Ga naar inhoud

maxx007at

Members+
  • Aantal items

    2527
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    54

maxx007at won de laatste dag op maart 10

maxx007at had de meest gelikete inhoud!

Over maxx007at

  • Verjaardag 06-01-1986

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Spanbroek
  • Interests
    Computers, Volkswagen, auto's, vrachtauto's, electronica, varen, Skiëen, netwerken
  • Naam
    Martijn

Overige

  • Vagcom
    VCDS 22.9.0 HEX+CAN
  • Auto
    Volkswagen Golf 7 Variant 1.6 TDI DSG7

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

maxx007at's Achievements

3,6k

Community reputatie

1

Community Answers

  1. VW gebruikt iets andere kleuren bij de aansluitingen op de stekkerdoos. De draden 1 op 1 overzetten is het makkelijkst. Gewoon de stekkerdozen hetzelfde naast elkaar en dan draad voor draad omzetten.
  2. Hi maxx007at, ben geheel nieuw op het forum dus wellicht is dit niet direct het juiste pad, echter gezien een eerdere reactie vanuit jouw op het topic inklapbare spiegels durf ik het maar gewoon te vragen. Ik had tot drie weken geleden een Passat Variant Comfort Line Business (BJ 2018)welke de beschikking had over de automatisch inklappende spiegels bij het afsluiten van de auto. Nu heb ik een nieuwe Variant, R-Line business+ waarbij ik ervan uit ging dat deze dezelfde functionaliteit zou hebben. Echter dit (b)lijkt een optie geworden te zijn bij VW (Spiegelpakket). Enig idee of de auto toch al standaard af fabriek voorzien is van de motoren in de spiegels en dat het achteraf op en of andere wijze alsnog softwarematig te programmeren is?

    1. Ozzy

      Ozzy

      Nee, dit is niet mogelijk. De juiste raam modules KUNNEN al aanwezig zijn, maar de zijspiegels moet je wel vervangen. 

  3. Gelukkig is het zoiets “simpels” [emoji28] Mooi dat alles weer bereikbaar is. Volgens mij werkt de “single wire” alleen als de CAN high nog heel is. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  4. Zet hem eens in deze stand en meet dan vanaf je chassis. (Met de accu los) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  5. Op welke stand staat jouw multimeter? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  6. Als je de Gateway los hebt, is het dan nog zo? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  7. Ik heb het nog even voor je opgezocht: Plus draden op de ABS stekker: Pin 1 (KL30 = Continu) = Zekering A7 (Draadkleur Rood/Geel) Pin 14 (KL15 = Geschakeld) = Zekering D2 (Draadkleur Zwart/Geel) Pin 15 (KL30 = Continu) = Zekering D17 (Draadkleur Rood/Blauw) Pin 25 (KL30 = Continu) = Zekering B2 (Draadkleur Rood/Wit) (Zie bijgevoegde plaatjes voor de nummering van de zekeringen) Massa draden op de ABS stekker: Pin 13 (Draadkleur Bruin) Pin 38 (Draadkleur Bruin) CAN draden: Pin 22 = CAN High = CAN Gateway pin 16 (Draadkleur Oranje/Zwart) Pin 24 = CAN Low = CAN Gateway pin 6 (Draadkleur Oranje/Bruin) Pin 17 = CAN High = Handremmodule pin 16 (Draadkleur Groen/Geel) Pin 19 = CAN Low = Handremmodule pin 17 (Draadkleur Wit/Geel) Zekeringbox D Zekering Box B Zekering Box A
  8. Als de CAN massa sluiting maakt: Haal je gateway los en meet tussen je chassis en de CAN draden op de ABS stekker. Als je dan een directe verbinding naar de massa meet, weet je dat daar je probleem zit. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  9. Massasluiting op de CAN is terug te zien bij andere apparaten op diezelfde CAN. Die zijn dan óf niet bereikbaar óf geven letterlijk dat als foutcode/melding. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  10. De dikke pinnen (buitenste) zijn voor de stroomvoorziening (plus en massa) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  11. Of een plus die niet aankomt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  12. Handrem zal niet gaan, CAN draden daarvan lopen rechtstreeks naar de ABS. De ABS is de “gateway” daarvoor zeg maar. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  13. @Kevin Passat 2.0 Dat is goed te doen hoor. Probeer ook even wat @dreke zegt: ABS loskoppelen en dan kijken welke modules er wel weer bereikbaar zijn. Handrem (53) verwacht ik niet bereikbaar, want die gaat via de ABS namelijk.
  14. Dan zal een eventuele hercodering simpel zijn, want de pomp die ik heb komt van een 2.0 FSI met motorcode BVY, enkel dan handgeschakeld. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  15. BVY = 2.0 FSI, niet TFSI [emoji6] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden