Ga naar inhoud

martijn v o

Moderators
  • Aantal items

    7872
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    94

martijn v o won de laatste dag op oktober 30

martijn v o had de meest gelikete inhoud!

Over martijn v o

  • Verjaardag 18-05-1972

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Amersfoort
  • Naam
    Martijn

Overige

  • Vagcom
    Ross-Tech OEM laatste versie

Recente bezoekers van dit profiel

15805 profielweergaven

martijn v o's Achievements

2,5k

Community reputatie

9

Community Answers

  1. We zijn bijna een maand verder en een lege dieseltank verder. Geen lekkages, geen storingen en nog niets hoeven bij te vullen. Koelvloeistofpeil staat wel iets lager dan eerst. Ik heb nog een nieuw expansievat gekocht en ga die van het weekend even vervangen en dan weer aftoppen tot max. Olietemperaturen zijn een stuk lager dan voor de vervanging. Dus lijkt allemaal gelukt. Dan ergens binnenkort de echte test doen en de caravan eraan koppelen.
  2. Of met een lijmpistool er dotjes op spuiten waarin je een trekkertje kunt plaatsen. Kun je setjes voor kopen. Je achterlicht eruit halen om vanuit die kant terug te duwen en inderdaad warm maken
  3. Dat zijn ook de sensoren die vw gebruikt. Bosch en valeo.
  4. De airbag moet je resetten met vcds anders gaat de storing niet weg, en dan kun je gelijk die andere ook wissen.
  5. Ik heb de oude oliekoeler en de nieuwe aan de kraan gehad om de flow te checken en de nieuwe gaf inderdaad meer water dan de oude. Er zat een beige/geel achtige aanslag in het waterdeel van de oliekoeler (als je het metalen blokje eraf schroeft) wat lijkt op kalk maar dat had ik ook al eerder getest en het is geen kalk omdat je het met azijn niet kunt oplossen. Dus zeg het maar wat het is, maar ik heb het er nu wel uit denk ik.
  6. De eerste test gehad vandaag. Na vanmorgen de juiste laadluchtkoeler te hebben gekregen de boel weer samengebouwd. Dus nu zijn vervangen: - Het inlaatspruitstuk met interne waterkoeling - De oliekoeler - De motorradiateur - De laadluchtradiateur - De kachelradiateur De losgenomen slangen zijn schoongemaakt. En na het vullen met olie en koelvloeistof (met het vulapparaat van Matthijs wat een top ding) de motor laten warmdraaien. Toen er geen lekkages waren de motorplaat er weer onder en in de buurt test gereden dat ging ook allemaal goed. Nu weer thuis (onderweg nog wel een slangklem van de laadlucht vast moeten zetten die was ik vergeten dus ik kreeg een fluittoon) en de olietemperatuur is maximaal 93 graden geweest maar was normaal 88. Op de heenweg was de olietemperatuur normaal rond de 100 graden. Dus ik verwacht dat met caravan het allemaal veel beter gaat. De olietemperatuur loopt ook sneller terug als je hem belast en daarna weer normaal gaat rijden. De kacheluitstroom openingen worden nu ook allemaal goed warm. Nu in bad want de handen zijn zwart en de spieren stijf. Matthijs dank voor de support (en ook je vader en Henk? VW en Tom en Hans? heftruck)
  7. Nou het verhaal gaat door. Omdat de laadlucht wel goed koelt maar de olie nog steeds te heet is, werd het tijd om de oliekoeler te vervangen. Die zit uiteraard goed weg gebouwd. Op advies van Matthijs ook maar de motorkoelradiateur en de laadluchtkoelradiateur en het inlaatspruitstuk met koeler gelijk vervangen. Hij doet het nog niet want zowel de radiator als de laadluchtkoeler waren niet de juiste maat (pasgarantie bij Winparts Deze heeft Matthijs besteld en hopenlijk kunnen we het morgen afmaken.
  8. martijn v o

    Oliedruk sensor

    Nou dat mag best wat liever @Ome Markie soms is het wel nodig om te vragen wat iemand wil bereiken om daar een goed advies voor te geven. Dat ding wat jij laat zien moet in het oliekanaal worden geschroefd en heeft twee uitgangen waarbij de weerstand veranderd als de druk toeneemt/afneemt. Om daar iets voor een meter van te maken zul je een stroom er door moeten sturen en omdat de weerstand veranderd het voltage ook en dat kun je met een meter laten zien dan is het traploos. De sensoren van VW zijn volgens mij een soort clixon die schakelt op een vaste vooraf ingestelde druk wordt de druk na x tijd niet bereikt dan gaat ie piepen en gaat er een lampje branden. Als je de kabel wil splitten dan gaat dat dus denk ik niet op elkaar. Wil je de oliedruk monitoren (geen idee en ik durf het nu niet meer te vragen aan je ) was er niet een mogelijkheid om dat via ODB of met een can kastje uit te lezen en dat in je tellers te programmeren. Heb het wel eens voorbij zien komen maar weet net waar.
  9. martijn v o

    Oliedruk sensor

    Ja de eerste is voor normaal motorbedrijf en de tweede voor stationair.
  10. lucht lijkt uit het systeem te moeten: bedoel je dan brandstof systeem? Ik zal de testprocedure tandempomp eens zoeken, heb ik ooit nodig gehad. Alstu: tandem pump removing.pdf tandem pump installing.pdf op interne lekkage controleren tandempomp.pdf
  11. Tankpomp in orde? Tandempomp kun je testen maar heb je wel apparatuur voor nodig of kun je in elkaar bouwen. Makkelijker, sneller en eenvoudiger is het om er een nieuwe op te zetten.
  12. Je kan beter zelf pro actief een lid benaderen. Ze zijn hier te vinden:
  13. Matthijs (@vdub) heeft een VAG garage en sleutelt van voornummerplaat tot trekhaak en alles er tussen in . En ik heb zijn magazijn gezien, daar verdwaal je in, daar kun je 5 nieuwe passats van bouwen.
  14. En als je de trekhaakmodule loskoppelt (dus of de stekker eraf of de zekeringen eruit, geeft die dan nog een foutmelding?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden