Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Precies wat ik dacht @Vinniepilon. Soortgelijke kwaal heb ik gehad bij een Opel Corsa, deze wilde spontaan niet meer aan slaan. Volle accu en genoeg benzine. Hij wilde wel contact maken, maar daar stopte het. Het euvel bleek inderdaad aan de brandstofpomp te liggen, deze leek niet meer te willen pompen. Dit kon tijdelijk verholpen worden door tegelijkertijd de auto te starten en de benzinetank aantal goeie tikken te geven met een rubberen hamer. Dankzij deze truc van de ANWB kon ik de auto van zijn plek krijgen en direct doorrijden naar de garage. Brandstofpomp moest wel vervangen worden. Misschien dat dit jou in de goede richting helpt @HermanTwente
  3. Gisteren
  4. ** verplaatst ** Hoor je de brandstofpomp wel?
  5. Hallo allemaal, ik heb iets vreemds... Vanmorgen ben ik met mijn VOLKSWAGEN PASSAT B5.5 Variant (3B6) | 2002-01 - 2.3 VR5 - 2324ccm 170pk naar de stad gereden. Toen ik na een half uur terug kwam bij de auto sloeg hij niet meer aan. het lijkt alsof hij geen brandstof krijgt, maar er zit nog ruim een kwart gevulde tank in. ik dacht eerst dat het eventueel aan de startonderbreker lag omdat ik mijn sleutelbos had laten vallen, maar ook met de reserve sleutel start de auto wel maar hij slaat niet aan. ik heb een obd-scanner maar er word geen enkele foutcode weergegeven. iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik wilde eventueel de bougies bekijken maar nu mijn grote vraag hoe kom ik bij de bougies, het lijkt mij dat ze onder het aluminium gedeelte zitten maar ik kan niet vinden waar en hoe ik het moet verwijderen. mocht deze vraag in een verkeerde topic staan dan excuses ervoor maar ik kan nergens anders een post plaatsen
  6. Dat is dus precies zoals ik het nu ook heb. Enorm getik bij gen 1, gen 2 stil, gen 3 hoor je af en toe weer gerommel achter het dashboard. Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
  7. Afgelopen week
  8. Ik heb nog orignele liggen met stoelverwarming gen3 zonder voorruit verwarming en standkachel.
  9. Ik had destijds één met halve software. Dacht door te flashen wel de boel goed te krijgen, alleen heb je ook nog datasets nodig en die zijn er niet. dus gewoon één via Ali en anders via de onderdelenlijn een echte 3AA versie.
  10. Ik heb destijds ook de overgangen van gen1 naar gen2 en naar gen3 gemaakt en van 1 naar 2 was ik de tikkende stelmotoren kwijt. Van 2 naar 3 was het terug aanwezig maar wel minder dan bij gen1. Voor de rest had ik de gen3 ook bij ali express vandaan en ervaarde ik voor de rest geen problemen. Wel ooit eens een melding gelezen van iemand die een gen3 via ali had gekocht waarin geen software geladen was. Dus er zit volgens mij wel verschil in een 2de handsje als een versie van aliexpress.
  11. Helaas werkt de airco met het gen 3 paneel nog steeds niet lekker. Voor de vakantie ga ik denk ik maar het gen 2 paneel erin zetten. Zou het dan aan mijn gen 3 paneel liggen en zou het een idee zijn een andere te nemen of blijf ik het probleem dan weer hebben? Het liefste zou ik het even willen proberen vooraf.
  12. JimyB

    Onderhoudsbeurtje uitvoeren

    Hoi Allemaal, Aankomend weekend ga ik samen met mn neefje de passat voorzien van nieuwe filters en olie. Heb alleen 2 vragen : Hoeveel NM voor de oliefilter en bougies? Gaat om een 1.6 FSI BLF Als ik het niet vergeet maak ik hier ook direct een mooie how-to van met bijbehorende foto's. Alvast bedankt!
  13. Na het branden van het motormangment lampje heb ik m.b.v. een OBD stekker de volgende codes uitgelezen : P2251 P0135 P0174 P2237 Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn en hoe is dit te controleren en/of te verhelpen
  14. dieseltje

    Rammel in het stuur

    @tippi Als je een nieuwe airbag hebt, kan ik deze wel ompluggen voor je.
  15. wulfke

    Rammel in het stuur

    Dat kan ook, maar zoals ik het lees vermoed ik dat het forumlid een andere airbag heeft maar dat deze nog gewisseld moet worden. Maar daar kan @tippi beter een antwoord op geven.
  16. dieseltje

    Rammel in het stuur

    Denk dat hij bedoeld iemand met een zelfde stuur om de airbag in het andere stuur te zetten en zo te checken of de rammel dan mee gaat naar t andere stuur en vice versa. Aangezien ik een 3C heb met GTI stuur zal dat niet veel zin hebben.
  17. wulfke

    Rammel in het stuur

    Ik wil hem zelfs ook voor je testen 😂. Moeilijk is het niet om deze te demonteren, stuur een kwart slag draaien en achteraan het stuur zit een opening waar je met een platte schroevendraaier de ene kant van de airbag kan ontgrendelen. Als deze los is, het stuur andersom draaien en diezelfde handeling uitvoeren maar aan de overzijde van het stuur. Eens de airbag los is kan je de connector ontgrendelen en losklikken. Inbouwen van de vervanger is de stekker inpluggen, vergrendeling goed zetten en de airbag inklikken in het stuur. Indien u dit zelf niet ziet zitten kan je misschien bij @dieseltje terecht, die zit volgens mij ook ergens in het noorden.
  18. Dat kan in principe iedereen
  19. tippi

    Rammel in het stuur

    Is er hier op het forum ook een mede lid die airbags kan omwisselen?
  20. Succes, ben benieuwd of je hier verder mee komt 🤞🏼
  21. Kortom - meet het punt op de lengte as uit. - meet de afwijking van het spiegeltje tov lengte as - plaats de laser recht voor het spiegeltje parallel aan de lengte as op afstand ca 114,5 cm (+/- 0,5 cm) - maak een kartonnetje met een gat van ca 2x2 cm Deze over de laser plaatsten zodat de laserstraal door het gat schijnt. - Geef aan op welke hoogte de laserstraal zicht bevint. - teken af de lijn 4 cm hoog en 2,4 cm naar rechts - de laserstraal terug gekaatst vanaf het spiegeltje moet het gemarkeerde punt verlichten.
  22. Filmpje is duidelijk. Alleen spreekt die de eerdergenoemde procedure tegen. De eerste beschrijving geeft aan dat de lichtbundel weer op beginpunt terug moet komen, zonder afwijking. In het filmpje wordt een bepaalde berekening toegepast waardoor de lichtbundel 4 cm hoger uitkomt en 2,4 cm naar rechts. Aangezien ook in de 2e genoemde website dezelfde ELOF (+4cm) AZOF (+2,4 cm) gebruikt wordt ga ik daar maar eerst van uit.
  23. Deze vond ik net op YT Alsook dit
  24. Als het spiegeltje gekanteld zou zijn, zou er ook een exacte afstand bekend moeten zijn om de juiste hoek te kunnen maken, zodat je ook weer op het nulpunt uitkomt. Vanavond nog een rondje meen hoeveel offset ik van de hartlijn van de auto moet moet hebben.
  25. Ik zou het volgens A afstellen. Als je de filmpjes bekijkt hebben ze een wit bord met een laser in verwerkt. Dit zetten ze loodrecht en haaks op de loodlijn van de wagen. Als je dan op de spiegel straalt zou deze recht in de laser moeten terugkomen en niet ernaast. Tenzij je kan zien/voelen dat het spiegelglas in de radar wat gekanteld zit.
  26. Na upgrade van mijn Remsysteem naar B7 heb ik t idee dat mijn ACC radar niet helemaal goed uitgelijnd staat. Nu ben gisteravond even een half uurtje bezig geweest om een uitlijn opstelling te maken, maar kom ik op het volgende probleem. Er is zover ik kan vinden geen 100% juiste handleiding/how-to hoe dit t beste uitgevoerd kan worden. Inmiddels het volgende kunnen vinden: Om dit te doen, moet je een laserwaterpas op afstand van ongeveer 70 cm en op een hoogte van ongeveer 80 cm (normale kentekenplaathoogte achter) opgestel;en en deze vervolgens zodanig uitlijnen dat de laser direct op de spiegel van de radarsensor wordt gericht. Met behulp van een wit vel papier kun je vervolgens de door de spiegel gereflecteerde "laserstraal" met behulp van de drie bevestigingsschroeven uitlijnen, zodat deze rechtstreeks naar het startpunt werd teruggekaatst (laserwaterpas) Echter staat hier niet in vermeld of de laserwaterpas vanuit het midden van de auto op de spiegel moet schijnen of dat de laserwaterpas haaks op t spiegeltje op de ACC moet schijnen. Betreffend uitlijnspiegeltje zit links boven op de ACC radar. 2e plaatje geeft aan wat ik bedoel. opstelling A of opstelling B.
  27. Poeh, VAG erin gekomen door stage en vervolgens werk. Gewerkt bij VW/Audi de Peel in Helmond (stage IVA in 1997/98). Na IVA gaan werken bij Autodrome Coolen in Veghel. Daar ongeveer alle modellen/merken gereden van die tijd (1999-2002). Als demo onder andere Lupo 1.0 (gepimped met VW accessoires) Lupo 3L diesel Polo 1.4 Golf 110pk TDI Trendline Audi A4 TDI 90pk LT verlengd verhoogd Audi A6 sedan 2.4 Audi A2 en nog veel meer. Soms een paar dagen, soms een paar weken. Denk dat Passat 3BG 130pkTDI en A6 2.4 de lekkerste waren. Eerste eigen auto ook gekocht via daar Ford Escort Clipper diesel (bordeaux rood) Toen een Ford Focus 1.8 TDDI (met airco ivm 1e kind) Peugeot 307SW 2.0HDI Ford Mondeo 2.0 TDCI Toyota Avensis 2.0 diesel iets Passat 3BG 1.9TDI (reden waarom ik op dit forum kwam) Skoda Octavia 2.0 TDI Seat ST FR 1.4TSI (huidig) Destijds stond VW/Audi nog voor Deutsche Gründlichkeit....maar dat brokkelde al af toen ik er nog werkte.
  28. @BARRY_TDI dat is mijn eigen persoonlijk topic waarnaar ik toe verwees. Dan best een nieuw topic openen.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden