Ga naar inhoud

NoppieV5

Members+
  • Aantal items

    230
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

5 Neutral

Over NoppieV5

  • Verjaardag 19-11-1953

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Hoeksche Waard
  • Naam
    NoppieV5

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. NoppieV5

    Van 3B2 naar 3BG

    Bedankt voor je reactie, Tiptronic. Van de ESP zie ik niets aan lampjes in dashboard of op de schakelaar zelf wijzigen als ik erop druk. Alle ABS-sensoren zijn oké en er zijn geen foutmeldingen uit te lezen daarover. Zou het dan alleen een schakelaar probleem zijn?
  2. De melding is dat er geen toestemming is gegeven om te delen....? Maar als jij er wel bij kunt, zou je dan zo aardig willen zijn om eea als pdf op te slaan en mij te mailen? Per pb geef ik je dan mijn mailadres door.
  3. NoppieV5

    Van 3B2 naar 3BG

    Dit is mijn 'nieuwe' V5 comfortline, automaat van 01-2003. De auto heeft wat tanden des tijds en wat aanpassingen nodig die de komende tijd aangepakt gaan worden, maar waar ik graag jullie advies bij heb. 1. Ik zou graag het instructieboekje hebben. Heeft iemand dat liggen ter overname? 2. De beige (velours)bekleding in de deurpanelen laat los. Met welke lijm kan ik die het beste weer vastplakken, zonder dat de boel verkleurd of weer gaat hangen? 3. Er zit naast de bestuurdersstoel, laag onderop de B-stijl een drukknopje met het symbool van een auto met binnenverlichting(???). Wat doet dit? 4. Als je de ESP-schakelaar bedient, waaraan kan ik dan zien of deze de ESP in- of uitschakelt (ABS-lampje in tellerunit?) 5. Is het mogelijk om in te regelen dat bij contact aan meteen de instrumentenverlichting e.d. aangaat? 6. Wat zijn de ervaringen met het vervangen van de antenne voor een plat model (vinnetje) en welke wordt aanbevolen? 7. Is er een comfortmodule van de knipperlichten (1x activeren = 3x knipperen) voor de wagen verkrijgbaar of heeft iemand zoiets liggen? 8. Ik zou graag ingeregeld hebben dat bij ingedrukt houden van de afstandsbediening op de sleutel de ramen zich openen / sluiten en dat de deuren vanzelf vergrendelen bij rijden. Bij mijn vorige Passat is dat gedaan door iemand in Dordrecht of Zwijndrecht (die ook auto's vakkundig poetst), maar ik ben diens naam kwijt. Wie in die buurt wil dit voor mij doen? Dat is het even voor dit moment. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Alvast bedankt!
  4. Deze kan erbij: 2.3 V5 3BG 170/170 PK 2003 255.750 KM Sedan Comfortline Automaat (NoppieV5)
  5. Deze kan eruit. Rijdt nog wel even, maar gaat naar de sloop ivm aanrijdingsschade achterzijde: 2.3 V5 3B 150/150 PK 2000 305.150 KM (NoppieV5). Nu 397.000 op de teller.
  6. Ik zoek voor mijn pas aangeschafte Passat 3BG (B5.5) Sedan de Nederlandstalige gebruikershandleiding. Wie heeft er een beschikbaar voor overname? Kosten worden natuurlijk vergoed. Of is deze handleiding toevallig ergens te downloaden?
  7. Hoi allemaal, weer even een update over de distributieketting. Met inmiddels bijna 396.000 km op de teller is er feitelijk niets veranderd in het geluid. De motor loopt nog steeds prima en net zo gemakkelijk 150 km/u over grotere afstanden. Kortom, nog steeds geen probleem met de kettingen. Ben d'r blij mee!
  8. Oud zoals hierboven omschreven: 2.3 V5 3B 150/150 PK 2000 305.150 KM (NoppieV5) Nieuw (update km-stand): 2.3 V5 3B 150/150 PK 2000 395.820 KM (NoppieV5)
  9. Als je de auto langer dan 3 maanden stalt, kan je beter meteen het kenteken schorsen. Je betaalt dan geen motorrijtuigenbelasting meer. Stal je korter, dan betaal je alsnog voor alle tijd. Bij schorsen van het kenteken vervalt ook de verzekeringsplicht. Verzekeren is een andere verhaal. Als de stalling een gespecialiseerde stalplaats is, dan is de auto mogelijk door de stalhouder tegen schade verzekerd. Kwestie van navragen. Is dat niet zo, dan is het een overweging om wel of niet te verzekeren mede afhankelijk van de stalling. Is dat een afgesloten, niet vrij toegankelijk plaats of een (niet openbare) plaats in de buitenlucht. Mogelijkheden bij verzekeren: - Volledig casco. Alle schade aan het voertuig is verzekerd. De duurste optie. - Beperkt casco. Verzekerd is schade t.g.v. brand, diefstal en joyriding. Kost een stuk minder en zeker aan te bevelen bij stallen in de buitenlucht. - Verlaag het aantal te rijden kilometers per jaar naar het minimum (lagere premie). - Schors alle extra dekkingen, zoals ongevallen en/of schade inzittenden, rechtsbijstand, pechhulp e.d. - Geef aan dat de auto gestald wordt. Voor de meeste verzekeraars maakt dat echter niets uit. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!
  10. Ben wat laat met reageren en inmiddels 2 jaar verder. Met de nokkenasketting heb ik geen problemen. Het geluid is niet meer dan dat er kennelijk mechanisch bijhoort. Heb ondertussen wel bij een grote beurt Slick 50 toegevoegd. De motor is daardoor mechanisch een stuk stiller geworden en rijdt nog steeds erg soepel. Het gebruik van dat soort toevoegingen is niet onomstreden, maar ik heb het in eerdere privé auto's (Golf Diesel o.a.) gebruikt naar volle tevredenheid. Een oudere monteur van de VW-garage viel het eens op dat mijn motoren altijd zo schoon waren van binnen (nokkenassen). Toen ik 'mijn geheim' verklapte, erkende hij ook Slick 50 te gebruiken naar volle tevredenheid. De motor vervuilt drastisch minder en loopt lekkerder. Ook bij een V5. Ik ben niet vatbaar voor de negatieve geluiden, want die heb ik nimmer ervaren. Heb nu bijna 350.000 km op de teller.
  11. Even een update over de distributieketting. Voorlopig is er niets veranderd aan het geluid, of de auto nu lang of kort heeft stilgestaan en het koud of warm is. De auto rijdt als een zonnetje en zolang het geluid zo beperkt blijft, ben ik nergens bang voor. Hou het natuurlijk wel in de gaten. Ik dank jullie allemaal voor de tips en raad. @Bandenman: als het tot een revisie mocht komen, zal ik contact met je opnemen. Beste wensen ook voor 2014 allemaal!
  12. Ik heb er nog aan gedacht dat de bovenste hydraulische kettingspanner - die je van buitenaf kunt vervangen - door verstopping van het oliekanaaltje de oorzaak van de bijgeluiden kan zijn. Maar verstopping daarvan is niet voor de hand liggend. Iemand daar ervaring mee?
  13. Tja, maar weet jij de grens tussen domheid en ervaring? Voor € 2.000,00 heb ik ook een ander blok met waarschijnlijk minder kilometers. Ik vind het advies om de boel goed in de gaten te houden (met name bij starten na langere stilstand) niet per definitie onverstandig. Ben er altijd nog zelf bij.
  14. Update: Heb e.e.a. onafhankelijk van elkaar laten beoordelen door 3 vakmensen, waarvan 2 ex-VW-monteurs en de dealer. De conclusie was: het is kennelijk de distributieketting die je hoort, maar niet op zodanige wijze dat er iets mee gedaan moet worden, ook al weet je het nooit..... De VW-dealer wist te melden dat ze een V5 in onderhoud hadden, waarvan de ketting zoveel herrie maakte dat het wel een tractor leek en de klant niet aan een reparatie wilde. Het advies: lekker blijven rijden en in de gaten houden of het erger wordt. Repareren kan altijd nog. Gezien de kosten wel begrijpelijk. Bij Carrec rekent men er bijna € 2.000 voor, waarvan € 1.300 arbeidsloon (inclusief BTW). Feitelijk is de auto hierdoor total loss. Maar met 335.000 km op de teller, 0,5 liter olieverbruik per 15.000 km, een nog uitstekende compressie en carrosserie blijft het de overweging waard.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden