Ga naar inhoud

Het brandstof verbruik topic


SilverBullet

Aanbevolen berichten

Ik rij in mn eentje en helemaal niks erin.. 1342 ledig gewicht, plus 85 van mij, maakt 1427, nog steeds een gemiddeld verbruik van 6.7l/100... bij een rit van 60km, waarvan 45 op de snelweg.. Ik heb het idee dat mn boordcomputer niet helemaal accuraat is. Ik heb nu 1200km gereden op 1,5 tank. Dat komt neer op 800 km per tank. 800/50= 1 op 16. Eens kijken wat ie bij de volgende tank doet, heb em net helemaal vol gegooit.

Mijn auto en ik wegen samen 1602 kg (1527 + 75) dus 175 kg meer

Ik heb 2 cilinders meer en 2 aangedreven wielen meer.

Toch verbruik iets minder peut dan jij.

mijn ritten zijn 70 km en voor een groot gedeelte hetzelfde als jij. (ook naar Schiphol).

Dus: ja, ik vind jou verbruik ook wel wat hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 294
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Net terug van wintersport, bak op dak (hapro 6.4) 4 pers. erin, volle bepakking en gemm. ruim 1 op 14 gereden. Hierin zaten de nodige kleine rotstukjes van en naar de piste (3 km) en uiteraard autobaan. Op de autobaan heb ik meest 140 gereden, af en toe iets harder. Lijkt mij een redelijk verbruik voor mijn stationcar 130 gechipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

-Soort brandstof: Super 97 RON

-Passat model / Variant / Sedan / Jaar: Sportline V5 sedan uit 2002.

-Motor inhoud: 2,3

-Schakel / Automaat: Schakel

-Rijgedrag: Variërend van rustig tot pittig

-Korte / Lange afstanden verbruik: Bij rustig rijden Kort 1:12 Lang 1:11.5 / Pittig Kort 1:11 Lang 1:10.5

-Als je een chip hebt, graag vermelden. En als je het weet, aangeven wat het verbruik voor en na de chip is: Chiptuning door digitune vlak na aanschaf van wagen, dus verbruik ervoor is niet precies te zeggen maar kwam uit rond de 1:10 op korte afstand. wel €600 voor moeten dokken, maar dit haal ik er gemakkelijk op lange termijn wel uit als ik naar het verbruik kijk.

Even toelichten, het verbruik kort valt bij mij lager uit omdat ik in een polderachtige omgeving woon met doorgaande 80 km wegen en een stuk polder waar 60 is toegestaan. Als ik mij aan deze snelheden hou kom ik wel eens uit op 1:12.8. Ook laatst over een traject over 155 KM 1:12.8 gehaald. Wel netjes aan de snelheid gehouden, er was ook een stuk bij met wegwerkzaamheden waar je niet harder mocht dan 70 Km/u. Het verbruik van een V5 2.3 hoeft dus geen belemmering te zijn om deze wagen niet aan te schaffen.

Zelf heb ik overwogen om een Passat W8 aan te schaffen, maar door het hoge verbruik van gem. 1:8 / 1:7 heb ik hier vanaf gezien en de V5 gekocht. Deze wagen zou 1:10 / 1:9 lopen. Als ik geweten had dat ik er zo zuinig uit zou komen was ik toch voor de W8 gegaan. En gelijk laten chippen natuurlijk. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik hem nog maar net heb hou ik het goed bij.

En mijn verbruik is alle kanten opgeschoten maar nu de laatste weken kom ik gemiddeld uit op 1:17,4 met mijn 110PK TDI en ik rij 150 km per dag half 120 en half 80 en vanwege de strenge contoles hier op de N99,A7 en van oosthuizen naar Edam moet ik echt aan de snelheid houden want ze staan er dagelijks.Is wel erg goed voor het verbruik moet ik toegeven...

Trouwens deel ik de kilometers door de getankte liters meest accuraat denk ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

En als je WEL veel rijdt, maar een beetje milieu-minded bent rij je gewoon LPG want dat is en goedkoper rijden, en goedkoper tanken en beter voor de leefomgeving... Maar ja.... je staat wel vaak bij de pomp... dat is een nadeel zekers!

 

mijn 2.0 uit 2001 op lpg rijdt zo'n 1:9,5/ 1:10 op de snelweg en 1:8/ 1:7,5 in de stad...., sta 3 x in de week bij de pomp...

 

 

groet,

 

Stevves

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommigen staan daarbij ook nog eens om de haverklap bij het autobedrijf met hun LPG :P

 

En anderen rijden de rest van hun leven zonder enig probleem....

Aangezien ik meestal het "geluk" heb dat ik waarschijnlijk bij de eerste groep zal horen laat ik mijn auto niet ombouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist thuis van tien dagen Zuid-Frankrijk.

 

Passat al volgeladen op de heen reis ( ik en mevrouw,dochter in haar stoeltje achterin en de hondjes in hun bench in de koffer).

terugreis met een extra tien kartonnetjes wijn(zes flessen per doos) onder de bagage.

 

dochter dus achter mezelf gezet zodat ik het 2/3 stuk kon neerklappen van de achterbank.

 

ik schat zo'n 450 kg lading (personen en bagage) en 1830 kg auto.

 

dus afgerond 2300 kg

 

 

altijd op cruise control gereden (140 teller) en met een koelbox aangesloten op 12 V .

1160 km op 10h30.

gem verbruik 7.7 l / 100 km !!!!!!!!!!!!

 

eigenlijk heel weing vind ik zo ????

 

kortom:

een zalige auto om comfortabel, veilig en zelfs volgeladen heel plezierig lange afstanden mee af te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog geen enkele post over het vebruik van LPG tegengekomen

 

dit is toch ook geen kooksite? :D:lol:

 

Sorry, snap je grapje niet. Je kunt op LPG koken maar vermoed niet dat veel Nederlanders dat doen. :shock:

 

De laatste tankbeurten heb ik 1:16,5 gereden. Rijstijl: voornamelijk rustig met CC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benzine

Passat 3BG Variant 1999

1.8T 150pk

Handgeschakeld

 

De laatste maanden wat langere stukken gereden waarbij ik 1:12,5 haal.

Mijn overall gemiddeld is gedaald naar 1:11.

Overigens nadat ik weer terug ben gaan van super98 naar gewoon euro95

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diesel

Passat 3BG Variant 2002

1.9TDI 130pk

Handgeschakeld

 

In de 3 maanden dat ik hem nu heb gemiddeld 1;16 (6,2L/100Km), vlotte rijstijl en voornamelijk snelweg Km's op de cruisecontrole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diesel

3BG sedan 2001

1.9 TDI 100PK

Automaat. met Jos behandeling (140-150 pk)

Woon werk verkeer ca 1 op 17 (Rustige rijstijl)

Lange afstandsritten ( om kinderen op te halen) ca 1 op 15/16

Ritjes door duitsland. Top 210 over een lengte van ca 50 km 1 op 6.6......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden