft vandaag een fabrieks wagen update en een update van de noodoproepmodule gedraaid. Daarna wilde de auto nog (steeds) geen verbinding maken, maar na een paar keer afsluiten en proberen, ben ik uiteindelijk Hoofdgebruiker van de auto geworden! Auto scheen nagenoeg geen updates te hebben gehad sinds 2019, en dan werkt de software niet meer zo lekker samen. Daarna kwamen ook de updates Over The Air binnen, dus kwestie van tijd totdat ook de navigatiekaarten zijn geupdate. Als ‘kers op de appelmoes’ heeft hij ook nog een aantal instellingen aangepast, - ik heb nu weer ‘echte’ cruisecontrol, waarbij auto gewoon de snelheid vast houdt, helemaal top, - en, ik noem het maar even de ‘gastoevoer gap’ in de Drive stand is nu weg; auto trekt nu veel gelijkmatiger door, en rijdt daardoor veel soepeler. Past veel beter bij de auto. - daarnaast nog wat kleine schermsettings en instellingen besproken, Leuk al die moderne functies, maar als ze niet werken, zijn ze alleen maar onhandig helemaal top! bedankt Rainesh 👍😃
    3 punten
  2. Ik heb destijds wel de ombouw gedaan. Moet ik even op de PC zoeken voor de ombouwtabel
    2 punten
  3. Bij volume settings ? Speed dependent volume increase
    1 punt
  4. Beter is denk ik een reservesleutel. Over de beveiliging is goed nagedacht dus die werkt wel.
    1 punt
  5. Als het oem er uit moet zien kan je eens kijken het uitlaatsysteem van een B6 V6. Die heeft links en rechts 1 pijp.
    1 punt
  6. Niet lullig bedoeld, maar dit gaat niet lukken voor 'prijsje' wat een B6 nog waard is in verhouding. Als je het netjes wil doen dan. Met enig creatief denken, zal er vast iets anders mogelijk zijn, voor minder geld. Maar ook dan denk ik, overweeg je keuzes😉 Edit; Niet dat het echt uit maakt voor de overweging, maar heb je niet een B7?
    1 punt
  7. Volgens mij had Rachid dit ook willen doen. Je reservewielbak moet dan gewisseld worden (slijp en las werk) zodat de uitlaatbuis ruimte heeft.
    1 punt
  8. @PatrickDS fijn! ben benieuwd wat ze zeggen. Hoor het graag. Binnenkort afspraak met de VW dealer in Meppel. Zal hun ook vragen of ze hier wat over kunnen melden. Hun antwoord zal hier posten.
    1 punt
  9. Het zit je niet mee met de Passat. Ik zou de rechtsbijstand inschakelen als je die hebt en kijken of je de wegbeheerder aansprakelijk kan stellen. Die bult is amper zichtbaar zonder die paal er op en met die losse bladeren er omheen. Sterkte ermee.
    1 punt
  10. Update je systeem softwareversie eens en daarna de update proberen
    1 punt
  11. 1 punt
  12. Vreemd, hoe kan er bij zo een professioneel aangesloten systeem iets mis gaan.. Is er nog iets van quadlock stekker aanwezig ? Zie schema's vanaf pagina 268 vw-passat-b7-wiring-diagrams-eng-1.pdf
    1 punt
  13. Neen maar gezien de nieuwe 5K0 setup stuurmodule en sleepring in 1 is zit daar de airbag aansluiting op een andere plaats en is deze enkel ontsteking. Volgens ik de schema's zie moet je de "nieuwe" airbag aansluiten op groen en wit. De weerstand moet je dan aansluiten op blauw en lila. De weerstand is om terug de ontsteking te simuleren net zoals wordt gedaan bij overgaan van stuurmodule naar 1 met enkele ontsteking.
    1 punt
  14. Ik had een gepaste airbag stekker met een stukje bedrading eraan. Deze had ik aan de originele airbag bedrading gesoldeerd. Mijn passat van 2007 had nog het systeem met dubbel airbag ontsteking dus heb ik gekeken op de stuurmodule (die al was omgebouwd naar een latere module met 1 traps ontsteking en waarop een weerstand was gesoldeerd.) . Via deze module dus uitgevolgd welke draden ik moest bruggen met een weerstand en welke ik dan met de "nieuwe" airbag moest koppelen. Alle 4 de draden welke naar de oude airbag stekker gingen een stukje ontmanteld en de 2 die moesten gebrugd worden met een weerstand dan daar de weerstand gesoldeerd en ingetaped. De andere dus verlengd en de "nieuwe" airbag stekker gekoppeld.
    1 punt
  15. Hierbij nog de schema's welke ik heb gebruikt om de conversie te maken - Ik had geen automaat dus kan zijn als u een automaat hebt er nog eea moet bijgepast worden gezien ik deze signalen niet had. B6 stuur -1.pdfB6 stuur -2.pdfB6-2007-Stuur-1.pdfB6-2007-Stuur-2.pdfB7 stuur (1).pdfB7 stuur.pdf
    1 punt
  16. Ik heb blijkbaar destijds een soort verloopstekker gemaakt om niet te moeten knippen in de bedrading.
    1 punt
  17. Heb het copilot gevraagd. Ik heb zelf geen idee, maar op een rijtje de B8 motoren, benzine. Hopelijk kun je hier wat mee? Laten we de benzinemotoren van de Volkswagen Passat B8 (2014–2023) onder de loep nemen. Je zoekt een stationwagen, dus ik focus op de Variant-uitvoeringen. Hier is een overzicht van de belangrijkste benzinemotoren, inclusief betrouwbaarheid, prestaties en aandachtspunten: --- [emoji3447] Overzicht van Passat B8 benzinemotoren | Motor | Vermogen | Type | Pluspunten | Aandachtspunten | |-------|----------|------|-------------|------------------| | 1.4 TSI (EA211) | 125–150 pk | Turbo 4-cilinder | Zuinig, cilinderuitschakeling | Kan wat tam aanvoelen bij volle belading | | 1.5 TSI EVO | 150 pk | Turbo 4-cilinder | Betrouwbaar, distributieriem, zuinig | Soms lichte turbo-lag | | 1.8 TSI (EA888 Gen2) | 180 pk | Turbo 4-cilinder | Sterk, soepel, fijne trekkracht | Let op olieverbruik bij oudere bouwjaren | | 2.0 TSI (EA888 Gen3) | 220–280 pk | Turbo 4-cilinder | Sportief, DSG goed afgestemd | Hogere verbruikskosten, vooral bij 280 pk | | GTE Plug-in Hybride (1.4 TSI + elektromotor) | 218 pk | Hybride | Elektrisch rijden mogelijk, lage bijtelling (voorheen) | Zwaarder, hogere wegenbelasting, accuveroudering | --- [emoji736] Beste keuzes (afhankelijk van gebruik) - Voor dagelijks gebruik & zuinig rijden: → 1.5 TSI EVO is de beste allrounder: modern, betrouwbaar, en zuinig - Voor wat meer pit zonder overkill: → 1.8 TSI biedt fijne prestaties en is nog redelijk zuinig - Voor sportieve rijders of caravan/aanhangergebruik: → 2.0 TSI (vooral 220 pk) is krachtig en DSG werkt goed samen - Voor korte ritten en lage jaarkilometers: → GTE kan interessant zijn, maar check accustatus en wegenbelasting --- [emoji3544] Waar op letten bij aankoop - Distributie: - 1.5 TSI heeft een riem → minder onderhoud - 1.8 en 2.0 TSI hebben ketting → check op rammelgeluid bij koude start - Olieverbruik: - Vooral bij oudere 1.8 TSI en vroege EA888-blokken - DSG-versnellingsbak: - Vanaf 2017 is de DQ381 betrouwbaarder dan eerdere versies - Hybride GTE: - Wegenbelasting hoger door gewicht - Accu verliest capaciteit na ~8 jaar → check actieradius Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    1 punt
  18. Ja dat zie je goed. Alles geschakeld (wat er achter zit) of niet. U5 12 V socket, in luggage compartment U18 12 V socket 2, in front centre console U19 12 V socket 3, in rear centre console
    1 punt
  19. Een B8 kun je gewoon kopen, de 1.4TSI 125pk KAN olie gaan verbruiken, is daar gevoeliger voor dan de 1.4TSI 140/150pk De 1.5TSI is gevoeliger voor alles t.o.v. de 1.4TSI. De 1.8TSI en 2.0TSI zijn kettingmotoren, verder niet direct een probleem, vrij weinig klachten. De 1.6TDI en 2.0TDI zijn ook vrij probleemloos, de 1.6TDI is wel gevoeliger qua roetfilter. De (droge koppeling)DSG7 DQ200 in de 1.4TSI, 1.6TDI en 1.8TSI is een fijne DSG-bak al is deze wel gevoeliger voor slijtage/problemen dan de (natte)DSG6 DQ250 en natte DSG7 DQ381(2.0TFSI en 2.0TDI) en de (natte) DSG7 DQ500(2.0 BiTDI) Panoramadaken zijn mooi, vooral als ze lekken..
    1 punt
  20. En Jeroen kon de Show & Shine wel naar ‘next level’ brengen…
    1 punt
  21. Maakt het zoeken wat makkelijker
    1 punt
  22. Ow crap Jaap, want een zonde !! Zo te zien zal herstel redelijk in de kosten lopen. Succes met de afhandeling 🤞🏼
    1 punt
  23. Ik heb gelukkig zoveel schade vrij jaren dat mijn no claim op 80% blijft staan. Maar ik stuur het filmpje van mijn dashcam en de foto wel op naar de verzekering, dan mogen die het uitvechten met de gemeente. Ik rij al jaren schade vrij en nu in korte tijd 2 maal schade.😡
    0 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden