nadat wij dus de motorschade hadden gehad met de balansmodule/ oliepomp -> motorschade, turbo defect (4k€) - heeft het na de reparatie niet lang geduurd en de koppakking had het begeven (2,5k€) want ook hier moest even 3 verstuivers gewisseld worden (gelukkig via regeling bij VW 700 Euro terug gekregen ) - maar nu weer enkele duizend kilometers later - begon het auto te stotteren bij optrekken - een gevoel als of hij op 3 cilinders liep - dus auto aan de kant - motor laten lopen en ja de motor schudde heen- en weer .... dus Jos gebeld en aangenomen dat er de laatste verstuiver het nu ook had begeven (ja ja ik hoor het al, waarom heb je die niet ook gewisseld - heel simpel er waren maar drie op voorraad en wij moesten met de auto na het buitenland).
Na nu enkele dagen later - met een verstuiver gewisseld - weten we het zeker: te weinig kompressie op de vierde cilinder (nix verstuiver) .. dus wat nu? Nieuwe rompmotor (bmp) of motor open maken en maar hopen dat de cilinderwand niet beschadigt is en repareren....
we houden echt van deze auto maar km boven 230.000 waar je denkt dat het leven van deze auto's pas echt begint .... t/m nu alleen maar allende ....
zo effe van me afschrijven - voel me al een beetje beter
Vraag
Tikra
Wij houden echt van onze Passat .....
nadat wij dus de motorschade hadden gehad met de balansmodule/ oliepomp -> motorschade, turbo defect (4k€) - heeft het na de reparatie niet lang geduurd en de koppakking had het begeven (2,5k€) want ook hier moest even 3 verstuivers gewisseld worden (gelukkig via regeling bij VW 700 Euro terug gekregen ) - maar nu weer enkele duizend kilometers later - begon het auto te stotteren bij optrekken - een gevoel als of hij op 3 cilinders liep - dus auto aan de kant - motor laten lopen en ja de motor schudde heen- en weer .... dus Jos gebeld en aangenomen dat er de laatste verstuiver het nu ook had begeven (ja ja ik hoor het al, waarom heb je die niet ook gewisseld - heel simpel er waren maar drie op voorraad en wij moesten met de auto na het buitenland).
Na nu enkele dagen later - met een verstuiver gewisseld - weten we het zeker: te weinig kompressie op de vierde cilinder (nix verstuiver) .. dus wat nu? Nieuwe rompmotor (bmp) of motor open maken en maar hopen dat de cilinderwand niet beschadigt is en repareren....
we houden echt van deze auto maar km boven 230.000 waar je denkt dat het leven van deze auto's pas echt begint .... t/m nu alleen maar allende ....
zo effe van me afschrijven - voel me al een beetje beter
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
12
7
4
3
Popular Days
30 sep
10
2 okt
7
29 okt
6
1 nov
4
Top Posters For This Question
Tikra 12 posts
Vdub 7 posts
jos_br 4 posts
Robl 3 posts
Popular Days
30 sep 2013
10 posts
2 okt 2013
7 posts
29 okt 2013
6 posts
1 nov 2013
4 posts
52 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten