Ga naar inhoud

wannes

Members+
  • Aantal items

    55
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

wannes won de laatste dag op november 8 2023

wannes had de meest gelikete inhoud!

Over wannes

Profile Information

  • Plaats
    belgië
  • Naam
    wannes

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

wannes's Achievements

7

Community reputatie

  1. Oei, sorry. Had je reactie blijkbaar niet gezien. Ondertussen is het euvel opgelost geraakt. Ik heb, na wat moeilijk doen, van de invoerder een attest gekregen dat de auto van fabriek uit verlaagd is en daarmee was het in orde voor de keuring.
  2. Dat begrijp ik, maar ik zou denken dat een veer naarmate hij ouder wordt, ook "slapper" wordt en dus sneller zal inzakken bij belasting. Bij een nieuwe veer zou ik denken dat de spanning nog goed is je dit dus niet zo snel zou merken.
  3. Hey, ik kom nog eens even terug op bovenstaande. Na wat zoeken en een gebroken veer, heb ik onlangs de achterveren vervangen door veren van Eibach (Pro-kit). Die komen overeen met de originele veren van het sportonderstel. Nu had ik gehoopt dat met de nieuwe veren het doorhangen bij volle belading, zoals ik in mijn eerste post beschreef, een pak beter zou zijn. Dat stelt echter teleur, hij hangt eigenlijk nog altijd snel door met de nieuwe veren. Hebben jullie een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Zijn er nog zaken die kunnen zorgen dat een auto snel doorhangt bij belading? Of zijn die veren van Eibach helemaal niet zo stug als ik gedacht had. Alvast bedankt voor de tips!
  4. Nja, ik geraak er niet wijs uit en ik heb de indruk dat ze het bij de keuring ook niet weten. De nieuwe veren zijn ook zwart en verlagen evenveel als de originele. Ik heb een mail van VW dat de originele veren niet meer geproduceerd worden. Wat een gedoe en weten dat het me niet uitmaakt of de auto verlaagd is of niet. Leek me de goedkoopste oplossing om dezelfde achterveren te steken i.p.v. alle veren en schokdempers te moeten vervangen door nieuwe om een normaal onderstel te krijgen.
  5. Hey, Al een 15 jaar rij ik met een Passat 3BG met sportonderstel (1BE). Recent ging één van de veren stuk en aangezien de originele veren niet meer geproduceerd worden heb ik dus sportveren van een ander merk gekocht. Nu moest ik twee weken geleden naar de keuring en plots krijg ik een opmerking dat de auto verlaagd is. Ik zeg hen dat die auto van fabriek uit verlaagd is en dus al 20 jaar zo rondrijdt en toon hen de sticker met PR-codes, maar blijkbaar willen ze een document waarop vermeld staat dat de auto in basis zo is uitgevoerd. Zijn er nog Belgen die dit kennen?
  6. Allen bedankt voor de hulp. Ik heb de 2,5 veer genomen, zal zorgen voor een zware voet om het gewichtsverschil te compenseren 🤣.
  7. Bedankt voor de antwoorden. Ik had inderdaad de motor nog niet verteld: Ik heb een 1.9TDI, 74kW (AVB). De veren die ik gevonden heb zou voor de 2.5 TDI (AKN, AFB) zijn. Voor de achteras zie ik dat de veren dezelfde zijn. Zou het lukken om de veren voor vooras van de 2.5TDI ook bij mijn auto te plaatsen? Of gaat dit problemen geven? Zo ja, welke zou ik mogen verwachten? Alvast bedankt!
  8. Hey, Even een vraag voor de experts: is er een verschil in de ophanging van de vooras van de Passat Variant tussen de eerste generatie 3B (B5) en de facelift vanaf 2001 3BG (B5.5). Ik zoek nieuwe veren vooraan (sportonderstel), en vond er voor de eerste generatie. nu vraag ik me dus af of ze ook passen op mijn Variant, 3BG van 2004. Als ik kijk in ETKA zie ik geen verschillen de VAG-code (telkens 8D0 411 105 CS). Bij de fabrikanten zie ik dezelfde diameter en aantal windingen. Enkel een verschil in lengte van 6mm. Geen idee of dit problematisch is. Alvast bedankt.
  9. Yep, gisteren gekeken achter het 'driehoekje'. Je komt dan tegen de schuimisolatie aan de binnenruimte. Daar een gaatje doorgeprikt en dan kom je inderdaad boven de pedalen uit.
  10. Dag Diver, Waar zou die doorgang juist zitten? Ik zie bij mij achter de accu niet direct iets. Alvast bedankt.
  11. Weten jullie een goede plek om met kabeltjes van de motorruimte in de cabine te komen? Ik zou een schakelaar willen plaatsen om de grootlichten te kunnen inschakelen zonder dat de ledbar meteen mee aan gaat. Liefst een plek zonder dat ik heel het interieur moet uitbouwen om er te geraken...
  12. Klopt, dat ga ik morgen eens uitvogelen.
  13. Ok, bedankt. Dus aan de koplamp zou het op plek 1 moeten zitten.
  14. Bedankt! Ik heb eens even gekeken en het zou wel eens kunnen kloppen. Het enige wat me nog niet duidelijk is: Op het schema staat er bij de kabel T10s/4, waarbij de T10s zou staan voor een 10-polige stekker, roze. Dat roze weet ik nog niet, maar de 10 polen lijken me al te kloppen. Maar staat de 4 dan voor de pool waarop dit kabeltje zou moeten zitten? Want dat lijkt me dan niet te kloppen, met hoe ik de situatie zie aan mijn koplamp. Of is het nog wat lager dat ik moet kijken? Daar staat er T10k/1.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden