Ga naar inhoud

Mich76

Full Members
  • Aantal items

    347
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Over Mich76

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Rotterdam
  • Naam
    Michel

Overige

  • Vagcom
    Altijd de laatste versie

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Mich76's Achievements

192

Community reputatie

  1. Het verbaasde mij toch wel, toen ik ging googlen op de foutmelding die de schakelaar veroorzaakt, het komt veel meer voor dan je zou verwachten. Misschien ben ik daar inderdaad te negatief over, maar zoiets simpels als een schakelaar dat na 5 jaar begeeft, hooguit 1 a 2x geschakeld, en daar ook nog eens bijna €115 euro voor vragen gaat mij dan toch wel wat te ver . Maar wellicht denk ik daar te simpel over, ik kan geen schema's vinden van de aansluiting zelf, wie weet zit er nog wat electronica in de unit. Vandaar mijn vraag, kan ik dat ding ook gewoon loskoppelen en doorverbinden (al dan niet met een weerstand er tussen). En anders inderdaad maar een 2e handsje kopen.
  2. Eigenlijk wel, maar de strengere milieu eisen, zoals een DPF, lagere NOx, lagere CO2 zorgen ervoor dat de motoren minder efficient mogen lopen. Dat de auto's hiernaast zwaarder worden, meer electra verbruikers en steeds vaker bredere banden krijgen helpt natuurlijk ook niet mee. Het is een grote misvatting dat een zuinige auto ook automatisch een 'schone' auto is. Met deze beredenering zou zo'n geweldige Lupo 3L een ontzettend schone auto moeten zijn, maar intussen mogen ze bijna geen enkele milleuzone meer binnen.
  3. Mich76

    Storing kessy

    Led's zijn ontzettende RF vervuilers. Als ik mijn H8 LED mistlampen aanzet, heb ik in de provincie Zeeland vrijwel geen Radio538 ontvangst meer, en krijg ik soms even een melding dat de sleutel niet gevonden is (tijdens het rijden). Mijn KESSY storingen waren eigenlijk vrijwel hetzelfde. Ik legde alleen snel de link met mijn geplaatste ledjes, hierna drievoudig getest. Originele lampen, geen storingen, led lampen terug in, en Kessy deed het nog maar nauwelijks. In VCDS is hier niets over terug te vinden, geen enkele foutcode is dan gelogd. Vreemde aan dit verhaal is inderdaad, dat de storingen al optreden terwijl de led lampen niet eens branden (zoals in de kofferbak). Geen idee of mijn ervaringen voor jouw ook van toepassing zijn, maar je zou het eens kunnen proberen.
  4. Type: CC (B7 gen) Motor: 2.0 TDI CFGB. EGR verwijderd, DPF vervangen door downpipe. Sjoemelsoftware intact, start-stop verwijderd, ofwel alles betreft BlueMotion is verwijderd behalve de sticker. Stage 2 tuning op maat (samen met de DSG) Versnellingsbak: DSG6 % autosnelweg: ~98% (CC staat altijd op 136km/h, 130km/u op Flitsmeister) Bandenmaat: 235/40/18 (~2.5bar op stikstof) GoodYear Eagle F1 asymmetric III Brandstof: BP Ultimate diesel + 125ml Castro RS 2 taktolie + 100ml Diesel verbeteraar (vergelijkbaar met Forte injector reiniger) + 150ml aceton. Geeft in zijn geheel geen roet, zelfs niet met flinke acceleraties. Verbruik: ~4.8 l/100km op snelweg met 136km/u, 3.6l met 100km/u op GPS Lange afstanden, met veel Franse tolwegen, haal ik bijna 1500km op 1 tank (alleen maar op cruise, op alle wettelijke Vmax snelheden)
  5. Tja, kan er inderdaad ook een gebruikte inzetten, zodat die over een paar jaar ook weer stuk gaat. Dan lijkt mij juist een nette soldeerverbinding een stuk betrouwbaarder en dus veiliger dan met dit soort troep schakelaars te moeten werken.
  6. Sinds een aantal weken heb ik een euvel dat mijn airbag schakelaar (in dashboardkastje) kuren lijkt te vertonen. Airbag storing melding op display. VCDS geeft foutmelding op schakelaar in kastje, kan de storing uiteraard resetten met VCDS, maar komt na een paar weken steeds weer terug. Dealer gebeld voor zo'n nieuwe schakelaar, durven daar zonder blikken of blozen een bedrag van €95,- excl BTW voor te vragen, die denken zeker dat ik aan de drugs zit ofzo Dat is dus €114,95 voor een waardeloos prul wat na 5 jaar stuk gaat, zonder dat het ook maar 1x gebruikt is, want blijkbaar komt het nogal eens vaker voor dat deze zomaar storingen geven. Gezien ik die schakelaar toch nooit zal gebruiken, maar dan ook echt nooit, zit ik te denken om hem gewoon onklaar te maken. Ik neem aan dat er een soort van weerstand in dat ding zit, zodat het systeem kan zien dat de schakelaar aanwezig is ? M.a.w. even weerstand opmeten, schakelaar loskoppelen en de 2 draden met een losse weerstand aan elkaar verbinden ? Of denk ik dan te simpel, en zit er meer (draden) in de schakelaar dan ik nu verwacht ?
  7. Mich76

    Storing kessy

    Nog gelukt ? Heb je toevallig onlangs wat lampjes vervangen voor LED's ? Ik kreeg een berg vreemde storingen aan mijn Kessy toen ik wat interieur lampjes (met name in de kofferbak) verving voor LED's. Bij nader onderzoek, bleken deze zo dusdanig de RF te vervuilen, dat Kessy geen contact meer kreeg met de sleutel.
  8. Mich76

    Off line Long Coder

    Hoe kom je eigenlijk aan een full licentie ? Had vorig jaar al een paar keer zo'n mail laten genereren, maar daar niets van terug gezien helaas Nu ik wat meer met VCDS bezig bent, lijkt me toch wel een super handige tool
  9. Geen idee wat hier de exacte reden is, maar mijn vorige 3C met CBAB motor gaf veel lagere olie temperaturen aan dan in mijn latere CFGB motor. Wellicht zit de sensor anders, wordt er anders gemeten, or worden de motoren wellicht ook warmer, ik heb in iedergeval geen idee. De CBAB zat eigenlijk altijd wel tussen de 85 en 90 graden, en bij langdurig 180km/u+ wilde ie nog wel eens naar de 110 gaan. De CFGB daarentegen zit altijd wel tussen 90 en 95 graden, zo rond de 100 op de cruise met 140km/u, en met 180km/u+ gaat ie aardig richting de 130 graden.
  10. Helaas slikt een RNS510 geen FLAC, dus mijn MP3'tjes zijn inderdaad in 320kbps. Bluetooth is voor mij nooit een optie, mijn module gaat maar tot A2DP, aptX ontbreekt. Gelukkig snapt ie wel DVD-Audio, en dan zit je naar 192kHz/24bit stereo of 96kHz/24bit in 5.1 te luisteren. Moet de bron uiteraard wel een SA-CD geweest zijn, anders heb je er niet zoveel aan
  11. Ik heb intussen ook het zaakje aangesloten. Moet eerlijk bekennen, dat ik er niet zo heel erg veel van verwachtte, de sub is niet echt groot (qua inhoudvolume), en het versterkertje is ook niet al te ruim bemeten. Daarnaast had ik mijn speakers in de voordeuren al eens vervangen door een high-end composet van Hertz, een combinatie waar ik altijd ontevreden over geweest bent, zeker gezien de prijs van €650,- Het gaf nauwelijks verbetering t.o.v. OEM, tevens was het frequentiebereik geheel in onbalans, vandaar deze Helix set, hoopte dat ik met een sub hier nog iets aan kon compenseren.. Afin, andere speakers, dus ook andere eigenschappen waar met het ontwerp van deze Helix set natuurlijk geen rekening mee gehouden is. Dus het was een gokje. JACKPOT Beter zou ik het niet kunnen omschrijven. Het is een gigantische verbetering gebleken, mijn Hertz composet komt nu volledig tot zijn recht, de sub vult het precies goed aan. Geluidsbeeld is weer volledig hersteld, mooi zuiver hoog, goed en duidelijk midden, en de sub presteert boven verwachting. Al met al, zeer zeker aan te raden als je al ooit eens je OEM speakers hebt vervangen, maar deze nog wel rechtstreeks op je RNS aangesloten zit.
  12. Zou niet weten wat ik nog moet doen om 'hybride' te kunnen rijden. Wellicht als ik dan zou gaan rijden zoals je sommige Priussen hier ziet, verkeersbelemmerende rijstijl dus. Ik heb het echt geprobeerd, gewoon met verkeer meerijden, kan niet in EV mode, je gaat te hard, of je wilt te vlot accelereren. Zoals ik al aangegeven had, zoveel mogelijk proberen te remmen op de regeneratie, dus langere remweg aanhouden (zo min mogelijk je remblokken aanspreken dus), wisselende snelheden proberen voorkomen, dus op snelweg cruise aan op de maximale toegestane snelheid (we vossen in regio Amsterdam, dus eigenlijk is dat 80 en 100). En verder, zoveel mogelijk EV rijden, al is het maar vanwege de rust die het brengt . Boven de 40km/u kan het knopje niet aan (iets van excessive speed detected op scherm), onder de 40 wel, 1km daarboven en de ICE meld zich al gillend weer. (excessive speed) Echt een gemiste kans op dat model, een limiet op 60km/u zou een ontzettende verbetering zijn. Naald zit vrijwel de hele tijd in ECO gebied, of in blauw als je het pedaal wat loslaat, doe echt mijn best. Oud is de auto niet, althans, het is een Auris 5 deurs hatchback 2016, dat vind ik nog redelijk jong, jonger dan mijn auto in ieder geval. Heeft ongeveer 45k KM gelopen. Voor mij gevoel heeft dat ding echt een CVT, althans zo rijd dat hok wel. De ICE lijkt maar 3 standen te hebben; uit, 6000 toeren (geen idee of het ook echt 6000 is, zo klinkt het namelijk), of een lager toerental waar ie uiteindelijk terugvalt als je de cruisenelheid hebt bereikt. De 'automaat' gaat echt geheel traploos van 15km/u totaan je eindsnelheid. Iedere vorm van acceleratie, ook al geef je maar heel weinig gas, klinkt dat ding als een DAF46 variomatic, een hoop herrie, maar er gebeurt.... niets. Toerental ICE lijkt zich dus niet te verhouden met je gereden snelheid, wel in verhouding tot acceleratie. Een DSG hoor en voel je echt dat de auto schakelt, het toerental valt namelijk steeds terug na iedere shift (of gaat omhoog bij een downshift), zelfs zo'n bejaardenmaat van een oude Mercedes doet dit, alleen heel wat langzamer. Alleen als ik het pedaal aardig wat diep intrapt, verkleurt de wijzer rood (wat wel cool is) en voel je een bescheiden duwtje, duidelijk dat de elektromotor dan bijspringt, blijft de ICE op hetzelfde toerental doorjanken. Afin, als ik dan de voor en nadelen van die auto bij elkaar optel, heeft het eigenlijk weinig toegevoegde waarde. Voor de CO2 uitstoot hoef je het dus niet te doen En de NOx, tja, dat is nog steeds niet wetenschappelijk onomstotelijk vastgesteld wat dat nu daadwerkelijk aan gevolgen geeft aan volksgezondheid. En zolang dat nog niet gebeurt is, blijf ik uiterst kritisch over de beweegreden om diesels te ontmoedigen.
  13. Ik rijd zowat ieder weekend 300km a 400km met radio vossenjachten als bestuurder in de Toyota Hybrid van mijn navigator. En eigenlijk is dat het meest ideale verkeer voor zo'n ding. Weinig snelweg, rustig rijdtempo, veel remmen en optrekken (drempels, stoplichten, rotondes), en ook redelijk wat stadsverkeer. Ik kan je verzekeren, daar is helemaal niets vernuftig aan, behalve een berg irritatie dat het zo'n vreselijk klo** aandrijflijn is. De CVT is echt een drama, hoewel een toerenteller ontbreekt, lijkt dat ding zichzelf constant op 6000 toeren te houden zodra er ook maar een mug op het gaspedaal land. Het elektrisch bereik is een lachertje, met volle accu's haal je de 10km nog niet eens. En zodra je normaal met het overig verkeer optrekt, dwz. dus niet als een oud wijf de boel ophouden, springt gelijk de benzinemotor er direct bij (BAM 6000 toeren). Verder is het een mythe dat hij op parkeerplaatsen geen uitstoot heeft, de ICE springt regelmatig aan, waarom geen idee, maar ik vermoed dat ie de accu's op een bepaald nivo probeert te houden. Vervolgens, na een avond vossenjachten, waarbij ik bovengemiddeld rustig rijd, zoveel mogelijk regeneren, zoveel mogelijk op EV mode (kan maar tot 40km/u, echt waarom geen 60!?!?), en stukjes snelweg met 100 op cruise (gaat ie ook regeneren, geen idee waarom), staat er doodleuk 7.6L/100km op de teller. Nou, wat een fantastische besparing! Daarvoor zit je dan in een frustrerend herrie hok te rijden, met een verder totaal onlogische ergonomie. Mijn TDI doet op een avondje vossen ongeveer 6.4L/100km (normaal gebruik 4.8L/100km), de Mii van mijn vrouw neemt met 4.7L/100km genoegen. Een beter verbruik, maar dan zonder de accu's die al een millieu belasting op zichzelf zijn. Voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen hybride of EV rijden, win ik de staatsloterij, staat de volgende dag een P100D voor de deur (en een LP750-4 voor in de weekenden). Verder heb ik alleen nog gereden in een B8 GTE en Mercedes BlueTec, en dat waren uiterst fijne auto's. Maar in mijn mening, een Toyota hybrid rijd je als straf van je baas, als het te ver fietsen is, of als rijcomfort je verder geen bal interesseer. Volkomen overrated, en direct duidelijk waarom de Duitse en Franse merken met zoiets echt niet mee op te proppen komen.
  14. Het is precies andersom. Antarctica is een continent waar een poolkap op rust, de Noordpool kap drijft op water. Het is inderdaad het smeltwater van Antarctica wat de zeespiegel het meest zal laten stijgen. Het nivo van een drinkglas vol ijsblokjes zal na smelten nauwelijks hoger worden, echter smeltwater wat zich nu op land begeeft (Antarctica) is een toevoeging van watermassa aan de oceanen. Maar nu komt de clue. De noordpool lijkt inderdaad met ieder jaar in massa af te nemen, echter is Antarctica met een groeispurt bezig, massa neemt ieder jaar sterk toe. Maar dat zijn geen feiten die de groene lobby graag in het nieuws willen horen. Dat is, de enige en beste oplossing voor de problematiek. Kappen met kappen, en de aardbol weer volplanten met nieuwe bomen. Hiernaast zijn er nog een boel andere goede CO2 reductie maatregelen. Zo zou men algenkweek kunnen toepassen op grote meren. Bepaalde algen zijn efficiënter in omzetten CO2 naar O2 (zuurstof) dan bepaalde boomsoorten. (grofweg 40% van de zuurstof op aarde komt van zeealgen). En ik blijf erbij dat we het irrigeren van Noord-Afrika (en andere woestijngebieden) een wenselijke oplossing is, omzetten van een woestijn naar een groen gebied. (Nijl-delta is daar een natuurlijk voorbeeld van) Het werkt verkoelend, meer CO2 -> O2 productie, goed voor de lokale economie, bied ook agrarische toepassingen, en zal op lange termijn weer bruikbare kennis opleveren als we ooit eens een andere planeet willen gaan terravormen (Mars). Mja, kost allemaal geld, en omdat het buiten onze landgrenzen plaats moet vinden, heeft het geen politiek prioriteit. Men maakt zich liever druk om dure maatregelen die uiteindelijk een 0,0003% globale CO2 afname realiseren. De enige reden waarom het dieselschandaal zo breed mogelijk in VS is uitgemeten is puur om de eigen industrie te kunnen bevoordelen. Amerikanen hebben de TDI al heel lang als bedreiging gezien, en dit was natuurlijk de ultieme kans om het de grond in te stampen, protectionisme op top nivo. Is natuurlijk niet nieuw, VS frustreer al decennia de auto import door allerlei eisen waar eigen geproduceerde auto's niet aan hoeft te voldoen. Denk aan de dubbele koplamp eis, idiote milieu maatregelen, lang verbod op Xenon HID, totaan flauwe rubbere bumpers op Bugatti's die na aankoop klant net zo hard weer afgeschroefd werden. Maar intussen zetten ze pickups en vans in een aparte klasse, waar ze zowat carte-blanche in uitstoot hebben gekregen. GM heeft jaren lang bewust onder de pet gehouden dat er een ontwerpfout in het contactslot zat, hebben willens en wetens nog jaren lang door geproduceerd, meer dan 30 miljoen auto's. 124 doden, 274 gevallen van zware verwondingen met blijvend letsel en nog ruim 400 overige schadegevallen. Vergeleken met VW zijn ze hier met een lachertje vanaf gekomen. Dat maakt de praktijken van VW met de TDI niet minder erg op, geeft wel het contrast in protectionisme aan. VAG heeft wel degelijk wat met hybrides (2011 Jetta Hybrid, later GTE/eTron) EV en andere zuinige voertuigen ( Lupo 3L, VW L1) gedaan. Lacherig hebben ze er zeker niet over gedaan, VAG wil auto's verkopen, maakt producten waar klanten om vragen, maar wil geen grote compromissen sluiten op gemak en rijeigenschappen. Het is geen Toyota dat zaaddodende Prius'en met belabberde rijeigenschappen op de markt zet. En tja, wat is clean diesel.. De euro6 TDI's zijn de schoonste van de markt (onafhankelijk onderzoek), de nieuwe ETDI zou zelfs nog schoner zijn dan een benzine.
  15. Yep, op zich is het zo te zien geen rocketscience Maar altijd ff handig om een originele handleiding in te zien, als bevestiging dat het allemaal goed gemonteerd en aangesloten is Heb een handleiding online gevonden, wellicht ook handig voor degene die hem ook niet erbij gekregen heeft. 000051419B.pdf
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden