Ga naar inhoud

  • 0

da gaat 'ie weer :( - en nog een keer .......


Tikra

Vraag

Wij houden echt van onze Passat .....

 

nadat wij dus de motorschade hadden gehad met de balansmodule/ oliepomp -> motorschade, turbo defect (4k€) - heeft het na de reparatie niet lang geduurd en de koppakking had het begeven (2,5k€) want ook hier moest even 3 verstuivers gewisseld worden (gelukkig via regeling bij VW 700 Euro terug gekregen :)) - maar nu weer enkele duizend kilometers later - begon het auto te stotteren bij optrekken - een gevoel als of hij op 3 cilinders liep - dus auto aan de kant - motor laten lopen en ja de motor schudde heen- en weer .... dus Jos gebeld en aangenomen dat er de laatste verstuiver het nu ook had begeven (ja ja ik hoor het al, waarom heb je die niet ook gewisseld - heel simpel er waren maar drie op voorraad en wij moesten met de auto na het buitenland).

Na nu enkele dagen later - met een verstuiver gewisseld - weten we het zeker: te weinig kompressie op de vierde cilinder (nix verstuiver) .. dus wat nu? Nieuwe rompmotor (bmp) of motor open maken en maar hopen dat de cilinderwand niet beschadigt is en repareren....

 

we houden echt van deze auto maar km boven 230.000 waar je denkt dat het leven van deze auto's pas echt begint .... t/m nu alleen maar allende ....

 

zo effe van me afschrijven - voel me al een beetje beter ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Laatst vroeg iemand om een mening of een advies betreft tot een aankoop met een hoge Kilometerstand, dat is dus bij ieder auto anders, je kunt je auto elk jaar een groot onderhoudsbeurt geven en elk jaar je distributie riem vervangen, maar er zijn ook een heel veel aantal zaken waar je geen invloed op heb, of niet vervangt omdat dat niet hoort, of onderdelen die levenslang moeten gaan maar toch kapot gaan, maar het is altijd erg zuur als je zo flinke koste post krijgt op je auto, geld dat je liever aan iets leuks besteed, maar hopen dat het nu bij hier blijft, veel succes met je passat, ten slot doe je het met veel liefde voor je passat...toch..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet wel een " pech fetisjist" zijn om na al die ellende nog zo'n tegeltje aan de muur te hangen, hang maar op het toilet bij de Passat fabriek zou ik zeggen :(

 

" Hinterher ist man immer schlauer" of te wel met de kennis van nu had ik i.i.g. nooit een 3c uit deze serie aangeschaft!

 

Succes met de afwikkeling van deze nieuwe ellende Helge!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pfff... en weten dat je voor 3K een praktisch nieuwe motor met garantie koopt bij mensen zoals NNP... ik zou niet getwijfeld hebben met 2500 euro kosten in 't vooruitzicht er gewoon een andere motor ingepropt hebben...

 

Succes alleszins....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Pfff... en weten dat je voor 3K een praktisch nieuwe motor met garantie koopt bij mensen zoals NNP... ik zou niet getwijfeld hebben met 2500 euro kosten in 't vooruitzicht er gewoon een andere motor ingepropt hebben...

 

Succes alleszins....

 

grtz, dre

 

Voor 3k zit de motor er nog niet in, daar komt ook nog arbeid, een nieuwe riem, olie e.d. bij.......

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helge een heel triest verhaal.

Ik kan er van meepraten.

Heb de Passat nu bijna een jaar en zijn na de aanschaf al ruim 6000 euri's armer.

Als ik van te voren had geweten wat de te verwachte kosten zouden zijn, dan had ik zeker niet tot aanschaf van deze spaarpot zonder bodem besloten.

De volgende Passat wordt er eentje van na 2009 of nog jonger (maar dat zal over een paar jaar pas worden).

Ik hou niet van m'n Passat, maar hij rijdt zo lekker.

Dus maar hopen dat hij het een tijdje volhoud zonder gekke kuren.

We hebben er wel een andere VAG vehickel gekocht een Skoda 1.9 tdi met 101 PK in het vooronder uit 2006.

We zijn er mee uit België komen scheuren en met snelheden van ruim 190 km/u en geen centje pijn.

Eigenlijk is zo'n bakkie best lekker rijden, maar helaas te klein voor ons hele gezin met 5 flinke volwassenen.

Maar gaan we met z'n vieren of minder op stap dan pak ik graag de Skoda.

Ik wens je veel sterkte met je Passat en hoop dat alle ellende nu eindelijk eens voorbij is.

 

Groetjes George :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik blijf het zeggen mensen. Toon liefde aan je Passat, het werkt echt... Af en toe aaien en lief praten kan toch geen kwaad. :roll:

 

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Guys,

bedankt voor al de reacties - ik heb wel kunnen lachen met al de commentaren en steunbetuigingen - ook heb ik de rekening nog iet gekregen - rest nog de vraag: wie krijgt nu het tafeltje?

Jos heeft de auto gerepareerd en zaterdag ga ik hem halen - let's get the finger crossed dat dit vooreerst de laatste keer was met problemen - en nu weer rijden met dat ding ...... op de aankomende 120.000 km .... - is wel raar schrijft toch een vriend van mij: let op alleen BMW en Mercedes zijn geschikt voor VOLGAS rijden .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo de auto bij Jos gehaald.

Oh wat rijdt zo een Passat toch lekker - da zijn jullie denk ik met mee eens.

De mannen van Jos hebben er echt werk van gemaakt:

nieuwe zuiger (1) en nieuwe zuigerveren,

"klobürste" door de cilinder gehaald ;),

Verstuivers nieuw afgedicht,

tandenpomp dan ook maar direct vervangen,

drijfstangenlagers vervangen en ook

de multirriem,

distributieriem en de waterpomp vervangen

toch noch de balansassen verwijdert ..

 

 

nu nog "effe"een paar honderd kilometer inhouden en dan kan die weer. ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo de auto bij Jos gehaald.

Oh wat rijdt zo een Passat toch lekker - da zijn jullie denk ik met mee eens.

De mannen van Jos hebben er echt werk van gemaakt:

nieuwe zuiger (1) en nieuwe zuigerveren,

"klobürste" door de cilinder gehaald ;),

Verstuivers nieuw afgedicht,

tandenpomp dan ook maar direct vervangen,

drijfstangenlagers vervangen en ook

de multirriem,

distributieriem en de waterpomp vervangen

toch noch de balansassen verwijdert ..

 

 

nu nog "effe"een paar honderd kilometer inhouden en dan kan die weer. ......[/quote

 

Die klo bürste is er toch wel uitgehaald hoop ik :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nadat de wagen gerepareerd was lekker richting Oostenrijk vertrokken - rustig ingereden de nieuwe zuigers, maar op weg terug .... op eens bij 160km/h vlak voor de Nederlands grens ..... geen vermogen .... weer motorschade .... $&&*)&^*(_Y%*#$

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden