Ga naar inhoud

Het brandstof verbruik topic


SilverBullet

Aanbevolen berichten

Vandaag een zuinigheids record gereden (volgens de computer dan) :)

 

We hadden een ritje naar Groningen via de Friesestraatweg. Twee volwassenen aan boord en drie kinderen op de achterbank. Wind in de rug en de cc op 81 km/h.

 

Voor Zuidhorn stond het ritgemiddelde op 1:22. Aangekomen in Leeuwenborg stond hij ondanks het stadsverkeer en verkeerslichten toch nog op 1:21,5. Niet slecht dacht ik zo. Ik heb de auto nu ongeveer een jaar maar dit is pas de 2e keer dat ik 1:20 haal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 294
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik blijf mij verbazen over het verbruik van jou auto's Dimitri.

 

Het is maar goed dat je geen 4.0 W8 hebt gekocht.

 

hahahaah, verbruik maakt mij eerlijk gezegd niet zo uit, zal wel met mijn rijstyl te maken hebben, overigens ben ik net terug van een stukje rijden en ik heb 1 op 13 kunnen halen... :lol: goed he?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dimitri: Je bent niet de enige hoor !! Ik rijdt gemiddeld ook 1 op 10 met een diesel V6. Maar voor de zuinigheid zijn deze jongens ook niet gemaakt.

 

Kijk met jou kan ik praten [schild=4 fontcolor=0000FF shadowcolor=00008B shieldshadow=1]V6 TDI´s LAAT MAAR LEKKER ROETEN[/schild]

 

Gewoon lekker laten ronken die 6 cilinders en al die trappelende paardjes 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig weekend zag ik op mijn BC een verbruik van 8,2 l/100km voorbijkomen bij 120 kmh constante snelheid. Ik wist niet wat me overkwam en rolde zowat uit mijn auto. Pas later kreeg ik in de gaten dat ik de storm pal in de rug had gehad :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

mijn auto variant 130pk 3bg volgens de boordcomputer 1 op 13.9,dit bij normale rijstijl,dagelijks 60km waarvan 10km stadsverkeer,misschien toch eens de lmm controleren?de andere 130pk tdi's hier zijn aanmerkelijk zuiniger,als ik dat zo hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Heb mijn auto nog niet lang een 3bg 130pk 6 versnellingen maar tot nu toe (300km) volgens de bc op de snelweg bij 120 km/uur, wat wel moeite kost rij meestal 140, heeft de wagen maar 5.1 litertjes nodig per 100km. Bij 140 wordt het 6.1 liter ongeveer.

 

Zal het over een grotere periode nog een keer berekenen en hier weer terugkoppelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn auto nog niet lang een 3bg 130pk 6 versnellingen maar tot nu toe (300km) volgens de bc op de snelweg bij 120 km/uur, wat wel moeite kost rij meestal 140, heeft de wagen maar 5.1 litertjes nodig per 100km. Bij 140 wordt het 6.1 liter ongeveer.

 

Zal het over een grotere periode nog een keer berekenen en hier weer terugkoppelen

 

Jij bent dus geen overheidsponsor :evil: Goed gas geven das goed voor het millieu :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent dus geen overheidsponsor

 

Nou op zich sponsor ik ze al best veel, heb net een redelijk bedrag aan bpm betaald.

 

Maar ik zou best willen dat ik 's ochtends wat harder kon rijden even als op de terug weg maar degenen voor mij denken daar toch anders over, die willen volgens mij het liefst 95 rijden volgens mij

 

Krijg af en toe de kans op de 140 te komen maar dan houd het weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over sponsoring gesproken: vandaag een nieuw rekord op mijn verbruiksmeter gehaald: 52,4l/100km :shock:

Was gelukkig maar even :-)

Mijn vorige auto (Opel Omega 3.0) weigerde gewoon meer dan 30l/100km aan te geven, waarschijnlijk uit politieke overwegingen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, heb vandaag getankt. Reserve gaf al 0 km aan, dat is niet echt prettig rijden. Heb er 61 liter in gegooid, dat was dus ne-gen-tig euries :shock:

En dat terwijl er 560 km mee afgelegd is. Echt zuinig is dat dus niet

 

Maar het rijdt wel lekker :lol:

 

Daarom rij ik diesel! :lol:

 

61 liter tegen 1:17= 1037KM

61x € 1.24= € 75,64 dat is wel even schrikken voor de diesel rijder :shock:

 

Maarja, we blijven toch wel rijden met z'n allen al wordt het € 2, 00 de liter :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, heb vandaag getankt. Reserve gaf al 0 km aan, dat is niet echt prettig rijden. Heb er 61 liter in gegooid, dat was dus ne-gen-tig euries :shock:

En dat terwijl er 560 km mee afgelegd is. Echt zuinig is dat dus niet

 

Maar het rijdt wel lekker :lol:

 

Daarom rij ik diesel! :lol:

 

61 liter tegen 1:17= 1037KM

61x € 1.24= € 75,64 dat is wel even schrikken voor de diesel rijder :shock:

 

Maarja, we blijven toch wel rijden met z'n allen al wordt het € 2, 00 de liter :?

 

 

Daarom ben ik gas gaan rijden.

0.56 Cent per liter. Ik tank 45 liter is 25.20,- , daar rij ik op 350 km

Ok wel drie keer tanken om 1050 km te halen maar is wel goedkoper in wegenbelasting , en goed voor het milieu

 

Greets

Alain

En als de benzine 2.00 wordt dan zit ik wel goed,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom rij ik diesel!

 

61 liter tegen 1:17= 1037KM

Ik begrijp dit toch niet echt, ik kan maar 700 km rijden met een tank en dan gaat de lamp al aan. Is ook met een 130 pk 3BG variant, maar wel een automaat. Is dat zo een verschil dan, automaat vs handbak ? Aan het gaspedaal zal het niet liggen, dat wordt rustig bediend ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een beetje je best doet dan kun je op diesel al aardig op weg komen ik rij veel lange afstanden en 1200 km is geen uitzondering maar ik moet er bij zeggen je moet geen haast hebben want dan haalk ik het ook niet hoor maar tegen de 1100 km moet toch wel haalbaar zijn met een 130 pk tdi

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden