Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 13-05-21 in alle zones

  1. Pq geen probleem of de zr versie de delphi geen idee eerlijk gezegd, nog nooit gehad dat ik die moest recoveren na verkeerde update. Doe het altijd in 1 keer goed😂😂
    10 punten
  2. Heb niks ontvangen op m'n voel sprieten Bonn. Heb het wel opgelost 🤣 door middel van nieuwe set. Unit was niet meer te benaderen met vcds of serial. De dub deed ook niks. Kreeg wel wat info en plaatjes uit Polen hoe de emmc uit te lezen en proberen te recoveren, maar dit is gekken werk. Dus hub binnen kort nieuwe set er in en door.
    6 punten
  3. @Passat Rdi heeft het weer gefixt! Wat een held! Check m’n nieuwe upgrade, alles vrij geschakeld. Ik bleek af fabriek al een Carplay compatible usb poort onder de climatronic te hebben.
    5 punten
  4. Ik zal Rob mentale ondersteuning bieden iig!
    5 punten
  5. Ik ben druk aan 't stralen richting Rob 😆
    4 punten
  6. Ene mod plaatsen en dan een andere mod verliezen. Daar kan jij natuurlijk niet tegen 🤣
    3 punten
  7. @BARRY_TDI kom er maar in!!
    3 punten
  8. Is gelukt! camera werkt zoals het hoort. Bedankt voor de geboden hulp !
    3 punten
  9. Op mijn B8 is kessy en eletrische achterklep met easy open aanwezig. Echter na de wijziging naar een R-line/GTE achterbumper met geïntegreerde uitlaatsierstukken werkt de easy open niet meer. Wel was de markering in de achterbumper aanwezig waar de antennes van de easy open moest komen. Maar uit wat online topics heb ik begrepen dat de R-line niet beschikbaar was met de easy open optie. Iemand meer info over de achterbumper icm de easy open functie en waarom het niet meer werkt na de swap. Is de waarde of signaal van deze antenne ergens waar te nemen of aan te passen. Misschien dat er ee
    2 punten
  10. Het Werkt, de USB stick moet er uit anders schakelt hij niet om. De knop blijft wel op MDI staan maar het scherm geeft AUX aan en ik heb muziek. Mede dank aan @dreke.
    2 punten
  11. We hebben ons best gedaan toch!
    2 punten
  12. Ronde schijf links kan je aan draaien om de temperatuur bestuurder bij te stellen (warmer of kouder) de temperatuur kan je dan in de kleine display links aflezen. Bovenste knop in de schijf is voor de voorruit verwarming. De onderste knop van de schijf is voor de achterruit verwarming. Middelste schijf is voor manueel de blazer snelheid in te stellen. On/Off is gewoon volledig het systeem aan of uit zetten. DUAL toets is dat wanneer de bestuurder zijn temp instelling verzet dan zal de bijrijder automatisch mee gaan. Zodra de bijrijder zijn temp verzet zal de dual functie uit gaan. Met ter
    2 punten
  13. Het leven is soms simpeler dan je denk [emoji106]
    2 punten
  14. Welkom op het forum Paulus. Het is gebruikelijk om je eerst voor te stellen in de ik ben en ik rij topic. Na 3 berichten worden de overige topics vrijgegeven zodat je je vraag kan stellen.
    1 punt
  15. dank je , ik heb hem ingespoten met siliconenspray en hij sluit voor het ogenblik terug zoals het moet !! hij moet nog 3000 km voor het 30000 km onderhoud , zal er daar eens iets laten over vallen ... 👍
    1 punt
  16. De inbouw vind ik niet spannend 😂de inbouw kalibratie en cp wel.
    1 punt
  17. Kosteloos verzonden ook nog vanuit DL. RCS zit letterlijk bij me om de hoek, maar afhalen was niet mogelijk en gratis verzenden ook niet.
    1 punt
  18. Een RCD 310 als het goed is maar hoorde van Martijn dat de pinout het zelfde was. hoe schakel je naar aux bij de RNS
    1 punt
  19. Hou er wel rekening mee dat ze vaak toch weer gaan lekken. Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
    1 punt
  20. Kleine correctie... volgens Rosstech is RCS geen importeur maar wel een officiële dealer/partner. Ze assembleren zelf en ze brengen idd vertaalde versie van de software uit. Rosstech heeft regelmatig trade-in acties. Bij inleveren oude kabel een flinke korting op nieuw in de VS. Maar wa's helaas niet van toepassing op de kabel via RCS. Heb een keurig mailtje gekregen met de uitleg en het advies de oude kabel te verkopen en een nieuwe aan te schaffen. Overigens heb ik de nieuwe ook weer bij RCS gekocht. Maar Duitsland is zo te zien wel goedkoper.
    1 punt
  21. Ik heb 'm in Duitsland besteld, was stuk voordeliger. https://www.vcds-shop.de/vcds-kaufen/vcds-hex-v2/
    1 punt
  22. Je kan bij WINPARTS nieuwe panelen halen. Moet je raammotor en speaker omzetten. Voordeel is dat je raammechanisme ook weer nieuw is. Je kan ook van 3M pakking strips halen. 1 doosje kost tegenwoordig al tegen de 5 tientjes. Voordeel daarvan is er zit genoeg in om alle deuren te voorzien van nieuwe pakking.
    1 punt
  23. Of koop een setje licht metaal: https://www.facebook.com/marketplace/item/2813433085641569/ Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
    1 punt
  24. In mij Golf GTE heb ik het ook laten doen. En ook de gateway is vervangen. Het kost een paar stuivers maar het werkt allemaal prima. Een kaart update heb ik nog niet hoeven doen want de laatste versie staat er op. Ik ben er super super blij mee.
    1 punt
  25. https://letmegooglethat.com/?q=ross+tech+dsg6+basic+settings&l=1
    1 punt
  26. Een RCD 330? Is dat een andere/nieuwe radio dan? Alvast bedankt voor uw reactie!
    1 punt
  27. @Passat Rdi is waarschijnlijk de enige die je kan helpen als hij nog te reden is Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
    1 punt
  28. Het zou op de beugel zelf moeten staan
    1 punt
  29. Top dat het gelukt is! Jammer dat het niet ander kon
    1 punt
  30. Yep, opgelost. nr 16 losgehaald en de gaatjes vrijgemaakt. Bedankt voor het antwoorden!
    1 punt
  31. Begrijp ik, weet wel dat je bijvoorbeeld Duitsland niet in mag in de winter periode, daar moet je volgens mij winterbanden onder de auto hebben. Welke maat heb je nodig? Ik weet wel dat Michelin goede all-seasons heeft, deze hadden we ook onder onze Fiat zitten toen der tijd. En volgens mij moet je ook verstevigde banden onder de camper zetten, gezien deze in principe een bus is.
    1 punt
  32. Nee daar heb ik altijd reserve drugs liggen.
    1 punt
  33. Je zou denken dat er genoeg ruimte zou zijn óm die switch heen. Onder het mom van iedere suggestie is er 1 en ik met hetzelfde issue zit met mijn B7 met panodak; ik zit er aan te denken om de ruimte met de sigarettenaansteker in mijn B7 te vervangen voor een 3D geprint vak voor bijv zonnebrillen. De ruimte is er breed en diep genoeg voor, maar die ouderwetse en nutteloze sigarettenaansteker zit in de weg. Nu nog iemand vinden die gek genoeg is om dit samen mee op te pakken...
    1 punt
  34. Zou ik even doen. Als je het hebt over de Bosch flatblades dan waren er voor mijn B7 2 sets: Bosch A979S (19mm) Bosch A620S (16mm) Die laatste set had ik nodig, de 19 mm past niet. Halverwege 2011 zijn ze ergens gestart met de 16mm. Er is dus een periode geweest waarbij beide types zijn gebruikt, vandaar dat er 2 sets uit de zoekresultaten komen (denk ik). Succes in ieder geval. Je weet nu welke set in ieder geval niet past 🤨
    1 punt
  35. Maar er is wel zoiets voor de B8 ook, p53.
    1 punt
  36. Dat was ik. Volgens mij is bij de B8 de manier van bevestigen anders.
    1 punt
  37. Dat zou deze moeten zijn, er staat wel voor bij maar dat komt om dat er achter op de zelfde deur ook een strip zit, namelijk pos nr 29
    1 punt
  38. Maar het belangrijkste is dat het opgelost is. Kan je de kleine veilig vervoeren.
    1 punt
  39. Ik heb geen ervaring met een b8. Heb zelf b7 en front assist greep ook een keer in bij een bocht naar links met fietser rechts op fietspad. Meteen zelf gas indrukken deed ingreep stoppen. Verder geen rare ingrepen gehad .
    1 punt
  40. TS heeft het topic per ongeluk tweemaal aangemaakt. Zou je het kunnen samenvoegen? @BARRY_TDI@Vinniepilon
    1 punt
  41. In de stad als er een bestelbusje voor je gaat afslaan en als je volgens het systeem niet genoeg afstand houdt, dan gaat hij ook piepen. Meestal stuur je alvast wat naar links om er een beetje omgaan te gaan, maar dat vindt 'system 1984' dan niet goed. Soms krijg je een half jaar lang geen melding en dan weer 3 keer in één week. Bij grotere objecten zoals bestelbusjes krijg je wel wat eerder een melding lijkt het op. Ooit één keer een ingreep gehad van het systeem bij invoegen op de snelweg, en het systeem kan echt belachelijk hard remmen! Persoon voor mij wou me een braketest g
    1 punt
  42. Nou meteen maar aangepakt. Wisselen stuur is gemakkelijk, op stap 1, het los krijgen van de airbag, nagelaten. Nadat ik de accu weer had aangesloten 1 grote kerstboom op het dashboard. Storing lane-assist, ACC, bandenspanning, Side-assist, Park-assist, start/stop, etc. Flippers werkten meteen. Na een stukje gereden te hebben de auto uitgezet en opnieuw gestart. Deel van de storingen weg, maar ACC en Lane-assist bleven opkomen. Na 5 minuten gereden te hebben de auto uitgezet en nogmaals gestart, waarna alle storingen waren verdwenen 👍🏼 Nu dus een volledig werkend
    1 punt
  43. Belangrijkste indicatoren voor regenereren zijn het verschijnen van het symbool dat start/stop is uitgeschakeld, hoewel dat pas bij stilstand zichtbaar wordt gemaakt. En de schakelindicator (bij een handbak) die je pas op laat schakelen bij een hoger toerental. Die zorgt er ook voor dat je niet te weinig toeren maakt. En ook onder de 2000tpm kan een B8 regenereren. Het hele systeem is in de loop der jaren steeds verder verbeterd en aangepast. En wat @Ozzy zegt, onder de start-stop button in het wagenmenu is ook veel info te vinden. Kijk hier de komende tijd regelmatig eens naar wat e
    1 punt
  44. Als je het toerental tussen de 2000 en 2500 rpm houd, dan is ie sneller klaar. Als je voornamelijk op de snelweg rijd, dan zul je er niks van merken. Hoef je verder ook geen zorgen over te maken. Onder het start/stop menu, in je Discover Media/Pro, staat er "motor moet noodzakelijk draaien" als ie moet regenereren. Let op, dit geeft ie ook aan bij een koude start wanneer het buiten 5°C of kouder is en ook als de airco aan staat. Verder kan je het merken aan een verhoogd toerental, olie temperatuur die iets hoger is dan gewoonlijk, verbruik die iets hoger is, motor maakt wat meer lawa
    1 punt
  45. Nee dat is geen vereiste maar heeft wel de voorkeur. Als je rijd en de koelvloeistof is een bepaalde temperatuur dan start hij gewoon met regenereren. Dat gaat om de zoveel km of op dP over het filter. Net wat het eerst aanspreekt. Als je goed luistert kun je het wel horen dat de motor wat zwaarder loopt. En aan de EGT of turbodruk die verhoogt wordt kun je het zien. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration#Regeneration_while_Driving
    1 punt
  46. Dezelfde motor (CRLB), handbak, 206pk en 457nm koppel met een stage 2 tuning. Zie mijn onderschrift voor de duo die de tuning heeft uitgevoerd. De 150pk TDI doet doorgaans fabrieksaf al ietsjes meer vermogen dan opgegeven. Zo deed die van mij 162pk en 365nm i.p.v. 150pk en 340nm koppel. Of te wel, ik kreeg er 44pk en 92nm koppel bij. Het verschil in vermogen merk je heel goed. Eerder was ie best lui op de snelweg, toen moest je er echt de gang in hebben totdat ie iets begon te doen. Nu kan ik 100 in de 6 rijden met 1700 rpm, gas geven en hij begint direct te accelereren, in plaats va
    1 punt
  47. Gisteren de 19” wielen gemonteerd! Nog niet echt tijd gehad om te kijken wat het doet met het verbruik maar volgens mij valt het mee! het staat hem iig goed!
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden