Alle activiteit
Deze stream update zichzelf
- Vandaag
-
Heb het copilot gevraagd. Ik heb zelf geen idee, maar op een rijtje de B8 motoren, benzine. Hopelijk kun je hier wat mee? Laten we de benzinemotoren van de Volkswagen Passat B8 (2014–2023) onder de loep nemen. Je zoekt een stationwagen, dus ik focus op de Variant-uitvoeringen. Hier is een overzicht van de belangrijkste benzinemotoren, inclusief betrouwbaarheid, prestaties en aandachtspunten: --- [emoji3447] Overzicht van Passat B8 benzinemotoren | Motor | Vermogen | Type | Pluspunten | Aandachtspunten | |-------|----------|------|-------------|------------------| | 1.4 TSI (EA211) | 125–150 pk | Turbo 4-cilinder | Zuinig, cilinderuitschakeling | Kan wat tam aanvoelen bij volle belading | | 1.5 TSI EVO | 150 pk | Turbo 4-cilinder | Betrouwbaar, distributieriem, zuinig | Soms lichte turbo-lag | | 1.8 TSI (EA888 Gen2) | 180 pk | Turbo 4-cilinder | Sterk, soepel, fijne trekkracht | Let op olieverbruik bij oudere bouwjaren | | 2.0 TSI (EA888 Gen3) | 220–280 pk | Turbo 4-cilinder | Sportief, DSG goed afgestemd | Hogere verbruikskosten, vooral bij 280 pk | | GTE Plug-in Hybride (1.4 TSI + elektromotor) | 218 pk | Hybride | Elektrisch rijden mogelijk, lage bijtelling (voorheen) | Zwaarder, hogere wegenbelasting, accuveroudering | --- [emoji736] Beste keuzes (afhankelijk van gebruik) - Voor dagelijks gebruik & zuinig rijden: → 1.5 TSI EVO is de beste allrounder: modern, betrouwbaar, en zuinig - Voor wat meer pit zonder overkill: → 1.8 TSI biedt fijne prestaties en is nog redelijk zuinig - Voor sportieve rijders of caravan/aanhangergebruik: → 2.0 TSI (vooral 220 pk) is krachtig en DSG werkt goed samen - Voor korte ritten en lage jaarkilometers: → GTE kan interessant zijn, maar check accustatus en wegenbelasting --- [emoji3544] Waar op letten bij aankoop - Distributie: - 1.5 TSI heeft een riem → minder onderhoud - 1.8 en 2.0 TSI hebben ketting → check op rammelgeluid bij koude start - Olieverbruik: - Vooral bij oudere 1.8 TSI en vroege EA888-blokken - DSG-versnellingsbak: - Vanaf 2017 is de DQ381 betrouwbaarder dan eerdere versies - Hybride GTE: - Wegenbelasting hoger door gewicht - Accu verliest capaciteit na ~8 jaar → check actieradius Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
-
Ik heb ladingen van die auto's in onderhoud met standen (ver) boven de 200dkm en de meeste zonder al te grote problemen. Een B7 zou ik laten staan, zeker t.o.v. een B8.
-
het gaat om het 'tak-tak'geluid wat je hoort de laatste milliseconde van je filmpje?
-
tippi startte met het volgen van Vreemd geluid
-
Hallo mede Passat-rijders, Sinds enkele dagen maakt mijn Passat 2.0 tdi bj 2016 een vreemd geluid. Het geluid is niet constant aanwezig: het kan plotseling optreden tijdens het rijden, maar ook direct bij het starten van de auto. Ik ben al bij de garage geweest op het moment dat het geluid hoorbaar was, maar de monteur had toen geen tijd om direct te kijken. Een uurtje later heb ik de auto opnieuw gestart — geen geluid meer. Ook een rit met een groot blok om leverde niets op. Vanmiddag startte ik de auto voor een korte boodschap en daar was het geluid ineens weer. Vanochtend nog 30 km gereden zonder enig probleem. Wat me opvalt: • Als ik de airco uitschakel, lijkt het geluid minder vaak voor te komen. • Als ik de koppeling intrap op het moment dat het geluid aanwezig is, lijkt het alsof het geluid sneller achter elkaar komt. •multiriem hebben we ook als los gehad, geluid blijft dan aanwezig. Heeft iemand dit eerder meegemaakt of een idee wat het zou kunnen zijn? 2c8cc9fe-eda4-4d73-ba56-cd785d976644.mp4
- Afgelopen week
-
ben niet zo bekend met TSI blokken maar waar moet ik op letten met test rit bv voor de 1.4 150 pk ? of de 2 ltr ? kan zijn dat ik ook voor een B7 ga
-
JdeBoer startte met het volgen van Piepjes bij openen en sluiten
-
ja kussentje gebruikt
-
En knieen vielen mee😁
-
ok dat is dan duidelijk en qua kilometerstanden ? veel zeggen boven de 2ton laten staan maar eigenlijk ben ik wel van mening dat dat niet altijd wat wil zeggen vooral als het vaak snelweg heeft gereden. uiteraard moet ik dan wel informeren welke onderhoud ie allemaal heeft gehad ? en een lekkende panorama dak ? hoe verhelp je dat mocht het gebeuren ?
-
Wat erin zit weet ik niet, maar dit was een gevalletje stekker zat er niet in. Dus dat is ook weer gefixt.
-
Ja dat zie je goed. Alles geschakeld (wat er achter zit) of niet. U5 12 V socket, in luggage compartment U18 12 V socket 2, in front centre console U19 12 V socket 3, in rear centre console
-
Zijn ze dan meteen allemaal op constant geschakeld, of zie ik dat verkeerd.
-
Gaat om het idee he. Je kunt het zien in de het zekeringenoverzicht zie dit: kun je kiezen terminal 15 (geschakeld) of terminal 30 (continu)
-
Dat plaatje ziet er niet uit als de zekeringkast van een passat B8... Althans, de mijne ziet er anders uit 😊
-
Diver startte met het volgen van 12 volt kofferbak B8 2015 en voetverlichting passat B8 r-line
-
Qua instelling ben ik het nog nooit tegen gekomen dat je het per zit positie kan instellen, dank toch dat het weer knieen werk wordt. Zal waarschijnlijk een lampje of draadje zijn, neem aan dat er geen ledjes in zitten.
-
Dat is handig zeg, dat ze dit voorbereid hebben. Je moet dan wel wakker blijven wat je er op aansluit, dat je niet met een lege accu staat.
-
jammer dat die 2e foutcode niet te lezen is
-
Ik zie in het donker dat de voetverlichting passagier wel brandt (en de deuren ook) maar de bestuurderskant voeten niet. Lampje kapot of zit het er niet of instelling? Ik heb het niet op het dashboard (dat streepje) en ik dacht ook niet achterplaatsen ook niet, maar voordat ik weer op mijn knieën moet om te zoeken naar een lampje weet iemand dat vast wel of dat standaard is of niet.
-
Een B8 kun je gewoon kopen, de 1.4TSI 125pk KAN olie gaan verbruiken, is daar gevoeliger voor dan de 1.4TSI 140/150pk De 1.5TSI is gevoeliger voor alles t.o.v. de 1.4TSI. De 1.8TSI en 2.0TSI zijn kettingmotoren, verder niet direct een probleem, vrij weinig klachten. De 1.6TDI en 2.0TDI zijn ook vrij probleemloos, de 1.6TDI is wel gevoeliger qua roetfilter. De (droge koppeling)DSG7 DQ200 in de 1.4TSI, 1.6TDI en 1.8TSI is een fijne DSG-bak al is deze wel gevoeliger voor slijtage/problemen dan de (natte)DSG6 DQ250 en natte DSG7 DQ381(2.0TFSI en 2.0TDI) en de (natte) DSG7 DQ500(2.0 BiTDI) Panoramadaken zijn mooi, vooral als ze lekken..
-
Wellicht toch wel zie: zekering achterbak continu.jpg.avif
-
Naudje32 startte met het volgen van Aanschaf Passat B8
-
goedenavond, ik ben me nu een beetje aan het orienteren op een passat B8 op dit moment rij ik polo maar dat wordt te klein met 2 kids. nou wil ik eentje uit duitsland zelf invoeren. uiteraard ben ik niet zo bekend met de TSI blokken maar welke moet ik vermijden en welke is betrouwbaar ? ik wil ook gewoon een handbak. Dsg is mooi maar mij nu een beetje te veel gedoe ermee. uiteraard kom ik er veel tegen op mobile.de en zoek gemiddeld rond de 9 a 10k. de km standen varieren tussen de 170xxx en de 2xx.xxx is het betrouwbaar om ene te kopen vanaf 2ton ?
-
Zojuist even met 2 schroevendraaiers geprobeerd om een handgreep die in het plafond zit te verwijderen. Dat is gelukkig gelukt en zal dus geen probleem gaan worden. Dan kan je al bijna de hemel zo ver omlaag halen dat je bij de lamp kan. Als ik de volgende keer de bovenkant van de B stijl ook weg haal kan je er prima bij. Dit gaat goed komen 😀 Bedankt zover voor jullie help en mee denken
-
Maandag heb ik een afspraak om de kessy te gaan programmeren (sleutels inleren ensow) als dat klaar en het laadje is dicht in mijn hoofd dan maar eens gaan stoeien met de interieur verlichting als ik vrij ben.
-
De PDF is van een 2018, verder loopt mijn elsawin niet.
-
Dankjewel voor te terugkoppeling. Een los geschoten klep hoor je niet vaak, maar begrijpelijk dat dit een reden is om te gaan zoeken naar een andere auto. Succes met de zoektocht.
-
Mijn Passat is van januari 2019. Ik heb de gehele reparatiehandleiding van het interieur, daar heb ik ook in gevonden dat je ze van bovenaf moet los klikken. Ik hoop dat het lukt als ik de B stijl los haal en de beide handgrepen die boven de deuren zitten verwijder. Met een beetje geluk heb ik dan genoeg ruimte.