Ga naar inhoud

conso79

Members+
  • Aantal items

    58
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over conso79

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Turnhout (BE)
  • Naam
    Joris

Overige

  • Vagcom
    12.12

Recente bezoekers van dit profiel

647 profielweergaven

conso79's Achievements

14

Community reputatie

1

Community Answers

  1. Jullie hebben gelijk Heren, auto doet amper nog km's, ik zorg voor meer en vooral langere ritten.
  2. Regelmatig haal ik de oliedop eens los om te controleren of er geen smurrie aan hangt, dit liep 400.000km prima, nu hangt er toch wel een (heel klein) beetje smurrie aan, caramelkleurig. Als je wil trek ik eens een foto, geen probleem. Passat berline 2.0tdi BMA 136pk zonder roetfilter. Heb geen koelvloeistofverlies, auto rookt niet en heb geen foutmeldingen. Passat krijgt elke 5000km oliewissel met de beste 5w40 olie, zoals hij al heel z'n leven krijgt. De auto is een erfenis van m'n vader dus erg belangrijk voor me. Hebben we te maken met een beginnende lekkende cilinderkoppakking? Motor is nog nooit boven de 2000 toeren geweest als de olie nog niet op 90gr stond, maniakaal onderhouden. Nog originele turbo, originele koppeling,... om aan te tonen dat er nooit gek mee wordt gedaan. Maar door de hoge kmstand kan het natuurlijk wel eens gebeuren dat de koppakking lek gaat, ik weet het niet, al zal dit type motor toch wel een stalen exemplaar hebben denk ik dan. Enig advies? Dingen die ik kan testen? Ik hoor het graag, alvast hartelijk dank voor jullie bijdrage.
  3. Dank Matthijs, heb geen roetfilter, enkel een kat, maar het probleem lag aan de stekker die niet meer correct in de EGR zat. Het plastic klepje van de connector was afgebroken, lang geleden al zoals elke connecter die je los moet hebben, en de stekker zat er nu niet meer helemaal in. Probleem opgelost. Wel een potentieel nieuw probleem opgemerkt, en misschien wel wat erger, maar daar maak ik een apart topic voor aan. Excuses om jullie tijd en inzet te vragen voor een domme losgekomen stekker... Hij zat er nog op dus had het niet meteen gezien. Dank voor de hulp!
  4. Dag allen, vandaag het onderdeeltje (1K0906283A) vervangen maar de foutcode komt onmiddellijk terug na wissen. Ik heb de auto nog wel niet gestart - de tijd laat het me niet toe om er nu mee te gaan rijden, maar als de foutmelding onmiddellijk na wissen terugkomt, denk ik niet dat het dit onderdeeltje is dat stuk was. Wel vreemd dat ik, als ik het 'oude' onderdeeltje loskoppelde, geen extra foutmelding kreeg, daarom dat ik echt dacht dat het dit stukje was dat defect was. Hebben jullie enig idee wat het nog kan zijn? Matthijs sprak van een ander onderdeel op de EGR zelf, hebben jullie een onderdeelnummer? Is dit onderdeel apart te vervangen? Of moet ik de ganse EGR vervangen? Is het niet raar dat ik mogelijk een EGR zou moeten vervangen terwijl ik hem net voor die reden heb laten wegschrijven? Er werd me door vagtechniek verzekerd dat de EGR helemaal geen functie meer zou hebben dus dan vind ik het opmerkelijk dat 1) een onderdeel dat niet meer wordt gebruikt alsnog stuk gaat en 2) als het dan toch stukgaat, ik het volledig moet vervangen terwijl het niet meer zou mogen functioneren. Dit laatste is uiteraard een stukje geschreven uit ontgoocheling maar hopelijk kunnen jullie dit ook een beetje begrijpen.
  5. Hartelijk dank Jan, onderdeel is besteld, we zullen zien of het vervangen van dit onderdeel voldoende is. Het zou heel fijn zijn want dit onderdeel is makkelijk bereikbaar, de egr klep daarentegen, dat is een hele klus en zeer slecht bereikbaar.
  6. Is die potentiometer op de egr klep ook apart te vervangen of moet heel de egr-klep vervangen worden? Toch begrijp ik niet goed waarom de egr-klep nog parten kan spelen als deze volledig is afgedopt én weggeschreven voor vagtechniek, hoe kan dit?
  7. Als ik het uittrek, krijg ik dezelfde foutmelding dus ik heb alvast het onderdeeltje besteld (1K0906283A), hopelijk kan dit het oplossen. Zal het resultaat posten als ik het heb aangekregen en vervangen.
  8. Hartelijk dank voor je reactie Matthijs. Het is de eerste keer dat ik er problemen mee heb dus ik weet niet goed wat ze gedaan hebben. Als ik de foutcode opsnor, spreekt met over een kans dat de potentiometer van de EGR stuk kan zijn, betreft dit het onderdeel met nummer 1K0906283A? Dit is makkelijk te vervangen dus zou mijn eerste stap zijn, wat denk je? Het is een passat 2.0 tdi van 2007 (BMA), +400.000km met originele potentiometer dus kan zeker stuk zijn natuurlijk.
  9. Dag allen, deze ochtend startte ik de passat en toen ik wou wegrijden, viel hij stil. Uitlezen bracht foutcode 005187 - potentiometer egr too low (P1443) als resultaat. Foutmelding wissen, geen oplossing. Ik kan er - en zal er waarschijnlijk - helemaal naast zijn maar de EGR is jaaaren geleden volledig afgedopt en weggeschreven in ECU door vagtechniek. Kan de EGR dan nog wel voor zo'n foutmelding zorgen? En wat stellen jullie voor als oplossing voor dit probleem? Alvast duizendmaal dank voor jullie advies.
  10. Dank Diver, ik ga het proberen op de oude manier en ik top het reservoir steeds bij. Ik hou je op de hoogte hoe het is gelopen want het is heel lang geleden dat ik het nog heb gedaan. Ik doe het steeds gewoon met een simpel flesje met nopje aan het ontluchtingsnippeltje en iemand die de rem induwd. Nippel los, rem induwen, nippel vast, rempedaal los...herhalen tot er geen luchtbelletjes meer zichtbaar zijn. En dit beginnend achter aan de passagierskant, achter bestuurderskant, voor passagierskant en tot slot voor bestuurderskant.
  11. Dag allen, wegens het vervangen van de volledige linkerachterrem (remklauw, stelmotor handrem, schijven en blokjes) + uiteraard de schijven en blokken van de rechterachterrem + verversen van de remolie, moet ik uiteraard ook ontluchten. Nu zie ik voorbeelden op het internet met de klassieke wijze (2 mensen, de ene pompt, de andere opent en sluit de ontluchtingsnippel per klauw tot er geen lucht meer inzit) maar ik zie ook mensen de vagcom gebruiken (module 3 ABS Brakes. Basic settings, group 1 en go). Wat is de meest aangerade manier? En indien via vagcom, moet men dan de gehele voorkant in 1 keer doen, alsook de volledige achterkant? Want de vagcom zegt letterlijk FR+FL bleed, waaruit ik begrijp Front Right en Front Left. Dit staat een beetje haaks op wat me altijd is geleerd via de klassieke wijze, waarbij je moet beginnen met de achterkant (passagier) en zo per klauw moet werken, dus zeker geen 2 remklauwen tegelijk. Hartelijk dank voor jullie input.
  12. wervelklep is volgens mij enkel voor milieudoeleinden. Ik verneem wel dat ze met het alu-spruitstuk gemonteerd wat koppel onderin verliezen maar dit kan ik nog niet beamen, moet alles nog uitvoeren en aanschaffen. Je dient ook een andere pakking te bestellen want de oranje pakking voor het plastic spruitstuk past niet.
  13. Dit type bout heb ik niet zien zitten, wel 2 vierkantige bouten (vrouwelijk), alsof je je ratelsleutel erop kan zetten maar deze is te groot of te klein (heb beide formaten).
  14. Probleem is erg gekend pokie, bijna elke 2.0tdi krijgt er last van, ik heb een BMA en heb hetzelfde. Je kan de plastic brol vervangen (volledig spruitstuk) maar kost een fortuin (+/- 650 euro bij pon), of je kan volgens een Engels forum ook het alu-spruitstuk (van voorgaande versies) monteren zonder de wervelklep, dit spruitstuk is 4x goedkoper en uiteraard veel steviger. De vacuumleidingen van de wervelklep moet je dan wel afdoppen. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd maar ga het wel doen, vind het al een schande dat men dergelijke plastic rommel durft monteren op zo'n premium-auto. Wervelklep heeft te maken met milieu-eisen btw.
  15. Dag allen, welke dopsleutel heb ik nodig om de versnellingsbakolie af te laten en bij te vullen? Geen van de courante doppen past dus lijkt me dat ik een speciale sleutel nodig heb. Hartelijk dank voor de hulp! Betreft Passat 3C BMA 2.0tdi 100kw
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden