Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 06-12-21 in alle zones

  1. Ik hoor het antwoord van de dealer al. Meneer we hebben het voorgelegd aan de importeur PON en die zijn van mening dat het gaat om een product eigenschap. Case closed
    6 punten
  2. Als je op internet zoekt kom je het ongetwijfeld tegen, gratis, en dan heb je ome ali nog he. Deze info kost je een like natuurlijk, om dat je te lui was om het zelf op te zoeken.
    6 punten
  3. De beloofde side shot! Vanochtend bij de autoschadehersteller geweest en die herstelt de schade aan portier en velg graag voor me. Zonnetje schijnt weer. 😎
    6 punten
  4. Yes, en dat voor iemand die niks aan zijn passat ging doen 🤪🙈
    6 punten
  5. Discover Media downloads veel plezier Peter Bundel 1: Whole Europe (32 Gb SD-card nodig) Coverage: Albania*, Andorra, Austria, Belarus*, Belgium, Bosnia and Herzegovina*, Bulgaria*, Croatia, Cyprus*, Czech Republic, Denmark, Estonia*, Finland, France, Germany, Gibraltar, Great Britain, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Kosovo*, Latvia*, Liechtenstein, Lithuania*, Luxembourg, Malta, Moldova*, Monaco, Montenegro*, Netherlands, Northern Macedonia*, Norway, Poland, Portugal, Romania*, Russia*, San Marino, Serbia*, Slovakia, Slovenia*, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey*, Ukraine*, Vatican City 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-AS_1910_V16.7z Bundel 2: south-west Europe Coverage: Andorra, Belgium, France, Gibraltar, Great Britain, Iceland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU1_1910_V16.7z Bundel 3: north Europe & Russia Coverage: Albania*, Belarus*, Bosnia and Herzegovina*, Bulgaria*, Cyprus*, Denmark, Estonia*, Finland, Greece, Kazakhstan*, Kosovo*, Latvia, Lithuania, Moldova*, Montenegro*, Northern Macedonia*, Norway, Romania*, Russia*, Serbia*, Sweden, Ukraine* 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU2_1910_V16.7z Bundel 4: eastern Europe Coverage: Austria, Croatia*, Czech Republic, Germany, Hungary, Italy, Liechtenstein, Malta*, Poland*, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, Vatican City 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU3_1910_V16.7z Bundel 5: central-east Europe Coverage: Andorra, Austria, Belgium, Croatia*, Czech Republic, France, Germany, Hungary, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta*, Monaco, Netherlands, Poland*, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, Vatican City 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-DL1_1910_V16.7z Bundel 6: central-west Europe (with UK and Iceland) Coverage: Andorra, Austria, Belgium, France, Germany, Great Britain, Iceland, Ireland, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta*, Monaco, Netherlands, San Marino, Switzerland, Vatican City 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-DL2_1910_V16.7z Bundel 7: middle north Europe (with UK and Iceland) Coverage: Andorra, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Great Britain, Iceland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Norway, Sweden 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-DL3_1910_V16.7z Bundel 8: eastern Europe Coverage: Albania*, Austria, Belarus*, Bosnia and Herzegovina*, Bulgaria*, Croatia*, Cyprus*, Czech Republic, Estonia*, Greece, Hungary, Italy, Kosovo*, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Malta*, Moldova, Montenegro*, Northern Macedonia*, Poland*, Romania*, San Marino, Serbia*, Slovakia, Slovenia*, Switzerland, Turkey*, Vatican City 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-DL4_1910_V16.7z
    5 punten
  6. Mogelijk bestaat het topic al in een andere hoedanigheid, maar het leek me leuk om een foto van de Passat op vakantie te delen in een vakantiealbum. Bij deze mijn bijdrage. Passat staat voor de kathedraal in Bayeux, een stad in Normandie dichtbij de invasiestranden. Indrukwekkende omgeving met heel veel WO-II historie!
    5 punten
  7. Vanavond door @Vdub de climatronic gemonteerd en ingeleerd! Ben er blij mee! Dank voor je hulp Matthijs!
    5 punten
  8. Het kriebelde dus toch nog even verder gedaan en de linker kant van de interieur kabelboom getrokken en aangesloten aan de bestuurdersdeur en de bedrading van de passagier links achter ook aangesloten in de B-stijl. Connector achterdeuren LIN signaal op pin 24 Voeding van SC8 op pin 25 De bestuurdersdeur is nu werkende Nu de linker kant toch open lag dan ineens ook de extra bedrading voor de voetverlichting achter erbij getrokken.
    5 punten
  9. En het parkeren werkt ook, moest nog kanaal 94 bij ABS op 1 zetten Filmpje parkeren..mp4
    5 punten
  10. Nou het was mooi weer maar met een koude wind, toch maar begonnen aan de laatste stap, de voor bumper. Gelukkig heb ik geen fouten in de bedrading, en werkt het zo als het zou moeten. alleen nog even oefenen hoe het parkeren nu precies in zn werk gaat.
    5 punten
  11. Yes. Still alive and sleeping. Maar ze mag bijna weer de “wei” in. Vind ze leuk “in de wei”. 😁
    5 punten
  12. Helemaal met je eens @chinkone. Gek genoeg blijft OEM toch het mooist passen, hoe groot het aanbod ook is. De Wheelforce velgen zijn echt schitterend in detaillering en afwerking, maar er was ergens nog steeds twijfel. Recent liep ik een andere OEM upgrade tegen het lijf. Dit zijn Audi S6 21 inch velgen (8.5H ET43), ook waanzinnig mooi!
    5 punten
  13. Met dank aan Martijn doet mijn bijverwarming het weer. Topper . Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.3 5G met Tapatalk
    5 punten
  14. Het is jouw auto dus uiteindelijk doe je ermee wat je zelf wil en wat je zelf mooi vindt 😉 Ik rij een GTE en die heeft standaard al blauwe remklauwen en dat vind ik wel leuk staan, zeker omdat het een geheel vormt met de andere blauwe accenten. @wulfkeheeft ze fluogroen. Niet mijn smaak maar wel een manier om een unieke auto te creëren die niemand anders heeft. Dus zoals ik al zei: doe je ding, al spuit je ze paars, roze of oranje, het enige wat wij kunnen doen is een mening hebben, maar of die ertoe doet... 🙃
    5 punten
  15. Wat ik regelmatig zie is dat in de teller er soms een ledje kapot gaat (sluiting) en dat daardoor andere leds in hetzelfde circuit mee gaan oplichten. Lijkt dus op wat jij ervaart. Gr. Bonny
    4 punten
  16. Weet niet hoe handig je ben. Led mod clima paneel.pdf
    4 punten
  17. In mijn vorige auto had ik als dashcam een Mobius Actioncam met groothoeklens achter de binnenspiegel gemonteerd, met vaste stroomvoorziening via de A-stijl. Voor mijn nieuwe auto was ik op zoek naar een nog nettere oplossing. Op dit forum zijn al diverse topics over dashcams, maar de FitcamX die ik elders vond kwam ik op dit forum niet tegen. Deze vervangt de behuizing van de binnenspiegel en is daarom nog minder zichtbaar. Hij zou zijn stroom uit de regensensor kunnen halen en volgens de fabrikant in een paar minuten zonder gereedschap te plaatsen zijn... 🤨 Ik besloot de gok te wagen en bestelde 'm via de site van de fabrikant. In mijn geval Model A, 4K, 64GB, zwart. Toen ik bestelde was de prijs $168.00, -$16.80 korting, $19.00 shipping, $0.00 taxes dus in totaal $170.20. 💰 De Paypal afschrijving was EUR 179,10. Tien dagen later was hij er al, zonder verdere invoerheffingen. De fabrikant heeft ook wel een AliExpress winkeltje maar daar kost dezelfde camera € 221,47 inclusief btw en verzending. Meer dan veertig euro duurder! 😲 In de doos zaten een camera, tooltje, sd-kaart en als bonus een usb kaartlezertje. De camera bestaat uit twee helften, even een foto van het binnenwerk: Voor de installatie gebruikte ik het voorbeeld op Youtube. Het leek zo makkelijk, maar ik kreeg de camera in eerste instantie met geen mogelijkheid op de juiste plek en ook het kabeltje leek veel te kort. 🤯 Na een half uur wanhopig driedimensionaal puzzelen nog eens naar andere foto's en filmpjes gekeken en toen zag ik het: er is een kortere en langere versie van de behuizing, maar dat staat nergens vermeld. Voor ik ging zagen toch even de helpdesk gemaild en de volgende dag kreeg ik al een instructiefoto. Even de ijzerzaag erbij en een vijl om netjes af te werken. Helemaal zonder gereedschap was het dus niet 😄 Daarna was het inderdaad een kwestie van inpluggen en de behuizing vastklikken. Van de zijkant lijkt het niet volledig aan te sluiten en ik was bang dat het zou gaan bewegen of rammelen, maar het klemt vast op het metalen gedeelte in de spiegelvoet en zit heel stevig vast eigenlijk. Ook de app werkte in een keer, dus direct live beeld als bevestiging dat het werkte. Bij mijn Mobius moest ik daarvoor de SD-kaart eruit halen, in mijn computer stoppen, de boel afstellen en nog een keer proberen. Tot nu toe ben ik er blij mee, maar ik heb nog weinig tijd gehad er mee te spelen. 😃 De instellingen zijn allemaal nog standaardwaarde. Een paar opnames van de afgelopen dagen: bewolkt overdag, tegenlicht in ondergaande zon en 's nachts. Tip van de dag: de sd-kaart niet meteen na het rijden eruit halen, want die wordt nogal heet. 🔥
    4 punten
  18. Ik ben blij 😁zojuist mn passat weer opgehaald. Hij ligt nu met de "bek" op de grond.(eindelijk) En recentelijk zijn er nw 19 inch velgen onder gekomen.
    4 punten
  19. Ik had tot voor kort met enige regelmaat dat het EPC lampje aanging. Dat gebeurde vooral direct na inschakelen van de "Hybrid" mode, of bij optrekken op de brandstofmotor. De motor ging dan in een soort noodloop, met weinig vermogen beschikbaar. Na uitschakelen en weer aan was het lampje weer uit en werkte alles weer normaal - totdat het weer gebeurde. Na een aantal herhalingen ging dan uiteindelijk het motorlampje branden. Van lieverlee trad dit probleem steeds vaker op, totdat het telkens gebeurde zodra de brandstofmotor startte. Er was dan storing P2263 "Turbocharger / Supercharger Boost System Performance" opgeslagen. Op zich een tamelijk cryptische code die van alles kan betekenen. Enig online zoekwerk leidde me in de richting van de wastegate servo (N75). Bijvoorbeeld de VCDS site van Gerrit Speek wijst in die richting, hoewel die wat verouderd lijkt. Uiteindelijk kwam ik via-via terecht op een Engelstalig forum waar een ander probleem werd besproken, maar dat ook deze storing kon veroorzaken. Kennelijk kan de verbinding tussen de servostang en de arm die de wastegate bediend door roest en vuil vastlopen, waardoor er uiteindelijk allerlei kunnen storingen optreden, o.a. P2263. In de GTE (in elk geval die van 2015) zit dezelfde servo als in deze post werd beschreven. Je kunt er vrij gemakkelijk bij, hoewel het een beetje een gewriemel is om de schroeven los te krijgen. Zo gezegd zo gedaan. Helaas bleek bij mij niets van het probleem aan de hand. De verbinding was brandschoon en liep soepel. desondanks gepoetst en gesmeerd, maar helaas zonder effect. Na inbouw moet je de servo opnieuw inleren met VCDS, via [Basic settings-04] IDE04304: First adaptation of charge pressure actuator (zie tweede post in het Engels forum). Daarbij moet je dan IDE03934 Charge pressure actuator: adaptation for lower stop, en IDE03935 Charge pressure actuator: adaptation for upper stop in de gaten houden. Het viel mij toen al op dat bij mij die waarden constant dezelfde waardes hielden (3400 resp. 140 mV). Vreemd, maar binnen de specificatie. De stang leek normaal te bewegen. Het probleem was hiermee niet verholpen, dus uiteindelijk maar de gok genomen en een nieuwe servo gekocht bij de dealer. Het ding heeft nummer 04E 145 725 AD. Bij VW moet je hiervoor 04E 198 725M (Reparatieset voor stelmotor) hebben. Beetje rare benaming, want er zit gewoon die servo met hetzelfde nummer in, plus de schroeven en het ringetje. Na inbouw viel bij het inleren direct op dat de voltages voor "upper en lower stop" nu wel varieerden, netjes binnen de vereiste waarden. Inmiddels enkele honderden km's verder en het probleem is niet meer opgetreden. Mijn conclusie is dat de servo op zich waarschijnlijk nog wel werkte, maar de opnemer die de positie moet doorgeven (er zit een soort sleepcontact in de servo) niet meer. Vandaar de constante waarde die afgegeven werd en kennelijk leidde tot de foutmelding. Easy fix dus uiteindelijk. Misschien heeft nog eens iemand iets aan dit verhaal. Johan
    4 punten
  20. Prima opgelost weer door @Tasmouit Numansdorp. De sensor is vervangen en de 3BG rijdt weer als vanouds. Inmiddels 19 jaar oud maar nog steeds een feestje om in te rijden.
    4 punten
  21. Inmiddels is de auto uitgelezen. Inderdaad losse storingen zei de monteur. Airbagmelding is gewist en vooralsnog weg (had met lage accuspanning te maken. Er was wel een melding van de G28 sensor (motortoerentalsensor), die wordt binnenkort vervangen. Nu maar hopen dat de 3BG blijft aanslaan tot die tijd.
    4 punten
  22. Nou @BARRY_TDI daar is hij dan, er zouden best wat foutjes instaan, perfect is het nooit, maar heb mn best gedaan. En natuurlijk voor degenen die willen weten hoeveel werk het is geweest. Gelukkig werkte het in 1 keer en zat er dus geen fout in de bedrading. How to PLA 2.0.pdf
    4 punten
  23. De operatie is (bijna) voltooid! Door het loskoppelen van alle electronica moeten de basisinstellingen opnieuw uitgevoerd worden. Hij is daarvoor naar een onafhankelijke garage geweest, maar dat is niet helemaal naar tevredenheid gelukt. Ik moet er dus mee naar de VW dealer. En die gaan vast moeilijk doen als er een ander aangezeten heeft. De VW dealer heeft echter wat goed te maken omdat ze bij de door hen uitgevoerde werkzaamheden zijn vergeten om de kunststof afdekstrips die de schroeven aan de binnenkant van de voorste glasplaat moeten afdekken zijn vergeten terug te plaatsen. Door het ontbreken van goede basisinstellingen vertoont het sluiten kuren zoals eerder ook al gebeurde (niet of in meerdere pogingen willen sluiten). Ik hoop dat dit daarmee opgelost kan worden. Desalniettemin loopt het dak ontzettend soepel als nooit tevoren. Geen kraakje meer te horen, als een mes door warme boter. Tevens viel hem op dat VW een heel dik vet (heeft) gebruikt om het dak te smeren. Vuil blijft hier makkelijker aan hechten en hoopt op met klontvorming tot gevolg. En laat ik dat nu eerder ook al hebben vastgesteld. Hij heeft nu een smeermiddel gebruikt dat ook voor de BMW daken wordt toegepast. Dit heeft een hoog smerend effect zonder vet te zijn en trekt dus ook geen vuil aan. Oorzaak van de storing? Beide railzen die in het frame liggen zijn vervangen (als reparatieset) naast de kabels en tevens het rubber die in de dakrand zit. De oude railzen waren op diverse punten gebroken en dat zagen we pas toen we ze onder goed licht nog eens inspecteerden. Dit is mogelijk het gevolg van de grote krachten die ontstaan door het niet tijdig smeren. Maar dat is gissen. Nodig was het zeker. Ik zal later nog wat foto's ter ondersteuning toevoegen. Al met al een redelijk succesvolle operatie, voor Stefan was het een enorme leercurve en is zeker geïnteresseerd om zijn focus op auto's uit het VAG concern te gaan leggen. Maar eerst de laatste puntjes op de 'i'. Wordt vervolgd!
    4 punten
  24. De dag begon met het ontvetten van alle velgen waar gisteren de nieuwe banden omheen zijn gelegd. Ik heb dit bewust eerst laten doen zodat het plaklood de meest optimale hechting heeft Voor het ontvetten heb ik Liquid Elements IPA gebruikt. Gebruik van handschoentjes is aan te bevelen, de alcohol droogt je handen snel uit. De glans is zonder de coating al extreem mooi. Daarna met microvezel applicator de Gtechniq C5 coating aangebracht. Een flesje bevat 15ml en is genoeg voor één behandeling van een set velgen. Aanbrengen is relatief goed te doen. Tijdens het uitwrijven wordt het effect van de coating goed voelbaar. Flinke glans al zeg ik het zelf. De coating hardt nu uit, morgen monteren!
    4 punten
  25. Zo vandaag de achterbumper gedaan en de bedrading naar de module onder het dashboard. We zijn op de helft. de gaten van de sensors heb ik uitgemeten aan de hand van de lengte van kabelboom.
    4 punten
  26. ??? wil je van je handbak af dan?
    4 punten
  27. Oh manman.... Net even naar buiten gelopen om te checken... Wat er los uit de stekker komt is een 18 polige stekker. Ik heb de 19 en 20 die blijven zitten compleet over het hoofd gezien... Ik kan er weer verder mee (met wat extra schaamrood op de kaken 😬 ).
    4 punten
  28. Zo even een update, gister langs mijn vaste garage geweest, nog even de boel na gemeten en de waardes beginnen steeds beter te worden volgende week Dinsdag word de originele software terug gezet en dan zal ik Vrijdag nog even een test gaan doen. Tevens zal de gasklephuis pakking nog vervangen worden gezien we het idee dat deze nogal op is... Mocht overigens na de software de Readinnes test goed zijn, word de wagen meteen gekeurd, dan is dat eindelijk opgelost xD Zal ook binnenkort een nieuw topic open, waarin ik beide wagen even goed op de foto zal zetten met wat info er van, ben benieuwd daarin naar jullie reacties
    4 punten
  29. Wilde bijna je 06 plaatsen. 🤣 Vin z'n nummer las ik😝
    4 punten
  30. Ik kan dat voor je ombouwen. evt kan ik je ook een tijdelijke teller toesturen en kun jij je oude naar mij sturen. Dan kan ik je oude evt repareren of je oude gebruiken om een diesel versie om te bouwen naar benzine. voor meer info kun je me een pb sturen
    4 punten
  31. Moest effe kijken of het paste. Raakte de mooie winterwielen van de 3C aan de straatstenen niet kwijt, zouden niet op de Golf passen. Toch maar gekeken of het kon, voor de ET waarde kwamen ze 3 mm naar buiten. Nu 1000 km gereden zonder problemen. Toch nog een stukje 3C onder de Golf.......
    4 punten
  32. En dan te bedenken dat het vroeger nog een veel actiever forum was, terwijl het nu ook niet slecht is.
    3 punten
  33. https://shop.volkswagen.nl/auto-accessoires/wielensets/zomersets/?active_facet=vehicle&order_by=price&reset_vehicle=1 Zitten wel flinke kortingen tussen, zoals de 18" Bonneville van 2300 voor 1100 inclusief banden! https://shop.volkswagen.nl/auto-accessoires/wielensets/zomersets/3G0CON498CFZZ-18-inch-zomerset-bonneville-passat-passat-variant?order_by=price&reset_vehicle=1&cid=35&o=price En Audi heeft nog grotere kortingen! https://shop.audi.nl/auto-accessoires/wielensets/velgen/
    3 punten
  34. Werkt dit dan niet ? Lane assist status bij inschakelen van het contact Stap 1. Bij Select Control Module screen klik "Select" Stap 2. Selecteer A5-Frt Sens. Drv. Assist Stap 3. Selecteer Adaptation-10 Stap 4. zoek en wijzig volgend adaptie kanaal : - IDE07596-Personalization of lane dept. warning Cl. 15 on selecteermogelijkheden: - not activated --> staat uit bij inschakelen van het contact - Activated --> staat aan bij inschakelen van het contact - Last setting --> start op met de laatst geselecteerde instelling
    3 punten
  35. Vandaag de nieuwe antenne aangekregen en direct installeert in de auto, en na 5min rijden kwam de bandenspanning er op
    3 punten
  36. Die van mij leeft ook nog 👊💪 ( ook maar weer eens op het forum kijken haha )
    3 punten
  37. zo gisteren weer even wat aan de mod gewerkt tussen de vakantie en het werk in. heb de bedrading van de voor sensors getrokken naar de module onder het dashboard, en de module even in de auto gehangen. die gaf 2 fouten aan, en dat waren de 2 voor sensors die er nog niet in zitten, dus dat klopte, de rest was storing`s vrij dus dat was wel lekker. Heb de luchtfilter kast en de hele accu bak met grondplaat en al uit gebouwd om een goede toegang te hebben. dus rest mij alleen nog de laatste stap en dat is de voor bumper er af en de sensors met houders plaatsen en elektrisch aan sluiten. de pijlen op de foto`s geven de positie aan van de doorvoer en de stekker van de sensors.
    3 punten
  38. Vandaag zijn de banden gemonteerd op de nieuwe velgen, het hoofdstuk met Wheelpoint is daarmee ook gesloten. Beiden tevreden. 🙏 Morgen worden ze van een coating voorzien en dan gaan we met nieuwe schoenen het weekend in! 😁 More to come ...
    3 punten
  39. Zo vandaag weer wat onderdelen gesprokkeld, bij @navi16 geweest om de achtersensors op te halen, nogmaals bedankt Peter. Ook de voor sensors gekocht op Ebay, en nog wat stekkers en pennetjes besteld, en de juiste tang om ze er op te knijpen nog bedankt voor de link @wulfke Peter. Daarna de knoppen aan de rechterkant van de pook even uitgebouwd om te kijken welke draden er allemaal op de stekker zitten, er moeten er 2 bij namelijk pin 10 en 11, wat klopt volgens de schema`s. Tevens mijn vermoeden gecontroleerd en dat was die van, volgens mij werken alle knoppen ook diegene zonder logo, en dat klopte ook. de knoppen zonder logo zijn geblokkeerd, als je die blokkering er uit haalt werken de knoppen gewoon. zie de foto`s. als je het uit elkaar haalt kan je de groene blokkering er uit halen. Wat ik nu eigenlijk alleen nodig heb is een knop ipv een hele unit. dus nu de vraag wie heeft er eentje liggen
    3 punten
  40. Eentje Verstuurd vanaf mijn CPH2161 met Tapatalk
    3 punten
  41. Kleine update, zover bekend zijn de onderdeelnummers welke bij de advertentie staat goed, ze werken daar namelijk een stuk nauwkeuriger.
    3 punten
  42. Hallo allemaal. Net even een deel zitten lezen van dit topic. Inmiddels heb ik een aardige verzameling van W8en staan. 3 stuks in totaal. Hoe zit het verder hier met de nog rijdende autos. Even een foto van 2 van de 3 samen
    3 punten
  43. Zijn ze niet ietwat laat met het verzoek? De eerste opnames beginnen morgen al ... 🙄 Mooie carrière switch voor Ozzy, zie het al op de aftiteling: Lunatic driver - Ozzy Stig
    3 punten
  44. Even een update: Ik heb vorige week mijn Canbus gateway door @dieseltje laten uitwisselen met een recentere versie. De eerste metingen thuis lieten zien dat de ruststroom snel naar 0-5 mA gaat na het vergrendelen van de auto. De de auto een paar dagen niet gebruikt, en kon toen wel weer normaal starten. M.a.w ik heb goede hoop dat het probleem is opgelost.
    3 punten
  45. Na heel veel vertraging kwamen de velgen op 30 november bij Wheelpoint aan. Nadat de banden waren gemonteerd kreeg ik via Whatsapp alvast wat foto's opgestuurd. De schrik sloeg me om het hart: dit is niet de goede kleur! De velg in bovenstaande post heeft de kleur die het had moeten worden met maximaal 5% tintafwijking door het poedercoaten. Oordeel zelf: Hierop is Wheelforce benaderd en om een lang verhaal kort te maken; ze geven na heel lang aandringen niet thuis. Ze zijn van mening dat de kleur is geleverd die werd besteld en de beoordeling een persoonlijke interpretatie is. Wheelpoint heeft voorgesteld om de velgen te laten ontlakken/stralen en te laten spuiten in een kleur die ik zelf kan uitkiezen. Dat voorstel is absoluut heel netjes, maar iets weerhield me om op dat aanbod in te gaan. Velgen koop je uiteindelijk toch op basis van de looks en om een kleur ahv kleine staal uit te kiezen die daarna wellicht niet het resultaat oplevert stond me tegen. Bovendien betrof het al een flinke investering, naast de extra kosten voor het spuiten in andere kleur en om ze dan opnieuw te laten spuiten vind ik met nieuwe velgen teveel gerommel en doet afbreuk aan het origineel. In overleg heb ik ze kunnen annuleren en ben op zoek gegaan naar andere velgen. En het is gelukt; gisteren heb ik onderstaande velgen gekocht die geleverd werden op de Audi A6 C7. De meningen zijn vast verdeeld, maar ik vind ze geweldig. De maatvoering is met 8.5J en ET43 perfect en in kleur Hypersilver, voor mij de mooiste kleur voor velgen onder mijn Passat. Enkel nog nieuwe naafkapjes en centreerringen kopen. Laat de lente maar beginnen!
    3 punten
  46. Ik heb een tijdje terug een andere (budget)auto gekocht als 2e auto. 1 maand oude apk erop. Airbag storing en aandrijfas had ik zelf gespot - hadden al pointers mogen zijn natuurlijk. Toch meegenomen vanwege de uitvoering met name, want met 1 maand oude APK kan er weinig mis zijn, toch (ja, dat was een aanname inderdaad)? Naar de dorpsgarage gebracht en na laten kijken (kost je een uurtje arbeidsloon), kwam een achterlijk lange lijst uit. Ding had nooit goedgekeurd mogen worden. Ik was er even flauw van en heb de auto maar een tijdje op de oprit laten staan. Uiteindelijk een plan gemaakt en 1 voor 1 alle punten aangepakt, waarbij sommige achteraf wel heel simpel waren op te lossen (uitlaat lekte, bleek 1 steun te missen en de achterste was versleten waardoor de uitlaat doorhing en niet gasdicht was). Mijn punt: door de auto na te laten kijken door een vertrouwde garage krijg je duidelijk boven water wat er mis is. Die lijst kun je dan gericht aanpakken. Ik ben het dan ook met de anderen eens dat dit een handige stap is. Ook zou ik vanuit de basis (dus de originele setting van de auto) gaan zoeken en niet met uitgeprogrammeerde delen. Dan een ander punt waar je misschien wat aan zou kunnen hebben; we hanteren hier nu een onderhoudsbudget voor de auto's. Voor elke auto hebben we een budget en het geld staat daarvoor ook apart. Voor de Passat ga ik daar flink wat in stoppen, zodat ik snel kan schakelen als er wat aan mankeert. Gaat er wat stuk, dan pak ik het geld dat apart staat voor reparaties. Dat is toch anders dan dat je aan je spaargeld moet zitten, want dat voelt altijd kl*te 🙂 Succes met het vervolg in elk geval. Als de laatste 5 auto's me iets geleerd hebben is dat een andere auto kopen niet per se het goedkoopste is.
    3 punten
  47. Voorzien van winterbanden en donkere (achter)ruiten....
    3 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden