Ga naar inhoud
  • 0

Nieuw accupakket Passat GTE


koert
 Share

Vraag

Voor diegene die n nieuw accupakket overwegen in de Passat/Golf GTE, als de actieradius echt niet meer toereikend is, ik had voor de gein eens geïnformeerd bij een Hybrideaccu specialist. Kosten: €2450,- voor de 8,8 Kw versie! Het was zelfs waarschijnlijk mogelijk de 8,8Kw te vervangen voor de nieuwere 13 Kw versie en dat zou dan ongeveer 3750,- kosten.alles inclusief installatie.

Ik vind dat eigenlijk aardig meevallen allemaal.

Iemand toevallig op t forum die de8,8 heeft vervangen voor de 13 Kw?en zo ja,wat zou dat doen in bereik?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor diegene die n nieuw accupakket overwegen in de Passat/Golf GTE, als de actieradius echt niet meer toereikend is, ik had voor de gein eens geïnformeerd bij een Hybrideaccu specialist. Kosten: €2450,- voor de 8,8 Kw versie! Het was zelfs waarschijnlijk mogelijk de 8,8Kw te vervangen voor de nieuwere 13 Kw versie en dat zou dan ongeveer 3750,- kosten.alles inclusief installatie.
Ik vind dat eigenlijk aardig meevallen allemaal.
Iemand toevallig op t forum die de8,8 heeft vervangen voor de 13 Kw?en zo ja,wat zou dat doen in bereik?
 
 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kun je zelf uitrekenen. Je accu pakket Delen door je verbruik bij een gemiddeld km/h. Als het goed is geeft je boordcomputer aan hoeveel je je verbruikt bij bv 100km/h. Tuurlijk zitten er wat variabelen in maar komt redelijk in de buurt.

Of gebruik een 1,5 waarde over huidige range zal ook niet heel schelen qua fout marge.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

8.8 kWh is de capaciteit van het accupakket van de Golf 7 GTE. De Passat pre-facelift GTE heeft een pakket van 9.9 kWh. De facelift Passat heeft inderdaad een capaciteit van 13kWh. Dit is gerealiseerd door een aangepaste chemie in de cellen, de afmetingen van de cellen zijn ongewijzigd. Echter: de nieuwe cellen met een oud battery management systeem aansturen is een groot risico, de laadkarakteristiek van de nieuwe cellen is, door de aangepaste chemie anders. Een bijeffect van de hogere nikkelconcentratie in de elektrodes is ook dat de nieuwe chemie minder stabiel is en dus gevoeliger is voor overladen, met mogelijk drastische gevolgen, zoals “thermal runaway”: je batterij vliegt in brand.

Niet mee experimenteren dus is mijn advies.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8.8 kWh is de capaciteit van het accupakket van de Golf 7 GTE. De Passat pre-facelift GTE heeft een pakket van 9.9 kWh. De facelift Passat heeft inderdaad een capaciteit van 13kWh. Dit is gerealiseerd door een aangepaste chemie in de cellen, de afmetingen van de cellen zijn ongewijzigd. Echter: de nieuwe cellen met een oud battery management systeem aansturen is een groot risico, de laadkarakteristiek van de nieuwe cellen is, door de aangepaste chemie anders. Een bijeffect van de hogere nikkelconcentratie in de elektrodes is ook dat de nieuwe chemie minder stabiel is en dus gevoeliger is voor overladen, met mogelijk drastische gevolgen, zoals “thermal runaway”: je batterij vliegt in brand.
Niet mee experimenteren dus is mijn advies.
 

Dat is natuurlijk ook geen experimenteren wat zei daar doen in Schijndel,die gasten zijn daar specialst in en passen ook de software aan.Maar goed ik was t zelf niet van plan hoor,kwamen ze zelf mee en ik wilde wel eens weten wat het vervangen van je batterij nou eigenlijk kost,bij de dealer is zoiets waarschijnlijk niet te betalen.Als t dan echt helemaal niks meer is heb je voor nog geen 2500 euri's haast weer een nieuwe GTE met jaren laadplezier


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In deze zelfstudiegids vind je nog wat informatie over de batterij (blz 27 -29). Verder ook wel leuk leesvoer:

https://www.yumpu.com/de/document/read/54434130/ssp-550-de-vto-150825

 

Ik geloof  er SamsungSDI prismatische cellen worden gebruikt: 25 Ah voor de Golf GTE, 28 Ah voor de Passat GTE (2015-2019) en 37 Ah voor de Facelift Passat GTE (2020-...).  Buitenafmetingen van deze 3 types is gelijk (PHEV-2 standaard).

https://www.samsungsdi.com/automotive-battery/products/prismatic-lithium-ion-battery-cell.html

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goede info.. 

Mocht in de toekomst het nodig zijn de accu's te vervangen dan zal het alleen maar goedkoper zijn geworden. En wie weet (wish full thinking) zijn er dan zelfs accu's mogenlijk met nog meer capaciteit. 

De ontwikkelingen op accu gebied gaan erg hard nu. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Persoonlijk zou ik dat door iemand laten doen doe weet wat ie doet.T gaat toch om hoogspanning en ik heb t idee dat de lader en accu misschien wel op elkaar ingeleverd moeten worden?? Ook weet ik niet of de accu op de bus zit maar dan moet t sowieso aangepast worden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 30-12-2020 at 00:32, koert said:

 

Voor diegene die n nieuw accupakket overwegen in de Passat/Golf GTE, als de actieradius echt niet meer toereikend is, ik had voor de gein eens geïnformeerd bij een Hybrideaccu specialist. Kosten: €2450,- voor de 8,8 Kw versie! Het was zelfs waarschijnlijk mogelijk de 8,8Kw te vervangen voor de nieuwere 13 Kw versie en dat zou dan ongeveer 3750,- kosten.alles inclusief installatie.

Ik vind dat eigenlijk aardig meevallen allemaal.

Iemand toevallig op t forum die de8,8 heeft vervangen voor de 13 Kw?en zo ja,wat zou dat doen in bereik?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Lijkt me dat 2450 euro of meer uitgeven aan een auto van 5-6 jaar oud economisch gezien niet rendabel is. Dat geld verdien je bij inruil/verkoop nooit meer terug.  Dus je doet het alleen voor je eigen plezier zo lang je er nog mee rijdt, neem ik aan? Maar wel mooi dat het kan. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, SteRo zei:

Lijkt me dat 2450 euro of meer uitgeven aan een auto van 5-6 jaar oud economisch gezien niet rendabel is. Dat geld verdien je bij inruil/verkoop nooit meer terug.  Dus je doet het alleen voor je eigen plezier zo lang je er nog mee rijdt, neem ik aan? Maar wel mooi dat het kan. ;)

Volgens mij is er niets aan een auto wat rendabel is, onderhoud, tanken, verzekering, afschrijving. Auto is nu eenmaal de slechtste investering die er is. Meeste mensen nemen een auto vooral vanwege het gemak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelfs wanneer je een splinternieuwe auto met 0 kilometer op de teller bij de dealer zou kopen, er je rijd hem van de parking af en je zou hem direct verkopen, zelfs dan verkoop je hem met verlies en krijg je er niet zoveel voor dan wat je de dealer hebt betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 uren geleden, wulfke zei:

Zelfs wanneer je een splinternieuwe auto met 0 kilometer op de teller bij de dealer zou kopen, er je rijd hem van de parking af en je zou hem direct verkopen, zelfs dan verkoop je hem met verlies en krijg je er niet zoveel voor dan wat je de dealer hebt betaald.

Zal het sterker vertellen, als ie op naam is geweest en je hebt 0 km gereden heb je al afschrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden