Ga naar inhoud

VW schandaal?


silvergrey

Aanbevolen berichten

Geen idee

Jeetje wat een onzuinige 1.6 tdi heb jij

Ik haal 6l/100km met flink doorrijden...

Mijne ziet wel bijna geen snelweg moet ik er ook bijvertellen,en ik rij nooit stevig door aangezien me dat al veel flitsboetes gekost heeft,cc gaat bij mij heeeeel vaak aan jammer voor de doorrijders achter mij,,,,,,,,hopelijk kun je erom lachen aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forumbezoekers,

 

Ik werk bij actualiteitenprogramma EenVandaag en houd me daar oa bezig met het dieselschandaal rond VW. Nu de terugroepactie van start is gegaan (met de Amarok) zoek ik voor een reportage VW-bezitters die gaan deelnemen aan die terugroepactie of al zeker weten dat ze dat niet gaan doen, of daar nog over twijfelen. Helemaal fantastisch zou het zijn om met een bezitter van een Amarok in contact te komen, dus suggesties daarover zijn welkom...

 

Wil je eventueel meewerken aan een reportage? Mail dan naar jan.salden@eenvandaag.nl of stuur een privebericht. 

 

Dank, en groet,

 

Jan Salden

Economieredacteur EenVandaag 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forumbezoekers,

 

Ik werk bij actualiteitenprogramma EenVandaag en houd me daar oa bezig met het dieselschandaal rond VW. Nu de terugroepactie van start is gegaan (met de Amarok) zoek ik voor een reportage VW-bezitters die gaan deelnemen aan die terugroepactie of al zeker weten dat ze dat niet gaan doen, of daar nog over twijfelen. Helemaal fantastisch zou het zijn om met een bezitter van een Amarok in contact te komen, dus suggesties daarover zijn welkom...

 

Wil je eventueel meewerken aan een reportage? Mail dan naar jan.salden@@EenVandaag.nl of stuur een privebericht. 

 

Dank, en groet,

 

Jan Salden

Economieredacteur EenVandaag 

ik begrijp dus dat je als Nederlander niet verplicht bent om de update uit te voeren? Als Belg heb je 't normaalgezien wel vlaggen omdat je auto anders niet voldoet aan het gelijkvormigheidsattest :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb met Jan voor zijn berichtje hier al contact gehad. Geef je naam/nummer door aan Jan Salden als je wel OF juist niet mee gaat doen aan VW's actie als je een getroffen model hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag op de radio (BE MNM) hadden ze het over de komende terugroepactie en dat deze niks zou beïnvloeden aan verbruik, vermogen enz

Ze weten ook dat jan modaal het toch niet zou kunnen meten of merkt.

Ze zeggen erg weinig erover en houden het dus wel top secret.

Ik ben echt benieuwd hoe het verhaal met verplichten om te gaan gaat aflopen,ze kunnen volgens mij zelfs nog de boordcomputer manipuleren om het verbruik te suggereren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dat niet hoog?

 

zo 'n passat is geen licht beestje om vooruit te sleuren hè. Wat weegt zo 'n ding alweer, pakweg 1600 kilo leeg? en zo 'n 1.6 moet gewoon al wat meer moeite doen om dat gewicht verplaatst te krijgen.

 

Mijn gemiddelde verbruik ligt op 7.2 liter/100 kilometer, kan ik prima mee leven. Temeer in het boekje 'n opgegeven verbruik van... 8 liter/100 km staat opgegeven :mrgreen:

Ik zat met mijn Passat gemiddeld op 1:16... Dat was een 2.0 TDI DSG 204pk/435nm (170pk orgineel). Stond op 18inch 235 breed. Had niet echt een rustige rijstijl, vermogen werd regelmatig gebruikt. DPF was wel verwijderd. Dan vind ik 1:16,5 met een 1.6 TDI fors...

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt denk ik idd door de combi 105 pk tegen 1500 plus kilo's,en veel binnenwegen.op de snelweg lange stukken zit ik rond de 5.5 gemiddeld

Op de lange stukken wel. Op en en af zwitserland was rond de 5 l/100km.

 

Ik rijd dagelijks minimum 80km woon-werkverkeer.

Van die 80km zijn het 65km autostrade aan een tempo van 120km/u op cc.

 

Mijn langdurig gemiddelde (berekend) staat op 6.1 l/100km.

 

Hoe meer km's ik op secundaire wegen doe (70km/u) hoe zuiniger.

 

 

Ik ben echt benieuwd wat de software-update volgende maand gaat brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Fiat heeft commentaar gegeven over deze kwestie door geen commentaar te geven."

 

Schrijver kwam anders niet an z'n letter quotum??

 

verzonden dmv data door lucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Fiat heeft commentaar gegeven over deze kwestie door geen commentaar te geven."

 

Schrijver kwam anders niet an z'n letter quotum??

 

verzonden dmv data door lucht

da's autoblog.nl he, typische schrijfstijl aldaar :lol:

 

altijd wel hilarische stukjes ginder :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om jullie een idee te geven van mijn verbruik :

 

Mijn DSG verbruikt gemiddeld 5.2l/100km sinds tuning bij JD (model 3C bluemotion) . Dit is met af en toe doortrekken .

Als ik een rit met 50% autostrade doe en rustig rijd kan ik op een rit van 50km 4.4l/100km gemiddeld halen . (dan mag ik wel geen enkele keer doortrekken of hij gaat naar 4.7l meteen)

Dit is momenteel met standaard 17" (winterbanden) .

Ik rijd wel con-stant op ACC cruise control .

Heb geen reservewiel in de mijne , dus minder gewicht (wel adblue tank) .

 

ZEER tevreden dus voor zo'n grote auto . En nu de diesel ook nog zo goedkoop staat (0.92€/l hier) is dat erg leuk .

 

Zie filmpje met mijn dashboard stats :

https://youtu.be/m3Rd0Wz2jzg

 

 

Edit : steeds met airco op 24°C in de winter .

video bijgevoegd

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om jullie een idee te geven van mijn verbruik :

 

Mijn DSG verbruikt gemiddeld 5.2l/100km sinds tuning bij JD (model 3C bluemotion) . Dit is met af en toe doortrekken .

Als ik een rit met 50% autostrade doe en rustig rijd kan ik op een rit van 50km 4.4l/100km gemiddeld halen . (dan mag ik wel geen enkele keer doortrekken of hij gaat naar 4.7l meteen)

Dit is momenteel met standaard 17" (winterbanden) .

Ik rijd wel con-stant op ACC cruise control .

Heb geen reservewiel in de mijne , dus minder gewicht (wel adblue tank) .

 

ZEER tevreden dus voor zo'n grote auto . En nu de diesel ook nog zo goedkoop staat (0.92€/l hier) is dat erg leuk .

 

Zie filmpje met mijn dashboard stats :

https://youtu.be/m3Rd0Wz2jzg

 

 

Edit : steeds met airco op 24°C in de winter .

video bijgevoegd

 

Met welke auto? Ik kreeg met mijn 1.4TSi DSG uit 2009 rond 5.6lt/100km vorig jaar.  Ik rij bijna 150km woon-werk per dag, meestal op 100km/h wegen (rond 70%), 15% selweg en 15% stadsverkeer.  Ik heb nu 18" velgen met winterbanden, en zit nu rond 6.5lt/100km, maar volgens mij zit het ook in de motor, want die gebruikt nu wat olie... Ik plan nu wel om een diesel te kopen, vandaar mijn vraag.  Ik wil graag een 110kW B8 DSG uit Duitsland importeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met welke auto? Ik kreeg met mijn 1.4TSi DSG uit 2009 rond 5.6lt/100km vorig jaar.  Ik rij bijna 150km woon-werk per dag, meestal op 100km/h wegen (rond 70%), 15% selweg en 15% stadsverkeer.  Ik heb nu 18" velgen met winterbanden, en zit nu rond 6.5lt/100km, maar volgens mij zit het ook in de motor, want die gebruikt nu wat olie... Ik plan nu wel om een diesel te kopen, vandaar mijn vraag.  Ik wil graag een 110kW B8 DSG uit Duitsland importeren.

 

Jacohatt , zie mijn onderschrift voor mijn auto . is een 2.0l .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden