Ga naar inhoud

VW schandaal?


silvergrey

Aanbevolen berichten

@@mYst goed plan.

Maar vraag me af na het chippen moet ik dan elk jaar opnieuw voor de keuring software wisselen en na de keuring ook weer?

 

Wacht nog maar even met het nadenken hierover.

 

Ik las ergens dat sommige auto's misschien nog motorisch aangepast moeten worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze willen in BE nu toch snel een andere soort van meting om ook NOx te meten, en ik veronderstel dat een gechipte minder CO2 en meer NOx uitstoot.

Tenzij dat daar ook een speciale slimme software voor bestaat dat te omzijlen.

Snel? Als rasechte Belg hoort ge toch te weten dat als ze zoiets aankondigen, het nog minstens tien jaar duurt eer er iets verandert he :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het filmpje vergelijken ze een dyno run met/zonder achterwielen ronddraaien. Natuurlijk zal een dyno run met stilstaande achterwielen de ABS helemaal gek maken!

 

Ik twijfel er ten zeerste aan of we hier de sjoemel software in actie hebben gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.quora.com/How-exactly-does-the-Volkswagen-emission-fraud-work

 

For ease of reference, the EPA is calling this the "switch ." The "switch" senses whether the vehicle is being tested or not based on various inputs including the position of the steering wheel, vehicle speed, the duration of the engine's operation, and barometric pressure. These inputs precisely track the parameters of the federal test procedure used for emission testing for EPA certification purposes. During EPA emission testing, the vehicles' ECM ran software which produced compliant emission results under an ECM calibration that VW referred to as the "dyno calibration" (referring to the equipment used in emissions testing, called a dynamometer). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het filmpje vergelijken ze een dyno run met/zonder achterwielen ronddraaien. Natuurlijk zal een dyno run met stilstaande achterwielen de ABS helemaal gek maken!

Ik twijfel er ten zeerste aan of we hier de sjoemel software in actie hebben gezien.

Dat had ik dus ook, echt Amerikaans, zwaar overdreven en ook niet bewezen dat hier sjoemel software actief was. Je ziet alleen een auto in storing die ook eerst geen gang wou maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is door TDIclaim het percentage verlaagd.

http://www.tdiclaim.nl/

 

"Indien het Stichting AudiClaim lukt om een schadevergoeding voor u te bewerkstelligen ontvangt de stichting een succes fee van 15% van het schadebedrag"

 

Hoewel ik het beste met VW voor heb, ben ik wel van mening dat wie z'n gat verbrandt op de blaren moet zitten.

Ik heb me aangemeld.

 

 

Wie heeft zich al aangemeld?

aangepast door reprise3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rara waarom het percentage verlaagd is...

 

En waarom meld jij (@@reprise3) je met een 2.0tdi eu 4 motor aan? Dit hele gedoe heeft te maken met de 2.0tdi van 2009 tot en met 2014...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt Kristof, ben trouwens Belg en Nederlander maar dat terzijde.

Dus jij denkt eerst op kosten van VW software downgrade (als het dat word) laten doen om "zogezegd" in orde te zijn en meteen daarna laten chippen met terug een sofware upgrade?

Zo zou ik het iig doen, zeker als ik toch al van plan was om te chippen. Kwestie van te voorkomen dat je auto ineens dichtgeknepen is als je 'm ophaalt na 'n onderhoud :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is heel makkelijk volgens mij, wil je een moderne auto. zeker een dsg makkelijk op een 2wd dyno doen, ff de handrem aantrekken.

Ze hadden hier beter een handbak kunnen gebruiken aangezien de dsg best wel over de zeik zou kunnen gaan van "missing data from ABS-module"

 

De koppel/vermogenscurven zouden dan best anders komen te liggen, ze willen gewoon gelijk hebben in dit fabeltje.. het totaal/eindvermogen was maar 2pk minder alleen het lag nu ergens anders het piekvermogen en dat verschil op die plek was 15pk.. zo ken ik er nog wel 1, neem een andere versnelling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor onderhoud mag mijn schatje gelukkig naar een goede garage in Nuenen.

Ok... maar wat als er voor weet-ik-veel wat voor reden er nog ooit 'n terugroepactie komt voor jouw auto (dat gebeurt bij élk merk wel 'n keer), dan riskeer je alsnog verkreupelende software over je chip heen te krijgen he, vandaar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar hoop ik iig niet op natuurlijk, maar als dat zo is kunnen ze dat toch weer terug programmeren veronderstel ik.

uiteraard, maar dan moet ge alsnog n hoop op en af zitten rijden voor iets dat niet nodig is he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een brief van SEAT in de bus gekregen.

Hierin stond vermeld dat "spijtig genoeg" mijn seat leon 1P 1.6TDI Ecomotive (bj 2010) de zogezegde sjoemelsofware heeft.

Momenteel weten ze zelf nog niet wat er gaat gebeuren (staat zo in de brief).

 

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat m'n auto geschipt is -> DVX.

Bij de runs heeft de auto nooit echt raar gedaan. Dus geloof ik niet echt veel van het hierboven vermelde filmpje.

 

Zijn er nog mensen die nieuws over hun auto hebben ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/article/detail/4164005/2015/10/15/Mogelijk-nieuwe-onderdelen-nodig-in-sjoemeldiesels-VW.dhtml

 

Hier nog een stukje over dit onderwerp. Zelfs onderdelen vervangen kan tot de opties behoren!
Ben heel benieuwd voor jullie diesel rijders. Ook ben ik benieuwd voor degene die volgend jaar bijvoorbeeld een VW diesel kopen, of er een site is om te checken of je auto al terug is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden