Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Ik heb de oude oliekoeler en de nieuwe aan de kraan gehad om de flow te checken en de nieuwe gaf inderdaad meer water dan de oude. Er zat een beige/geel achtige aanslag in het waterdeel van de oliekoeler (als je het metalen blokje eraf schroeft) wat lijkt op kalk maar dat had ik ook al eerder getest en het is geen kalk omdat je het met azijn niet kunt oplossen. Dus zeg het maar wat het is, maar ik heb het er nu wel uit denk ik.
  3. Wow, zou mooi zijn als je het gefixt hebt. Heb je de oliekoeler nog getest op blokkade en/of werking? Als een deel van de oppervlakte van de oliekoeler intern geblokkeerd is, zou je dat toch met een warmtebeeldcamera moeten kunnen zien. (ff hardop denken)
  4. jaap

    Andere auto gekocht.

    Ja inderdaad Lapiz bleu.
  5. Gisteren
  6. Kwam gisteren voor de jaarlijkse keuring bij Mathijs. Leuk om je ontmoet te hebben Martijn. Vol bewondering naar je enthousiasme zitten kijken. Flinke operatie en hopelijk opgelost. Mocht je binnenkort zin hebben in een bakkie ben je welkom. Groeten Stefano
  7. Petroman

    GTE - extra's

    Dus lid geworden van flitspalen.nl en bestand gedownload. USB stick geformatteerd (FAT32)> resultaat: kan geen bestanden vinden. SD kaartje geformatteerd > resultaat: kan geen bestanden vinden. De map PersonalPOI plus metainfo bestand staan in de root van de media dragers. Wat gaat er fout? USB poort in middenconsole en bij tel. vak gebruikt en SD slot1. Beide worden wel gezien, sterker nog bij SD slot komt de melding gereed voor installatie tevoorschijn. Als ik dan via het menu Mijn persoonlijke POI wil updaten gebeurt er dus niks. SD is overigens een microSD in een houder. Heeft iemand die deze bestanden ook gebruikt een idee? ======================== Update: Je moet ook kunnen lezen... Ik had ondanks alle voorzorgen toch de verkeerde map gebruikt, dus niet voor de discover pro versie 2. Nu dus wel een update kunnen uitvoeren en daarna bij de instellingen nog de gewenste opties aanzetten. Voor de na-apers: je kan dus gewoon een micro SD kaartlezer gebruiken
  8. jaap

    Andere auto gekocht.

    Dank je wel Barry.
  9. Das een hele mooie Jaap. Heel veel plezier ermee!!
  10. Pa en (buurman)Henk, Tom en nog weer een Henk(heftruck idd)
  11. er is niet specifiek een interval, gaan idd stuk een keer, ik zou er gewoon 1 vervangen als je het zelf kan, als er weer 1 komt merk je het vanzelf aan de foutcode.
  12. De eerste test gehad vandaag. Na vanmorgen de juiste laadluchtkoeler te hebben gekregen de boel weer samengebouwd. Dus nu zijn vervangen: - Het inlaatspruitstuk met interne waterkoeling - De oliekoeler - De motorradiateur - De laadluchtradiateur - De kachelradiateur De losgenomen slangen zijn schoongemaakt. En na het vullen met olie en koelvloeistof (met het vulapparaat van Matthijs wat een top ding) de motor laten warmdraaien. Toen er geen lekkages waren de motorplaat er weer onder en in de buurt test gereden dat ging ook allemaal goed. Nu weer thuis (onderweg nog wel een slangklem van de laadlucht vast moeten zetten die was ik vergeten dus ik kreeg een fluittoon) en de olietemperatuur is maximaal 93 graden geweest maar was normaal 88. Op de heenweg was de olietemperatuur normaal rond de 100 graden. Dus ik verwacht dat met caravan het allemaal veel beter gaat. De olietemperatuur loopt ook sneller terug als je hem belast en daarna weer normaal gaat rijden. De kacheluitstroom openingen worden nu ook allemaal goed warm. Nu in bad want de handen zijn zwart en de spieren stijf. Matthijs dank voor de support (en ook je vader en Henk? VW en Tom en Hans? heftruck)
  13. Super mooi zo, niks meer aan doen.
  14. Ik heb een paar weken geleden een GTE op de kop getikt uit december 2015. Ik vind echter dat de auto te laag staat. Ik rij nog wel eens over een onverharde weg, en met de huidige schokdempers/veren/wielen zit ik continu op de einddemping, en zelfs bij een hobbel op de snelweg krijgt de auto een enorme tik, terwijl ik met mijn vorige auto (opel insignia) hier probleemloos overheen kon rijden. Ik vermoed dat de auto verlaagd is, en dat het terug verhogen van de auto een groot deel van de problemen op kan lossen. Ik zie echter zoveel verschillende veren/dempers/wielen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb wat fotos gemaakt van het onderstel, en zover ik het kan zien zit er originele schokdempers op, maar de veren zijn volgens mij van eibach. De wielen zijn momenteel 235/35/20, die voglens mij zelfs nog spoorverbreders hebben, en het liefst wil ik orginele 19 of 18inch velgen er onder. Wat zouden jullie aanraden, originele veren er onder met de huidige schokdempers, of ook schokdempers gelijk vervangen? Of moet ik toch een ander merk kiezen? Hieronder een aantal fotos van de voorwielen Alvast bedankt! Wiel links voor Wiel rechtsvoor Wiel rechts achter
  15. Afgelopen week
  16. Respect dat je gewoon doorgaat. Ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
  17. Nou het verhaal gaat door. Omdat de laadlucht wel goed koelt maar de olie nog steeds te heet is, werd het tijd om de oliekoeler te vervangen. Die zit uiteraard goed weg gebouwd. Op advies van Matthijs ook maar de motorkoelradiateur en de laadluchtkoelradiateur en het inlaatspruitstuk met koeler gelijk vervangen. Hij doet het nog niet want zowel de radiator als de laadluchtkoeler waren niet de juiste maat (pasgarantie bij Winparts Deze heeft Matthijs besteld en hopenlijk kunnen we het morgen afmaken.
  18. Na lang zoeken en testen van verschillende dingen, heb ik de ecu gedemonteerd en opengemaakt. Deze heb ik een dag of 3 laten drogen en toen weer dichtgemaakt met vloeibare pakking ertussen, en deze weer gemonteerd. Eerste keer starten liep hij nogsteeds slecht, maar toch maar even een test rondje rijden. Toen na 150 meter rijden begon hij weer vanouds te rijden. Zins dien geen problemen/storingen meer gehad. Ondertussen hebben we de auto ingeruild op heel wat anders, maar in ieder geval een stuk jonger. Het was een fijne auto, en hoop dat de volgende eigenaar er nog veel geluk mee mag hebben.
  19. Hoi Allemaal, Hierbij een handleiding om een trekhaak module te programmeren met VCDS voor een volkswagen. Wellicht handig.. Succes VCDS coding (002).pdf
  20. Laatste stand van zaken, wat vertraging door omstandigheden ! 13-polige Stekker op nieuw gecontroleerd, deze functioneert. Contact gehad met ECS, probleem niet bekend , wel de coderings gegevens ontvangen voor VCDS om de trekhaak te coderen( zie ook de bijlage) vervolg stap. ECS module loskoppelen (effe weer de hele binnenbekleding eruit) . Deze kabelboom is dan zo ontworpen , dat alles weer origineel is zonder kabelboom. Als dan de verlichting wel weer werkt dan zit het in de module. Blijft de storing er ; zit het toch ergens in de stekker van de BCM ! ( denk ik, want die is los geweest ) wordt weer vervolgt VCDS coding (002).pdf
  21. Moet dan maar gaan gebeuren. Zal eerst moeten zoeken naar een betrouwbare garage die dit kan en doet. Aangezien Spanje nu mijn nieuwe thuisland is geworden. Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
  22. Hahaha nee de stekker aansluiting Moest toch controleren als er spanning op kwam
  23. de kosten zijn het niet heb ik gezien. heb de zelfde motorcode CAYC motor. is er een interval voor vervanging lees iets van 160.000 klop dat? mijn km staat nu op 308.339 km
  24. Gloeispiraal defect komt vaker voor hoor. Hetzelfde gehad met de B7 en CAYC motor. Spiralen kunnen idd goed vast zitten. 3 Gingen er goed los, 1 niet zo lekker. Deze los gekregen door een halve slag los te draaien, daarna weer een slagje vast, weer verder los etc. Volgende filmpje geeft tips om de boel te vergemakkelijken: Alle 4 vervangen. Kosten zijn het niet. Succes.
  25. hallo formleden ik rij een passat 1.6 tdi b7 bouwjaar 2012 mijn motormanagement lampje brand. geeft foutmelding P0671 gloeispiraal cilinder 1 heb storing laten wissen en na 2 dagen komt de storing terug. bij gerrit speek word iets gezegd over zekeringen of gloeispiraal defect. wie heeft hier ervaring mee. ik vermoed zelf de gloeispiraal. wie heeft deze zelf al eens vervangen. en wat is het beste alle 4 vervangen of 1. heb wel gelezen dat zij goed vast kunnen zitten of wel eens kunnen afbreken.
  26. er zit ook een klein stukje massaband tussen het startrelais en de startmotor, die willen ook wel eens slecht worden. De bendix zul je wel niet geraakt hebben met de prikker, dan heb je nl door de bak geprikt denk ik.
  27. Ja de sleutel geeft alles vrij. Koppeling wordt ook ingetrapt. Rem ook. Geen storingslampje en ook geen melding met betrekking tot. Gisteren met geen mogelijkheid aan te krijgen. Kreeg zo de stekker niet van de Bendix maar toen ik uiteindelijk een klein schroevendraaiertje achter in de stekker had om te meten deed hij het weer elke keer. Toch de stekker op de Bendix?? Vandaag gewoon weer starten.
  28. je moet even goed bekijken, als je de sleutel/keyfob in het gat steekt, ontgrendeld de stuurkolom (elke keer) wel? Moet je een rem of koppeling intrappen, zo ja doe je dat? Brand er bijv een gloeilampje of het motorlampje bij elke start/startverzoek(als reactie op het openen van het hoofdrelais/stroom naar ecu)?
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden