Ga naar inhoud

tvc15

Members+
  • Aantal items

    260
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

tvc15 won de laatste dag op december 31 2020

tvc15 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

95 Excellent

Profile Information

  • Plaats
    Enschede
  • Naam
    Kolo

Overige

  • Auto
    B8 Variant GTE modeljaar 2021

Recente bezoekers van dit profiel

482 profielweergaven
  1. Ik heb het vanmorgen even geprobeerd, dat werkt bij mij. Auto afsluiten met de knop op de sleutel, meteen daarna je hand voor de sensor op de deurklink houden en Kessy is uitgeschakeld tot je de auto weer opent met de sleutel. Daarna werkt Kessy weer. Ik wil ook nog een keer testen of bij mijn MY21 Kessy inderdaad niet meer werkt na 5 minuten inactiviteit van de sleutel: sleutel in open blikken doosje naast de auto: deur open en dicht, doosje dicht, 5 minuten wachten, doosje open zonder dat de sleutel beweegt en kijken of Kessy inderdaad uitgeschakeld blijft.
  2. Vanaf modeljaar 2021 (M of hoger op positie 10 in de VIN-code) is Kessy aangepast: na 5 minuten inactiviteit (geen beweging) gaat de sleutel in de slaapstand en kan dus niet meer geript worden. https://www.kiwa.com/4b1245/globalassets/netherlands/kiwa-scm/goedgekeurde-systemen/scm-goedgekeurde-keyless-systemen-12-2020.pdf
  3. tvc15

    laden GTE

    Ik denk toch dat je de Volkswagen-helpdesk even moet bellen. Dit abonnement liep al op de auto voor gebruik door de vorige eigenaar. Met opzetten van een nieuwe hoofdgebruiker is er waarschijnlijk iets mis gegaan. Het zou kunnen dat de vorige eigenaar de auto niet losgekoppeld heeft van zijn autolijst in zijn app.
  4. tvc15

    laden GTE

    @bert111, je hebt geen batterij van 50 km, maar een batterij van 13kWh. Hoever je daarmee komt hangt af van veel factoren: buitentemperatuur en snelheid zijn de belangrijkste. Overigens is de geschatte afstand die je kan halen op je dashboard bij jouw facelift model veel nauwkeuriger (minder optimistisch) dan bij de pre-facelift modellen, die ook een kleinere batterij hebben van 9.9 kWh. Als het straks weer boven de 18 graden is dan zal je zien dat die 50 km voor jou zeer wel haalbaar is. Over We-connect: je moet wel degelijk de laadtoestand van je batterij en de vulgraad van je benzineta
  5. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.
  6. De GTE heeft een elektrisch aangedreven aircopomp, bij vooraf klimatiseren ‘s zomers koelt hij dus geweldig, daar voegt de standkachel dus niets toe.
  7. Ik ben benieuwd of je je standkachel aan de praat krijgt, zou mooi zijn. Even een mailtje naar Webasto kan ook natuurlijk, nooit geschoten is altijd mis. Vanmorgen een kwartier na geprogrammeerde vertrektijd ingestapt, auto hing aan mijn 16A wallbox (Lolo2 via NewMotion). Auto was best aardig opgeawarmd, bij 2 graden buitentemperatuur.
  8. Daar heb je wat aan! In NL kan je geen ‘echte’ standkachel bestellen af fabriek op de GTE, in Duitsland wel. Ik ben benieuwd of @bert111 een echte standkachel (op benzine) op z’n Zweedse schone heeft. Lijkt me typisch iets dat praktisch iedereen in Zweden meebestelt.
  9. Ik refereerde aan de oplader die VW meelevert om op het stopcontact aan te sluiten. Die van mij, en mijn vorige, is begrensd op 10 A. Welk merk is die 13A lader van jou? Lijkt een interessante optie.
  10. Bij de facelift modellen werkt dit via de app. Je moet eenmalig een verificatieprocess doorlopen, daarna kan je ramen en deuren openen en sluiten, alarmverlichting aanzetten en toeteren. Status benzinebereik en elektrisch bereik ook beide in beeld.
  11. Via het stopcontact kan je maximaal 10A in je Passat pompen, dit is 2.2 kW. Dat is echt te weinig om je auto lekker warm te stoken bij deze buitentemperaturen. Een föhn genereert locaal veel warmte, maar een groot volume verwarmen lukt je hiermee niet.
  12. Laad je thuis met 16A via een wallbox, of via het gewone stopcontact? Met 16A verwarm je met max 3.4 kW, via het gewone stopcontact haal je dat vermogen niet en zal je interieur dus ook minder warm worden. 3.4 kW is overigens nog steeds krap, een echte standkachel heeft veel meer power. Na het bereiken van de vetrektijd blijft de auto nog zeker 10 minuten doorgaan met verwarmen, je kan dus ook eens proberen om je vertrektijd een minuut of 10 voor je werkelijke vertrek te plannen en kijken wat het resultaat is. Een andere tip is je minimale laadlevel op 40% of 50% te zetten. De maxima
  13. Ik heb gemerkt dat als je een vertrektijd met voorverwarming programmeert terwijl hij aan de lader staat, de auto warmer wordt dan bij inschakelen van de verwarming kort voor vertrek via het schuifje in de app. Ik heb de temperatuur op 22 graden ingesteld. Zo warm als met een echte standkachel wordt hij niet, maar toch wel aangenaam warm. Bij temperaturen onder de -5 zie ik ook nog wel ijsresten op de voorruit.
  14. tvc15

    navigatie systeem

    Bij mijn Passat (november 2020) kan je de kaarten zelf niet meer updaten via SD of USB-C. Gaat Over the Air, ik denk dus bij jou ook. Ik heb al een update gehad zonder er iets van te merken. In NL krijg je bij je Passat nu gratis 3 jaar online, heb jij ook zoiets met deze auto, of moet je via je telefoon verbinding maken met Internet?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden