Ga naar inhoud

bm-er

Moderators
  • Aantal items

    5737
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    63

bm-er won de laatste dag op mei 3

bm-er had de meest gelikete inhoud!

Over bm-er

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Midden v/h land
  • Naam
    *

Overige

  • Vagcom
    Altijd de laatste versie!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

bm-er's Achievements

2,9k

Community reputatie

5

Community Answers

  1. Nu gewoon weer genieten van de Passat!
  2. Zonder ACC heb je ook gewoon Front Assist. De radar zit gewoon in de neus, maar heeft minder functionaliteit.
  3. Zijn die huurauto's niet nieuwer? Bij de B8 werkt dat ook zo.
  4. bm-er

    12V Batterij

    Precies wat @wulfke zegt, er is geen enkele reden om de accu onder spanning te vervangen. Die starthulp daarvoor gebruiken is dus een oplossing zoeken voor iets wat helemaal geen probleem is. Ik zou gewoon een nieuwe accu kopen, of je nou veel of weinig rijdt, 5 jaar is een hele normale levensduur voor een accu in een moderne auto. Wat je nu wil gaan doen, starthulp gebruiken voor als de accu leeg is, leidt alleen maar tot nog meer storingsmeldingen, aangezien een moderne auto met zeer veel electronica (en een bijhorende belasting van de accu) helemaal niet goed tegen een lage accuspanning kan. Verder moet een accu in een start-stop auto ingeleerd worden, zodat de auto weet dat er een nieuwe accu in zit. Makkelijker kan ik het niet maken, dit is nu eenmaal het lot van de hedendaagse autobezitter als het gaat om het vervangen van een accu. Ik moet binnenkort ook weer een nieuwe, zit er al weer 5 jaar in, en dan is het gewoon gedaan met de accu.
  5. Niets tegen in te brengen. 😇
  6. bm-er

    Aankoop advies

    Handbak rules!😍
  7. bm-er

    Aankoop advies

    Ook die 'heilige' km stand van 100.000 is arbitrair. Als er veel snelweg kilometers zijn gemaakt, dan heb je dat liever dan eentje die alleen maar veel korte stukjes heeft gereden. Ik kocht een demo van de dealer met 35.000 er op, en bij 155.000 kon er een nieuw blok in geplaatst worden. Tja, sta je dan met je goeie gedrag. Doe je gewoon helemaal niks aan.
  8. bm-er

    Aankoop advies

    De mijne is uit 2015 en daarvan heb ik een jaar geleden bij 180.000km de motorkap helemaal laten overspuiten (stond toch al bij de schadeherstel wegens een andere schade) omdat er inmiddels flink wat steenslag zat, en er zich al 1 of 2 roestplekjes in de steenslag aan het vormen waren. Volgens mij heeft steenslag ook te maken hoeveel afstand je houdt tot je voorligger. Kennis kocht recent een 10 jaar oude auto, en de motorkap was als nieuw op een klein deukje na. Vrijwel geen steenslag te vinden. Was echt mazzel, altijd binnen gestaan, ongespoten kunststof delen op de auto waren ook allemaal als nieuw etc. Met gebruikt kan het altijd mee- of tegenzitten wat betreft de toestand van de lak.
  9. Ach, je moet de auto een beetje leren kennen. Een valse melding van Front Assist zit je niet op te wachten natuurlijk, maar systemen worden almaar beter en beter. In mijn ogen is het in ieder geval goed genoeg om het rijden met de auto veiliger te maken. Je leest inderdaad wel eens van een enkele auto waar het te vaak fout gaat. Toen de B8 net uitkwam had je op Motortalk wel eens wat topics waar geklaagd werd over onnodige noodremacties van de Passat (zelfs helemaal tot stilstand aan toe!). Maar die geluiden zijn volgens mij inmiddels wel verdwenen. Op dit forum is het in ieder geval geen groot (klaag)onderwerp.
  10. Front Assist is wat anders dan ACC, hoewel beide functies in de radar voorin zitten. Ik heb het ook weleens, bijv als er voor je een busje zit wat gaat afslaan, maar nog wel op de weg voor je zit en al aan het afremmen is, maar zelf zie je dat het allemaal goed zal gaan en de bus al lang weg zal zijn als jij bent op de positie waar het busje af aan het slaan is. Front Assist waarschuwt dan dat er een botsing zit aan te komen middels dit symbool tussen de klokken (in wit, als je analoge klokken hebt met een Z/W mfa zoals ik) en een luide piep. De eerste waarschuwing wordt op die manier gegeven en dan grijpt de auto nog niet in. Doe je niks, en veranderd de situatie die aanleiding gaf om te waarschuwen niet, dan zal even later een (rem)ingreep volgen. Heb ooit gehad dat een tokkie voor me op de invoegstrook mij een brake-test gaf, en Front-Assist deed keurig netjes zijn werk en remde veel harder dan de tokkie voor mij, dus niks aan de hand. Kan wel zeggen dat je dan heel blij bent met zo'n systeem. Ook kom je er dan achter hoe hard een auto wel niet remmen kan. Zelf rem je nooit zo hard, ook niet in een noodsituatie. Een valse melding kan wel eens gegeven worden, heel af en toe gebeurt het wel eens.
  11. Leuk filmpje van Matthias Malmedie die de allernieuwste Passat B9 150pk TDI aan de tand voelt en besluit om ook nog een rondje te doen. https://youtu.be/_tbMEUzkfWQ
  12. Koelvloeistof moest ik ook een keertje bijvullen na de wissel, en in de winter er na nog een keertje. Schijnt normaal te zijn. Maar klinkt hoopvol allemaal. Ik zal duimen dat het nu definitief gefixt is.
  13. Mooi dat je het er (waarschijnlijk) uit hebt gekregen. Bij mij was na het plaatsen van alleen een nieuw blokje de temperatuur direct normaal, wat jij nu ook beschrijft. In mijn geval waren de radiatoren wel gewoon goed, en zijn die gewoon weer gebruikt. En fijn dat je alles hier deelt natuurlijk.
  14. Wow, zou mooi zijn als je het gefixt hebt. Heb je de oliekoeler nog getest op blokkade en/of werking? Als een deel van de oppervlakte van de oliekoeler intern geblokkeerd is, zou je dat toch met een warmtebeeldcamera moeten kunnen zien. (ff hardop denken)
  15. Respect dat je gewoon doorgaat. Ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden