Ga naar inhoud

VWV5

Members
  • Aantal items

    85
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over VWV5

  • Verjaardag 02-11-1960

Profile Information

  • Plaats
    Zeeland
  • Interests
    Veel
  • Naam
    Gerrie

VWV5's Achievements

2

Community reputatie

  1. Yep, ook aan de beurt Distribute ketting is een tand overgeslagen op 215000 km. Wagen stotterde en liep zogezegd op 4 poten. De Bobines nagekeken en bougies vervangen maakte niet uit. Ik heb hem naar de garage gebracht en daar werd duidelijk dat de ketting een tand was versprongen. Ik had ook nog rekening gehouden met een verbrande klep, maar volgens de garage dus enkel tandwiel. Ik heb al eens een riem van een Passat vervangen, maar dit is inmiddels al zo’n 14 jaar geleden. De monteur zei dat heel de motor er waarschijnlijk uit moet, maar ik weet niet of ze dat al eens hebben gedaan, volgens mij kun je er heel goed bij als je de voorkant uit bouwt.
  2. Ha, nu ben ik ook aan de beurt met koelvloeisto lekkage. Precies zoals boven omschreven, telkens een plasje koelvloeistof en regelmatig bijvullen. Ook aan de linker zijde onder het eea nat van de vloeistof. Ik rij nu 12 jaar met deze passat V5 zonder noemenswaardige problemen. Vandaag ff gekeken, maar kon het zo 1, 2 3 niet vinden, maar met deze info hoop ik het makkelijker op te sporen. Wordt vervolgd....., en thx voor de info.
  3. Nou, de reset tool werkt, alleen blijft de melding opkomen nadat deze even het groene licht heeft laten zien Ik zal nog eens onder de stoelen moeten duiken met de soldeerbout. Nog ff geen zin om de accu voor 12 uurtjes los te koppelen, denk toch aan een los contact onder een stoel. Als ik veeeel tijd heb ik hier eens naar kijken voorlopig neem ik de melding voor lief, is er trouwens gewoon mee goedgekeurd
  4. Wauw..,! Vinnipilon en Vdub super bedankt voor deze nuttige info Ik ga eea proberen, en heb inmiddels de VAG reset tool via Ebay.nl besteld. Ik ga de tool eerst maar proberen, daarna kan ik eventueel de “hardboot” zoals bij Vinnipilon staat beschreven uitvoeren. Nadeel is dat waarschijnlijk ook mijn wagen weer de Duitse taal gaat uitkramen waar ik deze Engels heb aangeleerd. Ook de radio en wie weet wat nog meer, namelijk ramen en deuren sluiten met de sleutel door de ramen sluiten en openen vast te houden. Dit heb ik 10 jaar geleden ingesteld, en heb nog alle benodigdheden liggen, maar ben inmiddels de handigheid hieromtrent een beetje kwijt geraakt, grijze haren, grijze cellen en wat gemakzuchtiger geworden. K&N filter heb ik er tussentijds ook al uitgehaald en vervangen voor het originele filter. Maaaaar, ik rij nog steeds met veel plezier in mijn V5 , en ben nog niet van sinds om deze op korte termijn te vervangen. Ik vind het nog steeds een Beer van een wagen, en door het chippen is hij nog vrij zuinig. 1:12 met een normale rijstijl, wat ik overigens weinig haal door mijn zware rechter voet Enfin, nogmaals bedankt mannen...
  5. Hoi, Na een lange periode van afwezigheid laat ik weer eens wat van mij horen. Omdat mijn Passat V5 van 2002 weer op 4 poten begon te lopen rees bij mij het vermoeden van “weer” een kapotte bobine. In 2006 waren deze allen al eens vervangen, met de toen geldende coulance regeling. Anfin, om een lang verhaal kort te maken heb ik 5 nieuwe bougies en een universele bobine geplaatst. De bobine van de 4e cilinder was in tweeën gebroken. Tja daar sta je ff raar van te kijken. Laatste stuk er met wat gepiel eruit gekregen. Maar nu komt het, bij het starten poefen en motortoerental loopt op en neer. Alle bedrading en slangen nog eens nagelopen, niks anders dan normaal. Nu had ik de bougies met wat kopervet rond de schacht in de motor gedraaid, dus ik veronderstel dat dit misschien niet zo’n slimme zet was. Bougies schoongemaakt en voor de zekerheid de bobinekabels nog eens nagelopen of ik niet een verkeerd cilindertje bij een verkeerd kabeltje had gestoken. Nada noppes niks…., Begon nu toch redelijk desperete te worden, motor loopt niet stationair, en toerental gaat ook op en neer. Zou het dan toch aan de universele bobine liggen? Kon me er niks bij voorstellen. Dacht eerder aan een kapotte lambdasonde, om niet heel het assortiment van mogelijkheden te vervangen besloten om de V5 dan toch maar naar de vakgarage te brengen. Om wat extra info te verschaffen de V5 nog ff aan de Vagcom gehangen om de foutcodes uit te lezen, zie onder: Address 01: Engine Labels: 066-906-032-AZX.lbl Part No: 066 906 032 AT Component: MOTRONIC ME7.1 G 0002 Coding: 00031 Shop #: WSC 00222 VCID: 65CA3D16FFD90C6A2F-5102 WVWZZZ3BZ3P039116 VWZ7Z0B5363869 8 Faults Found: 17550 - Load Calculation Cross Check P1142 - 35-10 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-00 - 16688 - Cylinder 4 P0304 - 35-00 - Misfire Detected 16686 - Cylinder 2 P0302 - 35-00 - Misfire Detected 17763 - Cylinder 1 Ignition Circuit P1355 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent 17766 - Cylinder 2 Ignition Circuit P1358 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0102 - 35-00 - Signal too Low 17772 - Cylinder 4 Ignition Circuit P1364 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent Readiness: 0000 0000 De uitlezing opgeslagen en de foutcodes gewist, tja, baat het niet dan schaad het niet…, Tot mijn grote verbazing loopt na het wissen van de foutcodes de motor weer als vanouds. Is het normaal dat je na het wisselen van een bobine of bougies de boel moet wissen, of heeft dit met de kapotte bobine te maken. In ieder geval was dit voor mij een leermoment, en mogelijk heeft iemand anders er ook wat aan. Want je zoekt jezelf een slag in de rondte als je dit niet weet. Blijft er nog een probleempje met de airbag, dit ging branden na een APK. Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl Part No: 1C0 909 605 C Component: 08 AIRBAG VW61 04 0001 Coding: 12344 Shop #: WSC 00028 VCID: 244C6012B4633562F8-50E6 1 Fault Found: 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - Op de site al gelezen over de voorstoelen, stekkertjes gecontroleerd, uit en weer in elkaar gezet. Foutcodes gewist, maar probleem gaat nu al ruim na 1 jaar niet weg. Ik heb geen zin om voor een lampje heel de V5 binnenste buiten te keren, maar als er nog suggesties zijn hoor ik ze heel graag.
  6. Ha, ik heb dus nog even voor de ketting als ik de laatste topics mag geloven. Mijn wagen van 14 jaar oud met 176.000 km kan zo te zien nog ff mee..., Helaas is er nu net na 10 jaar weer een bobine gesneuveld, dwars doormidden gebrand ​Vervangen doe ik nu wel zelf voor een universeel model, kan nooit slechter zijn dan origineel lijkt mij...
  7. 110000 is wel heel snel! Normaliter gaat een V-riem al 150000 mee. Ik hou het toch nog op 200000 km omdat ik bij de huidige stand van 154000 nog niets hoor. Zoals gezegd is de wagen 12 jaar oud maar ziet er nog keurig uit. Als er 2 ton op staat krijg je er toch niets meer voor terug, en aangezien ik niet veel rij ben ik dan al gauw 4 jaar verder. Ben benieuwd hoe lang hij het uithoud
  8. Ik ben benieuwd hoe het is gesteld met de distributie ketting van NoppieV5, ik zit inmiddels aan 154000 km (V5 chiptuning) en vraag mij af of ik mij al zorgen moet gaan maken. De wagen is inmiddels 12 jaar jong, en de uitlaat zit er ook aardig tegenaan. Net een keuring achter de rug waar hij goed doorheen is gekomen. Vorig jaar had ik al de remschijven en blokken vervangen, maar voor volgend jaar ben ik zeker koud aan het vervangen van de uitlaat. Komt daarbij de distributie ketting, dan wordt het een dure grap. Ik rij niet veel meer, +/- 10000 p/jaar en de rijstijl is rustig(er), en de wagen staat sinds kort in een verwarmde garage. Dit maakt voor de ketting niet uit, maar de carrosserie, accu en remschijven vinden dit wel prettiger. Overigens hoor ik nog geen rammel of geratel van de ketting, en ik had gerekend op 200000 km vooraleer de ketting te vervangen/auto inruilen. Ben dus benieuwd hoe de V5 van NoppieV5 de tand des tijd heeft doorstaan?
  9. yep, Is inderdaad nr 5, alleen deze tekening klopt niet helemaal. Het thermostaathuis bestaat maar uit 2 openingen, 1 van de voeler koelvloeistoftemperatuur -G62, en de andere is een afdichtstop. (bij 2,3 V5) De borging kun je er gemakkelijk uitwippen als je weet hoe het in elkaar steekt. Alleen het terug monteren zonder je halve motor uit te bouwen is een ramp. Bij de garage doen ze het volgens de magazijnmedewerker langs de onderkant “op de brug wel te verstaan” Alleen ik heb het in de avond buiten bij kunstlicht uitgevoerd. Er was een enorme wilskracht en geduld voor nodig om dit klusje zelf uit te voeren. Ik bedenk mij wel twee keer voor ik hier nog eens aan begin. Er zit een steun in de weg die het terugplaatsen haast onmogelijk maakt. Ik ben hier minimaal 2 uur mee aan het vechten geweest om dat verrekte borgringetje terug te plaatsen. Heren gij zijd gewaarschuwd!!!! Oh ja, voor die slangklemmen is het ook wel handig als je daar het goede gereedschap voor hebt. (7043 Slangklemtang Voor CLIC slangklemmen. Capaciteit 0-17 mm. Lengte 185 mm) De fouten: 2 Faults Found: 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 37-00 - Faulty 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 37-10 - Faulty – Intermittent Zijn nog niet teruggekeerd sinds ik de sensor heb vervangen, is dit vreemd of niet!?
  10. Info: De motor van mijn V5 2.3 heeft nooit optimaal gepresteerd! (Zie: viewtopic.php?f=109&t=17408&p=56729&hilit=vermogen) Ik kreeg bij uitlezen ook altijd steevast de volgende melding: Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl Part No: 3B1 907 044 J Component: CLIMATRONIC B5GP 0005 Coding: 17000 Shop #: WSC 00028 2 Faults Found: 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 37-00 - Faulty 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 37-10 - Faulty - Intermittent Nu kwam hier kortgeleden deze melding bij: Address 01: Engine Labels: None Part No: 066 906 032 AT Component: MOTRONIC ME7.1 G 0002 Coding: 00031 Shop #: WSC 00222 WVWZZZ3BZ3P039116 VWZ7Z0B5363869 1 Fault Found: 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-00 - - Readiness: 0000 0000 Tijdens het vervangen van de koelvloeistofsensor kwam ik er achter dat de mantel van de bedrading van de sensor was gesmolten omdat deze tegen de warme delen van de motor was aangekomen. De draadjes waren op het eerste gezicht niet beschadigd, ik heb de mantel vervangen en de bedrading omgelegd. Nu loopt de motor als nooit te voren, ik beschik nu sinds de aanschaf van de wagen (nu +/-2 jaar ) over voldoende (normaal voor deze wagen) vermogen! Het lijkt er sterk op dat de bedrading al die tijd voor een verkeerd signaal heeft gezorgd. Dit kan door 2 mannieren zijn gebeurd: De eerste mannier komt door warmte overdracht. Dit omdat de draad vlak bij de sensor was aangekoekt tegen het motor compartiment. Hierdoor zou de sensor zijn beïnvloed, en als gevolg hiervan een verkeerd signaal kunnen afgeven. Tweede mogelijkheid : door de warmte komen de draden op dermate hoge temperaturen die een verkeerd signaal (vertraagd, vervormd of oid) wordt afgegeven. Ook is een combinatie van deze twee punten mogelijk. Hoe het ook zij, dit heeft er voor gezorgd dat mijn V5 nooit optimaal heeft gepresteerd. Normaal zou je hier eerder achter komen doordat de temperatuur meter oploopt of vreemde waardes afgeeft. Niets van dit is helaas gebeurd doordat deze wordt aangestuurd door twee van de vier draadjes die van de sensor af komen. Deze zaten duidelijk aan de buiten zijde. Wel was de motor zichtbaar zeer snel op temperatuur. Maar hier denk je niet meteen aan een gesmolten buitenmantel die tegen de motor zit aangeplakt. De foutcodes van de CLIMATRONIC zijn nu wonderwel ook verdwenen. Tip voor V5 bezitters is dus je koelvloeistof draad te controleren, want je zult het maar hebben, zo’n lulligheidje!
  11. Ik heb een regelmatig terug kerende storing: Address 01: Engine Labels: None Part No: 066 906 032 AT Component: MOTRONIC ME7.1 G 0002 Coding: 00031 Shop #: 1 Fault Found: 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-00 - - Readiness: 0000 0000 Na eerst een paar maal de foutcode te hebben verwijderd kwam deze steeds terug. Om van de storing af te zijn heb ik sensor G62 vervangen. Tijdens het vervangen kwam ik er achter dat de buitenmantel van de 4 draadjes was doorgesmolten. Na de beschermlaag gedeeltelijk te hebben verwijderd voor controle van de bedrading zelf, blijkt dat er aan de draadjes geen (zicht of voelbare) beschadigingen zitten. Creatief de draadjes weer beschermd door er een rubberen benzineslang over te moffelen en deze af te tapen. Ook het draadje omgeleid, zodat hij niet meer tegen de warme delen van de motor aan ligt. Na 3 dagen krijg ik weer deze storing, ik ga nu maar de kabel vervangen. Maar ik kan zo 1 2 3 niet zien waar deze heen loopt. Ik denk naar het motormanagement, maar het zou kunnen dat er nog een tussen station tussen zit. Wie weet waar ik het kan afkoppelen?
  12. Hoi collegae passaters, Of zal ik zeggen: mede gedupeerden! Nu ben ik al een tijdje niet meer op het forum geweest, maar ja.., als je weer problemen met je wagen hebt ga je weer even buurten. Ik heb ook een V5 170 pk, ik dacht alles te hebben gehad. (5 nieuwe bobines,LMM vervangen, zwembad achter bijrijder stoel, vandaag de koelvloeistof temperatuursensor vervangen, en al waar ik even niet op kon komen omdat ik het waarschijnlijk uit mijn geheugen heb verbannen ) Maar als ik dit forum lees gaan mijn haren recht overeind staan en mijn tenen krullen, ik krijg zo langzamerhand het idee dat de V5 het zorgenkindje van de familie is. Of zal ik maar zeggen misbaksel. Nu met (maar) 87000 km op de teller zal ik beter ook de spanner eens nazien om deze toestanden niet mee te maken. Het is op zich een heel fijne wagen, daar ligt het niet aan, maar hij heeft het allemaal net niet, behalve dan de problemen, die heeft hij allemaal net wel. Bij mij komt er nooit meer een V5 op m’n verlanglijstje meer te staan. Ik kies dan eerder voor een V6 of W8. Maar tot die tijd…, tja, wie zal het zeggen. Voorlopig maar genieten zolang het schepsel rijd en mijn portemonnee niet leeg trekt. Goed Behz dat je wagen weer in orde is, hopelijk blijft dat zo. Even een bedankje aan de forumleden die het elke keer weer mogelijk maken dat ik de storingen zelf kan oplossen, al dan met of zonder Vag Com, Chapeau!
  13. -Soort brandstof: Super 97 RON -Passat model / Variant / Sedan / Jaar: Sportline V5 sedan uit 2002. -Motor inhoud: 2,3 -Schakel / Automaat: Schakel -Rijgedrag: Variërend van rustig tot pittig -Korte / Lange afstanden verbruik: Bij rustig rijden Kort 1:12 Lang 1:11.5 / Pittig Kort 1:11 Lang 1:10.5 -Als je een chip hebt, graag vermelden. En als je het weet, aangeven wat het verbruik voor en na de chip is: Chiptuning door digitune vlak na aanschaf van wagen, dus verbruik ervoor is niet precies te zeggen maar kwam uit rond de 1:10 op korte afstand. wel €600 voor moeten dokken, maar dit haal ik er gemakkelijk op lange termijn wel uit als ik naar het verbruik kijk. Even toelichten, het verbruik kort valt bij mij lager uit omdat ik in een polderachtige omgeving woon met doorgaande 80 km wegen en een stuk polder waar 60 is toegestaan. Als ik mij aan deze snelheden hou kom ik wel eens uit op 1:12.8. Ook laatst over een traject over 155 KM 1:12.8 gehaald. Wel netjes aan de snelheid gehouden, er was ook een stuk bij met wegwerkzaamheden waar je niet harder mocht dan 70 Km/u. Het verbruik van een V5 2.3 hoeft dus geen belemmering te zijn om deze wagen niet aan te schaffen. Zelf heb ik overwogen om een Passat W8 aan te schaffen, maar door het hoge verbruik van gem. 1:8 / 1:7 heb ik hier vanaf gezien en de V5 gekocht. Deze wagen zou 1:10 / 1:9 lopen. Als ik geweten had dat ik er zo zuinig uit zou komen was ik toch voor de W8 gegaan. En gelijk laten chippen natuurlijk.
  14. Enige verklaring die ik kan bedenken met lichten aan starten is om te zien of het aan de startmotor ligt. Blijven de lampen helder tijdens een mislukte start dan is het de startmotor. Vallen de lampen flauw dan is je accu overleden. Andere verklaring zou ik ook zo 1 2 3 niet weten. Nog nooit van gehoord ook. Je kan trouwens met een accu die je startmotor niet meer rond krijgt en niet meer wordt opgeladen door de dynamo nog een heel end komen. Als je de wagen aanduwt/trekt of start met externe accu kun je nog vele kilometers rijden. Maar dan moet je zo min mogelijk elektriciteit gebruiken, anders is de koek zo op. De dynamo was het niet, anders blijft je lampje op het dashboard branden. Gewoon een nieuw accu-tje lijkt mij het best, zou mij in ieder geval verbazen dat dit niet zo is. Eeuuh…, nu heb ik al eens een lekspanning in de ontsteking gehad (spanningsregelaar). Dit trok mijn accu ook leeg, hij laadt bij tijdens rijden, maar trekt de accu leeg tijdens stilstand. Dit is te meten als aangegeven. Accu los en circuit doormeten. Zo ben ik er toen ook achter gekomen.
  15. Zeeland! Ja daar kom ik ook vandaan, er is hier niet zo gek veel te doen wat betreft het laten tunen van je wagen. Je komt dan al gauw uit in België. Hier heb ik echter slechte ervaring mee, dus ben ik naar het Limburgse getuft en de wagen verzekerd laten tunen bij DigiTune. Ik heb dan wel geen diesel, maar mijn wagen V5 2.3 rijd mooi op +/- 1L/12km bij normaal gebruik, en dat is een uitzonderlijke prestatie al zeg ik het zelf. Powerbox is not done, hier moet je gewoonweg niet aan beginnen. Dat is leuk als je in een oude brik rijd waar je zo af en toe ook bij de Aldi je tankje even vult met slaolie. Dit kan ook zijn charme hebben, maar voor het echte werk moet je toch echt naar de tuner. Ze kunnen het tegenwoordig ook bij de reguliere dealer, Auto Poppe in terneuzen tuned ook voor z’n dikke 700+ euri’s. Als het goed gebeurt wordt je wagen zuiniger en sneller, en daar zit het hem nu juist. De verleiding om die extra PK’s aan te spreken kost ook extra brandstof. Maar als jij je normale rijstijl aanhoud scheelt dit aanzienlijk in de brandstofkosten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden