Ga naar inhoud

Hoe hard rijd jij door Germany


Tristan

Hoe hard rijd jij door Germany  

107 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe hard rijd jij door Germany

    • Max. 130 km/h
      9
    • Max. 200 km/h
      27
    • Max. 160 km/h
      43
    • VOL GAS = ... km/h (bij je reactie in te vullen)
      34


Aanbevolen berichten

Is erg afhankelijk van wanneer en op welk stuk. Rij regelmatig in D en als het rustig is en mooi weer dan ligt het rond de 200km/h waar het druk(ker) is zakt de snelheid naar zo'n 140 à 150 of nog minder.

Je leert op een gegeven moment de "niet opletters" er redelijk goed uit te pikken, erg ver vooruit kijken is echt nodig in D bij hoge(re) snelheden.

 

 

Ik rij net als Eric met een zekere regelmaat (zakelijk) door Duitsland. Daar waar het kan rij ik ook echt vol door, tot bijna maximaal. Altijd 2 cm gaspedaal terug laten komen. Indien het (te) druk is gaan die hoge snelheden dus niet. Door goed te anticiperen en ver vooruit te kijken en ook goed te spiegelen kun je een redelijk gemiddelde scoren op de lange trajecten. Ik rij dan de 2 ltr CR diesel en die kan heel goed meekomen, reactie op de CC is voortreffelijk. Bij 120 in de 6 naar 190 gaat vloeiend. Een heerlijke auto die Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik ga regelmatig naar Denemarken of Noord Duitsland voor het werk.

Gemiddeld rijd ik dan toch zo rond de 160 vanwege drukte het weer en de snelheidsbeperkingen. Maar het laatste stuk voor de grens met Denemarken is vaak rustig en dan trap ik hem wel door over de 200.

Maar deze snelheid rij ik vaak maar 10 tot 20 min, want het vreet energie door de concentratie en natuurlijk benzine maar een voordeel die betaald de baas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pas me aan de snelheid van de rest aan, zeker als het wat nat begint te worden maar als er niemand is :-)

pas vanuit Praag terug naar NL tussen Nurnberg en Frankfurt ca. 80 km 180KM op de cruisecontrol gedaan (en een trip top van 195) Nadeel is wel dat t TDI tje wel wat lust op die snelheden en als je dan uiteindelijk kijkt wat je gemiddeld doet over een reis van 1000km dan kom je vaak niet verder als 100 tot 120Km/h over de gehele trip. (Maar het blijft leuk om af en toe die turbo en uitlaat ff schoon te maken!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja,

 

Snel rijden gaat alleen als het verkeer het toelaat. Sommige stukken in Duitsland gaat dat nog. Al worden die stukken steeds minder. Waar het kan laat ik meestal de auto gewoon uitlopen. Van de Passat weet ik het nog niet, maar de Vectra 150pk "deed" toch regelmatig hele stukken 200+ Het is niet goed om de auto constante lange stukken voluit te laten gaan, dus meestal net ff iets minder dan plankgas :) Goed vooruitkijken en anticiperen is dan wel het devies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet altijd even helemaal los in Duitsland. Wanneer de omstandigheden het toelaten gaat de gaskraan even helemaal open. De oude dame haalde de 225 km/h makkelijk. En zodra de jonge vrouw helemaal "los" is ga ik zeker weer een ritje naar Hunxe in Duitsland om te kijken of ze de verwachtingen waarmaakt. Maar gezien het verschil in brandstofverbruik is 160-170 een leuke economische oplossing. De eerste keer dat ik naar Zwitserland reed had ik een gemiddeld verbruik van 1:5. Dan leer je het snel af. Je bent meer tijd en geld kwijt met tanken dan dat je opschiet.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgas voor mij, tenminste als de situatie dat toelaat. Ik rij vrij regelmatig in duitsland en het schiet lekker op zo. En de passat leent zich daar goed voor.

volgas is bij mij tussen de 20o en 205 ergens, een beetje variabel. ik heb ook weleens harder gereden maar dat was helling af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga komende week een weekje op vakantie in Duitsland, maar ik denk dat ik niet zo heel erg ver boven de 160 uit zal gaan komen. Mede omdat ik mijn kleine koning op de achterbank heb zitten. Maar dat neemt niet weg dat de tussensprintjes naar die snelheid ook gewoon erg leuk zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een vakantie geboekt naar oostenrijk samen met mijn broer dus dat wordt lekker knallen...........

 

..............maar nu is het geval (weet niet of er mensen naar wegmisbruikers kijken) mijn broer rijd

bij regio politie Groningen in een onopvallende R32 (die kale van wegmisbruikers regio groningen).

 

Zou/ gaat bij benieuwen hoe hou hij hem houd als ik 160-170 rij........... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag ga ik naar oostenrijk. met het oog op verbruik blijf ik zo'n beetje rond de 160 - 170 hangen.

 

Ik woon vlak aan de grens, binnen een half uur zit ik op de 31. ik heb daar wel eens 240 gehaald op de teller. Dan gaat alles wel heel snel

Bij 200 rijd ie lekker rustig. bijna geen wind geruis of lawaai van de banden.

 

Maar dat ligt ook aan het weer. Bij regen rij ik niet harder dan 140 - 150. En als ik een beetje wind tegen heb kan ik niet harder dan 220 met een verbruik van 1 op 5...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In november / december 5x op en neer naar Poznan (polen) voor het werk geweest. De eerste keer was ik alleen en ging het lekker, in 5 uur zat ik bij Berlijn / bijna grens polen 700 km in 5 uur! gemiddeld 140, maar dit betekende wel zo'n beetje waar het toegestaan was rond de 180-190km/u en wel overal 130 / 80 / 60 gereden waar het moest ivm bekeuringen dus overal aan de snelheid gehouden. Al met al een rit van bijna 900km die ik 5 maal in 3 weken heb afgelegd en moet zeggen dat je eraan gaat wennen. Feit is wel dat ik 2x op zondag erheen reed en dat scheelt natuurlijk veel zonder vrachtauto's en dan is baan 3 bijna de heletijd vrij. Overigens wel lachen als je TomTom zegt verderop Rechtsafslaan, en dat je dan ziet dat dit over 460km!! is. Onvoorstelbaar 460 km van Essen (ongeveer) richting hamburg / berlijn één lange snelweg van 460km! Kun je in NL niet meer voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt eraan hoe druk het is. Vaak is het go with te flow. Zeker met de wintersport. Winterbanden zijn overigens T-banden dus niet harder dan 180km/h. Zomerbanden zijn H-banden dus 210km/h. Afgelopen zomer naar Zwiss geweest. lekker doorgassen vroeg in de ochtend met 190/200km/h. Vrouwtje ook :shock: :shock: Top heb ik overigens nog niet geprobeerd. Tja dan rij je daar 200 achter een E AMG. Die was het zat en speerde er vandoor alsof we stil stonden. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsland, daar gaat het gas gewoon open als het kan. Van het weekend nog naar Winterberg geweest en op het stuk na Oberhausen richting Dortmund en verder gaat t op de teller richting de 190, harder loopt ie ook niet.

Normaal met witersport(is het toch druk) als we door Duitsland komen is het zo'n beetje 140-160km/u met uitschieters richting de 180, maar dat komt dan meer omdat het bult af gaat en je verderop weer bult op moet, lekker gang houden dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...

Voor mijn werk regelmatig in Duitsland geweest, ook nu nog regelmatig.

Afhankelijk van drukte en weer... cruise op 160 - 170, maar zoals op één van de foto's van mij te zien is ook al een keer ff uitgehaald ;)

 

Als ik alleen rijdt dan is het meer richting 180, maar zoals gezegd; afhankelijk van de omstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al een aantal keren door Duitsland gekomen voor de vakantiebestemming (België :wink: en Tsjechië). Vindt het heerlijk om 160 km/uur op CC te rijden. In grote delen van Duitsland kan dit gelukkig nog steeds. Eerst even toppen en dan 'rustig' verder. Top zit op iets meer dan 200 km/uur. Reed toen een Volvo XC90 D5 AWD achter me. Zag 'm in de achteruitkijkspiegel al lachen. Ik naar rechts en... hij blaasde me met gemak en rasse schreden voorbij. Heel vernederend :embarassed:

 

Hmmm... was het een NL kenteken?? Ik heb dit nl tot 1,5 jaar geleden regelmatig met de XC90 mogen doen (D5 gechipt) tot groot genoegen van mijn auto ego :P

Misschien heb ik wel vriendelijk naar je geglimlacht in je spiegel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog niet met mijn huidige Passat in Duitsland geweest , alleen in Frankrijk , daar geldt de 130 top. Dat rijdt lekker.

 

Met mijn 1994-er Passat 1.8 zat ik op de "vrije stukken" in Duitsland al vrij snel op 150-65.

 

Maar eerlijk gezegd vind ik dat niet echt prettig/ontspannen rijden.

 

Als je even nadenkt over hoe snel je dan over het asfalt flitst en hoe een noodstop o.i.d uiteindelijk zal eindigen dan gaat mijn voet vaak al automatisch weer iets van het gas.

 

Maar vorige maand toen ik in naar Frankrijk reed ergerde ik me enorm aan de NL en B auto-s die dik met 20-30km/u de snelheid overtraden. Vooral de bestuurders van de K*TSUVS lijken last te hebben van een minderwaardigheidsgevoel dat ze denken goed te maken met het bedienen van het gaspedaal.

 

Nog een triest geval bij mijn thuiskomst , vlak voordat ik DH inreed :

 

10 uur in de avond. In donker met regen. In mijn achteruitkijk spiegel zag ik 'm in een flits aankomen.

 

Op het 80KM stuk...over de vluchtstrook , iedereen rechtsinhalend met zeker 140 op de teller.

 

Levensgevaarlijke actie , totaal onnodig.

 

Het was verdomme een Passat 3B Variant. Hopelijk niet iemand van hier.... :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden