Ga naar inhoud

VW schandaal?


silvergrey

Aanbevolen berichten

Ze overschrijven alle veranderingen... Maar als het goed is heb jij ook een cd gekregen met de aangepaste software toen je bij JD was geweest? Dat is wel iets wat ik zou willen... Anders wacht ik nog ff totdat de sjoemelsoftware is aangepast... Weet niet of het wel verplicht is om het te laten updaten door VW

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijd geleden heb ik op de Duitse VW website (mijn auto is van Duitse oorsprong) getest of mijn Passat sjoemelsoftware zou hebben . Dit bleek negatief .

Nu kreeg ik een paar weken terug een brief van VW Belgie waarin ze mij vertellen dat er sjoemelsoftware in zit . Ik kijken op de VW website (duits, belgisch..) nu zeggen ze wel allemaal dat er sjoemelsoftware zou in zitten . Bizar .

 

Maar , ik heb mijn motor laten tunen bij JD jaren terug . ZEER tevreden over .

Gaat men nu bij de eerstvolgende beurt in de VW garage die tuning overschrijven ? Dat zou heel zuur zijn ..

 

Ik heb een kabel en software om mijn auto uit te lezen (via die poort bij het hendeltje van de motorkap) . Dien ik dan eerst daar vooraf een backup mee te nemen en kan ik daar dan later de tuning mee terugzetten ?

Je kunt toch gewoon zelf je auto beurten dan?

Ja hebt vagcom dus kunt zelf alles instellen en resetten,ik zou daarvoor gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze overschrijven alle veranderingen... Maar als het goed is heb jij ook een cd gekregen met de aangepaste software toen je bij JD was geweest? Dat is wel iets wat ik zou willen... Anders wacht ik nog ff totdat de sjoemelsoftware is aangepast... Weet niet of het wel verplicht is om het te laten updaten door VW

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geen cd bij jd. Die bewaren alles in hun eigen opslag center. Dus de tuning terug schrijven is na overschrijving geen probleem.

Normaal gesproken is 1x tuning terug zetten gratis, maar kan mij zo indenken als dalijk alle diesels aan de beurt zijn en er strak maanden 'gratis' dagelijkse uren gewerkt wordt er hier misschien een vergoeding tegen over staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen cd bij jd. Die bewaren alles in hun eigen opslag center. Dus de tuning terug schrijven is na overschrijving geen probleem.

Normaal gesproken is 1x tuning terug zetten gratis, maar kan mij zo indenken als dalijk alle diesels aan de beurt zijn en er strak maanden 'gratis' dagelijkse uren gewerkt wordt er hier misschien een vergoeding tegen over staat.

als ik daarvoor zou moeten betalen "omdat het er zoveel zijn die het moeten" terwijl het normaal gratis was, dan zagen ze mij daar iig NOOIT meer terug als klant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst eens bij de dealer langs gaan en zeggen dat ze van de software af moeten blijven omdat ze anders een tuning rekening krijgen!!

geen idee hoe het in .NL geregeld is op dat vlak, maar als je het hier in .BE niet laat uitvoeren is je auto niet meer conform. Bijgevolg vervalt je keuring én verzekering...

 

In .NL is motortuning bvb wél toegelaten, hier in zijn geheel NIET he :neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar ben je mooi klaar mee.. Dan zou ik eerst contact opnemen met JD.

Of ze jou Backup nog hebben en zoja de update laten doen en daarna door JD de getunde versie laten updaten.

 

En hoe dat hier in Nederland is met deze situatie durf ik ook niet te zeggen want hier zit meer achter.. Denk gewoon afwachten of contact opnemen met vw of ze meer info hierover hebben

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

geen idee hoe het in .NL geregeld is op dat vlak, maar als je het hier in .BE niet laat uitvoeren is je auto niet meer conform. Bijgevolg vervalt je keuring én verzekering...

 

In .NL is motortuning bvb wél toegelaten, hier in zijn geheel NIET he :neutral:

Ik heb daar eerlijk gezegd nog niets over gehoord,enkel als je de auto zou verkopen kan het een probleem zijn,mijn dealer heeft daar echter nog niets over bevestigd en ik kan niks vinden erover
Link naar reactie
Delen op andere sites

een ENKELE keer wordt het opnieuw erin zetten van de tuning gedaan, dus niet maar één keer maar ook wel 2 of 3 keer als dat bijvoorbeeld is door een terugroepactie etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar eerlijk gezegd nog niets over gehoord,enkel als je de auto zou verkopen kan het een probleem zijn,mijn dealer heeft daar echter nog niets over bevestigd en ik kan niks vinden erover

zo is het iig wel al 'n keer op het nieuws geweest hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vvt heeft al aangeven dit te doen. Is van 2 kanten wel wat van te zeggen. Ben benieuwd hoe andere tuners dit gaan oppakken.

ik heb gewoon 'n dvd met m'n software erop, maar ik hoef sowieso niet op terugroep actie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook 100 euro per maand meer gaan over houden volgens het nieuws......

Dat is een groot stuk ellende.die beloftes en veranderingen konstant van de regering.voor mij mogen ze nu eens laks zijn en de mensen gewoon met rust laten aangaande het schandaal,wij kunnen er niks aan doen en eigendom is eigendom,daar zouden we zelf over moeten kunnen beslissen,maar er is tijd genoeg en er zullen vast een hele hoop brave burgers zijn die als eerste in de rij gaan staan bij vw;

Daar zullen de eerste recensies dan ook vandaan gaan komen.

Wisten we maar op voorhand wat er gaat gebeuren maar vw houd de lippen nog stijf op elkaar als het op details aankomt,maar ooit zullen ze het toch moeten vrijgeven aan de klanten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

dit gaat over de auto's die co2 uitstoten, dat staat compleet apart van de hele "dieselgate", want daarbij ging het om NOX uitstoot ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden