Ga naar inhoud

  • 0

Het is echt gelukt, met de passat @Jos (15-05 dieverbrug)


Speedyace

Vraag

Oke, even kort dan! de rest vul ik wel aan. (Kom minuten te kort in een uur.)

 

De auto rijd goed, koppeling is weer top zit af en toe nog een klein schokje in rond de 2000rpm.

Ook de nieuwe motor die er nu 2,5 jaar in zit, was weer niet goed.

Jos vroeg of de motor gechipt was, ik volmondig ja roepen. Antwoord: voel er niets van, weet je het zeker huh..... JA

Loopt niet goed gaan we straks naar kijken, eerst de koppeling en het 2 massavliegwiel.

 

Onderdelen die zijn vervangen.

 

1. Hydr-klepstoters weer stuk, vervangen door Modificatie.

2. Tandempomp weer lek, vervangen.

3. Verstuivers gereinigd.

4. Koppeling/2 massavliegwiel vervangen.

5. Brandstoffilter vervangen.

6. Chip aanpassing.(met dank aan de snelle hulp van JD.) :thx:

7. DPF (roetfilter) is verwijderd

 

 

Jos heeft de software uit de auto gehaald en via de mail naar JD gestuurd, na een bakkie koffie "Pling".

Mail van JD. Dit ging over de bestaande tunning en die mocht ik niet lezen, dan weten jullie wel genoeg denk ik.

Kwam er opneer, als niet weet waar je mee bezig bent "afblijven" op zijn abn. :mrgreen:

 

Zit nu alleen met een ander probleem, op de terugweg (130km gereden) kreeg ik de melding stoppen koelvloeistof te laag.

Ik stoppen met nog 35km voor de boeg kap open en ja hoor Expansievat leeg! en nu?....(temp stond keurig op 90gr)

Toine is naar een yachthaven gelopen en kwam met een jerrycan water retour.

Inmiddels contact gehad met Jos en die zei, gooi er maar wat bij.

Er ging ongeveer voor 2 glazen water in, viel mee dus starten en rijden.

Thuis aangekomen stond hij nog steeds op max, erg vreemd allemaal.

Vandaag weer een stuk gereden en weer deze melding.

 

Ik heb gevoeld aan de ondersteradiator slang(bij de thermostaat) en deze was na een rit van 50km handwarm, terwijl het kleine slangetje op het Expansievat bloedheet was :?:

Nu vermoed ik, samen met Jos dat de thermostaat niet meer werkt zoals het hoort, deze ga ik morgen vervangen.(hebben jullie nog andere tips)

Hij gooit de vloeistof uit het overloopje bij het Expansievat :angry:

 

En de vakantie staat voor de deur :angry: help... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 337
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Hier de man met de smile. We zijn ook thuis aankomen en TOT nu toe heeft de auto het giga goed gedaan. De turbo fluit lekker en tijdens het overschakelen, is het net of er een wastegate op zit. Hij rijd echt top. Zoals de turbo opspoelt de auto trek in 1 stuk door. Vooral als je 160 rijd (Sttt) en dan gas geeft in zes, trekt hij echt goed weg.

Ik mag nu hopen dat het zo blijft en wil de mannen van JB en JD dan ook erg bedanken. Heb ook begrepen dat de heren weer wat geleerd hebben van Mijn auto en dat ze nog een paar mensen blij kunnen maken.

 

Ps. Ik Ga effe stukje rijden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien heb ik het gemist, maar welke werkzaamheden zijn er nou allemaal exact aan de auto uitgevoerd en met welk resultaat. Welke defecten heeft Jos kunnen vinden? Wat is nou precies het aandeel van JD geweest in het weer 100% krijgen van de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

JD doet het software-deel.. alle mechanische werk wordt door Jos gedaan, zoals motor en uitlaat.

 

JD zorgt er voor dat de DPF eruit wordt geprogrammeerd en evt hikjes in het motormanagement worden gladgestreken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden