Ga naar inhoud

Stevves

Members
  • Aantal items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Stevves

  • Verjaardag 28-03-1981

Profile Information

  • Plaats
    Rosmalen

Stevves's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik geloof dat de zoekfunctie mijn vraag wel beantwoord heeft. Het is ongetwijfeld een FRK-bak dus revisie is gewenst. Is deze bak er zonder brug goed uit te klussen? Iemand voorstel voor een goed bedrijf dat deze bak kan reviseren en een +/- kosteninschatting daarvoor? gr, Stevves.
  2. Hoi Diesel986, Dat lijkt me minder geslaagd..... Enig idee wat er aan de hand kan zijn met de bak dan? groet, Stevves.
  3. Hallo, Mijn Passat Variant uit 2004 (TDI AVF) met 230K op zn klok heeft sinds een tijd een gierend geluidje. Dacht eerst aan een aanlopende spanrol of dergelijke, later aan een wiellager of een aanlopende remschijf. Nu verdenk ik meer de rechteraandrijfas. Als je zo'n 80 a 90 rijdt en je laat het gas los, dan hoor het het het ergst. Een soort gieredn geluid. Als je dezelfde snelheid rijdt met het gaserop dan lijkt het of er zachtjes ergens iets 'aanloopt'. Uiteraard de krik er al ondergeze, maar geen speling op het wiel en de remschijf loopt mooi vrij (hij remt ook prima). Experts hier een idee? gr, Stevves.
  4. Echt waar? hhmmm... Dat kerstboomeffect kan ik wel waarderen! Maarre... zitten er per luchtrooster dan 1 of 2 lampjes in? Zou dat bij elektronicazaakje niet fors goedkoper zijn?
  5. Hallo, Mijn dealer geeft aan dat de verlichting van de bediening van de luchtroosters bij de laatste types van de 3BG (2004/2005) niet meer voorzien is van verlichting. Mijn vorige passat sedan (3BG uit 2001) had rood verlichte bedieningssymbooltjes , en mijn nieuwe passat 3bg variant , 2004 niet! Ik dacht dat deze gewoon kapot waren of een zekeringetje e.d.. Iemand een idee of deze stelling klopt? Vind t wel jammer als dat zo is.. zag er wel 'af' uit! Op onderstaande afbeelding heb ik ze aangegeven.
  6. Moet je de zuigers van de remmen zeker tegen de klok in (linksom) draaien? Een monteur van de garage om d ehoek beweert hier dat ze rechtsom gedraaid moeten worden? hoor het graag, groet, Stevves
  7. Stevves

    Olieverbruik

    Hmm, Mijn golf 3 gti blokje (2.0 8v) zuipt ook behoorlijk. Ik (laat) er nu 5w30 in gooien, op advies van de monteur. ipv 0w30. Ik rij ook nog op lpg, wel alleen lange afstanden maar dan toch... Het zijn kosten waar ik eigenlijk niet op gerekend had.. blijf het vreemd vinden dat een kwalitatief (hoog en duur) product als VAG, gewoon olie verbruikt alsof het een spartaanse diesel uit de begin jaren 80 is. gr, Stevves
  8. Stevves

    Welke velgen?

    De laatste! erg gaaf ding!
  9. En als je WEL veel rijdt, maar een beetje milieu-minded bent rij je gewoon LPG want dat is en goedkoper rijden, en goedkoper tanken en beter voor de leefomgeving... Maar ja.... je staat wel vaak bij de pomp... dat is een nadeel zekers! mijn 2.0 uit 2001 op lpg rijdt zo'n 1:9,5/ 1:10 op de snelweg en 1:8/ 1:7,5 in de stad...., sta 3 x in de week bij de pomp... groet, Stevves
  10. Heey, Ik rij een 2.0 uit 2001 met nu 105.000 op de klok. Kocht m in januari met 86.000. Ik heb er een Prins VSI in laten leggen, en ik kan zeggen dattie goed rijdt. Tis geen sprintkanon maar traag is anders.... Deze LPG-installaties, semi direct ingespoten of direct ingespoten, leveren haast geen vermogenverlies. Op gewone olie rij je ongeveer 5.000km en dan moet er een litertje bij. Heb er nu longlife in zitten en die heb ik nog niet moeten bijvullen... Toch, een 1.6 is wel errug weinig.... Enne... LPG is een veeeeeeeel schonere brandstof dan diesel(respect) en het is goedkoper rijden, (als je aardig wat km draait) Ben er tevreden over! gr, Stevves
  11. A: 2,5 uur B: +/- 45.000 km C: 2 uur p/mnd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden