Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Gisteren
  2. Afgelopen week
  3. Ja, had al ontdekt dat er een soort stop op zit. Ik ga proberen hem te demonteren ipv te slopen.[emoji57] Ik zal de vervolg stappen wel delen.
  4. Bij mijn 3C set destijds zat er een soort blokkeer ring op het draadeinde waardoor je de bout er niet zomaar uit kon draaien. Had destijds ook een bout die te hard vastgezet was geweest, hierdoor de schroefdraad kapot in het stuk waar de bout in gaat waardoor de schroefdraad op de bout ook slecht werd. Raad je dus aan van dit ook te controleren voor je de nieuwe bout monteert - desnoods even met een draadtap erdoor om zeker te zijn.
  5. Omdat Varta de 12V accu achterin niet af-fabriek levert maar Exide dat doet.. als er nu dus een Varta in zit is die al eens vervangen
  6. Ik heb de set 2e hands gekocht. De lomperik was mijn voorganger [emoji2957] Breng ik wel een bezoekje aan de dealer. Dank voor het nummer.
  7. Lijkt van wel, dus even langs de dealer. Maar als een inbusbout kop kapot is, ben je toch aardig aan het knoeien geweest, en dan zeg ik het netjes.
  8. Misschien deze oplossing ook delen met de HV accu specialist en dealer? Dan heeft de volgende "pechvogel" er ook nog wat aan.
  9. Vaak kun je met een Torxbit ook nog goed draaien als de inbussleutel ronder wordt
  10. AdB

    GTE: HV contactor "stuck open"

    Noch de specialist noch de dealer konden er veel over zeggen zonder de auto te zien. Geen grote herkenning van dit euvel in ieder geval. Dealer meldde nog wel dat ze wel degelijk accupakketten openen voor reparatie - mijn vermoeden dat ze alleen hele packs zouden vervangen klopte dus niet. Maar... Nog eens uitgelezen met VCDS en mijn oog viel op "Not confirmed - Tested since memory clear" en "Frequency: 1". Terwijl ik toch vaak geprobeerd had. Nu blijkt (bron: forum van Ross-tech) dat (a) bij deze fouten niet automatisch opnieuw wordt getest - eens gezet blijft gezet, tot reset; (b) een reguliere reset in de control module niet werkt - je moet dat via "OBD-II Functions" (knop op hoofdmenu VCDS) doen. Dus reset uitgevoerd, en toen bleef de fout weg en kon ik zowaar rijden! Inmiddels meerdere keren gestart en de fout is nog niet teruggekomen. Dus in ieder geval geen permanent defect relais. Ik lees dat een zwakke 12V-accu veel problemen kan veroorzaken. Ik weet niet hoe oud mijn accu is (waarom zet Varta geen leesbare productiedatum op z'n producten?), maar ik lees niets in de servicehistorie, dus misschien is 'ie nog wel origineel. Ik ga die maar eens vervangen - met mazzel blijft het bij €135 in plaats van duizenden.
  11. Weet iemand of er losse onderdelen leverbaar zijn van de 3G9071151 VW Passat Variant B8 dakdrager. De drager wordt met een inbusbout vast gedraaid op de rail. Èèn van de imbusbouten begint slecht te worden deze wil ik vervangen voordat de imbus sleutel helemaal geen grip meer heeft. Het lijkt er op dat er aan het einde een schroef zit. Als ik de bout er uit haal is de vraag op de bout er weer in wil.
  12. Ik heb in mijn gereedschapskistje in de auto zo'n zuignapje: https://nl.aliexpress.com/item/1005002091808861.html volgens mij is die van mij nog iets kleiner. Nog niet nodig gehad voor een deuk, maar na aanschaf wel getest en je kunt er behoorlijk veel kracht mee zetten.
  13. Hier een indicatie van de nieuw prijs, heb mijn auto als voorbeeld genomen, die komt aardig overeen. De bumper/afdekking moet dan ook nog gespoten worden.
  14. Dit krijg je niet netjes onder het motto "je ziet er helemaal niks meer van" . Als je al de deuk eruit krijgt zal je vrede moeten nemen met dat resultaat. Althans als je er verder geen kosten wil in stoppen. Net boven de deuk zit een uitgeduwd stukje, en op de chroom lijst zit ook een nare deuk. Met gewoon wat spuitwerk krijg je dit alles niet weg. Dan is de oplossing van @Procaliber de beste optie, is even wat centen neerleggen maar dan heb je wel terug nette bumper.
  15. Zal eerst eens kijken wat je overhoud als de deuk er uit is, dan kan je pas zien wat er nog aangedaan moet worden. Als je de bumper er af haalt let op bij de sprijdpluggen Nr 6 Net wat het type is moet je het steeltje door drukken ( let op bij het monteren moet het er weer in dus niet kwijt raken ) of als er een kopje op zit moet je die uittrekken en daarna de plug er uit halen. hij zit een beetje in een hoekje, dus even opletten.
  16. Als ik de deuk eruit heb gekregen, hoe krijg ik het dan weer mooi? Kan ik de bumper polijsten en overspuiten?
  17. Petroman

    GTE - extra's

    Top, het werkt weer.
  18. Lijkt idd op een eibach setje. Het suiteren komt vooral door de 20" velgen. Ik rij zelf ook een verlaagde GTE op 20" (245/35/20) en dan lever je gewoon flink in op comfort. Ik herken niet het de tik/einde veerweg op de snelweg. Intussen staat op mijn GTE bijna 270.xxx op de teller en ben te vreden met de looks en rij ervaringen. Terug naar orgineel kan altijd en qua velgen is zoveel smaak... doe waar jij blij van wordt 😉
  19. In de B-stijl zit de koppelstekker voor de deur kabelboom. De stekker zit ingewerkt in de accordeon. De deurstekker past hierop. Vanaf daar vertrekken de verschillende draden naar de deur en in de deur splitst alles zich op naar de juiste aankoppeling zoals deurmodule, deurslot, luidspreker, enz. Hier in dit topic een foto van de deur kabelboom
  20. In de praktijk of op papier? Vw is nogal goed met het iets te positief benaderen van uitstoot/milieu gerelateerde zaken [emoji38]. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  21. Dat ben ik dus nog even aan het uitzoeken. Voordeel van de Passat is, dat deze verder komt op een volle accu lading.
  22. Denk maar luidop maar de standkachel werkt dan vermoed ik met de brandstof. Voorverwarmen en koelen werkt dan via de HV accu en dus invloed op je elektrisch rijbereik.
  23. Leuke auto Johan, gevalletje bij gebrek aan beter?[emoji2957][emoji38]. Ben benieuwd of dit hem gaat worden of toch weer een V60. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  24. Puntje van aandacht dus. Nu zag ik aan het sleutelbos een afstandbediening voor de standkachel. Maar deze bolide's kun je toch ook verwarmen zonder standkachel en dan zit er toch ook een optie op om te koelen. Of heb ik het nu mis. Dit gaat dan toch via een App.
  25. wulfke

    GTE - extra's

    Wanneer je kaartweergave tussen de tellers aan hebt staan dan even op het stuur de OK toets indrukken.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden