Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Gisteren
  2. De enige functionaliteit die ik in We Connect tegen kom is een route plannen en dan aan de auto overdragen. Waardeloze app
  3. Beste Hans-Jan, Ik lees net jouw topic. Ik ben op zoek naar betere verlichting voor mijn Passat B7 van april 2014 met een 1.6 TDI. Net als bij mijn vorige Passat uit 2006 vind ik dé verlichting belabberd. Ik wordt al een dagje ouder (69 jaar) en heb ernstige diabetes waardoor ik in donker heel slecht kan zien. Daarom wil ik betere verlichting in mijn Passat zetten. Zou jij iets voor mij kunnen betekenen? Ik zou graag dé verlichting in mijn Dimlichten en Groot licht willen vervangen door LED verlichting. Ik hoor het graag van je. Groetjes van George
  4. Hierbij de handleiding als gewoon bericht Succes ermee Peter Deze handleiding werkt alleen wanneer je een kaartlezer in je laptop of desktop hebt, die rechtstreeks via de PCI-bus (of IDE-bus) is aangesloten. Het werkt niet met een kaartlezer die is aangesloten via een USB-poort . Ten eerste; download Linux Mint .iso vansite https://linuxmint.com/edition.php?id=288 Het zal eruit zien als "linuxmint-20.2-cinnamon-64bit.iso" Met een tool als Rufus (download van https://rufus.ie) kun je een opstartbare USB-stick van 4 Gb of groter maken) met het gedownloade .iso bestand. Nu kan je jouw computer opstarten vanaf de USB-stick en deze zal dan draaien in Linux . Het is mogelijk dat je de opstartmodus van je computer moet wijzigen van UEFI naar Legacy in uw BIOS. Deze foto is een voorbeeld van het bios-scherm van mijn laptop en kan anders zijn op jouw computer. Zoek het Boot menu (1 op de foto) Zoek de optie Boot modus (2 op de foto) Kies voor de legacy start (3 op de foto) Hierna; sluit de Bios-instellingen af en sla wijzigingen op en start opnieuw op met de USB-stick in een USB-poort Als Linux is gestart, plaatst u de SD-kaart waarvan u de CID wilt weten in de kaartlezer. In het hoofdscherm opent u de terminal (klik op het terminalpictogram linksonder in het scherm) In het terminalscherm geef je het commando "df" (1 op onderstaande foto) Ergens beneden in de uitput moet er "mmcblk0" of "mmcblk1" voorkomen. (2 op foto hieronder) Zo niet, dan is je kaartlezer niet correct en moet je het proberen op een andere computer. Als u "mmcblk0" ziet, geef je het commando: "cat /sys/block/mmcblk0/device/cid" (3 op onderstaande foto) De grote code die je dan ziet, is je CID. In mijn geval: 0941504d494253540210565392010201 Het scherm ziet eruit als:
  5. De manual is een Word document (gemaakt met Word 2021) Hieronder nog een versie, die geschikt zou moeten zijn voor oudere Word versies. Ik heb hem gelijk ook maar vertaald Peter Manual_to_find_CID .doc Manual_to_find_CID_NL .doc Manual_to_find_CID_NL .docx
  6. Thx voor de uitleg Peter. Ik krijg de handleiding hellaas niet open. Ik wil dat gaan proberen met een 32 gb kaartje. Zou je de link via pb willen sturen misschien dat dat wel werkt. Alvast bedankt Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
  7. Dan konden ze van mij de pot op, het is hun auto.
  8. Bellen. Met mailen kom je nergens, vooral niet als het om PON gaat. Trouwens, heet het tegenwoordig niet We Connect? Misschien stoppen ze met de app 'Mijn Volkswagen' en gaan ze door met We Connect? 🤔
  9. Ik had ze nav de eerste mail teruggemaild dat ik het niet eens ben, dat de GPS tracker van de auto buiten werking wordt gesteld. Ze hadden 12 dagen nodig om mij te verwijzen naar de dealer. Daar ben ik nog niet geweest, en ik denk niet dat de dealer dit gaat oplossen voor me.
  10. Heb je al contact gehad met de klanten service @nl-x? Klantenservice 0800- 555 7000 (gratis) Ik zou welwillend weten wat zij dan zeggen?
  11. In de voorwaarden op de VW site staat onder looptijd: Het lijkt me sowieso raar dat het abonnement niet te verlengen zou zijn, er valt immers geld aan te verdienen. Al zal het model mogelijk wel overeenkomen met de navigatieupdates (te duur voor wat je ervoor terugkrijgt soms).
  12. Dit was bij de Mondeo MK3 (2001-2007) ook een bekend probleem. Natuurlijk zouden ze moeten blijven zitten, maar het komt dus wel vaker voor (helaas). Wellicht kun je ze bij montage nog extra goed vastzetten met ruitenkit o.i.d.
  13. Hoi, ik heb nu een 2e mail ontvangen van VW, over dat per 19 december de Mijn Volkswagen module zichzelf gaat uitschakelen, en dat de Mijn Volkswagen app niet meer gebruikt kan worden. Met deze module (met ingebouwde sim kaart) kan ik op afstand de locatie en toestand van de auto zien. De auto is een Passat B8 variant van 2018, en dus 3 jaar oud. En nu al wordt dus een niet onbelangrijk stukje hardware onklaar gemaakt. En je kunt dit niet tegenhouden. Ook niet door bijvoorbeeld een abonnement te verlengen. En deze feature is nota bene een van de redenen waarom ik voor deze auto koos. Ik kan dus zometeen niet meer op afstand zien waar de auto zich bevindt. Ik ben hier echt erg kwaad over.
  14. Afgelopen week
  15. Eindelijk gelukt om een net scherm zonder roest te vinden, in de juiste kleur. Binnenkort eindelijk die nare roestplek weg.
  16. de storing is uit het niets naar voren gekomen
  17. Witte naalden is 2de generatie.
  18. Zeker dat deze bij mij werkt.:-) ik weet niet of mijn aid van de 2de generatie is.
  19. @MarkyMark Jij hebt een virtuele cockpit (AID) van de tweede generatie toch? Werkt needle sweep bij die van jou?
  20. @Bonnyhad ik ook begrepen. Bedankt voor de hulp. Ik ging er vanuit dat die codering al goed stond, omdat daar niets aan gewijzigd was en hij al een mf stuur werkend had.
  21. Nee klopt niet Alle. Het probleem is de coding van de stuurmodule waarna de teller in een toestand komt waardoor die alleen nog goed werkt met de hendel. Oplossing is stuurmodule anders coderen (hendelbediening uit zetten) en vervolgens in de eeprom van de teller die setting terug juist zetten. Helaas kun je dat alleen via de eeprom doen dus vereist bepaalde tools. Ik heb (nog) geen manier gevonden om dat op een andere manier te doen. Lonnebol is zaterdag even hier geweest en toen hebben we dit in orde gemaakt. Gr. Bonny
  22. Internal Control Module Memory Check Sum Error Lijkt erop te wijzen dat het geheugen mogelijk defect is. Dit is dan meer een algemeen ding (ik bedoel dan dat ik niet specifiek ervaring heb met automotive parts), als bij ons servergeheugen dit soort meldingen gaat geven is het bankje meestal 'rot' en rijp voor vervanging...
  23. @bm-er Dit was niet mijn bedoeling, maar dat dit er uit komt rollen had ik niet verwacht en is echt top om te lezen. ik dacht ik doe mijn oude hobby effe opnieuw leven in blazen, dat ik zoveel mensen mee neem in mijn enthousiasme is toch top.
  24. Wat heb je er aan gedaan????? https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/17124/
  25. beste Passat club nederland leden. sinds 4 december heb ik de volgende melding in mijn dashboard staan van mijn passat B8 2015 1.6tdi met digitaal display. storing instrumenten paneel werkplaats. ik heb de storing met vcds uitgelezen maar kan hem niet uit het geheugen halen. het geeft aan onderstaande Address 17: Instruments (J285) Labels:| 5G0-920-XXX-17.clb-SRI3 Part No SW: 3G0 920 791 A HW: 3G0 920 791 A Component: KOMBI 409 1340 Coding: 07A40A982E80000800886B051001000000000000 Shop #: WSC 00015 115 00001 ASAM Dataset: EV_DashBoardVDDMQBAB 009048 ROD: EV_DashBoardVDDMQBAB_009_VW37.rod VCID: 275D4E9B5EED1DBE6A-8072 1 Fault Found: 10485826 - Internal Control Module Memory Check Sum Error B2000 41 [009] - General checksum failure [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces] Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 170080 km Date: 2021.12.04 Time: 14:47:01 wie kan vertellen hoe deze storing eruit te halen is?
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden