Ga naar inhoud

lonnebol

Members+
  • Aantal items

    507
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

37 Excellent

Over lonnebol

  • Verjaardag 31-12-1988

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Culemborg
  • Naam
    Gert-Léon

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. lonnebol

    Welke flip camera?

    Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Stond ook vermeld op Passat3c.info en eigenlijk alle flipcamera's die worden aangeboden zijn ook voor de B6. Dus het lijkt mij van wel. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  2. lonnebol

    Welke flip camera?

    Sedan. Had ik even moeten vermelden. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  3. lonnebol

    Welke flip camera?

    Ik wil graag binnenkort op mijn Android radio een flip camera van Ali gaan installeren. Nu kom ik er heel veel tegen bij Ali, statisch en dynamisch. Dynamisch is natuurlijk heel mooi, maar gaat dat überhaupt werken? Bijvoorbeeld deze, die dan zelf voorspelt of zo hoe het pad loopt. Is het dan ook nodig nog iets met VCDS te coderen? Ik heb dus geen RNS.
  4. Zoek even bij etka online het onderdeel nummer van jouw motor op en zoek daarmee bij je leverancier (eBay, AliExpress, AutoDoc). Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  5. Ik denk dat ik de auto toch maar naar de garage of een specialist ga brengen. Ik heb zelf gewoon de tijd niet om dit goed en snel op te lossen. Kent iemand in de omgeving van Culemborg/Utrecht een goede garage of specialist? Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  6. Ik heb gisteravond nog eens een log gemaakt en besproken met @Kolkie. Er wordt te veel druk gegeven door de turbo. Zitten de schoepen vast? Op dit moment staat er geen enkele foutcode bij 01-Engine. Ik ga een dezer dagen nog eens alles nalopen: N75, alle vacuüm leidingen, nog eens goed voelen aan de hendel van de actuator. Deze site als leidraad (met dank aan @Kolkie). Waar zit bij een BKP eigenlijk de N75? Ik heb laatst al een zitten kijken, maar kon het niet eenduidig aanwijzen. Kan het zijn dat de tandempomp debet is aan dit probleem eigenlijk? Levert hij het vacuüm voor de N75/actuator of staat dit hier los van? Als het nodig is koop ik een nieuwe/gereviseerde turbo. Het liefst monteer ik deze zelf. Dan bespaar ik mij de kosten en ik vind het ook leuk om te doen. De vraag is dan wel voor mij hoe lastig het is en hoeveel werk het is. Wie kan daar iets over zeggen? LOG-01-003-011.xlsx
  7. Dan deze twee pompen maar gaan vervangen denk ik. Daarna ook de turbo eens nader bekijken en uitzoeken wat daarmee moet gebeuren. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  8. Hmmmm. Een nieuwe is zo duur... Tandempomp wil ik uiteraard wel nieuw. Wat is eigenlijk het nut van de toevoerpomp? De auto rijdt blijkbaar ook met een kapotte pomp. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  9. Dat dacht ik al. Dan denk ik maar een nieuwe tandempomp erop. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  10. Ik heb bij de sloop gevraagd of ze een opvoerpomp hebben liggen. Hopelijk ja, dan gaat deze z.s.m. erin. Hoe/wat moet ik controleren aan het drukventiel precies? Ik kan de hefboom een heel klein beetje bewegen. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  11. Deze avond nog wat meer gelezen over dit issue en de meningen lijken verdeeld. Hoe dan ook is het normaal dat na een tijdje het filter zwart is, het hoeft niet door olie te komen. Bij het wisselen is mij niet heel speciaal een oliefilm opgevallen. Ik heb net het oude filter uit de prullenbak gevist en eens gevoeld; de vloeistof voelt wel 'glad' en 'dikker' dan ik zou verwachten van diesel. Nu lees ik ook van alles over de brandstoftoevoerpomp. Heeft dit hiermee te maken? Kan een defectie tandempomp ook het inhouden van mijn motor verklaren? Hij verzorgt ook het vacuüm voor de VTG? Ook moet ik om de ongeveer 5000 km toch wel een halve liter olie bijvullen. Daarnaast is de laatste 2/3 maanden het brandstofverbruik behoorlijk gestegen. Hier even de topics die ik gevonden heb: https://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/28603-kapotte-tandempomp-wat-heb-ik-waargenomen/ https://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/32446-tandempomp-stuk/ https://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/27408-tandempomp-overleden/ https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=37547&start=30
  12. Ik heb nog net nog eens onder de auto gelegen en iets beter gekeken. De actuator zag ik zitten. Ik kon bij de hefboom. Deze kon ik iets bewegen, maar hooguit enkele millimeters. Ik hoorde daarbij volgens mij ook de schoepen. Is dit correct zo of moet het veel meer te verstellen zijn met de hand? Verder zat op een buis veel olie. Zie foto. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  13. Ik zie je bijdrage nu pas. De vakantie heeft goed gedaan, de afgelopen weken niet meer zo aan het probleem gedacht. Hoe kan ik dat het beste controleren, die slangen? Is er misschien een goed plaatje? Ik heb zojuist al even gekeken toen de auto omhoog stond voor het vervangen van de olie, maar ik wist niet echt goed waar te kijken. Ik zie de turbo en ook allerlei slangen, maar daar houdt het ook wel op voor dit moment voor mij. Op het eerste gezicht in ieder geval niets te zien zo. Ik las ergens dat de VTG met de hand te bedienen moet zijn. Waar zit die precies? Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  14. Vandaag beurtje aan de auto gegeven, nieuwe filters en olie. Vorig jaar bij de beurt ook het dieselfilter vervangen en aangezien het de kop niet kost, nu ook maar weer. Wat me vorig jaar opviel en nu ook is hoe zwart het filter is. Zie de foto. Nu kwam ik zojuist heel toevallig op een post ergens dat dit veroorzaakt wordt door een inwendig lekkende tandempomp. Klopt dit? En zo ja, is dat bij mij het geval? Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  15. Hierbij nog een log met air flow. LOG-01-011-107-11E-13F-938.xlsx
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden