Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 28-06-21 in alle zones

  1. Eindresultaat, ben er blij mee Nu hetzelfde nog te doen voor onze VW UP want daar is de CC emu ook bruikbaar voor...
    9 punten
  2. Kleine update: de eerste batch printjes zijn binnen en heb er inmiddels een paar van de juiste componenten voorzien. Het gewone cruise control interface deel voor zowel de SWCM als BCM lijkt goed te werken Rest me nog wat laatste puntjes af te werken en te testen zoals adaptive cruise control.
    8 punten
  3. Onder tussen heb ik m'n golf 7R stuur in m'n b7 cc knop verlichting werkt ook netjes bonny heeft hem zo geprogrammeerd naar mijn wens dat ik met m'n flippers het volume van m'n radio kan gebruiken 😁 voice control heeft 2 functies mute en voice control. Cruise control moet bij mij nog opgelost worden omdat de scm toch Anders is dan van die b6. Maar dit komt ongetwijfeld goed. Bonn bedankt voor de gast vrijheid en gezellige dag afgelopen zaterdag.
    7 punten
  4. De vrouw ook weer happy Voorlopig even klaar met modden.
    7 punten
  5. Ik hoor het antwoord van de dealer al. Meneer we hebben het voorgelegd aan de importeur PON en die zijn van mening dat het gaat om een product eigenschap. Case closed
    6 punten
  6. Gezien er door een aantal wel eens naar gevraagd werd zal ik het e.e.a. wat ik weet en heb kunnen vinden hier plaatsen. Ik heb de relevantste aanpassingen hier vermeld. Er zijn er nog veel aanpassingen mogelijk, zie bronnen onderaan de post daarvoor. Start/Stop definitief uitschakelen (werkt niet bij een GTE) Select Control unit 19 Adaptation Start Stop Limit voltage Value=12 Fan Speed on Auto Mod Select Control unit 08 (Air condition A/C) Control unit Long Coding Byte 11 Bit 6 Activate Interieur verlichting fade in/out (langzaam aan en uit i.p.v. in één keer aan en uit) 1. Selecteer Adress 09 2. Voer 31347 als code in bij security access 3. Ga naar adaption 4. OBDeleven Pro: Zoek naar 'interior lights', selecteer KL58 Einschaten mit Rampe en activeer het VCDS: Zoek naar KL58 en selecteer 'KL58 einschalten mit Rampe' en activeer het Voorbeeld: https://youtu.be/G1vaaI9ZHHQ Automatisch activeren van coming home STG 09 (Bordnetz) auswählen STG Zugriffsberechtigung -> Funktion 16 Freischaltcode 31347 eingeben STG Anpassung -> Funktion 10 'Coming home verbaustatus' van manual naar automatic veranderen. Dit staat in OBDeleven Pro onder 'comfort illumination' Achteruitrijlichten gebruiken in combinatie met CH/LH (coming home / leaving home) (Credits: @Wulfke) Achteruitrijlichten gaan samen met de koplampen of mistlichten vooraan branden bij het openen of sluiten van de wagen wanneer het donker is. Stap 1. In het introscherm, bij "Select Control Module" klik "Select" Stap 2. Selecteer 09-Cent. Elect Stap 3. Selecteer Security Acces-16 - voer 31347 in als code Stap 4. Selecteer Adaptation-10 Stap 5. zoek en wijzig volgend adaptie kanaal : - ENG116965-ENG116427-Leuchte29RFL RA64-Lichtfunktion B 29 wijzig "Not active" naar "Coming Home oder Leaving Home aktiv" Needle sweep Select Control unit 17 (Dashboard) Control unit long coding Byte 1 Bit 0 Activate Refueling Gasoline Amount/bijvulhoeveelheid brandstof tussen je tellers Select Control unit 17 (Dashboard) Control unit long coding Byte 10 Bit 4 Activate Adjust Consumption Indıcator Select Control unit 17 (Dashboard) Adaptation Customize consumption indicator Basic value 100 Value change 85 (%) and 115 (%) FIS Carbon (werkt niet met een Active Info Display/virtuele cockpit) Select Control unit 17 Adaptation Screen view Value=Option 2 Aanpassen thema van Active Info Display (Credits aan @wulfke) Selecteer adres/module 17 Adaptation Display depiction Probeer ze allemaal uit en beslis welke je het meest bevalt. Let op! Een B8 met een AID (met de rode naalden) van modeljaar 2015 en 2016 kan alleen wijzigen naar optie 2, dat is de 'Alltrack' look. Zie foto hieronder. Standaard Alltrack Modeljaar 2017 - 2019 Model jaar 2017 en nieuwer kan voor de GTD en R look kiezen. Dan loopt je teller ook tot 280 of 320. Zie voorbeeld hieronder. Hiervoor moet je naar tube_version (OBDeleven) zoeken en daar de waarde aanpassen naar wens. Credits aan @MarkyMark Seat Belt Warning Deactivation/gordel piep uit (raad ik niet aan om te deactiveren, ook raak je de weergave kwijt die aangeeft of je passagiers de gordel om hebben) Select Control unit 17 (Dashboard) Adaptation Select:Disable channel belt warning Value:Yes Control unit long coding Byte 0 Bit 2-4 DeActivate Elektrische achterklep - Piepsignaal uitschakelen bij het bedienen van de achterklep (Credits: @Wulfke) Stap 1. In het introscherm, bij "Select Control Module" klik "Select" Stap 2. Selecteer 6D - Trunk. Elect. Stap 3. Selecteer Security Acces-16 - voer 12345 in als code Stap 4. Selecteer Adaptation-10 Stap 5. zoek en wijzig volgend adaptie kanaal : - ENG131232-MAS01911-Ausstattungen aktivieren - Tone sensor wijzig van Active naar not active Comfort Blink Cycle/kort knipperen bij het wisselen van baan van 3x aanpassen naar 5 bijvoorbeeld Select Control unit 09 (Central Electrics) Security access Access Code 31347 Adaptation Comfort Sinyal Sayısı (Cycles) Value: Value 5 (standard - 3x blinking) Lane assist status bij inschakelen van het contact (Credits aan @wulfke) Stap 1. Bij Select Control Module screen klik "Select" Stap 2. Selecteer A5-Frt Sens. Drv. Assist Stap 3. Selecteer Adaptation-10 Stap 4. zoek en wijzig volgend adaptie kanaal : - IDE07596-Personalization of lane dept. warning Cl. 15 on selecteermogelijkheden: - not activated --> staat uit bij inschakelen van het contact - Activated --> staat aan bij inschakelen van het contact - Last setting --> start op met de laatst geselecteerde instelling Trailer assist activeren (Credits: @Wulfke) Volgende voorwaarden moeten voldaan zijn voor deze activatie PLA3.0 moet aanwezig zijn De wagen moet uitgerust zijn met het area view systeem of de wagen moet beschikken over een achteruitrijcamera welke de trailer assist functie aan kan Uiteraard moet een juist aangemelde trekhaak aanwezig zijn Stap 1. In het introscherm, bij "Select Control Module" klik "Select" Stap 2. Selecteer 6C-Back-up. Cam. Stap 3. Selecteer Coding-07 ( OPM - Mogelijks geeft VCDS aan geen info te hebben bij de bits en bytes ) Stap 4. Ga naar Byte 10 en zet bit 3 op 1 ( je kan mogelijks geen vinkje zetten - maak dan van de desbetreffende 0 een 1 - wetende dat bij de codestring de rechtse bit, bit nummer 0 is - ook kan het zijn dat deze al op 1 staat) Stap 5. wijzig de code en klik op "do it" Stap 6. klik op Close Controller, Go Back - 06 Stap 7. Selecteer 10-Park/Steer Assist Stap 8. Selecteer Security Acces-16 - voer 71679 in als code Stap 9. Selecteer Coding-07 ( OPM - Mogelijks geeft VCDS aan geen info te hebben bij de bits en bytes ) Stap 10. Ga naar byte 0 en wijzig bit 3 van 0 naar 1 ( je kan mogelijks geen vinkje zetten - maak dan van de desbetreffende 0 een 1 - wetende dat bij de codestring de rechtse bit, bit nummer 0 is) Stap 11. wijzig de code en klik op "do it" Stap 12. klik op Close Controller, Go Back - 06 Stap 13. Selecteer 5F-Information Electr. Stap 14. Selecteer Adaptation-10 zoek naar volgende kanalen en wijzig - ENG122227-ENG122315-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_trailer_assistant --> Activated - ENG122227-ENG122317-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_trailer_assistant_over_threshold_high --> Activated - ENG122229-ENG122331-Car_function_List_BAP_Gen2-Trailer_Assistant_0x36 --> Activated - ENG122229-ENG122332-Car_function_List_BAP_Gen2-Trailer_Assistant_msg_bus_0x36 --> Comfort data bus Stap 15. klik op Close Controller, Go Back - 06 Stap 16. Selecteer 17-Instruments Stap 17. Selecteer Coding-07 ( OPM - Mogelijks geeft VCDS aan geen info te hebben bij de bits en bytes ) Stap 18. Ga naar Byte 12 en wijzig bit 5 van 0 naar 1 ( je kan mogelijks geen vinkje zetten - maak dan van de desbetreffende 0 een 1 - wetende dat bij de codestring de rechtse bit, bit nummer 0 is) Stap 19. wijzig de code en klik op "do it" Stap 20. klik op Close Controller, Go Back - 06 Rain Closing (Let op, dit werkt niet bij elke B8. Bijvoorbeeld bij die van mij werkte het niet. Blijkbaar zijn er 2 versies licht/regensensor, bij de ene werkt het wel en bij de andere niet. Je weet dat het lukt als je het kunt terugvinden onder de ruitenwisser instellingen) Select Control unit 09 (Central Electrics) Security access, Access code 31347 Adaptation (15) Access Control 2-Regenschliessen_ein_aus Value: Permanent (16) Access Control 2-Regenschliessen_art Value: Permanent (28) Zugriffskontrolle 2-Menuesteuerung Regenschliessen Value:Aktif Select Control unit 09 (Central Electrics) Control unit Long Coding Subsystem: Rain / Light Sensor (RLS) Byte 0 Bit 1-Bit 2 DeActivate Front parking lights as DRL - DRL van (high LED) koplamp Passat B8 GTE branden mee met de 'C' leds in de bumper. Credits aan @francisco en @chinkone Central electrics/Adress 9 Security access, select 31347 Adaptation OBDeleven heet het: Außenlicht Front - Tagfahrlicht - Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich Standlicht In VCDS heet het: 116593 Set to active Uitgevoerd op een B8 GTE 2015 DLR Only in Auto Mode Select Control unit 09 (Central Electrics) Security access Access Code 31347 Adaptation (9) - Select daytime running lights only in switch position auto Value = active DLR Control on Car Menu Select Control unit 09 (Central Electrics) Security access Access Code 31347 Adaptation (2) Daytime running light activation by BAP or Operating sequence possible Value = active Mirror dip activeren (Credits aan @francisco) Selecteer module 52 Door Electronics, Passenger Vervolgens ga je naar Long Coding Zoek naar Byte 4 en activeer bit 2 'Reverse Gear Mirror Dipping active' en bit 3 'Position Memory for Reverse Gear Mirror Dipping active' Ga naar module 09 Central Electronics en voer de security access 31347 in Vervolgens ga je naar adaptations (en zoek in OBDeleven naar Access control 2) Zoek naar ENG 10563 - ENG 116650 Spiegelverstellung Spiegelabsenkung bei Rueckwaertsfahrt en verander not active —> active Zoek naar ENG 10563 - ENG 116657 Spiegelverstellung Menüsteuerung Spiegelabsenkung en verander not active —> active Let op! Stap 6 en 7 kunnen iets anders heten in OBDeleven. Bij mij stond er bijvoorbeeld geen 'Spiegelverstellung' ervoor. Ga naar de instellingen van je spiegels en wissers onder de instellingen in CAR en activeer 'laten zakken bij achteruit rijden'. Houd in gedachte dat je zijspiegel knopje wel op R moet staan als je gebruikt wilt maken van mirror dip. Groot licht assistent (FLA) automatisch ingeschakeld houden (Credits: @Wulfke) Deze optie zorgt ervoor dat u niet steeds de groot licht hendel moet bedienen om de groot licht assistent te activeren. Telkens u het contact inschakelt zal de groot licht assistent actief zijn nadat u een keer de assistent hebt ingeschakeld. OPM . Echter als u de lichtschakelaar eens manueel op 0 of andere stand zet zal de FLA uitgeschakeld worden en dient u deze zelf terug te activeren. Stap 1. In het introscherm, bij "Select Control Module" klik "Select" Stap 2. Selecteer 09-Cent. Elect Stap 3. Selecteer Security Acces-16 - voer 31347 in als code Stap 4. Selecteer Adaptation-10 Stap 5. zoek en wijzig volgend adaptie kanaal : - IDE08786-ENG116639-Assistenzlichtfunctionen-Fernlichtassistent Reset wijzig van Active naar not active Discover Media/Pro opstart logo veranderen Ga naar adres/module 5F Longcoding Byte 18 Verander 0 naar het cijfer afhankelijk van hetgeen wat je wilt 00 - standaard scherm 02 - GTD 06 - R-Line 07 - R 08 - Alltrack 09 - GTE Je ziet nog wel eerst 'Welcome Volkswagen' en daarna veranderd het naar bijvoorbeeld hetgeen hieronder Voorbeeld: Offroadinformatie activeren - This ONLY works on MIB2 infotainment systems with Navigation (Credits aan @francisco) VCDS: Step 1. Select 5F-information Elect Step 2. Select Adaptation-10 Step 3. Change the following adaptation channels: (81)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_compass - set to active (default not active) (83)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_compass_over_threshold_high - set to active (default not active) (41)-Car_Function_List_BAP_Gen2-compass_0x15 - set to active (default not active) Exit the VCDS software Step 4. Reset the MIB unit - press and hold the ON/OFF button on the infotainment unit for greater than 10 seconds. You'll actually see it turn off, display clock and then eventually reboot. Hold it until you see the VW boot screen) Gezien ikzelf het met OBDeleven heb moeten activeren en het even verwarrend was zal ik het voor OBDeleven apart beschrijven. OBDeleven Pro: Stap 1. Selecteer adres 5F/information Elect Stap 2. Adaptions Stap 3. Zoek naar '-Car_Function_Adaptations_Gen2-' Pas het onderstaande aan. Deze staan bijna onder elkaar, er staat iets ertussen wat je NIET moet hebben. - Menu_display_compass - set to active (default not active) - Menu_display_compass_over_threshold_high - set to active (default not active) Stap 4. Ga terug naar de lijst in adaptions en zoek naar 'Car_Function_List_BAP_Gen2' en pas het volgende aan: - Compass_0x15 - set to active (default not active) Stap 5. Start je Discover Media/Pro opnieuw op door het aan/uit knop ingedrukt te houden. Houd het knopje ingedrukt totdat het schermpje volledig zwart wordt. Vervolgens zul je de VW opstart logo zien. Hierna zal je onder 'CAR' de Offroad menu zien verschijnen. Rear lights outer LED rings as DRL/dagrijverlichting achter met alleen de buitenste ''ringen'' Select Control unit 09 (Central Electrics) Security access -> Access Code 31347 Adaptation: Leuchte16 - Lightfunction D16 change from non-active to Tagfahrlicht Leuchte17 - Lightfunction D17 change from non-active to Tagfahrlicht Voorbeeld: Bronnen/Source: https://forum.obdeleven.com/thread/169/coding-adaptations https://www.stemei.de/pages/coding/vw-passat-b8.php https://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-passat-b8.html
    6 punten
  7. Als je op internet zoekt kom je het ongetwijfeld tegen, gratis, en dan heb je ome ali nog he. Deze info kost je een like natuurlijk, om dat je te lui was om het zelf op te zoeken.
    6 punten
  8. De beloofde side shot! Vanochtend bij de autoschadehersteller geweest en die herstelt de schade aan portier en velg graag voor me. Zonnetje schijnt weer. 😎
    6 punten
  9. Yes, en dat voor iemand die niks aan zijn passat ging doen 🤪🙈
    6 punten
  10. Ik heb wel zin in een poets meeting ergens in het voorjaar, lekker aan de gang gaan met je eigen auto met wat experts er bij. Maar ja, waar zouden we dat kunnen doen? Er van uitgaande dat het dan toegestaan is.
    6 punten
  11. Tja, als ik het moet uitleggen is het niet grappig meer, maar ja: het is verwijzing naar een gedachtenexperimentje; Schrödingers kat, linkje ernaar staat hieronder. Samengevat; nu is hetgeen je gaat aantreffen achter de sticker is OF een vakje voor je sleutel OF totaal iets anders. Je weet het pas als je sticker er af haalt en daarmee de realiteit beïnvloed. Ik ga maar weer koffie halen en stilletjes in een hoekje zitten. Ik ben overigens ook benieuwd wat er onder de sticker zat.
    6 punten
  12. Vanavond door @Vdub de climatronic gemonteerd en ingeleerd! Ben er blij mee! Dank voor je hulp Matthijs!
    5 punten
  13. Discover Media downloads veel plezier Peter Bundel 1: Whole Europe (32 Gb SD-card nodig) Coverage: Albania*, Andorra, Austria, Belarus*, Belgium, Bosnia and Herzegovina*, Bulgaria*, Croatia, Cyprus*, Czech Republic, Denmark, Estonia*, Finland, France, Germany, Gibraltar, Great Britain, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Kosovo*, Latvia*, Liechtenstein, Lithuania*, Luxembourg, Malta, Moldova*, Monaco, Montenegro*, Netherlands, Northern Macedonia*, Norway, Poland, Portugal, Romania*, Russia*, San Marino, Serbia*, Slovakia, Slovenia*, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey*, Ukraine*, Vatican City 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-AS_1910_V16.7z Bundel 2: south-west Europe Coverage: Andorra, Belgium, France, Gibraltar, Great Britain, Iceland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU1_1910_V16.7z Bundel 3: north Europe & Russia Coverage: Albania*, Belarus*, Bosnia and Herzegovina*, Bulgaria*, Cyprus*, Denmark, Estonia*, Finland, Greece, Kazakhstan*, Kosovo*, Latvia, Lithuania, Moldova*, Montenegro*, Northern Macedonia*, Norway, Romania*, Russia*, Serbia*, Sweden, Ukraine* 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU2_1910_V16.7z Bundel 4: eastern Europe Coverage: Austria, Croatia*, Czech Republic, Germany, Hungary, Italy, Liechtenstein, Malta*, Poland*, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, Vatican City 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU3_1910_V16.7z Bundel 5: central-east Europe Coverage: Andorra, Austria, Belgium, Croatia*, Czech Republic, France, Germany, Hungary, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta*, Monaco, Netherlands, Poland*, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, Vatican City 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-DL1_1910_V16.7z Bundel 6: central-west Europe (with UK and Iceland) Coverage: Andorra, Austria, Belgium, France, Germany, Great Britain, Iceland, Ireland, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta*, Monaco, Netherlands, San Marino, Switzerland, Vatican City 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-DL2_1910_V16.7z Bundel 7: middle north Europe (with UK and Iceland) Coverage: Andorra, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Great Britain, Iceland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Norway, Sweden 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-DL3_1910_V16.7z Bundel 8: eastern Europe Coverage: Albania*, Austria, Belarus*, Bosnia and Herzegovina*, Bulgaria*, Croatia*, Cyprus*, Czech Republic, Estonia*, Greece, Hungary, Italy, Kosovo*, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Malta*, Moldova, Montenegro*, Northern Macedonia*, Poland*, Romania*, San Marino, Serbia*, Slovakia, Slovenia*, Switzerland, Turkey*, Vatican City 05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-DL4_1910_V16.7z
    5 punten
  14. En het parkeren werkt ook, moest nog kanaal 94 bij ABS op 1 zetten Filmpje parkeren..mp4
    5 punten
  15. Nou het was mooi weer maar met een koude wind, toch maar begonnen aan de laatste stap, de voor bumper. Gelukkig heb ik geen fouten in de bedrading, en werkt het zo als het zou moeten. alleen nog even oefenen hoe het parkeren nu precies in zn werk gaat.
    5 punten
  16. Yes. Still alive and sleeping. Maar ze mag bijna weer de “wei” in. Vind ze leuk “in de wei”. 😁
    5 punten
  17. Met dank aan Martijn doet mijn bijverwarming het weer. Topper . Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.3 5G met Tapatalk
    5 punten
  18. Hier kan ik misschien wat in betekenen voor de Passatgemeenschap. Zo sommigen van jullie misschien weten ben ik trainer bij de Waxworld Academy. In Zevenbergen geef ik in het pand van Waxworld een aantal trainingen over Detailing. Dat begint bij de technieken voor een goede wasbeurt incl. kleien en handmatig polijsten. Ook zijn er twee cursussen over het gebruik van elektrische polishers. In het eerste deel gaat het over de excentrische Polisher de Dual Action, in deel twee komen ook de gear driven en de rotary aan de orde. Daarnaast zijn er trainingen voor de meer gevorderde detailers: aanbrengen van een keramische coating en sanding/schuren. Ik zou me voor kunnen stellen dat ik een training geef aan een groep forummers. Vorm en inhoud kunnen aangepast worden aan de wensen van de deelnemers. @bm-ermisschien kunnen wij daar eens verder over brainstormen?
    5 punten
  19. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    5 punten
  20. Na wat kleine dingetjes werkt de CC EMU hier ook prima, en de vrouw is er ook blij mee. Alleen nog even wachten tot de airbag ook binnen komt
    5 punten
  21. Gisteren eindelijk dit project kunnen afronden (voor de Passat B6 althans). Heb eindelijk de juiste knopjes die passen op mijn stuur, printjes zijn bestukt en netjes ingebouwd. Alles werkt prima en zonder fouten
    5 punten
  22. Vandaag kon ik ook follow to stop testen. En t werkt. Uiteindelijk had t allemaal met uitlijning te maken. weer een mod af.
    5 punten
  23. Ik ben blij 😁zojuist mn passat weer opgehaald. Hij ligt nu met de "bek" op de grond.(eindelijk) En recentelijk zijn er nw 19 inch velgen onder gekomen.
    4 punten
  24. Ik had tot voor kort met enige regelmaat dat het EPC lampje aanging. Dat gebeurde vooral direct na inschakelen van de "Hybrid" mode, of bij optrekken op de brandstofmotor. De motor ging dan in een soort noodloop, met weinig vermogen beschikbaar. Na uitschakelen en weer aan was het lampje weer uit en werkte alles weer normaal - totdat het weer gebeurde. Na een aantal herhalingen ging dan uiteindelijk het motorlampje branden. Van lieverlee trad dit probleem steeds vaker op, totdat het telkens gebeurde zodra de brandstofmotor startte. Er was dan storing P2263 "Turbocharger / Supercharger Boost System Performance" opgeslagen. Op zich een tamelijk cryptische code die van alles kan betekenen. Enig online zoekwerk leidde me in de richting van de wastegate servo (N75). Bijvoorbeeld de VCDS site van Gerrit Speek wijst in die richting, hoewel die wat verouderd lijkt. Uiteindelijk kwam ik via-via terecht op een Engelstalig forum waar een ander probleem werd besproken, maar dat ook deze storing kon veroorzaken. Kennelijk kan de verbinding tussen de servostang en de arm die de wastegate bediend door roest en vuil vastlopen, waardoor er uiteindelijk allerlei kunnen storingen optreden, o.a. P2263. In de GTE (in elk geval die van 2015) zit dezelfde servo als in deze post werd beschreven. Je kunt er vrij gemakkelijk bij, hoewel het een beetje een gewriemel is om de schroeven los te krijgen. Zo gezegd zo gedaan. Helaas bleek bij mij niets van het probleem aan de hand. De verbinding was brandschoon en liep soepel. desondanks gepoetst en gesmeerd, maar helaas zonder effect. Na inbouw moet je de servo opnieuw inleren met VCDS, via [Basic settings-04] IDE04304: First adaptation of charge pressure actuator (zie tweede post in het Engels forum). Daarbij moet je dan IDE03934 Charge pressure actuator: adaptation for lower stop, en IDE03935 Charge pressure actuator: adaptation for upper stop in de gaten houden. Het viel mij toen al op dat bij mij die waarden constant dezelfde waardes hielden (3400 resp. 140 mV). Vreemd, maar binnen de specificatie. De stang leek normaal te bewegen. Het probleem was hiermee niet verholpen, dus uiteindelijk maar de gok genomen en een nieuwe servo gekocht bij de dealer. Het ding heeft nummer 04E 145 725 AD. Bij VW moet je hiervoor 04E 198 725M (Reparatieset voor stelmotor) hebben. Beetje rare benaming, want er zit gewoon die servo met hetzelfde nummer in, plus de schroeven en het ringetje. Na inbouw viel bij het inleren direct op dat de voltages voor "upper en lower stop" nu wel varieerden, netjes binnen de vereiste waarden. Inmiddels enkele honderden km's verder en het probleem is niet meer opgetreden. Mijn conclusie is dat de servo op zich waarschijnlijk nog wel werkte, maar de opnemer die de positie moet doorgeven (er zit een soort sleepcontact in de servo) niet meer. Vandaar de constante waarde die afgegeven werd en kennelijk leidde tot de foutmelding. Easy fix dus uiteindelijk. Misschien heeft nog eens iemand iets aan dit verhaal. Johan
    4 punten
  25. Ik heb de afgelopen dagen een originele achteruitrijcamera geïnstalleerd in mijn B8 Variant GTE en aan de praat gekregen. Het gaat om deze set: https://www.k-electronic-shop.de/VOLKSWAGEN/Passat/Passat-B8/VW-Passat-B8-Rueckfahrkamera.html Het was een aardige klus met wel een paar uitdagingen. Als iemand anders dit ook wil doen en vragen heeft, dan help ik graag!
    4 punten
  26. Prima opgelost weer door @Tasmouit Numansdorp. De sensor is vervangen en de 3BG rijdt weer als vanouds. Inmiddels 19 jaar oud maar nog steeds een feestje om in te rijden.
    4 punten
  27. Inmiddels is de auto uitgelezen. Inderdaad losse storingen zei de monteur. Airbagmelding is gewist en vooralsnog weg (had met lage accuspanning te maken. Er was wel een melding van de G28 sensor (motortoerentalsensor), die wordt binnenkort vervangen. Nu maar hopen dat de 3BG blijft aanslaan tot die tijd.
    4 punten
  28. Het kriebelde dus toch nog even verder gedaan en de linker kant van de interieur kabelboom getrokken en aangesloten aan de bestuurdersdeur en de bedrading van de passagier links achter ook aangesloten in de B-stijl. Connector achterdeuren LIN signaal op pin 24 Voeding van SC8 op pin 25 De bestuurdersdeur is nu werkende Nu de linker kant toch open lag dan ineens ook de extra bedrading voor de voetverlichting achter erbij getrokken.
    4 punten
  29. Nou @BARRY_TDI daar is hij dan, er zouden best wat foutjes instaan, perfect is het nooit, maar heb mn best gedaan. En natuurlijk voor degenen die willen weten hoeveel werk het is geweest. Gelukkig werkte het in 1 keer en zat er dus geen fout in de bedrading. How to PLA 2.0.pdf
    4 punten
  30. De operatie is (bijna) voltooid! Door het loskoppelen van alle electronica moeten de basisinstellingen opnieuw uitgevoerd worden. Hij is daarvoor naar een onafhankelijke garage geweest, maar dat is niet helemaal naar tevredenheid gelukt. Ik moet er dus mee naar de VW dealer. En die gaan vast moeilijk doen als er een ander aangezeten heeft. De VW dealer heeft echter wat goed te maken omdat ze bij de door hen uitgevoerde werkzaamheden zijn vergeten om de kunststof afdekstrips die de schroeven aan de binnenkant van de voorste glasplaat moeten afdekken zijn vergeten terug te plaatsen. Door het ontbreken van goede basisinstellingen vertoont het sluiten kuren zoals eerder ook al gebeurde (niet of in meerdere pogingen willen sluiten). Ik hoop dat dit daarmee opgelost kan worden. Desalniettemin loopt het dak ontzettend soepel als nooit tevoren. Geen kraakje meer te horen, als een mes door warme boter. Tevens viel hem op dat VW een heel dik vet (heeft) gebruikt om het dak te smeren. Vuil blijft hier makkelijker aan hechten en hoopt op met klontvorming tot gevolg. En laat ik dat nu eerder ook al hebben vastgesteld. Hij heeft nu een smeermiddel gebruikt dat ook voor de BMW daken wordt toegepast. Dit heeft een hoog smerend effect zonder vet te zijn en trekt dus ook geen vuil aan. Oorzaak van de storing? Beide railzen die in het frame liggen zijn vervangen (als reparatieset) naast de kabels en tevens het rubber die in de dakrand zit. De oude railzen waren op diverse punten gebroken en dat zagen we pas toen we ze onder goed licht nog eens inspecteerden. Dit is mogelijk het gevolg van de grote krachten die ontstaan door het niet tijdig smeren. Maar dat is gissen. Nodig was het zeker. Ik zal later nog wat foto's ter ondersteuning toevoegen. Al met al een redelijk succesvolle operatie, voor Stefan was het een enorme leercurve en is zeker geïnteresseerd om zijn focus op auto's uit het VAG concern te gaan leggen. Maar eerst de laatste puntjes op de 'i'. Wordt vervolgd!
    4 punten
  31. De dag begon met het ontvetten van alle velgen waar gisteren de nieuwe banden omheen zijn gelegd. Ik heb dit bewust eerst laten doen zodat het plaklood de meest optimale hechting heeft Voor het ontvetten heb ik Liquid Elements IPA gebruikt. Gebruik van handschoentjes is aan te bevelen, de alcohol droogt je handen snel uit. De glans is zonder de coating al extreem mooi. Daarna met microvezel applicator de Gtechniq C5 coating aangebracht. Een flesje bevat 15ml en is genoeg voor één behandeling van een set velgen. Aanbrengen is relatief goed te doen. Tijdens het uitwrijven wordt het effect van de coating goed voelbaar. Flinke glans al zeg ik het zelf. De coating hardt nu uit, morgen monteren!
    4 punten
  32. Zo vandaag de achterbumper gedaan en de bedrading naar de module onder het dashboard. We zijn op de helft. de gaten van de sensors heb ik uitgemeten aan de hand van de lengte van kabelboom.
    4 punten
  33. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken, gereedschap uit de schuur mee. We gaan het gewoon doen. Lang getwijfeld aan mezelf of ik het wel kon, vele how to do filmpjes bekeken. Maar het is me uiteindelijk na bijna 4 uur studderen gelukt. Alwaar de verkoper me wist te vertellen dat het complex leek, het in praktijk mee zou vallen hij deed het immers in 20 minuten. Hierbij het resultaat: Geïnstalleerd de Inbay draadloos opladen. https://www.inbay.systems/en/product/charging-compartment-for-vw-passat-b8/
    4 punten
  34. ??? wil je van je handbak af dan?
    4 punten
  35. Oh manman.... Net even naar buiten gelopen om te checken... Wat er los uit de stekker komt is een 18 polige stekker. Ik heb de 19 en 20 die blijven zitten compleet over het hoofd gezien... Ik kan er weer verder mee (met wat extra schaamrood op de kaken 😬 ).
    4 punten
  36. Helemaal met je eens @chinkone. Gek genoeg blijft OEM toch het mooist passen, hoe groot het aanbod ook is. De Wheelforce velgen zijn echt schitterend in detaillering en afwerking, maar er was ergens nog steeds twijfel. Recent liep ik een andere OEM upgrade tegen het lijf. Dit zijn Audi S6 21 inch velgen (8.5H ET43), ook waanzinnig mooi!
    4 punten
  37. Zo even een update, gister langs mijn vaste garage geweest, nog even de boel na gemeten en de waardes beginnen steeds beter te worden volgende week Dinsdag word de originele software terug gezet en dan zal ik Vrijdag nog even een test gaan doen. Tevens zal de gasklephuis pakking nog vervangen worden gezien we het idee dat deze nogal op is... Mocht overigens na de software de Readinnes test goed zijn, word de wagen meteen gekeurd, dan is dat eindelijk opgelost xD Zal ook binnenkort een nieuw topic open, waarin ik beide wagen even goed op de foto zal zetten met wat info er van, ben benieuwd daarin naar jullie reacties
    4 punten
  38. Wilde bijna je 06 plaatsen. 🤣 Vin z'n nummer las ik😝
    4 punten
  39. Ik kan dat voor je ombouwen. evt kan ik je ook een tijdelijke teller toesturen en kun jij je oude naar mij sturen. Dan kan ik je oude evt repareren of je oude gebruiken om een diesel versie om te bouwen naar benzine. voor meer info kun je me een pb sturen
    4 punten
  40. Het is jouw auto dus uiteindelijk doe je ermee wat je zelf wil en wat je zelf mooi vindt 😉 Ik rij een GTE en die heeft standaard al blauwe remklauwen en dat vind ik wel leuk staan, zeker omdat het een geheel vormt met de andere blauwe accenten. @wulfkeheeft ze fluogroen. Niet mijn smaak maar wel een manier om een unieke auto te creëren die niemand anders heeft. Dus zoals ik al zei: doe je ding, al spuit je ze paars, roze of oranje, het enige wat wij kunnen doen is een mening hebben, maar of die ertoe doet... 🙃
    4 punten
  41. Moest effe kijken of het paste. Raakte de mooie winterwielen van de 3C aan de straatstenen niet kwijt, zouden niet op de Golf passen. Toch maar gekeken of het kon, voor de ET waarde kwamen ze 3 mm naar buiten. Nu 1000 km gereden zonder problemen. Toch nog een stukje 3C onder de Golf.......
    4 punten
  42. Bij montage zag ik pas dat ik de deurstrippen ook had moeten spuiten maar dat komt nog hahaha
    4 punten
  43. In mijn CC EMU zit trouwens ook ondersteuning voor stuurverwarming (10A) maar het probleem is om die stroom door je sleepring te krijgen. In de MQB sleepringen die daarvoor geschikt zijn hebben ze een aantal pinnetjes vervangen door 2 dikkere voor de stroomvoorziening. Ik ben nu aan het kijken (voor mijn Passat B6) wat bv. de maximale stroom zou kunnen zijn door 3 standaard pinnetjes die ik vrij zou kunnen maken. Niet omdat het hier vaak zo koud is maar gewoon omdat het kan Gr. Bonny
    4 punten
  44. De CC EMU zit inmiddels ook al in onze VW UP. Ik heb hier gekozen om een adapter kabeltje te maken/gebruiken zodat ik makkelijk de CC EMU er tussen uit kan halen, en de auto weer in originele toestand kan gebruiken (met hendel voor cc). De middelste 10polige kabel verbind ik ofwel met de linkse kabel = CC EMU. Ofwel verbind ik 'm met de rechtse kabel zodat de auto weer als origineel is.
    4 punten
  45. Zoals te zien past het printje prima onder de stuurmodule zelf.
    4 punten
  46. 'Nieuwe' wagen, 'nieuwe' vouwwagen, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Nu genieten van de Friese regen en wind.
    4 punten
  47. Tussen Grünn en Spanje zitten vast wel ergens goede uitlijners. Verstuurd vanaf mijn SM-A920F met Tapatalk
    4 punten
  48. Sjeeesus wat dom van me. Het was idd wel ge gateway die op RHD stond. Echter bleef hij de melding over de verlichting aangeven. In central electric stond ook de foutcode. Nadat ik de storing had gewist was de melding ook weg. Dus goeie les voor mij. Na wat te hebben ingesteld. Dus ook de foutcode wissen. Iedereen heel erg bedankt voor de hulp! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    4 punten
  49. Dat komt er eigenlijk op neer wat je zelf er voor over heb, alles heeft te doen met je portemonnee. goed koper zal er best zijn, maar wat krijg je er voor terug.
    3 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden