Ga naar inhoud

Mich76

Full Members
  • Aantal items

    347
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

192 Excellent

1 Volger

Over Mich76

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Rotterdam
  • Naam
    Michel

Overige

  • Vagcom
    Altijd de laatste versie

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Het verbaasde mij toch wel, toen ik ging googlen op de foutmelding die de schakelaar veroorzaakt, het komt veel meer voor dan je zou verwachten. Misschien ben ik daar inderdaad te negatief over, maar zoiets simpels als een schakelaar dat na 5 jaar begeeft, hooguit 1 a 2x geschakeld, en daar ook nog eens bijna €115 euro voor vragen gaat mij dan toch wel wat te ver . Maar wellicht denk ik daar te simpel over, ik kan geen schema's vinden van de aansluiting zelf, wie weet zit er nog wat electronica in de unit. Vandaar mijn vraag, kan ik dat ding ook gewoon loskoppelen en doorverbinden (al d
  2. Eigenlijk wel, maar de strengere milieu eisen, zoals een DPF, lagere NOx, lagere CO2 zorgen ervoor dat de motoren minder efficient mogen lopen. Dat de auto's hiernaast zwaarder worden, meer electra verbruikers en steeds vaker bredere banden krijgen helpt natuurlijk ook niet mee. Het is een grote misvatting dat een zuinige auto ook automatisch een 'schone' auto is. Met deze beredenering zou zo'n geweldige Lupo 3L een ontzettend schone auto moeten zijn, maar intussen mogen ze bijna geen enkele milleuzone meer binnen.
  3. Mich76

    Storing kessy

    Led's zijn ontzettende RF vervuilers. Als ik mijn H8 LED mistlampen aanzet, heb ik in de provincie Zeeland vrijwel geen Radio538 ontvangst meer, en krijg ik soms even een melding dat de sleutel niet gevonden is (tijdens het rijden). Mijn KESSY storingen waren eigenlijk vrijwel hetzelfde. Ik legde alleen snel de link met mijn geplaatste ledjes, hierna drievoudig getest. Originele lampen, geen storingen, led lampen terug in, en Kessy deed het nog maar nauwelijks. In VCDS is hier niets over terug te vinden, geen enkele foutcode is dan gelogd. Vreemde aan dit verhaal is inderdaad, dat de sto
  4. Type: CC (B7 gen) Motor: 2.0 TDI CFGB. EGR verwijderd, DPF vervangen door downpipe. Sjoemelsoftware intact, start-stop verwijderd, ofwel alles betreft BlueMotion is verwijderd behalve de sticker. Stage 2 tuning op maat (samen met de DSG) Versnellingsbak: DSG6 % autosnelweg: ~98% (CC staat altijd op 136km/h, 130km/u op Flitsmeister) Bandenmaat: 235/40/18 (~2.5bar op stikstof) GoodYear Eagle F1 asymmetric III Brandstof: BP Ultimate diesel + 125ml Castro RS 2 taktolie + 100ml Diesel verbeteraar (vergelijkbaar met Forte injector reiniger) + 150ml aceton. Geeft in zijn geheel geen roet, zelfs niet
  5. Tja, kan er inderdaad ook een gebruikte inzetten, zodat die over een paar jaar ook weer stuk gaat. Dan lijkt mij juist een nette soldeerverbinding een stuk betrouwbaarder en dus veiliger dan met dit soort troep schakelaars te moeten werken.
  6. Sinds een aantal weken heb ik een euvel dat mijn airbag schakelaar (in dashboardkastje) kuren lijkt te vertonen. Airbag storing melding op display. VCDS geeft foutmelding op schakelaar in kastje, kan de storing uiteraard resetten met VCDS, maar komt na een paar weken steeds weer terug. Dealer gebeld voor zo'n nieuwe schakelaar, durven daar zonder blikken of blozen een bedrag van €95,- excl BTW voor te vragen, die denken zeker dat ik aan de drugs zit ofzo Dat is dus €114,95 voor een waardeloos prul wat na 5 jaar stuk gaat, zonder dat het ook maar 1x gebruikt is, want blijkbaar komt he
  7. Mich76

    Storing kessy

    Nog gelukt ? Heb je toevallig onlangs wat lampjes vervangen voor LED's ? Ik kreeg een berg vreemde storingen aan mijn Kessy toen ik wat interieur lampjes (met name in de kofferbak) verving voor LED's. Bij nader onderzoek, bleken deze zo dusdanig de RF te vervuilen, dat Kessy geen contact meer kreeg met de sleutel.
  8. Mich76

    Off line Long Coder

    Hoe kom je eigenlijk aan een full licentie ? Had vorig jaar al een paar keer zo'n mail laten genereren, maar daar niets van terug gezien helaas Nu ik wat meer met VCDS bezig bent, lijkt me toch wel een super handige tool
  9. Geen idee wat hier de exacte reden is, maar mijn vorige 3C met CBAB motor gaf veel lagere olie temperaturen aan dan in mijn latere CFGB motor. Wellicht zit de sensor anders, wordt er anders gemeten, or worden de motoren wellicht ook warmer, ik heb in iedergeval geen idee. De CBAB zat eigenlijk altijd wel tussen de 85 en 90 graden, en bij langdurig 180km/u+ wilde ie nog wel eens naar de 110 gaan. De CFGB daarentegen zit altijd wel tussen 90 en 95 graden, zo rond de 100 op de cruise met 140km/u, en met 180km/u+ gaat ie aardig richting de 130 graden.
  10. Helaas slikt een RNS510 geen FLAC, dus mijn MP3'tjes zijn inderdaad in 320kbps. Bluetooth is voor mij nooit een optie, mijn module gaat maar tot A2DP, aptX ontbreekt. Gelukkig snapt ie wel DVD-Audio, en dan zit je naar 192kHz/24bit stereo of 96kHz/24bit in 5.1 te luisteren. Moet de bron uiteraard wel een SA-CD geweest zijn, anders heb je er niet zoveel aan
  11. Ik heb intussen ook het zaakje aangesloten. Moet eerlijk bekennen, dat ik er niet zo heel erg veel van verwachtte, de sub is niet echt groot (qua inhoudvolume), en het versterkertje is ook niet al te ruim bemeten. Daarnaast had ik mijn speakers in de voordeuren al eens vervangen door een high-end composet van Hertz, een combinatie waar ik altijd ontevreden over geweest bent, zeker gezien de prijs van €650,- Het gaf nauwelijks verbetering t.o.v. OEM, tevens was het frequentiebereik geheel in onbalans, vandaar deze Helix set, hoopte dat ik met een sub hier nog iets aan kon compenseren.. Afi
  12. Zou niet weten wat ik nog moet doen om 'hybride' te kunnen rijden. Wellicht als ik dan zou gaan rijden zoals je sommige Priussen hier ziet, verkeersbelemmerende rijstijl dus. Ik heb het echt geprobeerd, gewoon met verkeer meerijden, kan niet in EV mode, je gaat te hard, of je wilt te vlot accelereren. Zoals ik al aangegeven had, zoveel mogelijk proberen te remmen op de regeneratie, dus langere remweg aanhouden (zo min mogelijk je remblokken aanspreken dus), wisselende snelheden proberen voorkomen, dus op snelweg cruise aan op de maximale toegestane snelheid (we vossen in regio Amsterdam,
  13. Ik rijd zowat ieder weekend 300km a 400km met radio vossenjachten als bestuurder in de Toyota Hybrid van mijn navigator. En eigenlijk is dat het meest ideale verkeer voor zo'n ding. Weinig snelweg, rustig rijdtempo, veel remmen en optrekken (drempels, stoplichten, rotondes), en ook redelijk wat stadsverkeer. Ik kan je verzekeren, daar is helemaal niets vernuftig aan, behalve een berg irritatie dat het zo'n vreselijk klo** aandrijflijn is. De CVT is echt een drama, hoewel een toerenteller ontbreekt, lijkt dat ding zichzelf constant op 6000 toeren te houden zodra er ook maar een mug op het
  14. Het is precies andersom. Antarctica is een continent waar een poolkap op rust, de Noordpool kap drijft op water. Het is inderdaad het smeltwater van Antarctica wat de zeespiegel het meest zal laten stijgen. Het nivo van een drinkglas vol ijsblokjes zal na smelten nauwelijks hoger worden, echter smeltwater wat zich nu op land begeeft (Antarctica) is een toevoeging van watermassa aan de oceanen. Maar nu komt de clue. De noordpool lijkt inderdaad met ieder jaar in massa af te nemen, echter is Antarctica met een groeispurt bezig, massa neemt ieder jaar sterk toe. Maar dat zijn geen feiten d
  15. Yep, op zich is het zo te zien geen rocketscience Maar altijd ff handig om een originele handleiding in te zien, als bevestiging dat het allemaal goed gemonteerd en aangesloten is Heb een handleiding online gevonden, wellicht ook handig voor degene die hem ook niet erbij gekregen heeft. 000051419B.pdf
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden