Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 04-01-23 in alle zones

  1. Opgelost. Complete waterpomp/thermostaathuis vervangen en blijft nu netjes 90°.
    7 punten
  2. Goedemorgen iedereen, Ik wil graag iets met jullie delen. Wellicht heeft iemand hier nog iets aan:). Een aantal weken geleden had ik opeens last van water in de kofferbak (Passat GTE 2016 B8). Op de locatie waar vroeger een reservewiel zat zeg maar. Het verdiepte deel in de kofferbak. Er stond opeens wel 2cm water in deze bak. Ik dacht...help!!!! Waar komt dit opeens vandaan. Het bleek uiteindelijk alleen maar voor te komen tijdens het rijden. Wanneer de auto stil stond was er geen lekkage. Bij de dealer kwamen ze met een aantal oorzaken, waarbij de meeste afvielen omdat dit tijdens het stilstaan dan ook voor lekkage had moeten zorgen. Ik heb sws zeer weinig vertrouwen in dealers, dus ik ben eerst zelf op onderzoek uit gegaan. Al snel zag ik dat het water ergens aan de linkerkant het verdiepte deel van de kofferbak in liep. Daar zit dus ook de accu. Accu, bekleding en wat kunststof kappen weggehaald. Ik had het vermoeden dat het water via de grote zwarte kunststof dop (welke onder de accubak in de carrosserie gedrukt zit) tijdens het rijden de kofferbak binnen kwam. Zie ook afbeelding in bijlage. (Om een kort verhaal lang te maken😉...ik heb een aantal keer languit achterin de auto gelegen, met mn hoofd in de ruimte waar de accu stond. Vriendin achter het stuur. Op de meest regenachtige dagen...over de snelweg). De grote zwarte dop was uiteindelijk niet de oorzaak van de lekkage. Wat blijkt nu achteraf. Aan de accu zit een ontluchting slangetje. De slangetje zit in een klein rubber dopje in de carrosserie gedrukt. Dit kleine rubberen dopje bevindt zich naast de grotere rubberen dop onder de accubak helemaal tegen de achterzijde van de auto. Zie ook bijgevoegde foto. Ik had eerst niet door dat dit slangetje hierin gedrukt hoort te zitten. Blijkbaar was deze al eerder losgekomen waardoor er een open verbinding naar buiten is ontstaan. Tijdens het rijden bij hevige regen kwam opspattend water door dit gaatje naar binnen. Ben blij dat ik dit zelf heb gevonden, want de dealer had het al over het demonteren van bumperdelen etc. Hopelijk heeft iemand hier wat aan, mocht hij/zij ooit ook een lekkage hebben in de kofferbak.
    7 punten
  3. https://www.speakev.com/threads/vw-golf-gte-cold-issue.14042/
    2 punten
  4. Ze doen dit volgens mij allemaal. Ik heb zelf een iV, maar diverse GTEs gereden. Als je het gas maar diep genoeg intrapt (en lang genoeg), dan schakelt de motor bij. Ook nog vóór de kickdown. Zowel koud als warm. Bij koud gaat het sneller.
    2 punten
  5. 2 punten
  6. In module 09 centr electrics ergens vooraan waar je een vinkje kon zetten Byte 0 Bit 03 – Daytime Running Lights (Scandinavia) always active. - Byte 0 Bit 04 - Daytime Running Lights (North America) echter denk ik dat dit bij een B7 niet meer op deze plaats zit maar verwerkt zit in de mysterieuze byte 18. wel een beschrijving gevonden waarbij de persoon VCP gebruikt ipv vcds. Dit topic
    2 punten
  7. Natuurlijk zal een garage meer rekenen dan jij op Winparts ziet staan, als ik mijn garagebedrijf bekijk, ik ben al 1000 euro per maand kwijt aan gas/electra(en er zal een zeer bovenmodaal inkomen binnen moeten komen elke maand om uit de vaste lasten te zijn), dus dat zal ergens vandaan moeten komen, en dat komt niet bij Winparts vandaan
    2 punten
  8. Het kan maar zomaar zo zijn dat ie dit enkel onder de 6C doet. Bijvoorbeeld: Bij 6C of kouder gaan de TDI motoren ook zich anders gedragen. Ze blijven met circa 1000 toeren draaien tot de water temperatuur op 90C en olie temperatuur op 75-80C staat. Even in de gaten houden bij welke temperaturen ie dit doet, dan weet je wanneer je zulke momenten weer kunt verwachten.
    1 punt
  9. Mij gebeurde dit laatst ook terwijl dit voorheen niet het geval was. Heb het gevoel dat dit met buitentemperatuur te maken heeft, dit is de eerste winter dat ik de GTE in bezit heb en had het nog niet eerder meegemaakt. Wellicht dat iemand dit kan bevestigen dat bij wat hogere temperaturen dit gedrag zich minder snel voordoet?
    1 punt
  10. Toevallig een kickdown uitgevoerd? Dan slaat de motor aan naar mijn weten.
    1 punt
  11. Ik heb een Superb iV die op (vrijwel) hetzelfde platform gebaseerd is als de GTE. Maar die heeft dat altijd al gedaan. Zodra je meer vermogen vraagt dan de elektromotor kan leveren wordt de verbrandingsmotor bijgeschakeld op hybride. Dat is de reden dat ik bij een rit nooit vroeg het gas volledig in druk. Want met koude motor ineens flink gas is over het algemeen niet zo goed voor een verbrandings motor. Ik schakel hem tijdens het rijden regelmatig even naar sport zodat de verbrandingsmotor warm blijft voor als hij nodig is.
    1 punt
  12. https://forum.vwpassat.nl/index.php?/store/
    1 punt
  13. Medio 2008 is de nummerplaat verlichting gewijzigd met het komen van de achteruitrijcamera. Voorgaande modellen hebben de nummerplaatverlichting en kofferklep greep in 1 geheel. Met het komen van de camera in de koffer greep zijn de nummerplaat units apart komen te zitten. Kan je niet er 1tje uit klikken en kijken welk nummer erop staat ?
    1 punt
  14. 1 punt
  15. Dat is idd mijn topic. Spul is niet los te koop en wat ik gedaan heb is een donor complete interieur set gekocht. mocht je nog vragen hebben stel ze gerust en ik zal je helpen
    1 punt
  16. Mooi dat je het meld, daar worden we weer wijzer van he.
    1 punt
  17. Ik kan me al helemaal inbeelden hoe die diagnose van is uitgevoerd. Mooi dat het is opgelost. De dealer had er waarschijnlijk 30 arbeidsuren in moeten steken om het te kunnen vinden.
    1 punt
  18. Knap hoor dat je het zelf hebt weten op te losse en bedankt voor het delen van de info. Misschien nog een toevoeging of het hier over een variant of sedan versie gaat, misschien kan dit nog verschil geven in symptomen. EDIT : ik zie in uw voorstel topic dat het over een variant versie gaat.
    1 punt
  19. Dat is het verschil tussen jou en mij: doorzetten levert ook kennis op. Gaat vast eens van pas komen 😝
    1 punt
  20. Gisteren weer een bezoek gebracht aan BMW Panoramadaken in Nunspeet. De bediening laat nog steeds te wensen over. Bij het sluiten gaat het dak veelal naar maximaal open stand en vereist dan meerdere pogingen om het te sluiten. Ik heb er onderwijl een work-around voor gevonden: eerst de knop voor het sluiten kortstondig bedienen (tikje geven), het dak maakt dan een kleine beweging voorwaarts (paar mm) en dan vervolgens sluitfunctie volledig activeren. Dat werkt 9 van de 10 keer perfect. Ter plaatse zijn de glaspanelen weer verwijderd (dat gaat eigenlijk verrassend eenvoudig!), alles is nagelopen, gesmeerd en geleiders/kabels opnieuw naar 0-punt afgesteld. Ik heb met eigen ogen gezien dat er eigenlijk weinig meer aan af te stellen valt. Nu zonder panelen bediening geactiveerd. En weer hetzelfde euvel. Het enige wat nu nog resteert is de motor. Vervangen is relatief eenvoudig, nu nog een betaalbare vinden. Nieuw niet te betalen maar wel de beste oplossing, gebruikt moeilijk te vinden en/of (veelal) geen historie bekend. Een ander euvel is dat de rubbers van de voorste dakplaat compleet vervormd zijn. Zowel VW als Stefan had er geen verklaring voor. Stefan had nog een gebruikt paneel liggen die ik kon overnemen maar alleen wat krassen bevat. Ik heb besloten om deze te laten monteren en als het zich goed houdt dan te laten polijsten. Avontuur is voorlopig nog niet ten einde, maar als iemand problemen heeft met zijn dak dan kan ik je Stefan van harte aanbevelen! Inmidddels doet hij naast BMW ook Mini, Mercedes, Audi en VW. If you seen one, you've probably seen them all. Wordt vervolgd!
    1 punt
  21. De foutcode C0110300 - adaptive cruise control sensor misadjusted. Zal volgens wat zoekwerk enkel op te lossen zijn met opnieuw te calibreren. De dealer kan het wel maar mogelijks niet elke dealer gezien er specifieke gereedschap/tools nodig zijn. Succes
    1 punt
  22. En bochten verlichting, is links en rechts dus een dubbele unit.
    1 punt
  23. Denk dat het ergens hier zit Peter
    1 punt
  24. Kijk even op googl naar OBD11 of VCDS, hoe moeilijk kan het zijn.
    1 punt
  25. 1 punt
  26. Hij staat nu op de brug Lekkage bij de zuiger van de linker klauw achter. Is afgelopen zomer voorzien van een revisieset en nu weer lek. Dat wordt een nieuwe klauwen,blokken en schijven aan beide kanten. Garage rekent €750 en als ik bij winparts kijk, dan kom ik op ong €350 ik denk dat ik mijn overal maar weer eens moet gaan opzoeken 😬
    1 punt
  27. De vrouw ook weer happy Voorlopig even klaar met modden.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden