Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Gisteren
  2. Dag Diver, Dank voor je feedback, dankzij je input gekomen tot de volgende relevante PR code: 0YC (Stond op pagina 1 van mijn "serviceplan" boekje) Nu is de vraag, veer 3Q0 511 115 AK heeft PR code PR-1JA+0YC Is mijn onderstel nu "1JA" of één van de andere: (oja, ik heb geen gewoon het "standaard" onderstel zover ik weet) Van https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/passat+4motion+santana/pa/2016-793/5/511-511000/#1 Van https://www.oemvwshop.com/pr-code-decoder/ 1JC Rear shock absorption for sports version 1JG Rear shock absorption for rough-road version 2 UC7: Rear shock absorption, chassis with increased ride height 1JA Rear shock absorption, basic version 1 1JR: Rear shock absorption (deze is mij echt heel vaag) Enige suggestie?
  3. Deel 1 is binnen de trekhaak. Ziet er goed en de kogel echt ongebruikt uit. De gaten in de bumper komen volgens mij ook overeen dus hoef niet te zagen. Had ook nog een uitgebreidere codering gevonden.https://www.tiguanforums.co.uk/threads/retrofit-swivel-towbar.9746/?post_id=111247&nested_view=1&sortby=oldest#post-111247
  4. IDD je ziet door het bos de bomen niet meer, als je op googel zoekt kom je nog wel het oude nummer tegen van de schokbreker, en kleur codes staan er ook niet meer bij in ETKA. Als het goed is zit er een sticker op de portiersstijl bestuurders kant waar de as last op staat, misschien kan je met die info de veer opzoeken.
  5. Hoi @Vdub (Matthijs) Super, dank je wel Ik zal het in de groep gooien hier Misschien dat we het met iets kunnen combineren met het 1 of ander En anders maar een keer vanuit Almelo naar Vorden, das het eind van de wereld ook niet (Uurtje) Graag zou ik dan wel de eventuele kosten willen weten van dit uitlezen Dat mag eventueel aangaande de forum regels ook via dm op dit platform Verder heb ik al een afspraak staan bij Ganzenboom te Almelo om de bak uit te lezen Die afspraak laat ik nog even voor wat het is, en kan nooit kwaad Ook die uitslag kunnen we dan eventueel meenemen naar Vorden voordat we overgaan op reparatie van zaken Vanaf eergisteren krijgen we ook ineens volledig andere meldingen (zie foto, genomen voor thuis wegrijden op parkeerplaats na starten) welke niets te maken hebben (vermoeden wij) met de huidige problematiek aangaande het motormanagementlampje Deze meldingen hebben we nog niet eerder gehad De ABS en antislip meldingen zijn nieuw Ook de melding van de elektronische parkeerrem Maar de melding van elektronische stuurinrichting, daarvoor steek ik een vingertje op naar de reparatie van het stuurkolomslot, die de zelfde melding gaf maar dan in rood Hierbij is de gehele stuurkolom los geweest mij de VW dealer Ook komt er dan een melding tussen de toerenteller en de Km teller, maar die is al weer weg voordat ik die met de camera heb kunnen vastleggen (Ook iets met elektronische parkeerrem) Om dit soort meldingen dus gelijk te kunnen tackelen, wilde ik dus een eigen OBD scanner Zodra er dan een melding komt, ik de auto aan de kant kan zetten en uitlezen en noteren Met dat verhaal dan naar de garage, waar ze ons nu alles wijs kunnen maken, omdat wij niet zien wat er op het schermpje staat Ik kreeg ook niet de volledige uitdraai van de diagnose mee, met als excuus dat ze dat niet mogen van VW zelf Dat zet mij weer aan het denken en geeft een onderbuik gevoel, wat word er achter gehouden Verder rijd de wagen prima, is stil wat wij fijn vinden, en zit ook goed (Ondertussen hebben wij zwaar het vermoeden dat wij de brol van een ander gekocht hebben, en nu in de prijzen zitten)
  6. Zal vanavond eens in ETKA kijken voor je
  7. Afgelopen week
  8. Hoi, b12 is zeker niet direct te vergelijken met de originele set.. maar ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe oud de origele set is die je gewend bent. Comfort vind ik moeilijk te omschrijven. Wat voor mij nog lekker comfortabel voelt kan voor een ander wel keihard aanvoelen.. misschien een idee om bij anderen verschillende onderstellen zelf te ervaren.
  9. Is het comfort op de snelweg een beetje te vergelijken met de orginele set?? Ik hou van dat hele slappe wat de originele set schokbrekers en dempers hebben. Wat betreft stugger, mag dat zeker wat stugger voor bijvoorbeeld drempels etc. verder mooi te zien dat die schokdempers van Bilstein de veren van Eibach gebruiken, dat is mooi spul....stof tot nadenken
  10. Niet direct antwoord op je vraag, maar vorige week heeft Matthijs een bilstein b12 pro-kit onder onze b8 gte 2019 (net een ton op teller, 19 inch velgen) gemonteerd. Auto wordt nog uitgelijnd, maar kan nu al wel zeggen dat het een stuk strakker rijdt. Wel iets stugger, maar zeker niet tè wat ons betreft. Optisch vind ik het ook een stuk beter staan. Originele onderstel bleek voor onze oudste toch iets te "deinerig" wat weer wagenziekte veroorzaakte. Nog geen hele lange rit gemaakt, maar lijkt nu (ook volgens hem) een stuk beter. Hopelijk blijft dit zo 🙃
  11. Dank voor je reactie! De veren lijken geen kleurcode te hebben. Heb beide achterveren van meerdere hoeken bekeken maar zie nergens een kleurcode.of ik moet nog meer poetsen, maar ik ben vrij zeker van dat ze geen kleurcode hebben. De motor betreft een motor: 150 pk ACT Variant uit 2016 zonder DCC. Het is een heel standaard uitvoering maar rijd ook standaard zeer comfortabel. Wat ik wel gevonden heb is de oe productcode van de achterste schokdempers: 3Q0512011JF (maar die lijken niet meer leverbaar) Enige suggestie welk OE nummer de achterveren hebben? Zitten er altijd kleurcodes op de achterveren? P.s. voor zit de veer 5Q0 411 105 CD (PR-G01+L30 Yellow+Blue+Green )
  12. Klopt, deze geeft hij aan. Die andere geven een andere storing dan lijkt me. Deze zit aan de inlaat kant, die onderste aan de uitlaat. Of zie ik iets over het hoofd..
  13. cilinderrij 1 (bank1) is doorgaans de bijrijderskant, ik neem aan dat je die kant(de 1e van 2 stuks) vervangen hebt? Zitten er 4 op...
  14. Je kan bij mij altijd langsrijden als je even van te voren belt of appt, storingen uitlezen kost hooguit een paar minuten tijd. Als je toevallig in de buurt rijdt kun je ook langsrijden, je weet dan alleen niet (zeker) of ik er ben of niet. Ik kan je dan wel vertellen wat er wel en niet aan mankeert (tov vorige diagnoses).
  15. Zal je eens onder de wagen moeten gaan liggen of een wiel de monteren en kijken welke kleurcode de veren hebben. Sowieso dan 3Q0 511 115 X(X) X X beslissende eindletter welke ook de kleurcode zal bepalen. Welk type motor ligt erin ? DDC aanwezig of niet ? Sedan of variant ?
  16. Ik zou zelf helemaal niets kopen, er zitten er hier genoeg met de apparatuur en de kennis om dit te gebruiken en de codes te snappen. Ik heb zowel VCDS-origineel als ook OBD-11-pro. Ik zou inderdaad even vragen aan Matthijs @Vdub. Het kan zijn dat de bak een keer gespoeld moet worden en verse olie. Stuurkolom is inderdaad wel een dingetje bij de 3C (en helaas ook de latere types hebben we ondervonden). Ik ben binnenkort ook in Vorden voor mijn eigen auto.
  17. Enige tips hoe ik kan achterhalen wat het OE nummer is van de achterste veren?? (Ik wil dezelde als er nu opzitten) Alvast dank voor de hulp. Tot nu toe: Vin nummer proberen te zoeken op (geen resultaat): https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_NL Checken https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/passat+4motion+santana/pa/2016-793/5/511-511000/ zelf met werkend account is er nog steeds teveel keuze. Geprobeerd trim level te achterhalen door meerdere vin decoder websites, maar daar komt geen enkele technische informatie uit mbt trim level of wat dan ook. Wat ik verwacht dat mijn setup is: PR-1JA: Standard suspension setup Of PR-1JG: Comfort suspension setup Maar zelfs als ik dat weet is er nog veel subkeuze.
  18. Dat is@vdub, de eigenaar van dit forum Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk
  19. Zelf zal ik nooit zo'n scanner via Ali of Temu halen, met een klein budget zou ik voor OBDeleven kiezen.
  20. @Petroman & @Diver Beide dank voor jullie reactie @Petroman Ik zal vorderen hier aan de baas voorleggen Is dit de VAG specialist die je bedoeld ?? https://vagperformancecenter.nl/ @Diver Vandaar ook de vraag aangaande de aanschaf van een OBD2 scanner Ik ben er helemaal niet in thuis, vandaar ik jullie expertise vraag
  21. Storings code lijst downloaden kan pas als je weet wat voor uitlees apparaat je gekocht heb. codes van het ene merk komen vaak niet overeen met het andere.
  22. Op mijn Discover media (MIB3) kan ik zowel Apple Carplay als Android auto gebruiken zowel draadloos als bekabeld. Nu zelf gebruik ik een Android toestel, mijn partner een Iphone (7). Wanneer ik alleen in de auto zit schakelt het systeem probleemloos de android auto in en kan ik met Waze navigeren. Wanneer mijn partner alleen in de auto zit, ook probleemloos via Carplay en Waze. Wanneer we samen in de auto zitten, is er meestal een probleem en moet je erg snel zijn om te kiezen welke technologie je wil gebruiken en dan gaat het (bij het starten) niet erg vlot. Eens het systeem één van de twee gekozen heeft is het onmogelijk om opnieuw te kiezen zonder de auto stil te leggen en de chauffeursdeur te openen. Ik heb al de handleiding en youtube afgezocht maar vind geen oplossing. Ik weet het is eigenlijk een luxeprobleem, maar had toch graag geweten hoe het beter kan. Via @Rainesh heb ik al de nieuwste software, dus daar kan het niet aan liggen
  23. In Vorden zit een VAG specialist. Daar zou ik heen gaan met auto klachten, laten uitlezen en dan verder.
  24. Beste allemaal en met name de mods @Mods mijn welgemeende excuus als deze topic verkeerd staat Pak voor je start koffie en koekjes Ik heb een vraag over aanschaffen van een OBD2 scanner voor onze Passat TSi BlueMotion B6 C3 uit 2010 (als ik het goed heb) Nu heb ik hier diverse topics over gevonden op dit platform, maar allemaal overjarig (jongste is uit 2023) De reden voor het willen aanschaffen van een scanner is om zelf storingen te kunnen uitlezen, de foutcodes er bij te kunnen pakken om te zien wat het probleem is Met deze info wil ik dan bij mijn eigen vakgarage (Geen vw dealer) kijken of hun de storing kunnen verhelpen Het is dus NIET de bedoeling om zelf meldingen te wissen of andere aanpassingen te doen, waarmee ik de auto dan door onkunde verkl**t Nog een reden om zelf middels de OBD2 storingen uit te lezen is omdat ik een onderbuik gevoel heb dat we een beetje belazerd worden bij de VW dealer Afgelopen maanden na aanschaf van de Passat in november 2023, blijft er hardnekkig een motormanagement lampje te pas en te onpas branden Te pas en te onpas omdat het lampje zomaar ineens aanspringt, en na 1 dag of 2 dagen ineens weer uit is, gewoon uit zichzelf, om dan dagen uit te blijven, en ineens weer aanspringt, geen idee wat het kan zijn We zijn hiermee naar de VW dealer gegaan en die heeft een algehele diagnose voor ons gedaan (rond de 100 euro) Ik heb nadrukkelijk het motormanagementlampje probleem aangegeven Omdat ik deze melding ook niet kon wegkrijgen middels instellingen via het stuur, waardoor je eigenlijk wel kan uitsluiten dat het lampje brand vanwege de 10K beurt De dealer kwam met een storing aangaande een stuurkolomvergrendeling, (en nog een storing welke sporadisch zou zijn) en dat deze zo spoedig mogelijk vervangen dient te worden om onderweg niet voor verrassingen te komen Maar niets over een motormanagementlampje, ook niet bij navraag Kosten van deze stuurkolomvergrendeling reparatie 633 euro Een week is het lampje van het management uitgebleven en toen brandde hij opeens weer Direct terug naar de VW dealer die hem gelijk uitgelezen heeft (kosten 35 euro) Ze kwamen terug met de melding dat de computer van de DSG bak stuk was, en dat dit de reden was van het branden van het managementlampje, een nieuwe DSG computer 3200 euro kost (SliK.....hebben we dan de kat in de zak gekocht???) We zijn hierover gaan nadenken of we het gaan vernieuwen, of de passat verkopen, dat laatste is zuur omdat we er best veel ingestoken hebben Zoals 900 euro voor een Android radio incl. inbouwen, uitbouwen kost nog eens 130 euro en ga ik niet zelf doen De auto gaat nu eerst naar een versnellingsbakspecialist, welke de DSG bak gaat uitlezen, kosten 55 euro die we nog wel willen investeren Afgelopen weken lopen nadenken over het gehele gebeuren, en dan voel ik mij een beetje belazerd door de VW dealer De totale kosten nu zit rond de 765 euro, en we zijn er nog niet Want....waarom nu ineens bij de 2de diagnose de bak computer kapot, volgens hun de reden van het steeds branden van het motormanagementlampje, waarom kwam dat een week eerder bij de eerste diagnose er niet uit, terwijl ik hier op gehamerd heb dit te onderzoeken Dus: Om in de toekomst dingen te tackelen zoals hierboven omschreven heb ik met moeder de vrouw overlegt om zelf een OBD2 scanner aan te schaffen Geen allerjesus dure omdat ik toch niet sleutel, maar wel 1 die accuraat is en geschikt is voor onze passat Nu zijn er te kus en te keur te krijgen op Ali en Temu in diverse prijs categorieën En op Temu heb ik deze gezien, welke geschikt zou zijn voor auto`s vanaf 2010 Temu OBD2 Scanner Alleen met dit soort zaken ben ik dan weer een beetje huiverig om dit te bestellen, omdat wij altijd het geluk hebben dat dit soort zaken niet voor onze auto geschikt is Dus heb ik gezocht op google naar een andere mogelijkheid, en die gevonden bij deze leverancier, maar wel gelijk voor een verdubbelde kostprijs en met 70 euro voor mijn doen best aan de prijs OBD partner Vag diagnose scanner Bij deze word aangegeven dat hij voor diverse merken is zoals VW en volgens mij veel meer kan uitlezen dan de scanner van Temu Dus voor welke van deze 2 bovenstaande zal ik gaan, de Temu versie of die van OBD partner En dan gelijk de vraag of er ergens voor onze passat een storingscodelijst te downloaden is waar je kan nazoeken wat de betreffende storing kan zijn Wat is wijsheid, want bij Temu hebben ze ook scanners voor pakweg 15 euro en geschikt voor voertuigen vanaf 1996 Maar dan zal je net zien dat deze niet werkt op onze passat B6 C3 uit 2010 Goedkope Temu OBD2 scanner van 15 euro Alvast bedankt voor jullie expertise en een fijn weekend Richard
  25. Vermoed van niet, Aanmelden in de gateway, Mogelijks ook, Coderen in park assist Coderen in boordnet Coderen in ABS - ESP Maar misschien ken je iemand met OBD eleven en heeft OBD er one-click app voor het coderen van de trekhaak.
  26. Helemaal super. Dankje Wat voor prijs kan ik ongeveer verwachten? Ik ben nu met bezig een passat te kopen.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden