Ga naar inhoud

VW schandaal?


silvergrey

Aanbevolen berichten

Eentje vindt het niet leuk maar hij vraagt erom om geplaagd te worden.. Mijn favoriete oostblokker en dan zit hij op de kast... Het is toch zo ze komen uit het oosten .... Mijn andere Duitse collega's kunnen er wel om lachen lol

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Vw zelf bevestigd het ook hoor...

 

Als je West-Europa op je RNS zet, dan heb je geen Duitsland. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die moet ik onthouden!!! :lol: :lol: :lol:

 

(letterlijk in tranen momenteel :mrgreen: )

 

Oh wacht! foutje!

 

Als je Oost-Europa op je RNS zet, dan heb je het gehele oostblok inclusief Duitsland erbij.

Nederland en Belgie zitten er net niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugroepregister

 

Maar eigenlijk komt de rollenbanktest hier toch helemaal niet voor he.

Dus waar gaat het over?

Voordat de wagen ook maar iets doorheeft heb ik al afgerekend en ben ik 48 euro lichter.

Dat is wat ik moest dokken gisteren voor pakweg 12 minuten,,,,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zoeken naar terugroepacties

pdf_logo.png Print (PDF) 

Geen Acrobat Reader?new_win.gif

Details terugroepactie

Referentiecode producent  23R7 Meldende producent/distributeur  Pon's Automobielhandel B.V. Referentiecode RDW  MGP150305 Publicatiedatum RDW  18-02-2016 Merk/Type  - VOLKSWAGEN AMAROK

- VOLKSWAGEN BEETLE

- VOLKSWAGEN CADDY

- VOLKSWAGEN EOS

- VOLKSWAGEN GOLF

- VOLKSWAGEN GOLF PLUS

- VOLKSWAGEN JETTA

- VOLKSWAGEN PASSAT

- VOLKSWAGEN PASSAT CC

- VOLKSWAGEN POLO

- VOLKSWAGEN SCIROCCO

- VOLKSWAGEN SHARAN

- VOLKSWAGEN TIGUAN

- VOLKSWAGEN TOURAN

 Categorie defect  Product voldoet niet aan de typegoedkeuringseisen Omschrijving defect  De software die in deze voertuigen met een EA189 dieselmotor is geïnstalleerd zorgt tijdens rollenbanktests mogelijk voor lagere NOx-waarden dan die onder dezelfde omstandigheden op de weg zouden zijn gemeten. Materiële gevolgen  Niet van toepassing Mogelijk gevaar  Niet van toepassing

 Beschrijving van het herstel  De producent roept de betreffende voertuigen terug, neemt maatregelen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt uitgenodigd een afspraak te maken met een merkdealer. Er wordt dan aangepaste software geïnstalleerd. De voertuigen met een 1.6L dieselmotor worden tevens voorzien van een zogenaamd stromingsrooster. Wijze waarop u wordt geïnformeerd  Een brief

 Meer informatie op internet  Niet bekend Meer informatie via telefoonnummer  Niet bekend Opmerkingen RDW  De Duitse goedkeurinstantie KBA heeft Volkswagen AG verplicht deze terugroepactie uit te voeren.

 

Heeft u vragen over deze terugroepactie neemt u dan contact op met de producent/distributeur. De RDW kan u verder geen informatie verstrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik heb net mijn auto binnengedaan voor onderhoud .

 

Bij afhaling stond er op mijn werkbon dat de software geherprogrammeerd zou zijn onder vermelding van "terugroepactie 23Q2" .

Echter , men vertelde er wel bij dat dit niet gebeurd was omdat ze de nieuwe software nog niet in bezit hebben .

 

Ik heb het gevoel dat van zodra ze de software hebben , dit gewoon (ongevraagd) in de auto's zullen opladen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaarghhhh.wachten op nieuws duurt lang he.

Niks hoor je van de regering.

Er zal toch iets bekend gemaakt moeten worden of denken die nu echt dat iedereen de brave burger cq kuddedier gaat uithangen en naar vw rennen zogauw er een brief komt....

Das hetzelfde als een beroepswerkeloze die zijn uitkering teruggeft deze maand..tja ik heb ze niet verdiend meneer....whahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in hoor, ik deel je mening ook. Heb trouwens laatst een rechercheur gesproken over zijn anonieme Jetta die wel al aangepast was en hij dacht te menen dat het wel te merken was aan het vermogen, en natuurlijk in de negatieve zin.

mja... hij "dacht te menen"

 

mijn praktijkleraar op school wist dat altijd mooi te verwoorden als volgt: "met denken en menen, bescheet er zich 'ns ene". Anders gezegd: denken is niks, meten is weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Uit het artikel :

"De wagen in kwestie werd voor en na de ingreep in de garage getest. Test-Aankoop en Altroconsumo stellen dat er weinig verschil is in de NOX-uitstoot voor en na de software-ingreep tijdens een rijtest, die dus te hoog zou blijven."

 

Zorgde de sjoemelsoftware er niet enkel voor dat de auto op de rollenbank betere resultaten voorschotelde ?

Wat zit men dan nu opeens met een rijtest te "testen" ipv een rollenbank . VW kan toch nooit aan die sjoemel rollenbank waardes geraken , zonder de performance van de wagen te veranderen ? Dat is nu precies wat test-aankoop wel lijkt te verwachten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat echt zo is dan heeft VW een hele zure appel om door te komen.

Dan hebben ze echt een groot probleem, nou dan maar afwachten wat pon/VW hierop heeft te zeggen. En er nog meerdere van dit soort testen met het zelfde resultaat komen.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had het ook al gelezen....nu ga in zeker niet meer langs wat kunnen ze doen tegen ons?.een boete geven?

uhhhh, JA?

 

aangezien uw auto niet overeen komt met zijn gelijkvormigheidsattest kan je daar idd een boete voor krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als zei jaren ermee wegkwamen zal ik ook wel iets kunnen fixen lijkt mij.ik doel op.als ze zogenaamd gerepareerd terug komen en nog niet conform zijn wat gebeurd er dan? Nog eens teruggaan?

Weer andere software erin of.....ik w8 af

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden