Ga naar inhoud

  • 0

Het is echt gelukt, met de passat @Jos (15-05 dieverbrug)


Speedyace

Vraag

Oke, even kort dan! de rest vul ik wel aan. (Kom minuten te kort in een uur.)

 

De auto rijd goed, koppeling is weer top zit af en toe nog een klein schokje in rond de 2000rpm.

Ook de nieuwe motor die er nu 2,5 jaar in zit, was weer niet goed.

Jos vroeg of de motor gechipt was, ik volmondig ja roepen. Antwoord: voel er niets van, weet je het zeker huh..... JA

Loopt niet goed gaan we straks naar kijken, eerst de koppeling en het 2 massavliegwiel.

 

Onderdelen die zijn vervangen.

 

1. Hydr-klepstoters weer stuk, vervangen door Modificatie.

2. Tandempomp weer lek, vervangen.

3. Verstuivers gereinigd.

4. Koppeling/2 massavliegwiel vervangen.

5. Brandstoffilter vervangen.

6. Chip aanpassing.(met dank aan de snelle hulp van JD.) :thx:

7. DPF (roetfilter) is verwijderd

 

 

Jos heeft de software uit de auto gehaald en via de mail naar JD gestuurd, na een bakkie koffie "Pling".

Mail van JD. Dit ging over de bestaande tunning en die mocht ik niet lezen, dan weten jullie wel genoeg denk ik.

Kwam er opneer, als niet weet waar je mee bezig bent "afblijven" op zijn abn. :mrgreen:

 

Zit nu alleen met een ander probleem, op de terugweg (130km gereden) kreeg ik de melding stoppen koelvloeistof te laag.

Ik stoppen met nog 35km voor de boeg kap open en ja hoor Expansievat leeg! en nu?....(temp stond keurig op 90gr)

Toine is naar een yachthaven gelopen en kwam met een jerrycan water retour.

Inmiddels contact gehad met Jos en die zei, gooi er maar wat bij.

Er ging ongeveer voor 2 glazen water in, viel mee dus starten en rijden.

Thuis aangekomen stond hij nog steeds op max, erg vreemd allemaal.

Vandaag weer een stuk gereden en weer deze melding.

 

Ik heb gevoeld aan de ondersteradiator slang(bij de thermostaat) en deze was na een rit van 50km handwarm, terwijl het kleine slangetje op het Expansievat bloedheet was :?:

Nu vermoed ik, samen met Jos dat de thermostaat niet meer werkt zoals het hoort, deze ga ik morgen vervangen.(hebben jullie nog andere tips)

Hij gooit de vloeistof uit het overloopje bij het Expansievat :angry:

 

En de vakantie staat voor de deur :angry: help... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 337
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
De voorlopige conclusie/aanname is dus dat door een niet frisse verstuiver een auto met normale belasting geen problemen geeft maar met kar er achter wel?

Nou, niet helemaal waar.

Ook tijdens een normale rit, voelde je de auto rond de 2000 toeren schudden vooral als je rond de 1800 toeren zat en dan gas ging geven schudde deze lekker(massavliegwiel gevoel)

Gisteren met de tandemasser er achter in zijn 6 vanaf 1500 toeren het gas er vol op hij gaf geen krimp :thumb:

Maar ook stationair schud hij niet meer en loopt mooi soepel rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
tjonge.. de halve auto vervangen alleen om slechte homokineten?

Nee, dat schudden zat hem echt in de motor, vooral als hij vermogen moest leveren, dan sprong de auto gewoon(caravan er achter) En de trillingen kwamen dus wel uit de Homokineet. En dan te bedenken dat deze vorig jaar al was vervangen, dus ga je ervan uit dat hij goed is...not!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En nu weg dat ding en een nieuwe halen voordat er opnieuw problemen komen....!!!!

 

Ik zoek al een tijdje, maar kan niet echt eén vinden met een commonrail diesel en die het zelfde luxe pakket heeft dat wat ik nu heb.

Ja, eén van 25.000 euro!!! en dat dacht ik nou net even van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden