Ga naar inhoud

arthurs

Members
  • Aantal items

    47
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over arthurs

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    omgeving Breda
  • Naam
    Arthur

arthurs's Achievements

4

Community reputatie

1

Community Answers

  1. arthurs

    Startprobleem

    Ik heb een soortgelijk probleem, de laatste 3 jaar. Als de motor warm is en een paar minuten stil staat komt hij zo nu en dan gewoon niet door de compressie heen. Ik laat de sleutel dan meteen los en probeer het nog een keer, soms wel 2 keer. De accu is het niet, nog steeds dezelfde startmotor. Het lijkt wel of de motor op een verkeerd punt staat op het moment van starten. Hij gaat dan NIET rond i.p.v. langzaam. Op dat moment trekt de accu ook naar een te lage spanning en komen er allerlei meldingen. De accu is dan ook al eens vervangen en het probleem is gebleven. Maar hiermee ben ik nog altijd gewoon weg gekomen
  2. Volgens mij is het sissend geluid koudemiddel wat van vloeibaar naar gas overgaat in de verdamper in het dashboard. Voor deze verdamping is warmte nodig en zo werkt je airco. De pomp maakt hem weer vloeibaar en de warmte die daarbij vrijkomt staat hij in de motorruimte af. Een koelkast hoor je ook een beetje sissen toch? Bij een ander type auto hoor ik dat ook na het uitzetten overduidelijk. Bij onze passat echter minder. Op het moment dat je het niet meer hoort zou ik me meer zorgen maken, maar ik ben geen aircospecialist.
  3. Ik tank meestal pas als hij echt een signaal geeft. Wat heb je aan een tank waar je maar 3/4 van gebruikt?. Kunnen ze er net zo goed een kleinere in zetten, je sleept anders altijd teveel diesel mee. Op vakantie houd ik wel een grotere marge aan hoor,
  4. http://www.amt.nl/techniek/artikel/2018/05/bevestigd-minder-diesel-meer-co2-10159054?utm_source=Vakmedianet&utm_medium=email&utm_campaign=20180503-amt-std&tid=TIDP402964X42BD65A339FF4EE982E04F1CB866B7ADYI4 lees dit maar eens
  5. Ik zit op de 330 met zover ik weet ook de originele koppeling en tuning. Ik hoor ook al wel het een en ander maar kan dat niet herleiden naar de koppeling (meer de bak). De auto is wel voorzien van een trekhaak van de vorige eigenaar en dat kan natuurlijk zijn van een aanhangwagentje tot een paardentrailer, geen idee. Het enige wat ik nu voel is dat het druklager wat trillingen doorgeeft als je hem net tegen de drukgroep aantrapt.
  6. arthurs

    egr koeler kortsluiten

    Deze was warm precies 0 graden. Hij verliep tijdens het optoeren zo weinig dat Twan in eerste instantie dacht dat er iets mis was met de meting. Wat later verliep hij dan uiteindelijk iets van een halve graad. Koud is niet gecontroleerd. Turbodruk zakt af in de hogere toeren, maar is tot die tijd wel het originele maximum?
  7. arthurs

    egr koeler kortsluiten

    Software update op een auto met 330.000 km? Dat zou wel het laatste zijn waar ik aan dacht, maar kan natuurlijk wel. Datgene waar je als eerste aan voorbijloopt . Het is echter geen stealer waar de reparatie gedaan is, kan een universele zomaar het motormanagement overschrijven ?. Zo ja kun je dat aan nog iets anders zien. Het zou vervolgens niet slim zijn omdat hij zelf de egr er ook waterzijdig uitgehaald heeft. Dan zou die ook weer aangestuurd worden bij deellast en vervolgens toch ook een storing geven?
  8. arthurs

    egr koeler kortsluiten

    Oké, dan blijft de vraag hoe het kan dat ik iets aan koppel mis. Wat we kunnen controleren lijkt te kloppen in ieder geval. Ik was eigenlijk een beetje gerust gesteld Vraagje; als een auto getuned is met alleen software, neemt dan de turbodruk toe over het gehele toerenbereik, of alleen tot een hoger toerental. Volgens Twan komt hij naml. precies aan de (originele ?)waarde. In dat geval verdienen de turboslang en actuator ook nog een keer de warme aandacht. De verstelling heb ik gecontroleerd, maar of het bereik geheel bereikt wordt weet ik natuurlijk niet.
  9. arthurs

    egr koeler kortsluiten

    Avs had niet voor vrijdag tijd, dus ik ben ff naar Twan gereden. Alles blijkt precies te kloppen (0 graden), de timing is perfect, de turbo komt aan zijn druk. Ook de verstuivers hebben wel wat afwijking maar zitten volgens Twan binnen de marges. Verder kon hij zien dat er of een aanpassing zat in de egr klep, of dat die een probleem had. Maar die was er al uitgeprogrammeerd, dus dat moet ook geen probleem zijn. Volgens Twan is het wel zo dat na een montage van een andere kop de auto een tijd nodig heeft voordat alles weer een beetje vertrouwd overkomt, en ook het inslijten van de kleppen heeft tijd nodig. Waarschijnlijk is de stillere loop en het stemmetje in je hoofd dat het wel nog niet goed zal zijn de grootste storingsfactor. Gewoon vertrouwen hebben dus en gaan met dat ding. Afijn, de rit en de kosten waren het me toch wel waard om dat gevoel kwijt te raken, en ik durf nu weer heerlijk door te rijden zonder het gevoel te hebben dat ik mijn roetfilter volblaas.
  10. arthurs

    egr koeler kortsluiten

    Is wel een uurtje rijden, maar zou een optie kunnen zijn. Ik heb vandaag inderdaad gezien dat ik al een reservemelding krijg bij 900 km. Dat is dus minimaal 100 km eerder dan normaal. Ik heb geen idee wat er nodig is aan tijd op de timing aan te passen maar dat ga ik nog wel navragen. Ik wil er zo alleen niet te lang mee rond rijden, dus eens kijken wanneer het kan.
  11. arthurs

    egr koeler kortsluiten

    De man in Breda is echt een wizkid op het gebied van instellingen voor verschillende auto's, maar is ook zo eerlijk om te zeggen dat hij van dit gebied te weinig weet voor een goede diagnose. Waar kan ik het laten checken? Het liefste in de buurt op korte termijn, en is de timing aanpassen veel werk. Dat zou ik dan meteen het liefste laten doen.
  12. arthurs

    egr koeler kortsluiten

    Kan dat goed met vcds ? Of moet dat echt visueel?
  13. arthurs

    egr koeler kortsluiten

    Eindelijk is dan de koppakking vv. Het borrelen is nu over en ook de verwarmingsproblemen. Helaas waren ook de verstuivers ingeslagen wat boven de 3 ton redelijk normaal is. Ook wat tuimelaars waren ingelopen, die zijn vv . Al met al een weekje later was hij weer klaar. De duidelijk stillere loop valt meteen op en de kachel levert goed warmte. Vanwege de verstuivers zit er nu ook een ruilkop op met stalen bussen. Maar er is altijd een maar . We rijden deze auto al zo'n 100.000 km, we kunnen dus redelijk inschatten of alles nog goed loopt. Ik had een minimaal zelfde vermogen verwacht, maar het is minder. Een van de dingen die opviel toen we dit exemplaar kochten was dat hij echt power had voor een 8 klepper. Dat kwam ook behoorlijk in als je hem gas gaf. Die gretigheid is er vanaf. Dit wil niet zeggen dat je niet mee kan komen in het verkeer, er moet echter wel meer geschakeld worden. Ook het verbruik lijkt hoger, maar dan moet ik eerst nog een keer tanken. Ik zit normaal gesproken op de 1 op 16. In de winter is het verbruik echter altijd hoger. Nogmaals hij loopt prima maar het lijkt wel of het tunen ongedaan is gemaakt. De variabele turboverstelling werkt nog, dat is (alleen visueel) gecontroleerd. Nu begrijp ik dat je de timing kunt checken met de vcds?. Is dat een betrouwbare manier? Dan kan ik met zo'n uitdraai terug naar mijn garage. hier in omgeving Breda zit iemand die dat ook kan.
  14. Ik ben het laatste half jaar ook een 1,5 liter verloren zonder echte sporen te zien. Waarschijnlijk omdat dit tijdens het rijden gebeurd. Het is dan gewoon verdampt denk ik. Je kan het voor het stoplicht weer wel ruiken via de ventilatie. typisch koelvloeistoflucht is herkenbaar.
  15. Beste George, Kijk eens naar mijn filmpje en vragen. Het lijkt 1op1 op dat van jou. Omdat de motor geen druk afliet na een test hoopte we dat de koppakking nog heel was. Volgens verschillende mensen op het forum kon het ook de egr koeler zijn, en dat is vurig wat ik hoopte. Na het kortsluiten van het koelsysteem bleek er bij mij echter niets veranderd. Mijn garagehouder was echter nog steeds niet overtuigd. Het bijvullen van de koelvloeistof is bij mijn passat minder, maar mijn verwarming werkt nog boven de 110 in de 6. Daaronder niet. Als ik wat meer ruimte krijg op de snelweg heb ik meteen de lucht van koelvloeistof in de auto als ik stil sta. Omdat ik met Carnaval naar Oostenrijk ga wilde ik dit opgelost hebben. Als laatste dacht mijn garagehouder dat het de waterpomp zou kunnen zijn, dus dan maar eerder de distributie vervangen. Het is mij een raadsel hoe de waterpomp bellen kan maken onder druk maar afijn. In plaats van door te pakken toen de waterpomp er 20.000 km voor zijn normale levensduur uit ging en er goed uitzag,vond hij nog een ander idee beter. Nu zou het nog liggen aan de thermostaat. Dus een nieuwe thermostaat erin en de motor weer opbouwen. Omdat het nu bijna echt niet anders kan dat ik (en vooral dit forum) gelijk had. Veranderd de diagnose toch naar waarschijnlijk de koppakking (of kop). Maar ja, dat kan hij niet redden in een week. Ik kan nu dus een auto van mijn broer gaan lenen (wat echt geen stap terug is, maar nooit de bedoeling) en winterbanden huren, omdat ik geen risico wil lopen dat ik teveel lucht in mijn koelsysteem krijg. Ik baal er vooral van dat we dit al dachten in december en dat het me niet is gelukt de auto op tijd klaar te hebben. Ik heb nog nooit gehoord van een krom blok, tenzij het echt en waterkoker is geweest misschien.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden