Ga naar inhoud

bm-er

Moderators
  • Aantal items

    5660
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    50

bm-er won de laatste dag op mei 10

bm-er had de meest gelikete inhoud!

Over bm-er

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Midden v/h land
  • Naam
    *

Overige

  • Vagcom
    Altijd de laatste versie!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

bm-er's Achievements

2,8k

Community reputatie

5

Community Answers

  1. De aanwezigheid van Start-stop is bepalend of je een accuwissel in vcds moet aangeven. En een Passat met witte teller (af fabriek) heeft volgens mij wel start/stop.
  2. Dit is altijd een risico bij achteraf iets inbouwen en daarna naar de dealer gaan en die moet iets resetten. Als de dealer een module reset, dan krijgt de betreffende module de configuratie (instellingen) waarmee de auto de fabriek heeft verlaten. Die configuratie is bij VW opgeslagen en oproepbaar. Grote voordeel hiervan is, dat wanneer een module een SW upgrade krijgt, en waar er voor de upgrade onderwater 'slechts' 1000 instellingen waren (bijv bij de headunit, DM of DP) en er naderhand 500 instellingen zijn toegevoegd, het systeem dan automatisch in staat is om alle nieuwe settings te bepalen en de auto probleemloos te laten werken. Alleen aanpassingen die zijn vrijgegeven, zoals achteraf een trekhaak monteren of highline achterlichten plaatsen door de VW dealer of een ander bedrijf wat de configuratie bij VW kan bijwerken, zullen naderhand bij een reset niet tot verlies van functionaliteit leiden. En zoiets als vcds heeft de dealer simpelweg niet. Dat zou ook een gebed zonder end voor ze worden.
  3. Mijn apk is in het begin van het jaar, dus we gaan het meemaken.
  4. Fabrieksgarantie is bij VW 3 jaar, tenzij er 2 jaar aanvulling is bijgekocht. Als je de auto nieuw hebt aangeschaft en hem pas hebt zou je naar de dealer terug kunnen gaan. Is het langer geleden, maar nog binnen de garantie dan kan je het altijd proberen om bij de dealer aan te kloppen.
  5. Met name het boordnet zou ook vervangen moeten worden voor OEM xenon, aangezien een aantal cruciale aanpassingen daarin niet mogelijk zijn om zelf te doen. Bij B7 Xenon zijn alleen de ledjes in de koplampen de DRL, de mistlampen/bochtverlichting brandt dan niet. Xenon op de B7 is wel heel erg mooi, met die DRL leds geeft het geeft de auto een hele andere look.
  6. bm-er

    TPMS

    Fijn dat het werkt.
  7. Ik had laatst een lat van 2,66m en die schoof ik er zo in. Klep dicht en gaan.
  8. Is een optie de bijbesteld kon worden. Standaard zit het er niet op. Wel kan de leuning helemaal achterover kantelen tegen de achterbank aan. Zo kan je diagonaal wel hele lange lading kwijt tot in de voetenruimte van de passagierskant. Wel de middenarmsteun en zetel goed beschermen en afdekken met een deken. Even kijken of het handiger is om de achterbank plat of omhoog te laten.
  9. Het moet vooral erg dun zijn om de kabels door de tule te krijgen. Ik was bij Matthijs bezig en die had gelukkig lasdraad. Dat werkte goed.
  10. bm-er

    TPMS

    Ik zie bij de drie sensoren hetzelfde ID nummer staan. En 127bar druk lijkt me niet goed als bandendruk. Lijkt me niet dat er communicatie plaatsvindt.
  11. bm-er

    TPMS

    Bij mij duurde het ook even voordat het werkte, en uiteindelijk bleek dat er iets niet helemaal goed gecodeerd was. Uit mijn hoofd weet ik niet meer wat er niet goed was. Maar toen alles eenmaal goed stond werkte het ook direct. En sindsdien veel plezier van gehad. Je houdt toch je banden iets beter op spanning als je ziet dat de spanning iets is afgenomen. En een band die langzaam leegloopt heb je dus veel eerder in de gaten. Dus goed voor het verbruik en de veiligheid.
  12. bm-er

    TPMS

    Dus je hebt ook de ABS TPMS uitgecodeerd?
  13. bm-er

    TPMS

    Je kan de sensor met OBD11 toch bereiken, en je ziet hem in je display. Dus de communicatie over de CAN bus werkt. Ik heb het zelf ook geplaatst en bij het linker voorportier aangesloten. Sensoren worden vrijwel direct herkend. Daar hoef je zeker geen 45min voor rond te rijden. En ja, er zijn twee typen Sensoren, voor de Europese markt en voor de US markt. Verschil zit hem in de toegepaste frequentie. Index A C E zijn dan voor de US markt en B D F voor de Europese markt. Ik zal even zoeken wat ik er over heb geschreven destijds. Ik schrijf daar dat ik de inbouw nog verder zou beschrijven maar dat heb ik nooit meer gedaan. Belangrijkste is om de codering van die link van de inbouw in de Golf7 te volgen EN de gewone TPMS die obv de ABS sensoren werkt moet ook echt helemaal uitgecodeerd worden anders werkt het niet! Ik heb het met VCDS gecodeerd en ik weet niet of het ook allemaal met OBD11 kan.
  14. Do motor starten om vervolgens stilstaand de motor warm te draaien is misschien wel het domste wat je kan doen. De hedendaagse (diesel) motoren zijn zo verschrikkelijk zuinig dat ze nauwelijks opwarmen bij stationair draaien. Daarbij komt dat de uitstoot van een koude motor echt verschrikkelijk slecht is. Niet alleen voor het milieu, maar ook gewoon voor jezelf en andere omwonenden. Die uitstoot wil je gewoon niet in je straat hebben hangen. Juist door gewoon direct rustig te gaan rijden moet de motor arbeid leveren en daarmee gaat het opwarmen veel en veel sneller. Draai geen 5000tpm met een koude motor, maar blijf wel een beetje in het bereik dat hij makkelijk het vermogen kan leveren. Juist de 1.6TDI is onderin niet erg sterk. Geen enkel probleem om ergens rond de 1800-2000rpm op te schakelen, dan komt hij na het schakelen in een toerengebied terecht dat hij ook nog een beetje vermogen levert. Afhankelijk van de snelheid die je rijdt. Wel zou ik juist als de motor nog aan het opwarmen is zeker start-stop lekker uitzetten. En gewoon een beetje normaal rijden bij het opwarmen kan prima. Niet te veel toeren en gewoon gaan.
  15. Mooi resultaat Peter!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden