Ga naar inhoud

VW schandaal?


silvergrey

Aanbevolen berichten

Even half on topic: zou er geen knop aangesloten of een bestaande knop gebruikt kunnen worden om als het ware een "comfort" of originele stand en een "sport" of getunede stand die gewoon aan/uit te zetten is (zoals sommige merken hebben)?

Op die manier zou je na de software update om in orde te zijn (sjoemelmotor) die instellingen kunnen opslaan en dan na tuning ook opslaan zo zou je dan gewoon kunnen switchen tussen de 2 indien dat voor bijv de keuring nodig zou zijn?

 

Sla me niet dood ben zelf geen technieker of computerman maar als ik hier lees wat er allemaal kan moet dit zeker ook mogelijk zijn.

op de keuring in .be merken ze daar niks van hoor. ik reed al met sjoemelsoftware naar de keuring VOOR het cool was! (ja, ik ben een hipster!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bestaat idd al in auto s,maar dat is een heel stuk electrotechniek wat daar bij komt kijken,vaak werkt het ook nog eens samen de vering van de auto etc;

Ook op motorfietsen. Mijn laatste 4 motorfietsen (BMW) hebben dit. Bij de huidige en de voorganger zijn gasrespons, ABS- en ASC-werking (ASC = geavanceerde tractiecontole) en elektronische dempingsinstelling van de vering gekoppeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat in de volgende linkjes niet om Vw, maar om Opel.

Kijk Opel eens stiekem de boel snel aanpassen. :lol:

 

http://www.autoblog.nl/nieuws/opel-dealers-passen-in-het-geheim-vervuilende-zafiras-aan-83724

 

Reportage

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/2.42591

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnt dat VW nu "concurentie" krijgt van Opel en Renault, voor wat betreft de sjoemelsoftware.

wat renault betreft... zou ik niet om treuren als dat merk zo 'n crisis niet te boven komt, zo 'n rotzooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat renault betreft... zou ik niet om treuren als dat merk zo 'n crisis niet te boven komt, zo 'n rotzooi!

Dat geld ook voor slopel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden