Ga naar inhoud

rvandenb

Members+
  • Aantal items

    281
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

54 Excellent

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Amsterdam
  • Naam
    R.

Recente bezoekers van dit profiel

291 profielweergaven
  1. Vandaag de kabelboompjes weer netjes vast aan de deur te bevestigen met bevestigingsclips van Ali. Ik moest het deurpaneel toch verwijderen om het raammechanisme te vervangen en het paneel te voorzien van een geheel nieuwe pakking. Ik kreeg namelijk steeds natte voeten. Vaak zijn de clips stuk getrokken of niet meer aanwezig als er eerder een, niet zo vakkundig, deur of slotreparatie is uitgevoerd. Aan 50 stuks heb je ruim voldoende voor alle deuren. Zo'n 7 à 8 per deur en dat voor een paar eurootjes. Doe jullie voordeel ermee.. 😉
  2. Naudje32: Heb je meetwaardeblok 32 nog gecontroleerd? Wat kwam daar voor resultaat uit? Verder nog iets gemerkt aan de motor? Brandstofverbruik?
  3. Er zitten 15 bouten (06B103831E) en 1 bout (06B103831F) in. Is er soms een lengteverschil? Weet iemand ook het aanhaalmoment voor het vastzetten van deze bouten?
  4. Ik zal 'm liever bestellen en evt. vervangen. Ik heb nog nooit een klepdeksel verwijderd. Misschien een stomme vraag maar stroomt er dan geen motor olie uit de motor?
  5. Kan het klepdeksel er zonder problemen van af gehaald en weer teruggezet worden? Moet ik nog ergens op letten? Altijd meteen de pakking vervangen bijvoorbeeld? Ik sta sowieso op het punt de motorolie en het filter te vervangen. Heb je nog een mening over een evt vacuüm lek?
  6. Hier zijn wat foto's. Je kunt duidelijk zien dat er door het deksel een weinig motorolie lekt. De bout zal wel heel vast hebben gezeten en bij het losdraaien afgebroken zijn. Zou het kunnen dat er daardoor ook een vacuüm lek ontstaan is? Kan zoiets gerepareerd worden?
  7. rvandenb

    Diversen

  8. Vertel eens iets over de geur van de spray die je binnen hebt gekregen?
  9. De thermostaat is 2 jaar geleden vernieuwd maar goed kan natuurlijk opnieuw stuk zijn gegaan na een lekkage van het thermostaathuis. Als de 2e melding blijft aanhouden zal ik 'm laten vervangen. De Fuel Trim melding heb ik al sinds de aanschaf van de auto drie jaar geleden. Ik had toen nog geen mogelijkheid om de auto uit te lezen. Na 2 dagen rijden begon er een geel lampje te branden op m'n dashboard. Ik heb zelf nooit aan het klepdeksel gezeten anders dan voorzichtig controleren of de bouten vastzaten. Toen heb ik gemerkt dat er een bout afgebroken was. Ik heb 'm zelf niet afgebroken, noch enige garage, dus vermoed ik dat het al zo was toen ik de auto kocht. Vandaar m'n gedachte dat de afgebroken bout verantwoordelijk kan zijn voor een eventueel vacuüm lek. @@Vdub: wat vind jij van die redenatie?
  10. Het volgende kwam naar voren 2 Faults Found: 17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add) P1137 - 002 - System too Rich - MIL ON 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265) P1292 - 004 - Open Circuit - Intermittent De 2e fout is sinds kort er bij gekomen
  11. rvandenb

    Klepdeksel probleem

    Beste forum leden, Wellicht weten jullie wat te doen. Ik heb ontdekt dat 1 van de bouten die het klepdeksel afdichten afgebroken is. Vraag 1: Kan dit kwaad? Vraag 2:Zou het kunnen dat dit nu voor een vacuüm probleem zorgt? Ik heb al sinds tijden een irritant lampje branden op m'n dashboard (motormanagement) en ben er niet achter wat de oorzaak is. Heb al van alle uitgezocht. Een vacuüm lek ergens zou het probleem kunnen zijn. De slangen zijn voor zover ik weet ok.
  12. Ziet de haak die je bedoelt uit als op dit plaatje (rode pijl)? Beweeg dan de haak in de richting van de groene pijl. Ik heb het zelf niet Vanaf de voorkant van de auto kun je er bij door de motorkap iets op te lichten. Je hebt wel iets langs nodig waar je ook zijwaarts kracht mee kan zetten en je moet dit in het oog vasthaken. Wel inderdaad eerst van binnen ontgrendelen.
  13. Op Youtube kun je veel informatie en uitleg vinden over het mechaniek en wat er stuk aan kan gaan.
  14. Klopt. Ik had eerder ook ergens gelezen dat het stelboutje niet te ver losgedraaid mocht worden. Er stond alleen niet bij wat het gevolg zou zijn. Ik ben nu wijzer..
  15. Vandaag maar eens op zoek gegaan naar het probleem en het gelukkig ook gevonden. Ik heb opnieuw het slot en ook het binnenwerk van de portiesluiting gedemonteerd en de zogeheten steunbeugel van het portier losgehaald. Die zit met nog een klein inbus schroefje vast achter de handgreep. De handgreep komt makkelijk los en moet je er eerst afschuiven. Een twee schroef (veeltand no.8) zit aan de zijkant van het portier waar ook de schroeven zitten die het portierslot op z'n plek houden. Toen eenmaal de steunbeugel er uit was kon ik zien dat de handgreep er niet goed paste. Het koste me toch nog even wat tijd voordat ik doorhad wat de reden was. De reden bleek de stelbout te zijn (torx 20) die je los moet draaien om het kleine deel van de handgreep los te maken. Die had ik per ongeluk te ver losgedraaid. Het verschuift/verstelt een deel van het binnenwerk. Na wat uitproberen de schroef in de juiste stand gezet en de handgreep kon weer op zij normale plek terug. Pfff wat 1 boutje al niet teweeg kan brengen.. Ik hoop dat anderen zo van m'n fout kunnen leren. psst Ik wordt zo langzamerhand ervaren in het monteren van deursloten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden