Ga naar inhoud
  • 0

Inteken topic - Guy-mod kofferunits - 4de inbouwdag op 8 April


wulfke

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Rachid17 Bandenman heb ik geprobeerd maar hij is slecht in communiceren helaas, meerdere keren op de app gesproken maar moet alles blijven herhalen ik heb de moed opgegeven.

 

@@Diver Ik zie het niet zitten zelf te prutsen heb het toen moet mijn oude lamp geprobeerd die brak gelijk af :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, het is al weer een tijdje geleden dat ik deze ringen omgebouwd heb en ook het forum bekeken heb.

Afgelopen week kreeg ik een lamp-storing op mn schermpje, dacht eerst dat het mn led-stadslampjes waren (die halen soms de koude-diagnose niet, maar na uit/inschakelen verlichting wel).

 

Maar het waarschuwingslampje bleef branden. geen melding welk licht stuk is, normaal geeft de computer wel aan det het de kentekenplaat, achteruitrijd, knipperlicht links-rechts oid is dus zelf maar even rond de auto gelopen:

 

Mijn linker binnenste guymod unit licht niet meer op, enkel de richtingaanwijzer in de unit werkt nog.

- geen verlichting bij inschakelen

- geen remlicht

- geen mistlicht

- geen achteruitrijdlicht

 

Enig idee waar ik zou moeten zoeken in de kabelboom? of zou de led-ring stuk zijn.

 

Wanneer ik de storing met VCDS reset, en de verlichting aan zet zie ik heeeel even (seconde ofzo) dat de ring aan gaat, maar gaat daarna direct uit.

 

Iemand een idee?  aardingsprobleem? draadbreuk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 uren geleden, JurgenTDI zei:

Zo, het is al weer een tijdje geleden dat ik deze ringen omgebouwd heb en ook het forum bekeken heb.

Afgelopen week kreeg ik een lamp-storing op mn schermpje, dacht eerst dat het mn led-stadslampjes waren (die halen soms de koude-diagnose niet, maar na uit/inschakelen verlichting wel).

 

Maar het waarschuwingslampje bleef branden. geen melding welk licht stuk is, normaal geeft de computer wel aan det het de kentekenplaat, achteruitrijd, knipperlicht links-rechts oid is dus zelf maar even rond de auto gelopen:

 

Mijn linker binnenste guymod unit licht niet meer op, enkel de richtingaanwijzer in de unit werkt nog.

- geen verlichting bij inschakelen

- geen remlicht

- geen mistlicht

- geen achteruitrijdlicht

 

Enig idee waar ik zou moeten zoeken in de kabelboom? of zou de led-ring stuk zijn.

 

Wanneer ik de storing met VCDS reset, en de verlichting aan zet zie ik heeeel even (seconde ofzo) dat de ring aan gaat, maar gaat daarna direct uit.

 

Iemand een idee?  aardingsprobleem? draadbreuk?

wissel de lichten buiten de auto eens om, dacht dat de stekkers het zelfde waren, dan weet je ook wat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben al iets verder, heb zojuist de bekleding van de klep gehaald en eens nagemeten.
Op de pennen staan zowel linkerkant als rechterkant dezelfde spanning. Nouja, niet altijd. Links is van de 3polige connector de middelste (is bij mij rood) soms 0V rechts staat 2,8V op.
Wat mij wel op viel, is dat de achterruitverwarming sindsdien ook niet meer doet.

Nu heb ik een beetje aan de kabelboom links bij het dak zitten rommelen, en het viel mij op dat de unit dan soms wel brand.

Bij scharnieren van de achterklep zie ik de lamp uit/aan/uit gaan, het zit dus ergens in de bedrading bij het dak.

Vermoedelijk in de originele draadboom, niet in die van Wulfke.  In het boordnet wou ik mn mistlicht in ieder geval even omzetten naar de rechterkant (2e mistlicht inschakelen), maar dat wordt niet meer geaccepteerd door het boordnet. (?)

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, Diver said:

 

Guymod.jpg

 

ah mooi plaatje. Ik heb ondertussen de originele inbouwhandleiding van Peter teruggevonden, wilde hiermee de boel weer terugprogrammeren maar ik bemerk dat mijn boordnet wel eens de boosdoener kon zijn.

Op de een of andere manier kan ik wel wijzigingen maken, die worden ook geaccepteerd, maar worden de resultaten niet meer opgeslagen. Het boordnet blijft de codering houden die er op dit moment in zit.

Je hoeft toch niet met een workshop code oid in te loggen? Erg vreemd allemaal... 😐

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden