Ga naar inhoud

bm-er

Administrators
  • Aantal items

    5209
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    21

bm-er won de laatste dag op april 10

bm-er had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

2453 Excellent

6 Volgers

Over bm-er

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Midden v/h land
  • Naam
    *

Overige

  • Vagcom
    Altijd de laatste versie!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. bm-er

    Mountune52 filter

    Er is weinig wat tegen een bezoekje aan Lochem op kan denk ik.
  2. Even los van het coderen, of dat wel of niet kan/lukt, het is vooral erg duur. Niet alleen de koplampen zelf, maar ook alle bijbehorende stuurmodules moeten vervangen worden. En dan moet je nog het juiste type met DLA vinden, want de Led High is met en zonder DLA geleverd. En als laatste moeten koplampspoeiers gemonteerd worden omdat de lichtopbrengst een stuk hoger is, ze zijn dan wettelijk verplicht.
  3. Het is geen highline, anders had je een kleurenscherm tussen de klokken gehad. Volgens mij zijn geventileerde stoelen in de B7 alleen in het zwart geleverd. Bij 210.000km moet de distributieriem vervangen worden. Is dat al gedaan? Trekhaak is afneembaar of wegklapbaar, zekerheid krijg je wanneer je de schakelaar achterin het laadruim ziet. DSG zijn hele goede bakken, ze hebben alleen onderhoud nodig, olie +filter wissel elke 60.000km. Heeft dat onderhoud allemaal plaatsgevonden?
  4. bm-er

    Bruine automatten

    Zijn het originele matten van VW? Zo ja, haal een nieuw setje bij de dealer of kijk eens op eBay.de, daar is ook veel origineel spul van VW te vinden. Is de vloerbedekking ook bruin? Ik dacht dat die bij de B8 er alleen nog maar in zwart was.
  5. bm-er

    Discover Pro icm spotify

    Dan heb jij een rokers uitvoering met voorin een asbak en sigarettenaansteker, en dan ontbreekt de tweede USB aansluiting. De meeste hebben echter een telefoonvakje met USB aansluiting.
  6. Je hebt te maken met de stugheid en de hoogte van een veer. En die zijn beide anders als je je huidige veren blijft gebruiken. DCC kan juist de stugheid van je onderstel veranderen, en door een andere (stuggere) veer te nemen zal het verschil tussen de 3 instellingen van DCC mogelijk kleiner zijn, en mogelijk ook een ander (verschoven) bereik kennen. Wellicht wordt met je huidige veren en DCC in de meest stugge stand alles wel nog stugger dan het nu al bij je is. De hoogte is ook anders, en er zijn berichten dat dat wel werkt. De vraag is uiteindelijk wat het oplevert, en in hoeverre dat afwijkt van een DCC onderstel met DCC veren. Je zou kunnen beginnen met je huidige veren, en als dat tegenvalt kan je alsnog DCC veren plaatsen.
  7. Coderen van de BCM was het probleem, dat was niet mogelijk en derhalve dient er een andere geplaatst te worden. Het is een mod die volgens mij op dit forum nog niet is gedaan op een B7. Althans als het om OEM gaat.
  8. Uit Zweden, dus let op voor steenslag,ook bij de voorwielen, aangezien ze daar in de winter grind strooien IPV zout. Alle auto's daar hebben dat soort schade.
  9. Wel raar dat er een 'tok' geluid ontstaat door een mogelijk verkeerde veer, aangezien de Passat af fabriek met alle soorten onderstel geleverd kon worden. Overigens hebben de 'echte' Bluemotion modellen de meeste aanpassingen gekend aan de auto om het verbruik te verlagen, zoals o.a. het Bluemotion onderstel wat voor 8mm en achter 15mm verlaagd is, maar geen sportonderstel is. Deze uitvoeringen hadden altijd de zwakste dieselmotor, eerst de 1.9 en later de 1.6TDI. Veel andere/latere modellen zijn zogenaamde Bluemotion Technoloy modellen en die zijn toch anders. Zo gaan de aanpassingen om het verbruik minder ver (geen speciaal onderstel), maar hebben al wel start/stop etc. Dus kijk nou echt even wat er op je auto hoort nav je VIN, maar los van dat blijft het merkwaardig dat een ander onderstel tot een klopgeluid leidt, aangezien alle af-fabriek onderstellen onder een VW moeten kunnen passen.
  10. Helaas wil het DVD loopwerk wel eens slecht worden na verloop van tijd waardoor er problemen ontstaan met het lezen van zelf gebrande media. Dieseltje heeft de tools om dan toch nog een firmware update uit te kunnen voeren. Dus maak maar een afspraak met hem, dan komt het wel goed.
  11. Het is zeer goed te doen, als het lukt om de pijn in de portemonnee vergeten na het aftikken van 400 euro bij de dealer voor de twee dashboard strips links en en rechts die voorzien zijn van Ambienteverlichting. eBay.de is een alternatief, maar volgens mij komen die strips niet zo vaak voorbij.
  12. bm-er

    Weke bandenmaat B8 19”

    Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Maar het leek mij goed om ook eens mijn mening op te schrijven, het is dan aan een ieder zelf om te bepalen wat hij/zij daarmee doet. Dat is gewoon een heel goed advies, zelf ervaren en dan een keuze maken. Ik heb mijn set overgenomen van iemand die hem weer onder zijn B8 heeft verwijderd omdat het gewoon tegen viel. Zo veel mensen, zo veel voorkeuren.
  13. bm-er

    Weke bandenmaat B8 19”

    Er zit wel wat verschil tussen een B7 en een B8, al is het niet veel. B8 is ontworpen met een iets grotere wiel/band combinatie. B7 is 235/35 19" en een B8 is 235/40 19". En waar veel mensen op het forum de mening hebben dat hun verlaagde 19" prima rijdt, geen problemen hebben met drempels ben ik de mening toegedaan dat een B8 op 19" met Eibach pro verlaagd toch behoorlijk stug is. Hiervoor had ik een gewoon comfortline onderstel en dat was echt comfortabel in een woonwijk met klinkerbestrating, en nu is het gewoon stug/hard en je moet gewoon een stuk langzamer rijden om het nog enigszins comfortabel te houden in de auto. Het verschil is gewoon behoorlijk groot. De voordelen zijn er uiteraard ook, zoals betere wegligging op de snelweg en in bochten, en dat vind ik dan weer erg prettig. Maar het is zeker een trade-off en dat is goed om te weten denk ik. DCC is daarom denk ik het mooiste van alle systemen.
  14. bm-er

    Alterego verlagings vraag

    Er is geen R-Line onderstel, je kan een normaal, sport of DCC onderstel kiezen. Sport is 15mm lager en DCC is 10mm lager tov een normaal onderstel.
  15. Er zijn zelfs drie varianten van deze radar, er is ook nog een versie zonder ACC. Die bewaakt weliswaar ook de afstand tot de voorligger, maar kan alleen een remingreep doen als veiligheidsmaatregel om zodoende een botsing te voorkomen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat de Passat dan echt verschrikkelijk hard kan remmen als het nodig is. Zonder ACC is er overigens geen limiet aan de snelheid waar je de CC op kan instellen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden