Ga naar inhoud

Flying Dutchman

Full Members
  • Aantal items

    2769
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    35

Flying Dutchman won de laatste dag op mei 5 2020

Flying Dutchman had de meest gelikete inhoud!

5 Volgers

Over Flying Dutchman

  • Verjaardag 06-02-1980

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Zuid-Noordholland
  • Naam
    Flying Dutchman

Recente bezoekers van dit profiel

3008 profielweergaven

Flying Dutchman's Achievements

2,7k

Community reputatie

  1. Haha, lekker bezig. Trechtertje zelf is een “los” onderdeel. Maar je kan er aan de bovenzijde bij dat schuim/foam een slangetje tussen friemelen. Ps. als je met heet weer en airco aan gewoon water onder je auto hebt is er niets aan de hand. En loopt ie dus prima door.
  2. Oh nee dat gaat niet. Dacht dat je het bij het voeten gedeelte los had onder het dashbord kastje.
  3. Nu je de vloerbedekking voor toch los heb kun je ook gelijk ff het trechtertje van je kachelhuis testen of die niet verstopt zit. Als je wat water in het trechtertje spuit moet het water onder je auto op de grond vallen. Het condenswater van je airco loopt hieruit normaliter. Ik heb daar een spuitje voor gebruikt met een slangetje eraan.
  4. Kans is zeer groot Dat je het niet voelt, Het zit namelijk onder de vloerbedekking en bijbehorende isolatie. Je zal toch echt onder die vloerbedekking moeten gaan kijken. Makkelijkste plek is voorin waar je je voeten parkeert. Kun je daar niets vinden kun je de plastic dorpels verwijderen aan de zijkanten en daar je hand(en) eronder steken. Tevens kun je je deuren checken aan de onderkant. Als het je deurpakkingen zijn zie je vaak oude druipsporen onder je deurbekleding uitkomen.
  5. ik heb ze allemaal lek gehad. Deuren, pakking interieur filter, pakking ecu waterkast. Elke zijde (links of rechts) kan het water van voor naar achter en visa versa. Het kan niet van links naar rechts. De ecu waterkast pakking vervangen is wel een dingetje. Ivm een dikke rode voedingskabel. Die moet je los “pinnen” om de waterkast te verwijderen. Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. Kun je zelf uitrekenen. Je accu pakket Delen door je verbruik bij een gemiddeld km/h. Als het goed is geeft je boordcomputer aan hoeveel je je verbruikt bij bv 100km/h. Tuurlijk zitten er wat variabelen in maar komt redelijk in de buurt. Of gebruik een 1,5 waarde over huidige range zal ook niet heel schelen qua fout marge.
  7. Ja is gewoon een .......... Veel wiebelen en torre en schelden en dan komt ie wel een keer.
  8. Om het filterhuis te checken op fijn metaal/metaal slijpsel. Als er wat aan je magneetje zit omdraaien en wegrennen.
  9. Succes met het vervolg. Dat ze maar weer gauw mag rijden. PS check nog ff met een magneet het filterhuis!
  10. Nou heel eerlijk Google ik al genoeg her een der. 😅 De afweging om iets ergens wel of niet af te nemen zal je zelf moeten maken.
  11. Vind het iid ook niet heel gek klinken hoor. Ik bouw de motor ook in een paar uurtjes uit inmiddels. En met een paar uurtjes er weer in. Als hij hier ervaring mee heeft past 1000 euro ex vloeistoffen prima. ik zou goede afspraken maken mbt garantie.
  12. Beste is een slachter te halen. Die kan je zelf uitlezen en horen lopen, mee rijden etc. blok vanaf een plank is gokken. Imo. Heb mijn ooklaten vertellen dat het blok niet op het Carter mag liggen. Ik heb hier dan ook altijd rekening mee gehouden met aanschaf maar ook met uit en inbouw. Schijnt in de pakking van het carter te zitten. Die is/was vloeibaar aangebracht en zou niet “gekneusd” mogen worden. Als iemand dat nog kan ontkrachten of bevestigen zou jouw dat er kunnen helpen. Ik heb ze niet gevonden zowel de kennis als de pakking.
  13. Mooie, zou gelijk gaan rijden en kijken Voor dit geld (als ie goed is) krijg je de onderdelen voor koprevisie zeker niet.
  14. Thermostaat zit onder je intake manifold, tussen de 2 koppen in. Kom je dus vanzelf tegen met uitbouwen van je koppen. Het advies tot motor wissel is simpel. beide handelingen vraagt om uitbouw van je motor. Je kan de koppen NIET vervangen zonder uitbouw. Een motorwissel is daarom financieel interessanter omdat het enkel uitbouw inbouw betreft met de daarbij behoorde de vloeistoffen. Met aanschaf van een donor auto zou je geld terug kunnen verdienen aan de verkoop van onderdelen of als reserve houden. Ga je de koppen doen dan moet je dus naast uitbouwen/inbouwen nog meer dagen arbeid erin steken voor het demonteren en uit/opbouwen van de koppen. Dit is geen abc’tje en gauw een paar dagen werk afhankelijk van je ervaring. Motor wissel alleen kan je in 2-3 dagen doen. Afhankelijk van je ervaring bij deze motor/auto. Ik heb het beide gedaan (zie mijn foto boek) en adviseer daarom gewoon een ander blok erin te lepelen en de essentiële onderdelen te bewaren. Bedenk ook of je andere moeilijk te bereiken onderdelen gelijk wil mee vervangen, zoals een aircopomp, waterpomp etc. Snaar omloop rollen tandriem balans Assen etc. Dit zijn klusjes die makkelijker zijn met uitgebouwde motor.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden