Ga naar inhoud

Twanzel

Members+
  • Aantal items

    1006
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Twanzel

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Limbourg Sud
  • Naam
    Toine

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Twanzel's Achievements

0

Community reputatie

  1. Update: Vorige week vlak voor de vakantie de G62 sensor vervangen en na een flinke rit heen er terug naar de wintersport is het probleem niet meer voorgekomen.
  2. Ik vraag me af of ik daadwerkelijk de temperatuur van 130 graden heb gehaald, zodra ik het gas losliet daalde de temperatuur direct weer naar 90 graden in een paar tellen, eigenlijk net zo snel als dat die opliep. edit: vanmorgen is mijn vrouw van Wittem naar Den Bosch gereden en de temperatuur bleef weer prima op 90. Hopen dat het euvel opgelost is.
  3. Waterpomp en thermostaat zijn vervangen, daarna is de boel grondig ontlucht, zoals het hoort bij de ingang van de kachelradiateur. tevens nog de methode via het expansievat uitgevoerd. G62 sensor geeft geen foutmeldingen in VAG-COM, maar ik vermoed dat deze toch stuk is dus heb maar vast een nieuwe gehaald. Het weekend even wisselen en afwachten
  4. Hallo Allemaal, Vorig weekend reed ik met de passat (3BG 2.0 20v) met een leeg aanhangertje richting den Bosch. Ongeveer na een half uur de meldig STOP. koelvloeistof controleren en de meter op 130graden. Meteen van het gas af en de temperatuur daalde weer direct. Rustig naar een parkeerplaats gereden en het koelvloeisof peil gecontroleerd. prima in orde. Daarna de melding niet meer gehad. Dinsdag komt de vrouw met de auto terug over de A2 gereden en bij een snelheid van 120km/u dezelfde melding. Temperatuurmeter schiet in enkele seconden naar 130 graden en de betreffende stop melding weer. Door met een snelheid van circa 100 te gaan rijden kan ze de temeperatuur goed op 90 houden. Vermoeden bestond dat de waterpomp het begeven had, omdat de laatste tijd bij het loslaten van het gas ook de kachel kouder werd. En de kachel langzaam op temperatuur kwam. Waterpomp vervangen, bleek daarna ook nog de thermostaat open te blijven staan dus die ook meteen vervangen. Probleem leek opgelost, tot er gisteren wederom op de weg naar huis de temp binnen 10 sec van 90 naar 130 graden ging. met de STOP melding. Uitlezen met VAG-COM gaf geen foutmeldingen. Toch denk ik nu nog aan een defecte temperatuursensor (G62) of heeft iemand van jullie nog andere suggesties? groet Toine
  5. Lucht in je kachel? ff ontluchten zou kunnen helpen
  6. foutcode: 18265 P1857 nl Belastingssignaal Storingsmelding van motorregelapparaat du Lastsignal Fehlermeldung vom Motor-Steuergerät en Load Signal Load Signal: Error Message from ECU Extra info bij de foutcodes. Intermittent Mogelijke verschijnselen: Storingslampje (MIL) brandt Mogelijke oorzaken: Er zijn foutcodes opgeslagen in de Motor Control Unit (ECU) Mogelijke oplossing: Check de Motor Control Unit (ECU) op foutcodes Extra info: Als deze fout in Module-03 (ABS) tevoorschijn komt dan is de oorzaak dat de torque niet goed gemeten wordt door de ESP sensoren. Vaak zie je deze fout in combinatie met 18074 - 18079. Als 18074 - 18079 wordt opgelost, dan verdwijnt 18265 automatisch
  7. idd. VAG-com is alleen wel veel gebruiksvriendelijker
  8. VAG-com kan heel veel mee, alleen niet schrijven in je eeprom. Dat kan alleen VDS pro. VDS pro werkt alleen onder het aloude DOS, niet in de dosbox van windows maar de echte ouderwetse DOS. Laat een computer met DOS nu net geen USB poorten herkennen. De Kabel van OBD tools werkt ook met Vag-com 409, maar ik persoonlijk vind VCDS iets fijner werken en deze kan ook auto's van na 2004 aan met CAN Bus. ff zoekfunctie gebruiken en je vind er echt veel info over.
  9. Genoeg een leuke mod is ook je ramen open en dicht dmv afstandsbediening, maar dat gaat niet met VAG-com. Daar heb je VDS-pro voor nodig met een seriele kabel. mijn kabel voor VAG-com komt van http://www.vag-diagnostics.com. en deze heb ik voor VDS-pro http://www.obdtools.nl/obd/default.asp? ... &Id=585911
  10. Begin eerst eens met het localiseren van het geluid, iemand die buiten de auto kan luisteren wanneer je aan het stuur draait. Komt het geluid uit het stuurhuis. Hoor je het alleen als je rijdt en aan het stuur draait, of ook wanneer je stil staat? Kijk anders hier eens: viewtopic.php?f=130&t=31517&hilit=helaas+stuurhuis+stuk&start=15#p313449
  11. Twanzel, omgeving Boxtel, Vag-Com + CAN BUS+ramen mag ook aangepast worden
  12. Twanzel

    Hardere sirene

    ff zoeken, heeft DM volgens mij al eens aangepast
  13. Edwin, ik kan het zelf nog niet uitrpoberen, maar op de volgende link (kan zijn dat je je eerst moet registreren) staat erg veel info over TT op een dubbeldin chinees. http://www.ttinternetclub.info/showthread.php?tid=185 volgens mij riskeer je dan niets
  14. Zelfde probleem gehad met A3, check eerst eens HEEEEEEEEL goed of je nergens een lekkage hebt in de slangenbrei. Bij de A3 was het dichtmaken van een onderdeeltje in de carterventilatie de oplossing, vrijwel gratis dus Voor de kanalen zou je ff op www.gerritspeek.nl moeten kijken of hier ff zoeken. Succes
  15. @bbart Dat kun je ff checken, door met de sleutel in het slot even naar links(?) te draaien en vast te houden, gaan de ramen omlaag, dan moet het aan te passen zijn. Sleutel weer naar de andere kant vasthouden gaan ze weer dicht. @wiekser. Met VDS-pro kan je ook nog eventueel je alarm (als je dat hebt) iets anders programmeren. Ipv dat het alarm wordt uitgeschakeld wanneer je de deur openmaakt met sleutel, schakelt deze pas uit wanneer je de sleutel in het contact steekt (dit moet dan 30 sec na open deuren gebeuren anders gaat het alarm af). Deze mod heb ik twee weken geleden uitgevoerd. Met het gebruik van AB schakeld hij wel meteen uit. OBD tools levert meestal binnen 3 dagen uit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden