silvergrey Geplaatst 21 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 21 september, 2015 http://www.nu.nl/beurs/4129962/duitse-autoriteiten-stellen-onderzoek-autos-volkswagen-in-.html ik denk dat VW niet de enige is die sjoemelt wat betreft uitstoot.
Worfje Geplaatst 21 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 21 september, 2015 (aangepast) Ik voel me nu een stuk minder schuldig over me afgedopte EGR klep. 21 september, 2015 aangepast door Worfje 6
silvergrey Geplaatst 21 september, 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst 21 september, 2015 (aangepast) ik rij inmiddels een gechipte 1.2tdi, ecomotive genaamd. verbruik zou bijna 1/28 moeten zijn zonder chip, de meesten halen 1/20.... ook zo'n leuke leugen opvallend genoeg is ie gechipt zuiniger en sneller. oh en afdoppen van de EGR gaat helaas bij mij niet 21 september, 2015 aangepast door silvergrey
Worfje Geplaatst 21 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 21 september, 2015 (aangepast) Waarom niet? (off-topic oh jee) Ow, k'zie zelfs bij JD dat ze het niet kunnen... 21 september, 2015 aangepast door Worfje
silvergrey Geplaatst 22 september, 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 dachten de meesten ook met Imtech zonder dollen, korte ritjes op de beurs na een val van 20% is altijd leuk om te maken. Ik denk zelf ook dat elk merk dit doet en dat VW een voorbeeld dient en dus daarom een boete krijgt. spijtig.
Jorn Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 Wat ik me alleen afvraag is hoe weet de ECU dat het om een controle gaat? Want ik neem aan dat dat niet zoiets simpels als met koude motor hoog in de toeren oid is?
wulfke Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 Volgens de krant, De software hield rekening met de luchtdruk (wagen die niet vooruit gaat ervaart geen tegendruk), enkel de aangedreven wielen draaiden rond, geen stuurbeweging omdat de testen werden uitgevoerd op de rollenbank.
Ozzy Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 Ach alle merken doen dat hoor, ben nu nog zekerder om hem te laten chippen. En VW blijft voor mij nog steeds DAS AUTO. Misschien wel interessant om nu aandelen bij VW te kopen, waren 20% gezakt na deze aankondiging, maar je kan er bijna zeker van zijn dat die snel terug omhoog gaan. Niet een slecht idee, hier dacht ik ookal aan. Normaal kostte 1 aandeel bij VW (of hoe ze dat ook precies noemen in hun economie wereldje) 262 euro, momenteel zit het rond de 120 euro. Tenminste... dit las ik.
donthateme Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 Officiële statement van VW: Volkswagen is working at full speed to clarify irregularities concerning a particular software used in diesel engines. New vehicles from the Volkswagen Group with EU 6 diesel engines currently available in the European Union comply with legal requirements and environmental standards. The software in question does not affect handling, consumption or emissions. This gives clarity to customers and dealers. Further internal investigations conducted to date have established that the relevant engine management software is also installed in other Volkswagen Group vehicles with diesel engines. For the majority of these engines the software does not have any effect. Discrepancies relate to vehicles with Type EA 189 engines, involving some eleven million vehicles worldwide. A noticeable deviation between bench test results and actual road use was established solely for this type of engine. Volkswagen is working intensely to eliminate these deviations through technical measures. The company is therefore in contact with the relevant authorities and the German Federal Motor Transport Authority (KBA – Kraftfahrtbundesamt). To cover the necessary service measures and other efforts to win back the trust of our customers, Volkswagen plans to set aside a provision of some 6.5 billion EUR recognized in the profit and loss statement in the third quarter of the current fiscal year. Due to the ongoing investigations the amounts estimated may be subject to revaluation.Earnings targets for the Group for 2015 will be adjusted accordingly. Volkswagen does not tolerate any kind of violation of laws whatsoever. It is and remains the top priority of the Board of Management to win back lost trust and to avert damage to our customers. The Group will inform the public on the further progress of the investigations constantly and transparently.
silvergrey Geplaatst 22 september, 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 skandal! am sperbezirk! skandal! http://www.top40.nl/spider-murphy-gang/spider-murphy-gang-skandal-im-sperrbezirk_11589 1
silvergrey Geplaatst 22 september, 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 voor degene die willen beleggen, shorten zal meer mijn strategie zijn. De afgelopen jaren hebben schandalen er toe geleidt dat bedrijven toch echt op de fles gaan. Imtech is er 1 van en een mooi recent voorbeeld. Mensen riepen: komt nooit onder de 10 eur, komt nooit onder de 6 eur, zelfs toen het aandeel naar de afgrond ging, kochten er heel veel zich suf. dat loont alleen als je hele korte ritjes wilt maken. 1
Ismayil Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 Ik persoonlijk ken niets van beleggen en doe dat ook niet. Maar we hebben het hier wel over VW dus denk toch dat die aandelen terug omhoog gaan. Geld genoeg daar want die boete word zo betaald. Het gaat volgens mij meer om het vertrouwen dan het kunnen betalen van een boete.
BARRY_TDI Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 Nou mijn TDI verbruikt ook meer dan aangegeven in het boekje door VW. Ga ook schade vergoeding eisen. 2
-=mYst=- Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 Nou mijn TDI verbruikt ook meer dan aangegeven in het boekje door VW. Ga ook schade vergoeding eisen. in mijn boekje wordt gesproken van 8 l/100 km gemiddeld. Daar zit ik bijna 'n volle liter onder, dus ik ben tevreden
Schippersss Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 (aangepast) 16 miljard is wat er opgelegd is door USA. Z'n 33.000 per auto, geloof nooit dat dat betaald gaat worden. Wel zal er boete volgen maar niet zo veel. Ach ja, USA en diesels.... 22 september, 2015 aangepast door Schippersss 1
eerse032 Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 Met Amerikanen is er ook gedonder: http://www.automotive-online.nl/home/14271-carfax_honderden_amerikaanse_autowrakken_op_nederlandse_weg.html
Speedyace Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 (aangepast) Stukje uitleg mannen. http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2015/9/volkswagen-dieselgate-mislukte-misleiding-10147511 22 september, 2015 aangepast door Speedyace 3
jamp Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 Van chippen wordt ie zuiniger, toch? Als ze nou eens een terugroepactie doen en dan allemaal een chiptuning cadeau doen. Zou mooi zijn.
Flying Dutchman Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 Denk toch ook dat het nog heel vervelend voor ze kan worden. Ook voor andere fabrikanten. Geloof idd nooit dat ze de enige zijn. Die 16 miljard was een raming op een half miljoen auto's. Dat zou zomaar het dubbele kunnen worden. En dan kunnen ze nog andere claims gaan verwachten. Collectieve particulieren. Bedrijven. Amerikaanse overheid. En elk ander land waar ze boel belazerd hebben. Gaat ze echt miljarden kosten. Never the less. Mein Auto.
Vdub Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 volgens mij is er niks mis met de herprogrammering, ze moeten alleen gewoon die adblue extra verkopen, er staat nergens in de Californische zeurpietenwet dat dat niet mag. Hier in NL rijden zat Crafters rond die elke 2mnd moeten vullen, ik heb het hier bijna op voorraad staan. 1
Mich76 Geplaatst 22 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 22 september, 2015 (aangepast) Het blijft me verbazen hoe bepaalde EU/Azië merken in de VS worden tegengewerkt. Dat gebeurde vroeger al met die suffe dubbele koplampen. Opvallend dat de claims van 'illegale' software door 'derden' is geconstateerd, dit weer gerapporteerd aan CARB. M.a.w. initieel vanuit de Amerikaanse regering/GM/etc in gang gezet ? Zoals Schiperssss het al laat zien op een plaatje, De grote VS diesels, erg inefficiënt, een uitstoot van een stoomlocomotief, komen er prima mee weg. Sterker nog, er zijn in Texas, bijeenkomsten, wedstrijden welke diesel de grootste roetpluim kan genereren. En dan hebben we nog niet over de vergelijking, VW ( 16 miljard boete ) en het schandaal van GM (contactsloten), bewust achterhouden van informatie, met uiteindelijk meer dan 100 doden als gevolg, wegkomen met 680mil dollar boete, en een rechtszaak gaande om dit bedrag te verlagen naar 80~140m . 22 september, 2015 aangepast door Mich76
silvergrey Geplaatst 23 september, 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst 23 september, 2015 Dit is een schandaal over de uitstoot. Een ander verhaal wordt het als er een zaak komt wegens het niet halen van verbruikcijfers. Zo zou de mijne 1/28 moeten rijden, helaas haalt niemand dat en blijven de meesten steken op 1/20. Ik weet het, meerdere merken doen het, alleen is VW nu een makkelijk prooi geworden.
silvergrey Geplaatst 23 september, 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst 23 september, 2015 Citaat: " Het concern – naast VW ook Audi, Seat, Skoda, Porsche en Lamborghini – zegde dit toe.Op de beurs ging VW in vrije val. Het concern is inmiddels 77 miljard euro minder waard geworden. Het BKA, de Duitse evenknie van de RDW, is een grootscheeps technisch onderzoek gestart. De uitkomsten bepalen wat VW moet doen. Dat kan in theorie meevallen, als de auto’s, ondanks de sjoemelsoftware, voldoen aan de eisen. Maar als de uitkomst negatief is dreigt een enorme terugroepactie en moet VW het motormanagementsysteem in heel Europa herstellen. Over problemen met de betrouwbaarheid van auto’s met deze motor zijn er geen signalen." Bron: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/volkswagen/24525440/__Volkswagen_in_vrije_val__.html Nou hou ik er rekening mee dat de Telegraaf wat meer sensatie zoekt, maar als het werkelijk zo is, dan vraag ik mij af of dit ook effect heeft op de externe ECU die mijn auto meer PK geeft.
Lucas Geplaatst 23 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 23 september, 2015 Wat ik begrijp is dat het alleen om diesels met SCR (adblue) gaat, dat zijn er niet zo veel in Europa....
LeovanderMeer Geplaatst 23 september, 2015 Rapporteer Geplaatst 23 september, 2015 Zou dat de oorzaak zijn van de ruzie toen met Ferdinand Piech en de raad van bestuur op Winterkorn weg te krijgen? Dat Piech dit niet acceptabel vond en dan volgens hem Winterkorn weg moest????
Aanbevolen berichten