Ga naar inhoud

wulfke

Full Members
  • Aantal items

    13214
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    324

wulfke won de laatste dag op januari 22

wulfke had de meest gelikete inhoud!

Over wulfke

  • Verjaardag 20-03-1982

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Zelzate (BE Oost-Vl)
  • Naam
    Peter

Overige

  • Vagcom
    18.2.1 micro CAN
  • Auto
    Passat B8 1.4TSI ACT 2016

Recente bezoekers van dit profiel

4437 profielweergaven

wulfke's Achievements

10,2k

Community reputatie

20

Community Answers

  1. Ik heb ze origineel er ook in zitten
  2. Klopt dan de info niet bij de advertentie, die bumper heeft open stukken en er staat bij dat het van een BiTurbo komt..
  3. Dan weet ik het ook niet. Hier bij mijn TSI wel een uitlaat links en rechts. Zie de open sierstukken maar zeldzaam voorbij komen.
  4. Hier de clips en de houders welke op het paneel zitten.
  5. VAG 3392 of een gelijkaardige tang via ali express Bijvoorbeeld
  6. Ok, ik wist het niet zeker, daarom dat ik erbij zette "de dieseluitvoering kan de echte sierstukken hebben". De uitvoering met de "fake" sierstukken kom je wel het meeste tegen. Edit* Blijkbaar bij de BiTurbo wel open sierstukken https://polatenpolat.nl/product/vw-passat-3g-b8-variant-bi-turbo-achterbumper-3g9807421
  7. Dat is afhankelijk van welke uitvoering je hebt vermoed ik, de bezine versie zal volgens mij de fake stukken hebben. De Diesel uitvoering kan de echte sierstukken hebben. Ik heb destijds deze met de "fake" stukken geplaatst
  8. Hier in Dit filmpje zie je hoe het intern in elkaar zit.
  9. De binnenkant van de zuiger is een soort vierkant waar een dmv een spindel beweegbaar stuk in gaat. Dat beweegbaar stuk heeft ook een soort vierkante vorm welke zo in de zuiger past. Als beide niet goed staan uitgelijnd doordat ze uit elkaar zijn geschoven en tov elkaar wat zijn verdraait zal het niet meer in elkaar passen. Je moet dus aan de as draaien waar de motor op past en dan zo draaien dat het beweegbaar stuk verder van de zuiger komt (je zal ook voelen dat je de zuiger terug kan duwen) en zo kan verdraaien tov de zuiger. Dan terugdraaien tot wanneer je voelt dat je kan draaien zonder dat de zuiger uitschuift - dat wil zeggen dat het stuk in de zuiger zit. Dan kan je de boel terug monteren. Bij het verdraaien van de as opletten dat de zuiger niet te ver naar buiten komt zodat de zuiger niet uit het huis kan ploppen, dan heb je olie lekkage en lucht in de remklauwen.
  10. In de grille zit het logo vastgeklikt en springen er vergrendelnokjes terug op hun plaats nadat het logo in positie is. De speling die je voelt is dat de nok op het logo tegen de vergrendelnokjes komt. Als je toch via die manier de motorkap wil openen zal je toch net wat meer kracht moeten zetten om die vergrendeling te overbruggen. Uiteraard kan er achterliggend qua nokjes eea breken. Maar of je via deze weg aan de kabel van de motorkap kan, dat kan ik niet bevestigen. Succes
  11. De "uitlaat" inlegstukken zullen misschien wel passen. De chroom strips zo te zien niet, ook zijn deze mat chroom. De reflectoren passen mogelijks ook. Ivm de uitlaatstukken zijn ze er in 2 uitvoeringen. Ofwel echte sierstukken ofwel gewoon de "fake" sierdelen maar deze zijn gewoon dicht en de uitlaatbuis van de uitlaat komt onder de wagen uit. Op ebay staat een kit maar daar is de prijs ook naar, Ebay kit
  12. Euhm, het is een TSI en ligt in een B8 en dat is toch wat u vroeg ? Alles is goed voelbaar (althans in het begin tot je het wat gewoon begint te worden😊) en ook in elk toerentalgebied wat ook te zien is op de tuningsgrafiek. Grootste impact kwam van de DSG optimalisatie .
  13. Ik heb een B8 1.4TSI ACT met 150KP laten aanpassen incl DSG aanpassing. Nu 180pk en 300Nm koppel.
  14. Neen hoor, ook de manuele klep heeft de switchen aan boord in het slot. Dus daar kan wat mis zijn. Kan uiteraard ook in de kabelboom zitten die door de klepdoorvoer zit ter hoogte van de scharnieren. Wat betreft de losliggende stekker, eventueel een foto ervan ? Kan niet zodadelijk wat bedenken. Althans is het niet zo van een knop erop en ineens elektrische klep, daarvoor moeten er extra grote motoren geplaatst worden om de zware klep open en dicht te doen.
  15. Krijg je geen coding info bij de bits in OBDeleven? Ik raad je wel aan van als beginner in coderen van goed bij te houden hoe alles stond voor dat je wat aanpast. Zodra je wat aanpast kan je kijken of iets werkt. Als het nog niet werkt kan je even afwachten. Als er een foutmelding volgt zet je de boel terug naar de toestand waarin je vertrokken bent en kijk je of de foutmelding gewist kan worden en weg blijft. Nu had je het idee dat rainclosing wel werkende zou zijn omdat je het op het scherm aan en uit kan zetten maar dit is niet het geval gezien je in de verkeerde byte bits hebt aangevinkt met nu deze situatie als gevolgd. Gelukkig niet zo ingrijpende gevolgen maar zou zomaar kunnen dat je eens de wagen niet meer van zijn plek af krijgt door een verkeerd vinkje te zetten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden