Ga naar inhoud

  • 0

Het is echt gelukt, met de passat @Jos (15-05 dieverbrug)


Speedyace

Vraag

Oke, even kort dan! de rest vul ik wel aan. (Kom minuten te kort in een uur.)

 

De auto rijd goed, koppeling is weer top zit af en toe nog een klein schokje in rond de 2000rpm.

Ook de nieuwe motor die er nu 2,5 jaar in zit, was weer niet goed.

Jos vroeg of de motor gechipt was, ik volmondig ja roepen. Antwoord: voel er niets van, weet je het zeker huh..... JA

Loopt niet goed gaan we straks naar kijken, eerst de koppeling en het 2 massavliegwiel.

 

Onderdelen die zijn vervangen.

 

1. Hydr-klepstoters weer stuk, vervangen door Modificatie.

2. Tandempomp weer lek, vervangen.

3. Verstuivers gereinigd.

4. Koppeling/2 massavliegwiel vervangen.

5. Brandstoffilter vervangen.

6. Chip aanpassing.(met dank aan de snelle hulp van JD.) :thx:

7. DPF (roetfilter) is verwijderd

 

 

Jos heeft de software uit de auto gehaald en via de mail naar JD gestuurd, na een bakkie koffie "Pling".

Mail van JD. Dit ging over de bestaande tunning en die mocht ik niet lezen, dan weten jullie wel genoeg denk ik.

Kwam er opneer, als niet weet waar je mee bezig bent "afblijven" op zijn abn. :mrgreen:

 

Zit nu alleen met een ander probleem, op de terugweg (130km gereden) kreeg ik de melding stoppen koelvloeistof te laag.

Ik stoppen met nog 35km voor de boeg kap open en ja hoor Expansievat leeg! en nu?....(temp stond keurig op 90gr)

Toine is naar een yachthaven gelopen en kwam met een jerrycan water retour.

Inmiddels contact gehad met Jos en die zei, gooi er maar wat bij.

Er ging ongeveer voor 2 glazen water in, viel mee dus starten en rijden.

Thuis aangekomen stond hij nog steeds op max, erg vreemd allemaal.

Vandaag weer een stuk gereden en weer deze melding.

 

Ik heb gevoeld aan de ondersteradiator slang(bij de thermostaat) en deze was na een rit van 50km handwarm, terwijl het kleine slangetje op het Expansievat bloedheet was :?:

Nu vermoed ik, samen met Jos dat de thermostaat niet meer werkt zoals het hoort, deze ga ik morgen vervangen.(hebben jullie nog andere tips)

Hij gooit de vloeistof uit het overloopje bij het Expansievat :angry:

 

En de vakantie staat voor de deur :angry: help... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 337
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat Jos het druk heeft is niks nieuws, dat een werknemer ziek is is natuurlijk vervelend voor de werkzaamheden die blijven liggen.. Wat betreft uitlaat.. misschien past de uitlaat van zn Golf 5 race auto wel.. daar zullen wel niet zoveel belemmerende delen in zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Echt onvoorstelbaar wat een pech je hebt met je auto.

Dacht dat ik veel ellende had maar dit overtreft echt alles.

 

Denk dat als je dit geweten had allemaal dan had je hem al ingeruild of niet?

 

We moeten maar een gironummer openen waar iedereen een bijdrage op kan storten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Echt onvoorstelbaar wat een pech je hebt met je auto.

Dacht dat ik veel ellende had maar dit overtreft echt alles.

 

Denk dat als je dit geweten had allemaal dan had je hem al ingeruild of niet?

 

We moeten maar een gironummer openen waar iedereen een bijdrage op kan storten :D

 

Dat klopt als een bus, als ze mij hadden kunnen vertellen wat de onkosten waren geweest dan was deze snel ingeruild.

Maar!, zo zit het op dit moment niet, dus moet hij maar gemaakt worden.

Op dit moment rijdt hij wel erg goed volgens Jos, alleen de temperatuur achter het roetfilter is veel te hoog.

Dit loopt wel op tot 750gr. Ook als de auto stationair draait.

Jos is nu nog steeds aan het uitzoeken waar dit vandaan komt.

Hij vermoedt dat het roetfilter de boosdoener is en gaat deze dan ook verwijderen.

 

En een gironummer is een erg goed plan €5,- van ieder forum gebruiker en ik ben weer gered :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wou je de mijne lenen?? om van de afkick verschijnselen af te komen :| even zonder dollen wat een murphy wagen heb jij zeg.. dacht dat je niet meer pech kon hebben en dan komt de turbo om de hoek. :angry:

 

Kan Jos een relatie zien in de defecte componenten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

had het nog al eens aangehaald he dat er iets nie goed is omdat je al 3 motoren in de soep hebt gelopen

bij motor 2 had de betreffende mechanieker al aan de alarmbel moeten gaan hangen dat er iets nie pluis was

en ja voor uitlaat te demonteren is een heel werkje , subframe moet los anders krijg je het roetfilter er niet uit

ma normaal op een paar uurtjes goed te doen

heb het al eens mee gemaakt roetfilter op een t5 die verstopt was , die auto was nie meer vooruit te branden en schokte ook , na leegmaken van filter draaien als een zonnetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
had het nog al eens aangehaald he dat er iets nie goed is omdat je al 3 motoren in de soep hebt gelopen

bij motor 2 had de betreffende mechanieker al aan de alarmbel moeten gaan hangen dat er iets nie pluis was

en ja voor uitlaat te demonteren is een heel werkje , subframe moet los anders krijg je het roetfilter er niet uit

ma normaal op een paar uurtjes goed te doen

heb het al eens mee gemaakt roetfilter op een t5 die verstopt was , die auto was nie meer vooruit te branden en schokte ook , na leegmaken van filter draaien als een zonnetje

 

Maar als ik dat rot-filter leeg haal moet de software ook aangepast worden. Ik ga woensdag eens kijken bij de mannen. Laat het jullie weten. Jos had er wel even een andere turbo aangehangen en hij spoelde toen goed op. Alleen wil de temp niet zakken na het filter. Dus wil hij hem niet meegeven, want straks is de boel weer stuk. Hij wil weten waar dit door veroorzaakt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je alles zo leest, dan lijkt het er steeds meer op dat ergens in het uitlaatsysteem de werkelijke oorzaak zit en de turbo daarvan het gevolg is.

Moet toch eenvoudig te bevestigen zijn, zodat er aan een gerichte oplossing gewerkt kan worden.

Motorisch kan je inmiddels het meeste wel uitsluiten, gezien wat er allemaal aan gedaan is.

Succes en blijven lachen, Speedyace!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je alles zo leest, dan lijkt het er steeds meer op dat ergens in het uitlaatsysteem de werkelijke oorzaak zit en de turbo daarvan het gevolg is.

Moet toch eenvoudig te bevestigen zijn, zodat er aan een gerichte oplossing gewerkt kan worden.

Motorisch kan je inmiddels het meeste wel uitsluiten, gezien wat er allemaal aan gedaan is.

Succes en blijven lachen, Speedyace!

Ik blijf lachen :D het zal goed komen en dat moet het ook gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag jos nog eens even gebeld, met de vraag hoe het ervoor staat. Hij was erg positief.

Maar Jos voelde nog een klein hikje tussen de 1800 en de 2000 toeren. Ik zei nog dat deze 2.0tdi motoren hierom bekend staan. Antwoord Jos: ik ga maandag met JD bellen om te kijken of hij daar dinsdag as, even langs kan komen om dit nog even weg te krijgen.

Want dit moet eruit vind hij.

Oké, heb ik gezegd. Als jij denkt dat dit eruit gehaald kan worden, dan komt het op die ene week ook niet meer aan.

Het klinkt dus goed en ik wacht maar weer geduldig af...............

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden