Ga naar inhoud
  • 0

Garage vind asje vv onzin


arthurs

Vraag

Na erg veel ellende gelezen te hebben over het beruchte asje wat rond wordt dacht ik dit maar eens te laten vv. Mijn universele garage vind dit echter niet nodig en het verkopen van angst zou ik maar zeggen. Auto heeft een bmp motor en 285.000 gelopen. Waar kan ik ergens in de buurt van Breda dit voor een schappelijke prijs laten doen. Ik ben zelf niet onhandig kan best meehelpen maar heb geen brug. Ik wil dit graag voor de vakantie geregeld hebben, maar heb verder idd nog geen reden om aan te nemen dat hij zo kapot gaat, anders dan de berichten op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Die van mij was bij 253.000 al behoorlijk versleten... Dus het asje laten vervangen is heel verstandig.

 

Gewoon naar een andere garage gaan in het vervolg. Blijkbaar houden ze er niet van om ook klein onderhoud te verrichten wat erg handig kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na erg veel ellende gelezen te hebben over het beruchte asje wat rond wordt dacht ik dit maar eens te laten vv. Mijn universele garage vind dit echter niet nodig en het verkopen van angst zou ik maar zeggen. Auto heeft een bmp motor en 285.000 gelopen. Waar kan ik ergens in de buurt van Breda dit voor een schappelijke prijs laten doen. Ik ben zelf niet onhandig kan best meehelpen maar heb geen brug. Ik wil dit graag voor de vakantie geregeld hebben, maar heb verder idd nog geen reden om aan te nemen dat hij zo kapot gaat, anders dan de berichten op dit forum.

zeg tegen uwe geweldige garagist dat mijn motorblok bij 125 000 kilometer compleet aan gort was door dat asje, met mijn complimenten!

 

wat 'n idioot zeg :shock::bash:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stuur je het asje dan wel op naar de garage die het niet nodig vind?

en doe die idioot de groeten namens mij, exact zelfde blok en bouwjaar met 'n nieuw blok sinds de teller rond 125 k zat, te danken aan dat asje van 'n paar euro ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En hoelang heeft het niet geduurd voor ze eens ingezien hebben.en dan nog.hoeveel heeft mensen dat gekost? Ongelooflijk he ik heb hier toen mn audivoorweggedaan omdat ik weigerde zelf de modificatie te laten doen naar conventionele oliepomp.die reed nog bij 190k trouwens

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En hoelang heeft het niet geduurd voor ze eens ingezien hebben.en dan nog.hoeveel heeft mensen dat gekost? Ongelooflijk he ik heb hier toen mn audivoorweggedaan omdat ik weigerde zelf de modificatie te laten doen naar conventionele oliepomp.die reed nog bij 190k trouwens

in mijn geval was de modificatie zelfs 'n gemakkelijkheidsoplossing: de originele pomp paste niet op mijn audi onderblok dat er nu in zit :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na erg veel ellende gelezen te hebben over het beruchte asje wat rond wordt dacht ik dit maar eens te laten vv. Mijn universele garage vind dit echter niet nodig en het verkopen van angst zou ik maar zeggen. Auto heeft een bmp motor en 285.000 gelopen. Waar kan ik ergens in de buurt van Breda dit voor een schappelijke prijs laten doen. Ik ben zelf niet onhandig kan best meehelpen maar heb geen brug. Ik wil dit graag voor de vakantie geregeld hebben, maar heb verder idd nog geen reden om aan te nemen dat hij zo kapot gaat, anders dan de berichten op dit forum.

Beetje wereldvreemde garage......

Dit asje heeft al heel wat passat 3C rijders bijna een faillissement bezorgd, er zijn niet voor niks bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in het aanpassen van de balansmodule waar dit asje in rond draait

Is zoals al beschreven een karweitje van ongeveer 1-2 uur, handig icm olieverversen. Kosten asje €6,- , vloeibare pakking €14,-.

Ik heb nu 322.000 km gedraaid met mijn 3C bkp en het asje nu 2 keer vervangen, rijdt heel relaxed!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gelukkig heb ik een modificatie. pfffff wat een idioot al wil ik als klant dat hij mijn asje moet vervangen dan hoort die dat te doen.

Ik denk dat ik het al weet, hij weet geen eens waar het asje zit pfffff

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is er een modificatie gedaan, volgens boekje, Zit ook een stikker in de koffer, met stempel VW.

Betekend dit, dat je dan het asje niet meer hoeft te vervangen?

Dit betekent alleen dat er i.p.v. een ketting er nu tandwielen geplaatst zijn, het asje zit er dan nog. Oja, dat hoeft niet vervangen te worden.........gauw een motor zoeken doet..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is er een modificatie gedaan, volgens boekje, Zit ook een stikker in de koffer, met stempel VW.

Betekend dit, dat je dan het asje niet meer hoeft te vervangen?

Zie mn post....ik zou het niet vertrouwen.hartog meen ik doet die ombouw naar oliepomp toch?of heinz?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gelukkig heb ik een modificatie. pfffff wat een idioot al wil ik als klant dat hij mijn asje moet vervangen dan hoort die dat te doen.

Ik denk dat ik het al weet, hij weet geen eens waar het asje zit pfffff

Ik denk dat ik die fijn een documentje zou laten opmaken over zn bevindingen van het asje en dit zoveel en zover mogelijk delen...ff reclame maken gast..
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is er een modificatie gedaan, volgens boekje, Zit ook een stikker in de koffer, met stempel VW.

Betekend dit, dat je dan het asje niet meer hoeft te vervangen?

is gewoon tandwiel overbrenging ipv ketting... Die zat er bij mij dus ook al in, maar dat asje mee vervangen was kennelijk teveel moeite :bash:

 

ironisch genoeg heeft de andere pomp wel gewoon terug 'n kettingaandrijving

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De ketting aandrijving in de oude versie ging kapot omdat de assen van de balansmodule het dubbele aantal omwentelingen moet maken dan de krukas.

Dat betekende een klein kettingwiel op de pomp en een groot kettingwiel op de krukas (2x zoveel tanden)

De ketting krijgt hier een dermate hoge omloopsnelheid dat de kettingspanner het als eerste begaf met een hele snelle slijtage van de ketting overbrenging.

 

Bij de tandwiel aandrijving is de keting eenvoudig vervangen door een set tandwielen die daar geen last van hebben.

Maar het aandrijvingsasje naar de pomp bleef onveranderd.........

 

Bij een modificatie naar een A3 oliepomp verdwijnt de hele balansas meuk en wordt de pomp wederom aangedreven door een ketting aandrijving met het grote verschil dat nu een klein kettingwiel op de krukas en een groot kettingwiel op de pomp gemonteerd zit.

De pomp draait met ongeveer de helft van het aantal toeren dan de krukas.

Dat maakt een enorm verschil qua omloopsnelheid van de ketting waardoor het geheel gewoon 400k+ heel blijft, incusief de ketting spanner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden