-
Aantal items
7872 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
94
martijn v o won de laatste dag op oktober 30
martijn v o had de meest gelikete inhoud!
Over martijn v o
- Verjaardag 18-05-1972
Profile Information
-
Geslacht
Male
-
Plaats
Amersfoort
-
Naam
Martijn
Overige
-
Vagcom
Ross-Tech OEM laatste versie
Recente bezoekers van dit profiel
15805 profielweergaven
martijn v o's Achievements
2,5k
Community reputatie
9
Community Answers
-
B8 motorproblemen koeling (olie te heet en motor wordt begrensd)
martijn v o reageerde op martijn v o's vraag in 3G
We zijn bijna een maand verder en een lege dieseltank verder. Geen lekkages, geen storingen en nog niets hoeven bij te vullen. Koelvloeistofpeil staat wel iets lager dan eerst. Ik heb nog een nieuw expansievat gekocht en ga die van het weekend even vervangen en dan weer aftoppen tot max. Olietemperaturen zijn een stuk lager dan voor de vervanging. Dus lijkt allemaal gelukt. Dan ergens binnenkort de echte test doen en de caravan eraan koppelen. -
Of met een lijmpistool er dotjes op spuiten waarin je een trekkertje kunt plaatsen. Kun je setjes voor kopen. Je achterlicht eruit halen om vanuit die kant terug te duwen en inderdaad warm maken
-
Dat zijn ook de sensoren die vw gebruikt. Bosch en valeo.
-
De airbag moet je resetten met vcds anders gaat de storing niet weg, en dan kun je gelijk die andere ook wissen.
-
B8 motorproblemen koeling (olie te heet en motor wordt begrensd)
martijn v o reageerde op martijn v o's vraag in 3G
Ik heb de oude oliekoeler en de nieuwe aan de kraan gehad om de flow te checken en de nieuwe gaf inderdaad meer water dan de oude. Er zat een beige/geel achtige aanslag in het waterdeel van de oliekoeler (als je het metalen blokje eraf schroeft) wat lijkt op kalk maar dat had ik ook al eerder getest en het is geen kalk omdat je het met azijn niet kunt oplossen. Dus zeg het maar wat het is, maar ik heb het er nu wel uit denk ik. -
B8 motorproblemen koeling (olie te heet en motor wordt begrensd)
martijn v o reageerde op martijn v o's vraag in 3G
De eerste test gehad vandaag. Na vanmorgen de juiste laadluchtkoeler te hebben gekregen de boel weer samengebouwd. Dus nu zijn vervangen: - Het inlaatspruitstuk met interne waterkoeling - De oliekoeler - De motorradiateur - De laadluchtradiateur - De kachelradiateur De losgenomen slangen zijn schoongemaakt. En na het vullen met olie en koelvloeistof (met het vulapparaat van Matthijs wat een top ding) de motor laten warmdraaien. Toen er geen lekkages waren de motorplaat er weer onder en in de buurt test gereden dat ging ook allemaal goed. Nu weer thuis (onderweg nog wel een slangklem van de laadlucht vast moeten zetten die was ik vergeten dus ik kreeg een fluittoon) en de olietemperatuur is maximaal 93 graden geweest maar was normaal 88. Op de heenweg was de olietemperatuur normaal rond de 100 graden. Dus ik verwacht dat met caravan het allemaal veel beter gaat. De olietemperatuur loopt ook sneller terug als je hem belast en daarna weer normaal gaat rijden. De kacheluitstroom openingen worden nu ook allemaal goed warm. Nu in bad want de handen zijn zwart en de spieren stijf. Matthijs dank voor de support (en ook je vader en Henk? VW en Tom en Hans? heftruck) -
B8 motorproblemen koeling (olie te heet en motor wordt begrensd)
martijn v o reageerde op martijn v o's vraag in 3G
Nou het verhaal gaat door. Omdat de laadlucht wel goed koelt maar de olie nog steeds te heet is, werd het tijd om de oliekoeler te vervangen. Die zit uiteraard goed weg gebouwd. Op advies van Matthijs ook maar de motorkoelradiateur en de laadluchtkoelradiateur en het inlaatspruitstuk met koeler gelijk vervangen. Hij doet het nog niet want zowel de radiator als de laadluchtkoeler waren niet de juiste maat (pasgarantie bij Winparts Deze heeft Matthijs besteld en hopenlijk kunnen we het morgen afmaken. -
Mooi hoor Jaap
-
Nou dat mag best wat liever @Ome Markie soms is het wel nodig om te vragen wat iemand wil bereiken om daar een goed advies voor te geven. Dat ding wat jij laat zien moet in het oliekanaal worden geschroefd en heeft twee uitgangen waarbij de weerstand veranderd als de druk toeneemt/afneemt. Om daar iets voor een meter van te maken zul je een stroom er door moeten sturen en omdat de weerstand veranderd het voltage ook en dat kun je met een meter laten zien dan is het traploos. De sensoren van VW zijn volgens mij een soort clixon die schakelt op een vaste vooraf ingestelde druk wordt de druk na x tijd niet bereikt dan gaat ie piepen en gaat er een lampje branden. Als je de kabel wil splitten dan gaat dat dus denk ik niet op elkaar. Wil je de oliedruk monitoren (geen idee en ik durf het nu niet meer te vragen aan je ) was er niet een mogelijkheid om dat via ODB of met een can kastje uit te lezen en dat in je tellers te programmeren. Heb het wel eens voorbij zien komen maar weet net waar.
-
Ja de eerste is voor normaal motorbedrijf en de tweede voor stationair.
-
Passat 2004 AVF 4 Motion start zeer slecht ...
martijn v o reageerde op villyman's vraag in 3B en 3BG
lucht lijkt uit het systeem te moeten: bedoel je dan brandstof systeem? Ik zal de testprocedure tandempomp eens zoeken, heb ik ooit nodig gehad. Alstu: tandem pump removing.pdf tandem pump installing.pdf op interne lekkage controleren tandempomp.pdf -
Passat 2004 AVF 4 Motion start zeer slecht ...
martijn v o reageerde op villyman's vraag in 3B en 3BG
Tankpomp in orde? Tandempomp kun je testen maar heb je wel apparatuur voor nodig of kun je in elkaar bouwen. Makkelijker, sneller en eenvoudiger is het om er een nieuwe op te zetten. -
gezocht forumlid met vcds omgeving Rotterdam.
martijn v o reageerde op michielsweb's topic in Algemeen
Je kan beter zelf pro actief een lid benaderen. Ze zijn hier te vinden: -
Matthijs (@vdub) heeft een VAG garage en sleutelt van voornummerplaat tot trekhaak en alles er tussen in . En ik heb zijn magazijn gezien, daar verdwaal je in, daar kun je 5 nieuwe passats van bouwen.
-
Storing met ECS trekhaak VW146D1 13 polige kabel-set ( uitdaging ?)
martijn v o reageerde op paswen2024's vraag in 3G
En als je de trekhaakmodule loskoppelt (dus of de stekker eraf of de zekeringen eruit, geeft die dan nog een foutmelding?