Ga naar inhoud

VW schandaal?


silvergrey

Aanbevolen berichten

Zal je een auto na 2009 tm nu gechip hebt en nu te horen kom ff langskomen voor updaten en daarna je chip is eruit en nu weer normaal.

?? Lekker dan :-(

bij een goede chip tuner(jd bijvoorbeeld) wordt er gratis de tuning terug gezet na update ecu. Dit is het stukje service waarvoor je betaald hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze bij mij gaan updaten, dan gaat ie toch een partij roken. Hij gaat regeneren, maar hij is roetfilterloos. Dus ik denk dat ik het updatetje maar oversla. Of in de buurt van Vagtechniek dat ik daar rustig heen kan rijden om de juiste software er weer in laten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne is geïmporteerd en volgens mij niet bekend bij PON. Ik ben benieuwd of ik ook bericht krijg. Lijkt mij niet dat RDW meewerkt aan uitwisseling gegevens...

 Het lijkt mij wel, er is een mileu delict gaande. Onze lieve vw's stoten meer nox uit bij gebruik, behalve op de testbank. De auto heeft een type goedkeuring op basis van de testbank. Om werkelijk schoon te worden zou er in mijn ogen aanpassingen gedaan moeten worden.

 

Betekent dus dat mijn trage 1.2 tdi nog trager gaat worden. Auto is 2 jaar oud en net door mij aangeschaft. Denk alleen dat na de aanpassing mijn auto fors in waarde keldert, niemand wilt een auto die amper presteert. (maar dat is een ander verhaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/volkswagen/24554847/__Houston_eist_geld_van_VW__.html

 

laatste nieuws: Houston wil 100 mio van VW, want het schijnt dat Houston ineens veel viezer is geworden. Die claim zou VW wel eens kunnen laten wankelen. Mijn vraag: kan de EU in dat geval Houston aanklagen wegens moedwillig omzeep helpen van de 100.000 banen van toeleveranciers etc? Zo ja, heeft Europa ruggengraat en gaan ze die strijd aan?

 

Dit ziet er dus uit dat hoe dan ook, wij naar de pijpen gaan dansen van de VS, die daarna de failliette VW graag opkoopt en onder de GM-vlag gaat laten varen. Dit hele zaakje stinkt nog meer dan onze uitstoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt straks een Duits staats bedrijf. Nederland mag het dan wel niet volgens de EU maar Duitsland zal zich daar echt niet door laten tegen houden.

En de "oude" families achter het concern bezitten nog hoop centjes.. 

 

VW zal niet omvallen, er komen straks ook gegevens dat bv andere merken ook niet zo schoon zijn.. en dan VW aan de schandpaal en de andere lekker hun ding laten doen.

Het zijn vaak de journalisten die een verhaal helemaal opkloppen en dan slecht geïnformeerde politici die daar weer overheen gaan. 

 

Hele verhaal aan die sjoemel software is dat je als consument niet direct wordt geraakt. (Je auto is niet sinds vorige week stuk, hij rijdt nog gewoon) 

Dus ik snap ook niet waarom er zoveel over wordt geroepen door de politici, liegen doen hun (politici) nog veel vaker. :bash:

sjoemelen met cijfers en zo.

 

Denk dat men blij is dat er iets anders groots gebeurt dan de vluchtelingen. 

Ze kunnen beter even de rust bewaren en alles goed uitzoeken voor er van alles wordt naar buiten gebracht.

Denk altijd maar: de soep wordt nooit zo heet gegeten, als zij wordt opgediend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe ik het begrijp is idd mijn auto niet ineens stuk, maar stoot wel een emissie uit die niet conform opgaaf is, en als dat getest wordt op een bank is de auto ineens schoon. Nee hij is niet stuk, maar is ook niet conform mileu-eis.

 

Duitsland kan het niet met VS eens zijn, maar VS bepaald zo goed als alles in de wereld. Ik kan mij voorstellen dat er sancties vanuit de VS komen als Dld niet meewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowieso heeft VW de laatste tijd niets anders dan tegenkanting gekregen uit de VS.

Met de introductie van de nieuwe passat B8 moeten meerdere klanten eindeloos wachten op hun nieuw besteld wagen. Dit omdat er een proces was aangekaart over de verblindende Active Info Display. Waarschijnlijk ook zo een Toyota verhaaltje wat enkel zich voordeed in de VS. Maar het zorgde wel voor frustraties bij de klanten tot zo ver dat ze hun wensen moesten laten vallen om toch maar hun wagen op een aanvaardbare levertermijn te kunnen krijgen.

 

Ook kwam uit de krant dat BMW en Mercedes in 2005 door hackers en Tuners betrapt zijn geweest met software in de wagens die detecteerden of ze al dan niet op de testbank stonden. Is hier dan zoveel heisa rond gekomen. Ik weet er toch alleszins niet van.

En ook in verschillende nieuwe artikels komt hier en daar eens een ander merk naar voor maar ze blijven VW als hoofdspeler in het slechte daglicht zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit hele issue is volgens mij niet zomaar uit de lucht komen vallen. Kijk naar de wereldpollitiek en je ziet dat de VS overal de sterke partijen op een of andere manier onderuit haalt. In EU is Dld een sterke partij en de enige manier om daar vat op te krijgen is via hun economie. Een van de grote pilaren is de auto industrie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne is geïmporteerd en volgens mij niet bekend bij PON. Ik ben benieuwd of ik ook bericht krijg. Lijkt mij niet dat RDW meewerkt aan uitwisseling gegevens...

Mijn Passat is ook geïmporteerd uit Duitsland.

Iemand een idee hoe terugroepen dan gaat, of moet ik mij aanmelden bij PON?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe ik het begrijp is idd mijn auto niet ineens stuk, maar stoot wel een emissie uit die niet conform opgaaf is, en als dat getest wordt op een bank is de auto ineens schoon. Nee hij is niet stuk, maar is ook niet conform mileu-eis.

 

Duitsland kan het niet met VS eens zijn, maar VS bepaald zo goed als alles in de wereld. Ik kan mij voorstellen dat er sancties vanuit de VS komen als Dld niet meewerkt.

 

Ik bedoelde meer dat Duitsland de EU regels aan zijn laars zal lappen tegenover wat bij fokker enz ooit is gebeurt. 

 

En dat het olie probleem van een ander topic (mede ook omdat ik het zelf ervaren heb) erger vindt.

Want dat treft de consument rechtstreeks. Pon c.q. vw laat de consument gewoon in de stront zakken.

 

Dat VAG nu onder vuur ligt voor een emissie gesjoemel lijkt een aantal partijen goed uit te komen. 

 

Ik ben heel benieuwd wat we over 12 maanden over dit onderwerp weten: 

 

-Is het gewoon over gewaaid,

-blijken er andere merken ook zo te werken,

-is het een machtsspelletje van Amerika. 

-etc

 

We zullen zien.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik er van:

Is doorgestoken kaart om VW klein te krijgen...concurrent te groot.

VW was zich vooral op de nieuwe elektrische markt aan het toespitsen en werd een bedreiging voor de US Tesla. 

VW wordt aan de schandpaal genageld voor het dieselgate en net op dat moment komt Tesla in Europa overal vertellen hoe goed ze zijn en presenteren hun nieuwe modellen. 

USA is al langer bezig hun economie te beschermen en uit te breiden en al wat buiten de US komt trachten ze te blokken.

Ook zend USA motorblokken naar de EU met op douane documenten "Export only" zo mogen deze nooit weer naar de US gezonden worden.

't ja al wat milieu is is HOT en al wat daar niet in past tracht men de liquideren.

 

Misschien de olie industrie aan klagen wegens het leveren van vervuilende fossiele brandstof.

 

En dan klacht voor het active display van VW ???? Hebben ze dat van de Tesla nog niet gezien zeker is bijna een volledige LCD TV die er in zit.

 

Zal nog een leuke terugroep actie worden voor de EA189 block, deze werd in meerder automerken in gebouwd en dus ook in de US merken.

Dodge, Jeep, Mitsubishi,Sebring, VW marine etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over sjoemelen gesproken: Samsung doet er in hun bussiness ook aan mee

 

http://www.nu.nl/gadgets/4136650/samsung-sjoemelt-met-energieverbruik-van-televisies.html

 

apple verscheept al jaren slechte software mee met z'n iPhones... het heet "iTunes voor windows"...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden