Ga naar inhoud

bm-er

Administrators
  • Aantal items

    5119
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    20

bm-er won de laatste dag op december 31 2019

bm-er had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

2422 Excellent

5 Volgers

Over bm-er

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Midden v/h land
  • Naam
    *

Overige

  • Vagcom
    Altijd de laatste versie!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Area view is echt heel veel werk. Je moet zelfs de deurstekkers van je voorportieren en in de deurstijl vervangen door andere die kleiner zijn en waar ook kleinere pinnen in gebruikt worden omdat er een RGB videosignaal en bijbehorende stekker bij komt. En in de OEM kabelboom worden zelfs dunnere kabels gebruikt! Ook je camera achterin moet je vervangen, je krijgt een stuurdoos die alle videobeelden aan elkaar stitcht tot een seamless Area View beeld. Is een leuke als je heel veel tijd over hebt.
  2. bm-er

    Raam en stuurknoppen

    Is er niet één raamschakelaartje defect? Ik heb er een keer een uit elkaar gehaald, en volgens mij zitten er 4 schakelaars in, twee omlaag en twee omhoog. De ene is voor continue bewegen en de ander alleen bij indrukken.
  3. Bij electrische auto's wordt alleen het interieur verwarmd. Stel dat je een klein ritje van 25 km naar het werk hebt, dan slaat de benzinemotor niet eens aan en heb je die voor niks voorverwarmd. De energie die je gebruikt voor de interieur voorverwarming komt uit de laadpaal en niet uit de accu, dus je electrische bereik neemt niet af en toch hen je dan een voorverwarmde auto. Dan behaal je het grootste voordeel.
  4. Slaat de motor niet pas aan als je gaat rijden? Wat gebeurd er precies als je normaal instapt en daadwerkelijk gaat rijden? Wat gaat er dan mis?
  5. Waar je op moet letten? Of hij goed in de opties zit
  6. Het zijn gewoon boeven bij die dealer, wat een slecht voorstel om het via je eigen verzekering te regelen. En wij allemaal meer premie betalen vanwege dat soort praktijken.
  7. bm-er

    Met en Zonder AdBlue?

    Dat hangt er vanaf hoe lang je met de auto wil doen......
  8. bm-er

    Met en Zonder AdBlue?

    Ja, je hebt een euro6 motor. Dat zijn alle diesels in de B8. En sjoemeldiesel is van voor het B8 tijdperk. B8 zijn geen sjoemeldiesels meer. Maar ook na euro6 wordt de lat steeds hoger gelegd en is er er dus een 2.0TDI (150pk) met add-blue bijgekomen. 190pk en hoger heeft altijd add-blue gehad.
  9. bm-er

    contacten importeren

    Ik heb weliswaar geen DP maar een DM, en bij mij worden de contacten elke keer opnieuw ingeladen vanaf de telefoon. Dat duurt eventjes en dan krijg ik een pop-up dat alle contacten zijn geïmporteerd. Dus, misschien even wachten of krijg je echt een foutmelding?
  10. Je bent waarschijnlijk een van de eerste hier. Maar post vooral je ervaringen hier, daar worden wij ook weer wijzer van. Zijn weer behoorlijk wat assistenten bijgekomen, dat wel.
  11. bm-er

    Velgmaat

    Ik heb 19" met eibach pro, daarvoor had ik 19" met een comfort (standaard) onderstel. Banden zijn Continental in de maat zoals die gewoon door VW geleverd worden. Er zitten voor- en nadelen aan. Grootste nadeel is dat je snel aan het punt van maximaal inveren zit. Ja hij is lager en stugger, stuurt veel beter en ligt veel beter in een bocht, maar dat maximaal inveren bereik ik veel vaker dan met het comfort onderstel. Het komt altijd eerder dan verwacht, ook na 1 jaar nog. Het comfort van het gewone onderstel mis ik wel eens bij het rijden over een klinkerweg of het nemen van de diverse en veel voorkomende verkeersdrempels. Dat moet je nu echt veel rustiger aan doen. Dus je moet echt anders met je auto omgaan, en dat moet een bewuste keuze zijn. DCC zou ideaal zijn, helemaal in de nieuwste Passat, die meer dan 3 standen kent. Eibach pro maakt 4 kits voor de B8, allemaal met verschillende gewichtsklassen voor de voor- en achteras dus je moet wel even de goede uitzoeken voor een GTE. Die is volgens mij wel wat zwaarder op kenteken dan een diesel. Mijn auto ligt nu wel laag, is na montage nog wel wat ingezakt. Zit in de hoogte geen vinger ruimte meer tussen band en spatbordrand en dat was voorheen echt heel anders.
  12. Voor de grootlichtassistent en verkeersbordherkenning heb je een andere, nieuwere camera nodig. De eerste uitvoering heeft alleen de functie lane-assist. Het is echt een hele andere module die er ook anders uit ziet, dus flashen of zo kan ook niet.
  13. bm-er

    Aankoopadvies

    Clima bedieningspaneel van de derde generatie (met drie draaiknoppen) is in week 46 van 2011 geïntroduceerd. Ik had namelijk 3 weken daarvoor mijn B7 gekregen met gen 2 er nog in. Grille van de Bluemotion zou ik geen facelift noemen. Kortom, van de B7 bestaat geen facelift.
  14. Ik zou zeker langs JD gaan, heb ik ook gedaan. Precies om de reden die jij aangeeft, ze kunnen uitstekend maatwerk verrichten en de betrouwbaarheid is dik in orde. Heb er nu al 100k mee gereden met tuning na aanschaf en alles is nog heel, geen roetfilter vol of zo. En een DSG7 icm met een benzinemotor moet je wel laten aanpassen, zonder is de slijtage erg hoog. Hoewel het voor een 1.8 anders zou kunnen liggen, maar die zie je bijna niet. Vrijwel iedereen heeft een 1.4 als het een benzinemotor betreft, en die 'vreten' koppelingsplaten.
  15. bm-er

    Navigatie update

    En uitpakken met 7zip. Je gebruikt wel een PC en geen Mac neem ik aan?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden