Ga naar inhoud

lonnebol

Members+
  • Aantal items

    593
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

42 Excellent

Over lonnebol

  • Verjaardag 31-12-1988

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Culemborg
  • Naam
    Gert-Léon

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Toevoeging: bij flink gas geven/inhalen/optrekken voel je de koude lucht opeens. Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
  2. Sinds de wissel van gen1 naar gen3 doet de airco het minder goed. Er komt wel koude lucht uit, de ventilator staat op auto, redelijk hoog (de ledjes), maar echt een goede luchtstroom is er niet. Totdat je opeens even flink gas geeft, dan komt hij tot leven. We zijn nu op vakantie in Duitsland en zodra ik nu 160 ga rijden gaat hij pas echt hard blazen. Helemaal zeker zijn we niet, maar de snelheid waarbij je echt iets gaat voelen lijkt steeds hoger te gaan liggen. Bijna exact twee jaar geleden is de airco onderhouden en bijgevuld. Ik kan nu niet met VCDS uitlezen. Komende week ben ik weer thuis. Maar enig idee waar ik dit moet zoeken, waar dit aan kan liggen? Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
  3. Bedankt heren! Deze how-to had ik nog niet eerder gevonden op het forum, maar hiermee gaat het helemaal goedkomen wanneer ik een keertje tijd heb.
  4. lonnebol

    Verlichting luchtuitlaten

    Via AliExpress heb ik luchtuitlaten voor mijn 3C gekocht met verlichting. Deze wil ik binnenkort gaan aansluiten, maar ik vroeg mij af waar ik het beste of het makkelijkst stroom kan afpakken. Nul zal wel lukken, maar waar de plus? Is er een directe zekering waar ik het kan aftappen of van een schakelaar in het dashboard en zo ja, welke draad van de desbetreffende schakelaar? Bedankt!
  5. Haha, uiteraard. Remt prima. Ik kan niet zeggen dat hij slechter remt dan met de ATE-blokken. Levensduur is een ander verhaal.
  6. Afgelopen weekend nieuwe (cheape) remblokken (van BluePrint) geplaatst en geen gepiep of getik meer. Opgelost!
  7. Ik denk eerder de foto. In het echt zie ik geen blauwe gloed. Verder ook geen last van trillende remmen. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  8. Hoeken van de remblokken zijn mooi schuin. Anders zou ik ze zeker vijlen. Ik had hier bij Brembo geen last van. Daar gingen de blokken dan weer erg snel op vond ik. Als het met nieuwe blokken opgelost zou kunnen zijn wil ik dat wel proberen. Nu heb ik dus ATE blokken en schijven. Gelijktijdig vervangen. Beter ander merk blokken dan? Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  9. Je bedoelt bij de naaf een randje? Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  10. Lastig zonder het wiel eraf te halen. Daar heb ik nu helaas geen tijd voor. De rand van de schijf is vlak. Daar voel ik geen rand. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  11. Sinds een aantal weken heb ik een irritante piep bij het remmen. Het doet zich voor op lage snelheid, wanneer de auto bijna stilstaat en nog uitrolt. Als ik net geremd heb en het daarna opnieuw op probeer te wekken is het gepiep er niet. Uiteraard heb ik er al eens goed naar gekeken en daarbij de geleidingspennen goed schoongemaakt en ingezet met keramisch vet. Ook alle glijd- en contactvlakken heb ik gereinigd en van nieuw keramisch vet voorzien. De remblokken heb ik licht opgeschuurd met een staalborstel. Er zaten op de schuine kanten een soort harde uitstulpingen. Dit betreft de vooras. Achter heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken, want het lijkt van voor te komen. De remschijven en remblokken voor zijn een klein half jaar oud. Het gaat om originelen van ATE. Remt verder uitstekend. Van wat ik al heb kunnen vinden om na te kijken e.d. heb ik volgens mij zo wat alles nu gedaan. Is de volgende stap dan toch nieuwe remblokken? Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  12. Dat is nog niet zo'n issue, geen lucht uit de middenroosters. Maar het verschil tussen links en rechts qua warmte? Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  13. Afgelopen weekend de coding aan gepast en deze lijkt goed te zijn, ik kreeg in ieder geval geen melding meer van foute codering. Wel nog het verhaal over 'missing messages', maar dat lijkt iets met het protocol of zo te maken te hebben las ik op het Ross-Techforum. Wat nu nog wel het geval is, is dat het linker rooster hoofdzakelijk warme lucht blaast en de rechter meer koud. Het binnenklimaat is niet zo optimaal als met de oude unit. Op standje Auto komt er door de middelste roosters eigenlijk geen lucht. In ieder geval niet dezelfde hoeveelheid als links er rechts. Nog een idee waar dit aan kan liggen? Ik vond nog dit topic, maar daar was het opeens blijkbaar stil.
  14. Heb je pin 16 al op pin 20 gezet in de zwarte stekker en de oude pin 20 geisoleerd? Lijkt me wel dat dat ook moet gebeuren. Ik ben laatst van gen 1 naar gen 3 gegaan. Dat ging prima in principe. Ik moest wel voor de wissel op gen 1 lucht op mannetje zetten omdat anders gen 3 de middelste roosters niet (goed) aanstuurde en er geen lucht uit de middelste roosters kwam. Zie dit topic. Van @Diver heb ik een handleiding. Als hij het goed vindt kan ik deze hier uploaden of doorsturen. Deze staat ook bij zijn post in het genoemde topic van mij. Overigens kun je ook via hier een handleiding volgen (in het Duits). De site zelf is niet meer online, maar via Wayback Machine kun je er toch nog op. Waar zijn die weerstandjes voor? Dat ken ik helemaal niet.
  15. lonnebol

    Getik/getok onderstel

    Stabilisatorstang voor? Want ik heb de laatste drie jaar zowat alles vervangen, behalve de stabilisatorstang(rubbers) voor en de rubbers van het subframe. En toch nog steeds getik. [emoji21] Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden