Ga naar inhoud

bm-er

Administrators
  • Aantal items

    5047
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    18

bm-er won de laatste dag op augustus 3

bm-er had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

2400 Excellent

5 Volgers

Over bm-er

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Midden v/h land
  • Naam
    *

Overige

  • Vagcom
    Altijd de laatste versie!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. bm-er

    Diverse instellingen B8

    Helemaal mee eens Jan.
  2. bm-er

    Velgen met TPMS sensor?

    Sensoren van VW die ik er in heb zitten hebben geen rubber ventiel, maar een aluminium buisje waar het ventiel in zit en zijn dus niet buigbaar. Volgens mij is OEM VW altijd zo uitgevoerd, ik ben ze althans nooit anders tegengekomen. (bij zoeken op eBay enzo.)
  3. bm-er

    Naafkappen

    Die zijn leuk! Dan draait het logo niet mee met het wiel, net als bij een Rolls Royce. Ik heb VW velgen, als ze passen neem ik een setje.
  4. bm-er

    Problemen met TPMS inleren.

    Idealiter heb je een admap van een auto die ongeveer net zo oud is. Sommige modules die gedurende de productie van de Passat vervangen worden door een opvolger kunnen echt een compleet andere admap hebben. Ik heb voor de ambienteverlichting een stuk of wat admaps naast elkaar gelegd, en dan moet je heel goed opletten welke regels je met elkaar vergelijkt! Ook andere opties of combinaties van opties kunnen tor compleet andere admaps leiden. Dat is een secuur werkje om alles de doorzoeken op instellingen die mogelijk relevant zijn. Zeker als de diverse admaps uit 2000 regels of meer bestaan......
  5. bm-er

    Problemen met TPMS inleren.

    Ik weet niet of deze suggestie al is langsgekomen, maar wellicht moet je een nieuwere module hebben. Jouw auto is volgens mij nieuwer dan die van mij, en in de loop van de tijd is er tijdens de productie van verschillende (opvolgende) modules gebruikgemaakt. Ik heb specifiek het nummer gebruikt wat ten tijde van de productie van de mijne toegepast werd.
  6. Die man zal binnen de mogelijkheden die hij heeft wel zijn best hebben gedaan. Alleen roept dat bij mij onmiddellijk vragen op. Zaken als impedantie en rendement, nog los van frequentieverloop en polariteit, van de betreffende tweeter zijn cruciaal om een goed werkend systeem te krijgen. En de kans is klein dat je nu een speaker met dezelfde parameters hebt gekregen. Wat onmiddellijk tot gevolg heeft dat het hele systeem minder presteert. Ik mag aannemen dat de beste man je wel vooraf heeft gewaarschuwd dat de kans heel groot is dat je een systeem terugkrijgt wat minder is dan het origineel. Dat had hij namelijk moeten weten bij het toepassen van zo'n oplossing. Zijn alleen de tweeters voor defect of ook achter? Probleem met de nu ontstane onbalans is uit het Dynaudio systeem ook niet meer weg te krijgen, aangezien de center speaker in het dashboard een éénwegsysteem is (breedband luidspreker) en de rest allemaal twee- of driewegsystemen zijn. De toonregeling werkt voor alle kanalen gelijk en daarmee ga je het probleem van een 5 kanaalssysteem (links, center, rechtsvoor en links- en rechtsachter) waarvan nu 2 van de 5 kanalen uit balans zijn niet kunnen corrigeren. Mijn advies is nog steeds om er gewoon weer twee Dynaudio Tweeters in te zetten.
  7. Nee, het gaat niet samen met mijn headunit. Bij een DM werkt het alleen vanaf week 22 2015 en die van mij is van daarvoor.
  8. Of een generiek model, dat afhankelijk van de programmering (in de fabriek) in meerdere modellen toegepast kan worden. Wat is een UDS type, dat zegt me zo niks.
  9. B8 Dynaudio heeft een passieve subwoofer achterin zitten, die wordt door 2 kanalen aangestuurd. Woofer met dubbele spreekspoel. Alternatief is dat er maar 10 van de 12 kanalen gebruikt worden.
  10. Alleen een opmerking over tijdens het rijden de sleutel er uit halen. Dat zou ik je afraden, het stuurslot gaat er dan ook op. Erg vervelend als je onverwachts moet uitwijken en je stuur schiet in het stuurslot. Dan kan je je stuur niet meer draaien en rij je zo van de weg af.
  11. Zijn de tweeters vervangen door exact dezelfde exemplaren? Dus niet iets vaneen ander merk of zo. (Had even wat gezegd, ik heb nog wel wat B8 Dynaudio tweeters liggen.) Bij afwezigheid van tweeters ga je natuurlijk aan de toonregeling draaien, meer hoog erin om het gemis van de tweeters te compenseren (wat natuurlijk nooit echt kan/gaat werken). Nu er weer tweeters inzitten, moet je alles weer terug op normaal zetten. En inderdaad is het bij VW zo dat je de klank per bron kan afregelen. Dus alle bronnen langslopen en instellingen van de toonregeling en/of andere regelingen controleren..
  12. Volgens mij koop je een abo bij een auto. Ik weet niet of je vervangende auto wel van deze optie is voorzien. Volgens mij koppelt VW de auto en de gebruiker aan elkaar.
  13. Ik denk zo maar dat dat niet gaat. Het Carnet abo hoort bij de auto en jij bent 'slechts' de gebruiker/bestuurder daarvan. De klant centraal stellen blijft nou eenmaal moeilijk voor VW.....
  14. Je hebt geen foutmelding, dat is wat anders dan dat alles goed werkt. Ik zou hem zeker inleren, de techniek is zo geavanceerd. Acculading, veroudering, alles gemeten en gelogd. En dat is ook nodig om het start-stop systeem altijd optimaal te laten werken. Zo 'weet' het systeem of er genoeg energie in de accu zit voor een herstart als het de motor wil laten stoppen. Als het systeem denkt dat de accu vol is terwijl dat niet zo is, kan je niet meer wegrijden. Maar hetzelfde geldt voor overladen wat het systeem zal voorkomen. Maar ook als door een verkeerde configuratie het systeem denkt dat er niet genoeg energie in de accu zit om de motor af te laten slaan terwijl er juist wel genoeg energie in zit, dan zal de motor onterecht blijven doordraaien terwijl dat niet nodig is. Dat soort dingen dus. En ook het type accu en de capaciteit is belangrijk voor het systeem om te weten.
  15. Dan heb je geen start-stop en is het geen Bluemotion (technologies) uitvoering.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden