Ga naar inhoud

Roads

Members+
  • Aantal items

    111
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Roads

  • Verjaardag 17-12-1977

Profile Information

  • Plaats
    MILAAN

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Roads's Achievements

0

Community reputatie

  1. Na een aantal jaar plezier gehad te hebben van een 2002 1.9 TDI trendline 130Pk kwam ik een maandje geleden bij de plek waar mijn auto stond en vond daar slechts het kapje van de zekering kast... Gestolen!! Ik ben nu dus op zoek naar een andere auto en heb nu een 3C van 2008 met 2.0TDI 140 PK CBA Highl DSG op het oog. (na veel gelezen te hebben over de PD motoren toch maar op zoek naar een CD) Ik las ergens dat de DB riem pas bij 180.000 vervangen moest worden...klopt dat? (lijkt me heel veel!) En hebben jullie nog andere tips voor dit type? (lees er weinig over..kan een goed teken zijn maar vraag liever na!) Bij de auto zit geen doorgestempeld onderhouds boekje (is leeg) maar alles ziet er wel netjes uit, ik heb gehoord dat de DSG regelmatig nieuwe olie nodig heeft, klopt dit? En klopt het dat de accu niet in een plastic overkapping zit (zoals bij andere versies?) verkoper zij dat het normaal was maar het lijkt me raar. Dit is een link naar de auto; http://cerca.automobile.it/veicoli/show ... geNumber=1 Grt Roads
  2. Denk eerder aan gloeispiraal kapot, begint weer kouder te worden he. Al gechecked?
  3. Weet je zeker dat er geen opvoerpomp in de tank zit? Meestal zijn er 2 pompen, 1 in tank (dacht dat je daar bij kunt via een luikje onder de achterbank maar heb er zelf nog nooit naar gekeken) en 1 in de motor ruimte, je zou ze moeten horen als je het contact aanzet..filter niet toevallig dicht, zou lullig zijn als die vol zit he.
  4. Is de frequentie van de melding afgenomen? Als "ja" dan zullen de voorblokken ook wel ver op zijn maar niet zover dat de sensoren in die blokken een melding geven (als die er inzitten en niet ge-bypassed zijn) gevolg is waarschijnlijk laag niveau van rem olie. Als de voorblokken nog wel goed zijn dan zit er misschien net te weinig vloeistof in het systeem. Als "nee" dan is het ernstiger..
  5. Mooi werk...hoe lang heb je er over gedaan deze special tool te maken? Ik denk dat ik er ook eens aan ga beginnen...je kunt maar voorbereid zijn he
  6. Al geprobeerd hem te laten schrikken? (Heel hard boe roepen ) Met een vuisthamer op de behuizing waar hij in zit te tikken. Is het er een waar een inbus in zit zodat je een beetje kunt proberen te jutteren? Niet te snel opgeven, dit kunnen lastige gevallen zijn en als je uiteindelijk gaat stoken zijn de rubbers zeker weg..
  7. Heb ik ook sinds de laatste service stand, zal de voorkant de volgende keer wat hoger moeten terugplaatsen.
  8. Is best te doen als je een beetje handig bent, gereedschap hebt en geen bezwaar hebt tegen vies worden. Ik zou eerst de zoekfunctie op dit forum eens gebruiken dan kom je denk ik al een heel eind! Ik zou voor de hoes gewoon naar de dealer gaan hij is niet heel duur en er zitten een aantal onderdelen en vet bij die je beter gelijk mee kunt vervangen. Als je er geen ervaring mee hebt trek er dan maar een middagje/dagje voor uit hier verkopen ze hem ook (heb je gelijk een idee van de prijs) http://www.ahw-shop.de/shop/
  9. Moeilijk te zeggen zonder de bout ook echt gezien te hebben, is de kop er gewoon af? Als ja dan zal de bout te hard aangedraaid zijn geweest en daardoor opgerekt en nu afgebroken. Ik heb de spanner nog nooit vervangen maar kan me voorstellen dat VW een nieuwe bout meeleverd met de spanner. Geen idee of dit echt zo is en of die ook daadwerkelijk is gebruikt. Is het echtergebleven draadeind krom of gewoon afgebroken tegen het blok dan kan er wel eens te veel spanning op gestaan hebben.
  10. Ik heb ze ook, ze hebben best wat luchtdruk nodig om zuinig te zijn (ik heb voor 2.8 en achter 2.8-3), zijn overigens niet de beste banden met sneeuw maar het gaat (Ik geluk dat hier nu geen sneeuw ligt, was vorige week in Oostenrijk wel anders...)
  11. Zijn je schijven voor niet krom? Kun je testen door hem op de krik te zetten (bij voorkeur als ze warm zijn) en dan aan je wiel te draaien, als ze soms los lopen en dan weer even niet kan het een kromme schijf zijn. Maar dat hebben ze vast bij de garage ook al gecontroleerd!? En of het een gevolg of oorzaak probleem is weet ik ook niet.
  12. Lijkt me de remvloeistof niveau meting, heb ik pas ook gehad,vooral in bochten naar rechts, blokken vervangen en probleem opgelost. Als zowel de voor als achter blokken ver op zijn begint het, ik zou de olie niet bijvullen maar de achterblokken vervangen (de blokken voor hebben vaak sensoren, die melden zichzelf wel, achter niet.) Bij mij kwam er echter wel de "STOP, remmen onderhoud" melding bij..maar dan in het Italiaans. Blokken zitten naar mijn weten altijd aan twee kanten van de schijf en worden er dan door de klauw op de schijf gedrukt. Achter moet de remzuiger terug gedraaid worden met een speciaal tooltje,ik heb hem maar als je die niet hebt op dit forum vindt je met wat zoekwerk wel een manier. Blokken vervangen een vrij simpel en goed uitvoerbaar klusje.
  13. weet je zeker dat je de spanner wilt vervangen? multiriem is simpel en kost niet veel, spanner kost best wat en kan best lastig vervangen zijn (misschien niet onmogelijk maar ik denk dat ik de auto in servicestand zou zetten, geen speciaal gereedschap nodig, zoek maar eens op dit forum). Is de spanner uitgeslagen? (komt idd voor) of is het toch de dynamopoeli die ervoor zorgt dat de spanner extra moet werken?
  14. Begin eens met een stofhoes controle, heel simpel, wielen volledig insturen en een met je hand achter de wielen aan de hoes voelen, voel je vet en is resultaat hele vieze handen dan eens kijken of je een scheur ziet..... Als de hoezen heel zijn dan kun je er waarschijnlijk ondanks wat geluid nog best even mee doorrijden maar uiteindelijk zal het wel erger worden en dan is vervangen noodakelijk. Maar het kan misschien ook wel heel iets anders zijn..bakrubbers of ophangings rubbers o.i.d
  15. Wel appart dat ze het alle 5 hebben...productie foutje?? Of past de band niet op de velg? (alles origineel?)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden