Mijn Passat 1.4TSI BlueMotion (B6) had als extra het sportonderstel, dat 20 mm lager was dan standaard. Volgens mij heeft de BlueMotion standaard het normale onderstel en optioneel een sportonderstel, net zoals een niet-BlueMotion...
... of dat moet met de B7 veranderd zijn.
Ik heb ze ook vorige week onder de Mini van mijn vrouw laten zetten. Recensies op internet zijn in ieder geval goed, doen 's zomers nauwelijks onder voor zomerbanden en 's winters dito voor winterbanden; slijtvastheid beter dan een gemiddelde zomerband met goede grip.
Steentjes in het profiel heb ik ook met echte winterbanden...
Ja, dus. Daar kom ik ook alleen maar omdat ik op mijn werk af en toe mijn hotmail lees. Bij uitloggen kom je vanzelf op msn.com ...
... en daar zag ik dit voorbij komen.
Kwam 't ook tegen op msn:
https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/volkswagen-arteon-met-vr6-motor-is-in-de-maak/ar-BBGYCds
Klinkt helemaal niet verkeerd.
Dus T, T of A. De rest kun je met de auto niet komen. En dan is alleen de eerste T interessant, de andere twee is anderhalve weg van ee paar kilometer lang ...
Dit jaar maar eens met de Bimmer richting Scandinavië, DK - Kopenhagen en S - Stockholm bezoeken.
Sportonderstel is niet meer dan wat kortere veren die over een kortere slag hetzelfde gewicht moeten opvangen, maar evengoed veren die bij zware belading diep inveren.
... en belangrijk: aangepaste snelheid bij een afdaling. Daar gaat het vaak fout.
Ik heb zelf een 1400 kg (max totaalgewicht) caravan gehad achter de Passat en daar merkte ik bij een afdaling dat op hogere snelheid er snel een deining in de trein kwam. Dan weet je dat je moet afremmen.