Ga naar inhoud

lonnebol

Members+
  • Aantal items

    534
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

40 Excellent

Over lonnebol

  • Verjaardag 31-12-1988

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Culemborg
  • Naam
    Gert-Léon

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. lonnebol

    Remmen alweer krom?

    Had ik ook liever gehad inderdaad. De band was lek en kon/mocht niet meer geplakt worden. Naja, ik kijk het nu even aan met de winterbanden. Als de zomerbanden erop gaan gaat voor toch naar achter en vice versa.
  2. lonnebol

    Remmen alweer krom?

    De banden zijn zaterdag gewisseld. Het weer was niet super, dus ik heb het snel gedaan. Hierdoor heb ik niet heel erg goed gekeken naar de remmen, maar ik zag niks opmerkelijks en ik had niet het idee dat de remmen aanlopen. De remmen zijn niet warm na een rit en ik kon het wiel makkelijk een beetje draaien. Helemaal ging niet want een zijde stond nog tijdens de wissel op de grond en door de versnellingsbak kon ik niet een enkel wiel draaien. Maar het stukje dat te draaien was ging makkelijk. Nu bedacht ik mij wel na de wissel dat ik een nieuwe band links voor heb gekregen een dikke maand geleden. Dus links compleet nieuw, rechts oud. Kan dit van invloed zijn geweest waardoor de remmen zijn gaan trillen? Tijdens het rijden was er geen enkele trilling. De trilling lijkt tijdens het remmen nu met winterbanden op sommige moment minder/niet meer aanwezig.
  3. lonnebol

    Remmen alweer krom?

    Ik ga het morgen bij de bandenwissel nog eens goed bekijken allemaal. Jullie horen nog van mij. Bedankt!
  4. lonnebol

    Remmen alweer krom?

    Nieuwe lagers ook gedaan meteen toen hij de wissel, dus de naaf is helemaal schoon en vlak(ga ik vanuit). Zie openingspost. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  5. lonnebol

    Remmen alweer krom?

    Ook weer logisch. Dit ook allemaal gedaan bij de wissel midden juli. Alles helemaal schoon, nieuwe pennen en deze ingesmeerd met keramische pasta. Nu ga ik twijfelen ik of dat goed is. [emoji848] Blijft dat zacht/smerend? Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  6. lonnebol

    Remmen alweer krom?

    Logisch. Maar hoe komt het dat de blokken niet goed vrij zouden komen? De zuigers kon ik bij de wissel met de hand zowat indrukken. Zowel voor de revisie van de klauwen als erna. Morgen ga ik de winterbanden opleggen i.v.m. vakantie naar Duitsland. Ik zal dan nog eens kijken of het allemaal vrij zit/draait. Stel het draait niet vrij/de blokken komen niet helemaal los, wat zou dan de volgende stap zijn?
  7. lonnebol

    Remmen alweer krom?

    Dat klinkt logisch. Hoe kan het dat de blokken van aanlopen? Hoe ontstaat dat? Uitlijning is dik half jaar terug nog gedaan, maar kan niet zeggen dat het nu super staat. Het lijkt soms alsof er geen één vaste stand is. Dan rijdt de auto rechtdoor, staat het stuur iets naar rechts, volgende keer het de auto rechtdoor en staat het stuur recht. Maar ik kan hierin nog niet echt iets ontdekken en heb ook nog niet echt getest op een goed recht stuk weg. Het lijkt in ieder geval of de stuurinrichting niet heel 'strak' is, als je begrijpt wat ik bedoel. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  8. lonnebol

    Remmen alweer krom?

    Kunnen er nog andere oorzaken zijn waardoor remmen krom worden naast door water rijden bij hete remmen, de rem vast houden bij stilstaan, slechte kwaliteit? Wat zijn goede remschijven en remblokken combinaties? Brembo is het denk ik niet nog eens voor mij.
  9. lonnebol

    Remmen alweer krom?

    Ik had nog nieuwe lagers liggen. Deze heb ik eerst gemonteerd. Vastgezet op moment zoals gespecificeerd. Dus de naaf was helemaal schoon, geen roest en ik ga er eigenlijk vanuit ook vlak. Anders had ik met Scotch bride opgeschuurd. Daarna wat keramische pasta (wit spul) op de naaf en remschijf erop gezet. Daarna de remklauw gereviseerd met twee nieuwe rubberen ringen en daarna met nieuwe remblokken en nieuwe geleidehulzen gemonteerd. De hulzen ook ingesmeerd met wat keramische pasta. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  10. lonnebol

    Remmen alweer krom?

    Ik voel het inderdaad aan de voorzijde. De remmen achter zijn ook volledig vervangen deze zomer (schijven en blokken). De handremmotoren zijn niet lang daarvoor ook vernieuwd. Revisie van de klauwen achter stond wel op de plannin. Hier ben ik ook aan begonnen aan de rechterzijde, maar daar bleek de koperen bus van de as te veel versleten waardoor er remvloeistof langs weglekte. Toen in allerijl een klauw van de sloop gehaald en gemonteerd. De klauwen aan de voorzijde zijn wel gereviseerd. Maar zoals gezegd voel ik het echt voor.
  11. lonnebol

    Remmen alweer krom?

    Midden juli van dit jaar heb ik de remmen voor vervangen; remblokken + remschijven van Brembo. De vorige remmen (ook Brembo) trilden bij iedere remactie, hard of zacht remmen. Na de wisseling was alles weer prima tot ergens midden september. Nu is er weer een trilling bij iedere remactie. Gek genoeg is dat wel de ene keer heftiger dan de andere. Nu vraag ik mij af hoe dit komt? De remschijven krom na twee maanden? Een ander probleem in de ophanging? Zijn Brembo-schijven niet goed? Ik heb van een monteur eens gehoord dat zij niet erg te spreken waar over Brembo omdat deze snel krom gaan staan. Dat zou bij deze dan wel bevestigd worden met twee keer een set van Brembo. Qua ophanging voor zijn de stabilisatorstangen en fuseekogels vervangen. Is er iets dat ik kan controleren? De garage gooit het al snel op kromme schijven in ieder geval.
  12. lonnebol

    Getik/getok onderstel

    Helaas helaas. Ook na vervanging van nu de beide bussen is het getik er nog. 😭
  13. lonnebol

    Getik/getok onderstel

    Ik heb afgelopen weekend de bus linksachter (zie foto) vervangen. Het lijkt erop dat het tikken weg is. Auto lijkt zelfs beter op de weg te liggen. Minder deinen. Het uithalen van de oude bus was al vreselijk lastig. Uiteindelijk uitgeboord. Maar het inpersen van de nieuwe bus was een ware hel. Het lukte voor geen meter. Ik heb het idee dat de nieuwe bus en iets grotere diameter heeft dan het gat waar het in moet. Ik heb twee stukken draadeind M12 erop kapot gedraaid. Ook met een poelietrekker geprobeerd, maar deze kreeg geen grip en dat i.c.m. de kracht die nodig was voor het persen ging het echt niet. Uiteindelijk met doppen en draadeind de bus er voor 90-95% in gekregen (verder dan op de foto hoor). Ik ben met één zijde bijna 8 uur bezig geweest. Ik was blij dat ik weer kon rijden. De rechterkant is niet gedaan vooralsnog. Ik heb besloten dit bij de garage te laten doen. En dan waarschijnlijk ook de linkerkant nogmaals. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  14. Ik heb het onlangs zelf gedaan. Als je weet hoe je moet sleutelen is het vrij simpel. Inderdaad de goede dop voor de naafbout hebben, goede momentsleutel en een goed gevulde standaard gereedschapskist.
  15. Ik heb geen roetfilter. Anders was dat inderdaad het eerste waar ik naar had gekeken. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden