Ga naar inhoud

Harrynak63

Full Members
  • Aantal items

    331
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

232 Excellent

Over Harrynak63

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Helmond
  • Naam
    van de Ven

Recente bezoekers van dit profiel

596 profielweergaven
  1. Die "paddestoelen" kun je gewoon met een tangetje losdraaien. Even iets er tussen zodat ze niet beschadigen, dan gaan ze heel eenvoudig los. Als je er iets gewilders in zet dat zou ik de Navilock gewoon laten zitten, zo niet dan moet je een nieuw frontje anders blijf je met gaten zitten. Maar ik laat bewust de 315 zitten in plaats van een upgrade. De 315 wil geen hond. Weet niet hoe het nu is, maar een aantal jaren geleden hebben ze tot 2x toe mijn 510 professioneel verwijderd. Sindsdien ben ik genezen.
  2. Ik rij al een paar ton probleemloos met de CAYC. Hiervoor in een Octavia III (180.000km), nu in een Passat B7 (250.000 op de teller waarvan 100.000 door mijzelf). Enige probleem was het gebrek aan vermogen maar dat is opgelost door VAGtechniek. Ik ben er nog altijd content mee, loopt als een zonnetje. Daarnaast had ik een collega die een Octavia had met een CAYC blok. Die heeft hem bij 420.000 km toch maar ingeruild. In alle gevallen geen sprake geweest van verstuiverproblemen. Daar is de 2.0 overigens ook niet vrij van hoor.
  3. Kijk, snel geregeld. Welkom nu als member dan... đŸ˜€
  4. Wat @BARRY_TDI zegt dus. Ff lid worden van dit mooie forum. Heeft alleen maar voordelen zoals je ziet.
  5. Zeker wel. Zoek maar op Winparts via je kenteken, dan komen er zo wat sets uitgerold. Bij Winparts krijg je ook nog eens korting via dit forum.
  6. Inderdaad een heleboel geld voor een multiriem. Die prijs komt beter overeen met een distributieset inclusief waterpomp en rollen. Daarnaast spreek ik maar weinig monteurs die enthousiast zijn over Gates. Die verkiezen vaak toch origineel of Conti boven de Gates riemen. Deze set heeft bijvoorbeeld een riem, spanrol en vrijlooprol voor op de dynamo: INA SPANNER+FREILAUF+CONTI RIEMEN 1.6+2.0 TDI AUDI A3 8P Q3 VW GOLF 6 PASSAT 362 (bandel-online.de) Dan weet je een beetje waar je aan prijs moet denken.
  7. Harrynak63

    Automatten

    Achtermatten liggen standaard idd los maar ik werd er ook gek van. Heb bij matten-online een bevestigingssetje besteld. Blijven nu keurig liggen. Met vlagen ben ik geniaal...
  8. Jouw oplossing is toch de Volvo @Fopperr of niet? Met vlagen ben ik geniaal...
  9. Ben benieuwd wat uiteindelijk je oplossing is. Hou ons aub op de hoogte in dit topic@Adam82 Met vlagen ben ik geniaal...
  10. Iemand goede ervaringen met een bepaald merk om het brandstoffilter mee te vullen? De meeste merken schrijven dat het in de tank moet worden gedaan? Met vlagen ben ik geniaal...
  11. Harrynak63

    ABS/ESP melding

    Lager is goed te doen mits je goed gereedschap hebt. Met het natrekken van de naafbout moet je echt wel ff wat kracht zetten. Ik heb er een SKF lager in gezet. Standaard heeft VW FAG geĂ¯nstalleerd op mijn Passat. Scheelt wat prijs betreft nagenoeg niks. Met vlagen ben ik geniaal...
  12. Harrynak63

    ABS/ESP melding

    Vanmorgen het lager vervangen. Probleem opgelost.
  13. Goed geregeld Matthijs. Werkt de oude niet meer dan? Vorige week nog wel namelijk.
  14. Harrynak63

    ABS/ESP melding

    Zat ik ook aan te denken. Je leest overal dat die foutmelding terug van linksachter terugkomen. Bij velen is ie opgelost met het vervangen van de sensor. Dat geluk mag ik even niet hebben. Tenzij de sensor (Ate) een DOA is, maar dat verwacht ik niet. De nieuwe sensor heeft exact hetzelfde gedrag als de oude, namelijk dat de gemeten snelheid af en toe verspringt bij het uitlezen van een rijdende auto op een recht stukje weg.
  15. Harrynak63

    ABS/ESP melding

    Beste, Deze week onder het rijden opeens de melding ABS/ESP storing. Auto uitgelezen en ja hoor, de ABS sensor linksachter gaf een foutmelding: 1 Fault Found: 00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46) 008 - Implausible Signal - Intermittent Sensor besteld en vervangen. Helaas geen resultaat. Hij blijft dezelfde foutmelding geven. Symptoom: Als ik bij een net gestarte auto wegrijd gaan de foutmeldingen weg, maar voelt remmen aan alsof de ABS ingrijpt. Boven 40 km/h komen de foutmeldingen op het dashboard en voelt remmen weer normaal aa
Ă—
Ă—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden