Ga naar inhoud

tvc15

Members+
  • Aantal items

    210
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

68 Excellent

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Enschede
  • Naam
    Kolo

Recente bezoekers van dit profiel

413 profielweergaven
  1. tvc15

    Passat GTE 1.4 GTE

    Ik heb een GTE Variant van november 2015, 138000 km op de teller. Auto bevalt prima, zo goed zelfs dat ik weer een nieuwe besteld heb, hopelijk komt die voor het eind van het jaar. Over onderhoud: kleine beurten iedere 15000 km, grote beurten iedere 30000 km. Bakolieverversen iedere 60000 km. 60000 km beurten zijn duur, omdat dan ook bougies etc. vervangen worden. De DSG is supercomfortabel in combinatie met de elektromotor. De enige aandachtspunten dat ik kan bedenken zijn: - Roest op achterremschijven: bij mij 1 keer vervangen, gevolg van veel remmen op de elektromotor, remmen sl
  2. In het menu kan je laadprofielen instellen, daar zit ook bij wat de temperatuur in de auto moet zijn op de vertrektijd: op de knop “Car” drukken op je Discover Pro of Discover media, dan de e-manager kiezen en basisinstellingen selecteren. De actieradius wordt beinvloed door je vorige ritten en de buitentemperatuur, je gaf aan dat je bij je laatste ritten boven de 21 KWh/100km zat, vandaar dat de range op je dashboard lager was. Bovendien is het de laatste dagen behoorlijk fris, de maximale range haal je bij temperaturen rond de 20 graden. Als je echt twijfelt over de toestand
  3. De buitentemperatuur heeft een grote invloed op elektrisch verbruik en dus je range. De kachel heeft een max vermogen van ongeveer 5 KW, batterijcapaciteit is 9.9 KWuur, dus alleen je kachel slurpt bij lage buitentemperaturen je batterij binnen 2 uur leeg, zonder een meter te rijden..... Probeer eens je auto voor te verwarmen door een vertrektijd te programmeren en schakel dan bij wegrijden je verwarming uit door de ventilatorknop naar 0 te draaien (middelste knop tegen de wijzers van de klok in draaien). Je zal versteld staan over de range toename.
  4. Heb ik ook 1 keer gehad en daarna nooit meer. Bij mij kon ik toen de laadstekker er niet insteken, omdat het vergrendelingspalletje in de contrastekker op de auto naar beneden stak. Ik kon de auto niet starten, omdat hij dacht dat er een laadkabel aangesloten was. De noodontgrendelingsprocedure hielp, staat in de gebruikshandleiding hoe dat werkt. Je moet tegelijk op een knopje (weet niet meer welke) naast de contrastekker drukken en de deur-openknop op de afstandsbediening indrukken. Daarna werkte alles weer normaal bij mij.
  5. Garantie op batterij is 8 jaar, maar...... max. 160.000 km.
  6. Je weet zelf hoe je met je auto omgegegaan bent en of het onderhoud volgens het boekje gebeurd is. De 60.000 beurten zijn duur (vervanging van DSG-olie, bougies en filters). Pak je de 180.000 beurt nog mee voor de overname? Verder zou ik aan de garage vragen of ze de “State of Health (SoH)” van de batterij uitlezen, om te zien hoeveel de capaciteit afgenomen is ten opzichte van de nieuwtoestand. De batterij is op als de SoH op 70% of lager ligt. Daar zit bij jouw nog garantie op overigens. 15.000 Euro zou een scherpe prijs zijn, bij de meeste GTE’s die op internet aangeboden worden zie je prij
  7. Als je We Connect niet echt nodig hebt, dan zou ik de app verwijderen. Voor mijn GTE is het enige handige dat je vertrektijden kan programmeren om de accu vol te hebben en accu en interieur op temperatuur op het moment van vertrek. De app is onbetrouwbaar en ongelofelijk traag. Bron van frustratie dus. Ik heb overigens mijn S-Pin aangemaakt op de PC en daarna nooit meer ergens in hoeven voeren. In mijn 2015 B8 GTE zijn de voertuiggebruikersprofielen volgens mij ook niet gelinkt aan We Connect.
  8. Ja, heb ik gedaan. Hypercolor.de heeft 2 types, een sterke en een minder sterke. Ik heb de minder sterke genomen, die geeft meer dan voldoende licht. Kleurtemperatuur 6500K, is gelijk aan de andere LED-interieurlampjes. https://www.hypercolor.de/navi.php?a=3312&lang=eng
  9. In het boekje dat je bij je auto gekregen hebt staat het allemaal helder uitgelegd. Je kan een doeltemperatuur instellen in je laadpuntconfiguratie, als je dan een wegrijdtijdstip programmeert, dan is je auto (en je batterij) op temperatuur als je instapt, dat scheelt bereik. Ondergrens kan je instellen, bij een ingesteld wegrijdtijdstip, bijvoorbeeld een dag later, laadt hij toch onmiddelijk tot de ingestelde ondergrens. Handig als je tussendoor nog even een boodschap moet doen.
  10. Heb je het nu voor elkaar gekregen?
  11. Lijkt me gevolg van bandenwissel, met name door onverschillig personeel. Een tip is om voor de bandenwissel even met de monteur je velgen te inspecteren om discussie achteraf over beschadigingen te voorkomen. Ik weet niet bij welke leasemaatschappij jij zit, maar Arval heeft geen probleem met dit soort kleine beschadigingen is mijn ervaring.
  12. Maak eens een foto, de olietemperatuur moet tussen je klokken verschijnen, zie bijgevoegde foto. Met het zilverkleurige knopje rechts op je stuur "rijgegevens" selecteren, daarna met de pijltjes rechts op je stuur scrollen naar "olietemperatuur"
  13. Ik heb dat ook aan de bestuurderskant (GTE 2015, nu 130.000 km). Dit deurpaneel is nooit gedemonteerd, het lijkt er op dat het plastic erg bros wordt door veroudering. Als je op Autotrader kijkt naar B8’s van 2015, dan zie je meerdere auto’s met hetzelfde probleem.
  14. Ozzy heeft gelijk: op de rechterkant van je stuur kan je selecteren wat je tussen de klokken op je digitale dashboard krijgt te zien. Paar keer drukken om “rijgegevens” te selecteren, het duurt een paar seconden voor de rijgegevens daadwerkelijk verschijnen. Olietemperatuur vind je vervolgens door met de pijltjes door de opties te scrollen.
  15. Klopt, Google Earth werkt bij mij ook niet meer. Zie ook: https://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/42529-discover-pro-my2018-google-street-view/
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden