Ga naar inhoud

lonnebol

Members+
  • Aantal items

    589
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

42 Excellent

Over lonnebol

  • Verjaardag 31-12-1988

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Culemborg
  • Naam
    Gert-Léon

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. lonnebol

    Verlichting luchtuitlaten

    Via AliExpress heb ik luchtuitlaten voor mijn 3C gekocht met verlichting. Deze wil ik binnenkort gaan aansluiten, maar ik vroeg mij af waar ik het beste of het makkelijkst stroom kan afpakken. Nul zal wel lukken, maar waar de plus? Is er een directe zekering waar ik het kan aftappen of van een schakelaar in het dashboard en zo ja, welke draad van de desbetreffende schakelaar? Bedankt!
  2. Haha, uiteraard. Remt prima. Ik kan niet zeggen dat hij slechter remt dan met de ATE-blokken. Levensduur is een ander verhaal.
  3. Afgelopen weekend nieuwe (cheape) remblokken (van BluePrint) geplaatst en geen gepiep of getik meer. Opgelost!
  4. Ik denk eerder de foto. In het echt zie ik geen blauwe gloed. Verder ook geen last van trillende remmen. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  5. Hoeken van de remblokken zijn mooi schuin. Anders zou ik ze zeker vijlen. Ik had hier bij Brembo geen last van. Daar gingen de blokken dan weer erg snel op vond ik. Als het met nieuwe blokken opgelost zou kunnen zijn wil ik dat wel proberen. Nu heb ik dus ATE blokken en schijven. Gelijktijdig vervangen. Beter ander merk blokken dan? Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  6. Je bedoelt bij de naaf een randje? Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  7. Lastig zonder het wiel eraf te halen. Daar heb ik nu helaas geen tijd voor. De rand van de schijf is vlak. Daar voel ik geen rand. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  8. Sinds een aantal weken heb ik een irritante piep bij het remmen. Het doet zich voor op lage snelheid, wanneer de auto bijna stilstaat en nog uitrolt. Als ik net geremd heb en het daarna opnieuw op probeer te wekken is het gepiep er niet. Uiteraard heb ik er al eens goed naar gekeken en daarbij de geleidingspennen goed schoongemaakt en ingezet met keramisch vet. Ook alle glijd- en contactvlakken heb ik gereinigd en van nieuw keramisch vet voorzien. De remblokken heb ik licht opgeschuurd met een staalborstel. Er zaten op de schuine kanten een soort harde uitstulpingen. Dit betreft de vooras. Achter heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken, want het lijkt van voor te komen. De remschijven en remblokken voor zijn een klein half jaar oud. Het gaat om originelen van ATE. Remt verder uitstekend. Van wat ik al heb kunnen vinden om na te kijken e.d. heb ik volgens mij zo wat alles nu gedaan. Is de volgende stap dan toch nieuwe remblokken? Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  9. Dat is nog niet zo'n issue, geen lucht uit de middenroosters. Maar het verschil tussen links en rechts qua warmte? Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  10. Afgelopen weekend de coding aan gepast en deze lijkt goed te zijn, ik kreeg in ieder geval geen melding meer van foute codering. Wel nog het verhaal over 'missing messages', maar dat lijkt iets met het protocol of zo te maken te hebben las ik op het Ross-Techforum. Wat nu nog wel het geval is, is dat het linker rooster hoofdzakelijk warme lucht blaast en de rechter meer koud. Het binnenklimaat is niet zo optimaal als met de oude unit. Op standje Auto komt er door de middelste roosters eigenlijk geen lucht. In ieder geval niet dezelfde hoeveelheid als links er rechts. Nog een idee waar dit aan kan liggen? Ik vond nog dit topic, maar daar was het opeens blijkbaar stil.
  11. Heb je pin 16 al op pin 20 gezet in de zwarte stekker en de oude pin 20 geisoleerd? Lijkt me wel dat dat ook moet gebeuren. Ik ben laatst van gen 1 naar gen 3 gegaan. Dat ging prima in principe. Ik moest wel voor de wissel op gen 1 lucht op mannetje zetten omdat anders gen 3 de middelste roosters niet (goed) aanstuurde en er geen lucht uit de middelste roosters kwam. Zie dit topic. Van @Diver heb ik een handleiding. Als hij het goed vindt kan ik deze hier uploaden of doorsturen. Deze staat ook bij zijn post in het genoemde topic van mij. Overigens kun je ook via hier een handleiding volgen (in het Duits). De site zelf is niet meer online, maar via Wayback Machine kun je er toch nog op. Waar zijn die weerstandjes voor? Dat ken ik helemaal niet.
  12. lonnebol

    Getik/getok onderstel

    Stabilisatorstang voor? Want ik heb de laatste drie jaar zowat alles vervangen, behalve de stabilisatorstang(rubbers) voor en de rubbers van het subframe. En toch nog steeds getik. [emoji21] Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  13. Vandaag pin 16 en pin 20 weer aangesloten en gen1 geïnstalleerd. Lucht op mannetje en uit de middelste roosters kwam weer lucht. Daarop de bekabeling weer gesoldeerd voor gen3, aangesloten en nu komt ook met gen 3 er lucht uit de middelste roosters! 😁 Nog met VCDS even uitgelezen en onderstaande fouten blijven terugkomen. Los van de luchtkwaliteitssensor, weet ik niet of de andere fouten er voorheen ook al waren. Zou de fout in de CAN-gateway hier ook mee te maken hebben? Ik heb dom genoeg niet meer in het boordnet gekeken, dat zal ik morgen nog even proberen. Kan iemand nog iets zeggen over de meldingen in VCDS? Address 08: Auto HVAC Labels: 5K0-907-044.clb Control Module Part Number: 35D 907 044 A HW: 35D 907 044 A Component and/or Version: Climatronic H03 0101 Software Coding: 0000000002 Work Shop Code: WSC 12345 123 12345 ASAM Dataset: EV_ACClimaBHBVW411 A01001 (VW46) ROD: EV_ACClimaBHBVW411_VW46.rod VCID: 2517F73E656F768F9A3-8070 4 Faults Found: 9473394 - Motor for Right Temperature Flap B108D 54 [009] - Missing Calibration / Basic Setting Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 143 Mileage: 345874 km Date: 2020.03.15 Time: 17:16:23 13701424 - Function Restricted due to Missing Message(s) U1111 00 [009] - - [Steuergerät für Bordnetz - kein Signal/Kommunikation] Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 143 Mileage: 345874 km Date: 2020.03.15 Time: 17:16:23 13701456 - Function Restricted due to Missing Message(s) U1111 00 [009] - - [Steuergerät im Schalttafeleinsatz - kein Signal/Kommunikation] Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 143 Mileage: 345874 km Date: 2020.03.15 Time: 17:16:23 9479189 - Signal Line for Air Quality Sensor B10A4 15 [008] - Open or Short to Plus Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 183 Mileage: 345874 km Date: 2020.03.15 Time: 17:16:45 Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530-V2.clb Control Module Part Number: 3C0 907 530 E HW: 3C0 907 951 Component and/or Version: J533__Gateway H10 0080 Software Coding: F9807F460000021002 Work Shop Code: WSC 16272 162 16272 VCID: 2313E92667DB88BFF47-8076 1 Fault Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 143 Mileage: 345874 km Time Indication: 0 Date: 2020.03.15 Time: 17:16:53
  14. Overigens lukt het om de basic settings te doen, maar er komt daarna nog steeds geen lucht uit de middelste roosters. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
  15. De gen3 doet het ook. Enkel de middelste roosters komt geen lucht uit. Dan zou ik volgens eerder posts eerst weer de oude clima moeten terugzetten en dan pijl op mannetje moeten drukken en dan gen3 monteren. Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden