Ga naar inhoud

VW schandaal?


silvergrey

Aanbevolen berichten

Als je laat tunen wordt er andere software opgezet zou dat ook meteen betekenen dat je geen "sjoemel"software meer hebt en je wettelijk in orde bent?

Hmm ja en neen. Je kan/mag het niet aantonen omdat het officieel niet toegelaten is in België om je wagen te chippen. Meer pk's dan wat je eigenlijk aan fiscale pk's betaald.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet waar ik heen zou moeten met vragen hierover?

Ik wil weten wat gebeurd als ik niets maat doen bij vw aan de software.zolang ik de auto in bezit heb veranderd er ook niets dan en. Rij ik hem gewoon op,ben met van calsteren(vag techniek)erover bezig te laten chippen en dpf egr etc te laten doen.daarna gaat hij niet meer weg

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net eens met de Belgische verdeler D'ieteren aan de telefoon gehangen, hij wist me te vertellen dat de Amarok al onafhankelijk getest is en blijkt geslaagd na de aanpassingen. Geen meer verbruik en het vermogen bleef gelijk. Vanaf volgende maand zouden de 2.0 TDI's aan de beurt zijn.

 

Volgens mij ben je een model naam vergeten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Me vandaag blauw geërgerd aan een kraakje in zn 3',,,,helemaal in de stress blijkt het van het kapje te komen van de spiegel op de voorruit ff geduwd en opgelost.ik wil schadevergoeding nu voor de stress heheheh

 

Ja alleen in zn drie bij 1800 toeren en natuurlijk dat blijven herhalen tot ik het gevonden had.....gans gek geworden ervan

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel alle modellen passat, golf,... gaat nog over de rest van het jaar verdeeld worden om de dealers niet te overbelasten. Ik heb wel al een tweede brief gehad maar dat is enkel een bekendmaking dat er nog een derde brief komt met een uitnodiging om een afspraak te maken.

't kan dus nog wel ff duren eer je van je chipje kan gaan genieten, oh well... des te groter gaat de smile op je gezicht zijn als hij van de rollenbank af komt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai loekoe....1e brief is binnen....

 

quote: U bent in bezit van een Volkswagen met dit type motor. Het is zeer gewenst dat de huidige software van deze motor

wordt vervangen door een verbeterde, door de autoriteiten goedgekeurde, versie. end quote.

 

Zeer gewenst komt bij mij over als, niet verplicht...

Is het al bekent of eventuele chiptuning overschreven wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai loekoe....1e brief is binnen....

 

quote: U bent in bezit van een Volkswagen met dit type motor. Het is zeer gewenst dat de huidige software van deze motor

wordt vervangen door een verbeterde, door de autoriteiten goedgekeurde, versie. end quote.

 

Zeer gewenst komt bij mij over als, niet verplicht...

Is het al bekent of eventuele chiptuning overschreven wordt?

Geheel vrijblijvend zo te lezen.

Wat meer gewenst is dat er software van b.v. JD of VVT erop komt :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er voor de 2.0fsi ook wat uit te halen met chippen Barry? ?

Zoals ik eerder al had aangegeven... En Dennis het net ook deed...

 

Nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne is wel voorzien van een paar extra pony's. Dus sowieso sjoemel software. Zit er dus helemaal niet op te wachten om weer opnieuw te laten tunen.

 

Weet alleen niet wat de consequenties zijn als je niet gaat. Krijg ik dan vanzelf een brief van de rdw dat ik met een auto rond rij die geen typegoedkeuring heeft? Eventueel met een risico van inneming kenteken etc. 

 

Hopelijk duurt dat nog even, lease loopt nog een kleine 2 jaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop voor degene die bewust niet gaan dat de RDW hier geen apk afkeurpunt van gaat maken... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden