Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Gisteren
  2. dit blok iig niet, 1 tand wil vaak wel, maar 90 graden versprongen dan loopt ie niet goed meer. Het blijft gewoon een extreem risicoblok, je MOET hier goede benzine tanken, minimaal 98 octaan, is ie getuned dan is het extreem uit den boze wat anders te tanken dan min98 octaan, je hoort ze nl kapotpingelen
  3. De compressietest zal veel uitwijzen en uitsluiten. Dat de ketting 119 graden van zijn tijd is kunnen we niet zomaar negeren. Bij de laatste 2 keer starten hoorde ik wel de ketting ratelen, dat deed ie voorheen niet. Ik dacht dat bij een timing issue verschillende cilinders in fout gingen maar dat is niet zo? (Hier schiet mijn kennis tekort) Heeft een VW blok een “freewheeling” motor? (de cilinders kunnen de kleppen niet raken)
  4. ik heb het wel vaker gezien van sommige tuners/flashers dat die bij een tuning misfiredetectie uitschrijven, als de bougie nat blijft heb je een openstaande injector. heb je een gebroken zuiger(ring) en dat komt veelvuldig voor door het pingelen dan loopt ie wel slecht maar of dan de bougie nat is vraag ik me af. je kan wel een cilinderlektest doen.
  5. Ja, is gelukt gelukkig! Het onderdeel is vervangen, storingen eruit gehaald en alles werkt weer
  6. Jazeker, ik ging de compressietester van mijn collega lenen maar hij is onverwachts ziek geworden, daardoor heb ik de test nog niet kunnen uitvoeren. Misschien is het handig om zelf eentje te kopen… zo duur is het ook weer niet [emoji39] Groetjes Andrea
  7. Duidelijk, had ik even niet meegekregen. Dus kun je nu de compressie/lektest toch doen? Jos.
  8. Afgelopen week
  9. Wel, omdat ik de missfires niet kon zien door de chip. Dat is de hoofdreden. Ik heb liever 20PK minder en dat de ECU zijn werk kan doen, in plaats dat dit omzeild wordt.
  10. Sorry hoor, maar waarom een chip eruit halen wanneer er een storing is? Wanneer je de bobine's, bougie's en injectoren uit hebt gesloten kun je eerst nog een compressie en/of lektest doen. Jos.
  11. Kleine update… Na het terugkomen van de tuner per direct de ECU terug ingebouwd in de auto en ja Missfire op cilinder 3! Het liep zelfs per 100 omhoog. Hij beweerde dat hij dit niet had uitgeschakeld, maar ja we zien wat we zien. Bij het uithalen van de bobijn hoor je deze ontsteken. Verstuiver 3 heb ik verplaatst met 4 alsook de bobijn en bougie. De bougie blijft wel nat!!!! Is de zuiger defect? Op werk kan ik wel een inspectie camera vast krijgen en van een collega een compressie tester. Nog wat tips? Haalt het iets uit om met de multimeter te meten?
  12. In elk geval LED. Maar weet het verschil tussen hi en lo niet.
  13. Welk type koplampen zijn er in de wagen gemonteerd? Halogeen, low led of high led ?
  14. Ik heb al een tijd een AFS storing en wil nu de H7-lampen van de bochtenverlichting vervangen in de hoop dat dat het oplost. Maar ik kan nergens vinden welke lampen het zijn en hoe ik erbij kom. Via de wielkast? Of is dat dimlicht? Of toch via de motorkap?
  15. Beste forumleden [emoji1423] Zoals de titel vermeld heeft de auto van mijn vrouw wat probleempjes 🥲. Ze rijdt met een Volkswagen Golf 6 1.4 TSI DSG7 160Pk (2010, CAVD). Sinds vorige week begon de auto te stotteren bij het stationaire draaien en bij het optrekken in lage toeren. Kortom wat info over het voertuig. - De auto is in april 2017 gechipt geweest. (Vandaag ga ik de chip terug eraf laten halen). - In november 2017 heb ik de ketting laten vervangen, toen had de auto 147.000Km gelopen en de motor 100.000Km (er is dus een vervang motor geplaatst geweest in 2013 en de turbo is mee vervangen). - In 2018 had het voertuig geen kracht meer, ik ging ervan uit dat de bobijnen of in het slechtste geval de verstuivers moesten gereinigd worden. Nu blijkt het dat de garagist de mechatronic, massavliegwiel, koppelingsplaten en al vervangen had. Terwijl de oorzaak bij 1 defecte bobijn zat! Een dure grap van €3600! Sindsdien werk ik toch liever zelf aan mijn auto’s [emoji39] Wat heb ik nu geprobeerd; - Ik ben gaan logen met het voertuig en wat mij opviel is bij de meetwaardeblok groep 91 de nokkenas op 119 graden staat en tijdens het rijden naar 121,7 graden verspringt. Dit kan toch niet? (Zie foto) - Wat ik ook zag tijdens het logen is dat groep 26 Knock sensor cilinder 3 bij constante snelheid op de autostrade op 14 volt aangaf en de rest rond de 6 volt. Bij het optrekken komt op een waarde van 39 volt. (Zie foto) - Hierna heb ik de bobijnen en bougies vervangen en de injectoren gereinigd en alle dichtingen vervangen. De turbo heb ik nagekeken op speling maar dat is in orde [emoji846]. De auto heeft onder tussen 248.000Km en de motor 200.000Km aangetikt. In welke bestandsformaat kan ik de autoscan uploaden? Moet ik hiervoor VIP zijn? Heeft iemand nog wat tips? Zou het effectief aan de ketting liggen? Ik hoor het graag van jullie!
  16. Inderdaad ik heb ook mijn airbag laatst nog een keer losgehaald en het was idd de ring in het hart van de airbag die ruimte heeft om te bewegen. Borgtabs die rondom zitten om deze ring op zijn plaats te houden kun je wat aantikken zodat deze weer goed wordt opgesloten. Dus nu weer zonder extra kosten een rammelvrije airbag hopelijk blijft het nu weer ff weg. Zie afbeeldingen voor verduidelijking. De groene cirkel is idd de ring en de rode cirkel is 1 van de tabs die rondom zitten om de ring op te sluiten.
  17. @eelcoo, is de reparatie gelukt? Het wordt flink koud dit weekend
  18. https://forum.vwpassat.nl/index.php?/store/
  19. En dat houdt in? Kan t nergens vinden.
  20. Eerdere
  21. De kwantiteit is minder maar de kwaliteit des te meer!
  22. Diver

    Stuur hendel fout?

    En dan te bedenken dat het vroeger nog een veel actiever forum was, terwijl het nu ook niet slecht is.
  23. Mooi dat het is opgelost. Als blijk van waardering gelijk maar Full member worden ?😃
  24. https://letmegooglethat.com/?q=N75+turbo+volkswagen
  25. En wat is de N75 als ik vragen mag
  26. OPGELOST!! Grote grote dank aan Bonny. Het was de groene led van de Front Assist die de boosdoener was. Deze vervangen en nu geen mee knipperende leds meer. Echt een top binnenkomst zo op het forum met alle hulp van jullie.
  27. Bonny

    Stuur hendel fout?

    Het was idd een defecte led waardoor andere leds mee gingen oplichten.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden