Ga naar inhoud

NoppieV5

Members+
  • Aantal items

    230
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

5 Neutral

Over NoppieV5

  • Verjaardag 19-11-1953

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Hoeksche Waard
  • Naam
    NoppieV5

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Hoi allemaal, weer even een update over de distributieketting. Met inmiddels bijna 396.000 km op de teller is er feitelijk niets veranderd in het geluid. De motor loopt nog steeds prima en net zo gemakkelijk 150 km/u over grotere afstanden. Kortom, nog steeds geen probleem met de kettingen. Ben d'r blij mee!
  2. Als je de auto langer dan 3 maanden stalt, kan je beter meteen het kenteken schorsen. Je betaalt dan geen motorrijtuigenbelasting meer. Stal je korter, dan betaal je alsnog voor alle tijd. Bij schorsen van het kenteken vervalt ook de verzekeringsplicht. Verzekeren is een andere verhaal. Als de stalling een gespecialiseerde stalplaats is, dan is de auto mogelijk door de stalhouder tegen schade verzekerd. Kwestie van navragen. Is dat niet zo, dan is het een overweging om wel of niet te verzekeren mede afhankelijk van de stalling. Is dat een afgesloten, niet vrij toegankelijk plaats of een (niet openbare) plaats in de buitenlucht. Mogelijkheden bij verzekeren: - Volledig casco. Alle schade aan het voertuig is verzekerd. De duurste optie. - Beperkt casco. Verzekerd is schade t.g.v. brand, diefstal en joyriding. Kost een stuk minder en zeker aan te bevelen bij stallen in de buitenlucht. - Verlaag het aantal te rijden kilometers per jaar naar het minimum (lagere premie). - Schors alle extra dekkingen, zoals ongevallen en/of schade inzittenden, rechtsbijstand, pechhulp e.d. - Geef aan dat de auto gestald wordt. Voor de meeste verzekeraars maakt dat echter niets uit. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!
  3. Ben wat laat met reageren en inmiddels 2 jaar verder. Met de nokkenasketting heb ik geen problemen. Het geluid is niet meer dan dat er kennelijk mechanisch bijhoort. Heb ondertussen wel bij een grote beurt Slick 50 toegevoegd. De motor is daardoor mechanisch een stuk stiller geworden en rijdt nog steeds erg soepel. Het gebruik van dat soort toevoegingen is niet onomstreden, maar ik heb het in eerdere privé auto's (Golf Diesel o.a.) gebruikt naar volle tevredenheid. Een oudere monteur van de VW-garage viel het eens op dat mijn motoren altijd zo schoon waren van binnen (nokkenassen). Toen ik 'mijn geheim' verklapte, erkende hij ook Slick 50 te gebruiken naar volle tevredenheid. De motor vervuilt drastisch minder en loopt lekkerder. Ook bij een V5. Ik ben niet vatbaar voor de negatieve geluiden, want die heb ik nimmer ervaren. Heb nu bijna 350.000 km op de teller.
  4. Even een update over de distributieketting. Voorlopig is er niets veranderd aan het geluid, of de auto nu lang of kort heeft stilgestaan en het koud of warm is. De auto rijdt als een zonnetje en zolang het geluid zo beperkt blijft, ben ik nergens bang voor. Hou het natuurlijk wel in de gaten. Ik dank jullie allemaal voor de tips en raad. @Bandenman: als het tot een revisie mocht komen, zal ik contact met je opnemen. Beste wensen ook voor 2014 allemaal!
  5. Ik heb er nog aan gedacht dat de bovenste hydraulische kettingspanner - die je van buitenaf kunt vervangen - door verstopping van het oliekanaaltje de oorzaak van de bijgeluiden kan zijn. Maar verstopping daarvan is niet voor de hand liggend. Iemand daar ervaring mee?
  6. Tja, maar weet jij de grens tussen domheid en ervaring? Voor € 2.000,00 heb ik ook een ander blok met waarschijnlijk minder kilometers. Ik vind het advies om de boel goed in de gaten te houden (met name bij starten na langere stilstand) niet per definitie onverstandig. Ben er altijd nog zelf bij.
  7. Update: Heb e.e.a. onafhankelijk van elkaar laten beoordelen door 3 vakmensen, waarvan 2 ex-VW-monteurs en de dealer. De conclusie was: het is kennelijk de distributieketting die je hoort, maar niet op zodanige wijze dat er iets mee gedaan moet worden, ook al weet je het nooit..... De VW-dealer wist te melden dat ze een V5 in onderhoud hadden, waarvan de ketting zoveel herrie maakte dat het wel een tractor leek en de klant niet aan een reparatie wilde. Het advies: lekker blijven rijden en in de gaten houden of het erger wordt. Repareren kan altijd nog. Gezien de kosten wel begrijpelijk. Bij Carrec rekent men er bijna € 2.000 voor, waarvan € 1.300 arbeidsloon (inclusief BTW). Feitelijk is de auto hierdoor total loss. Maar met 335.000 km op de teller, 0,5 liter olieverbruik per 15.000 km, een nog uitstekende compressie en carrosserie blijft het de overweging waard.
  8. NoppieV5

    Stotterend lopen

    Oke, het is een goede tip om zo af en toe op deze wijze je gaspedaal te beroeren. Baat het niet, dan schaadt het niet. Nog veel fijne kilometers gewenst. Grtz, Noppie
  9. NoppieV5

    Stotterend lopen

    Da's mooi dat het opgelost is. Maar komt dat nu door het laten losschieten van het gaspedaal of de afstelling van de gasklep? Heb je gecheckt wat iedere handeling apart voor effect had? Met het gaspedaal kan ik maar twee gevolgen bedenken: 1. Door het helemaal indrukken maak je de kabel meer gangbaar (remedie: misschien eens opnieuw helemaal smeren?) 2. Door het losschieten valt de gasklep beter op zijn plek terug (remedie: gasklep en -huis reinigen, zodat de klep weer goed aansluit op de bedding). Beide klussen zijn eenvoudig uit te voeren, zonder nieuwe instellingen. Zie ik iets over het hoofd?
  10. Hallo allemaal, Sinds een paar dagen komt er een lichte rammel vanachter het motorblok, vermoedelijk van de distributieketting. Ik heb het forum afgezocht op dit onderwerp om er achter te komen bij wie een dergelijke reparatie in goede handen is voor een faire prijs. Graag zou ik van jullie (ervaringsdeskundigen) gepost willen zien bij wie je dat kunt laten doen - anders dan de dealer - en wat je ervaringen zijn. Niet alleen met de reparateur, maar ook met de reparatie. Bij voorkeur in de omgeving Rotterdam - Hoeksche Waard - Dordrecht. Graag jullie reacties. Grtz, NoppieV5 PS. Zou het een kwestie kunnen zijn van de bovenste spanner vervangen? De distributie zou al eens bij circa 185.000 km vervangen zijn.
  11. Fijn Inmiddels ben ik weer verder. Wat bleek: van de 4 switches zijn er 3 rechts en 1 links. Omdat die linkse de verbindingen in spiegelbeeld heeft, pakte de meting niet goed uit. Met goed meten bleek ook die switch gewoon in orde. Voor alle zekerheid heb ik de 6 aansluitpunten van de stekkerverbinding op de printplaat opnieuw gesoldeerd. Ik hoop dat als daar de fout zat, het hiermee opgelost is. Het hele in- en uitbouwen is best wel een klus. Ben je een dag mee bezig. Echt alles moet los en eruit. Voor schroeven van het slot heb je fijn getande bits nodig, met storkx red je het niet. Na monteren bleek het slot wat onwillig. Gelukkig klikte een palletje kennelijk op de goede plek en functioneerde het slot weer als vanouds. Toevallig was daags te voren ook het raammechanisme gesneuveld, dus ook dat meteen vervangen. Hopelijk zijn hiermee de nukken van het linker voorportier weer voor jaren weg
  12. Ik heb de unit uitgebouwd en open liggen. Met een loep alle solderingen bekeken: er is niets slechts of afwijkends te zien. Op de printplaat zitten 4 micro switches waarvan één (de 3e vanaf de connector gezien) dan weer wel en dan weer niet goed contact maakt (gemeten direct op de switch zelf). Ik denk dat dat de boosdoener is van het euvel. Vraag is: zijn deze switches los te koop bij de dealer of elders (en waar?) Is zo'n switch met contactspray nog te redden?
  13. Slangen die afbrokkelen, scheurtjes vertonen (uitdroging), beschadigd zijn of lekken sowieso vervangen. Kijk ook goed naar de vacuümslangetjes!
  14. Doe ik, maar ik hou het op de printplaat. Nu het koeler is buiten werkt alles perfect.
  15. Is niet echt naast de deur, maar ik houd je tip in het achterhoofd. Bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden