Als ik de bandenmaat vergelijk tussen de aangeboden wielen voor de B8 bij BM-parts en de reservewielen van een Golf 6 zie ik dat bij BM-parts (zie foto) de maat 125/90/16 en is bij een Golf 6 vind ik 125/70/16. Die laatste vind je veel via marktplaats/2ehands zelfs met krik en sleutel.
Ik heb echt geen idee hoeveel dat scheelt in hoogte van de band. Dat noodwiel dient enkel als NOOD wiel, en niet om er mee te blijven rijden. Met zo een 'reparatiekit' spuit je een soort schuim in je band en dan op druk zetten. Dat lijkt handig, maar de bandenboer is daar niet zo blij mee en bovendien kan je die band wel weggooien daarna. Ik rijd ook met de motor, daar heb een herstelkit bij om de band te stoppen met een 'tap' en dan op druk te zetten. Dat is een alternatief, maar bij een auto kan je (bvb bij een lekke voorband) er langs de weg niet altijd evengoed aan om dit te doen. Daarom zoek ik een 'noodwiel-thuiskomer' maar wil er ook niet de hoogste prijs voor geven. Met de auto reed ik nooit lek langs de weg (met de motor toch al enkele maal), maar je moet het maar tegenkomen...