Ga naar inhoud

Willem nunspeet

Members+
  • Aantal items

    1644
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Willem nunspeet won de laatste dag op 8 augustus 2015

Willem nunspeet had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

234 Excellent

3 Volgers

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Nunspeet
  • Naam
    Willem nunspeet

Overige

  • Vagcom
    Vcds release 18.9

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Wanneer je geen CE91 stekkertrekker hebt dan kun je deze nog mee bestellen om je stekkers open te maken https://nl.aliexpress.com/item/32858263821.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.48801448w5lLWI&algo_pvid=ceb37f13-0ee8-4346-bbf7-2259b6eb4cbf&algo_expid=ceb37f13-0ee8-4346-bbf7-2259b6eb4cbf-0&btsid=af75cc03-1f8f-4ad6-a3d9-e0d3574ea2e6&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_52
  2. Ja, alleen de aandrijfzijde van de1e oem motoren van de 3C waren maar aan 1 zijde gelagerd, de nieuwe van Ali zijn steviger, het motortje wat bij jou stuk is , lijkt al een keer te zijn vervangen. Het elektromotortje drijft met een klein snaartje het asje met torx vertanding aan, het snaartje kan wel eens knappen, de motoren zijn redelijk onverwoestbaar. Volgens mij is er voor de 3C van 2005 tot 2007/8 in de 6 tanden serie maar 1 type.
  3. https://nl.aliexpress.com/item/32794761295.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3da24c4dIkos4c Ik heb ze hier een tijdje geleden besteld, zeer snelle levering, had ze binnen 10 dagen. Alleen effe 6 of 12 torx aanklikken. Bestel er ook meteen nieuwe stekkertjes bij, kun je gemakkelijk ompluggen met de oude. zit verschil in de aansluiting namelijk. je kunt ze wel passend maken door het blokje eraf te vijlen maar nieuwe stekker heeft mijn voorkeur. Verder zie ik dat jouw oude motortje op 2 plaatsen gescheurd is, komt door de constructie met de rubber afdichtring die veel te strak zit, zowel de Ali als de VW oem motoren scheuren hierdoor. Ik heb de ringen verwijderd en er een beetje siliconencarterpakking tussen gedaan. Bestel ze niet bij Ali Express VW Parts - RAWR Store, wat ik hier besteld heb is nooit aangekomen.....
  4. Ik weet niet wat jouw motorcode is, is iig een 2 klepper, de 4 klepper serie BKP staat er om bekend dat er scheurtjes onstonden in de serie 2005- 2007. Ik weet niet hoeveel je verloor aan vloeistof maar zo te zien is dit zeker een oorzaak voor verlies koelvloeistof, is het alleen bij deze cilinder of meerdere? Wanneer je je motorcode effe googeld met koelvloeistof verlies krijg je vanzelf wel wat resultaten.
  5. Passat 3C 2.0.Tdi Bkd, 400.000.km Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  6. Weer terug na mooie reis door Normandie en Bretagne met de caravan, hier in Port en Bessin waar in 1944 vlak na na D-Day schepen met brandstof werden gelost door een pijplijn vanaf een boei in zee, zo' n 200.000 liter benzine per dag, geen CO2 heffingen in die tijd, heerlijk...
  7. Jeminee Gerrit, wat een rot pech en ook nog tijdens je vakantie! Fijn dat dat alles gerepatrieerd is door de ANWB, een kennis van mij stond een maand geleden met een mooie Volvo van 9 jaar oud in Luxemburg met ernstige motorschade en werd door de ANWB niet gerepatrieerd omdat de dagwaarde lager was dan de transportkosten, was een erg zuur verhaal. Wat betreft jouw versnellingsbak: ik weet ook niet zeker of een vast vliegwiel tot schade aan de bak leidt, heb er nog nooit van gehoord en er rijden vele rond met een vast vliegwiel, dat het bij de 2.0 niet kan omdat de bak begint te trillen is wel bekend. Maar met het trekken van een caravan krijgt ie natuurlijk nog meer op zijn donder. Ben zelf net weer met de caravan terug uit Bretagne en met 1500 kg aan de haak gaat de 2.0 Tdi fluitend de hellingen op maar het vliegwiel moet dat allemaal overbrengen. Goede beslissing om er weer een 2M set inzetten, de prijs van een originele Sachs set is nog maar 1/3 van de prijs van 6/ 7 jaar geleden https://www.atp-autoteile.de/de/product/733604-sachs-kupplungssatz/v-18729?itm_campaign=linked_by_search Ik had bij mijn HDV 6 bak vorig jaar een jankend geluid bij terugschakelen van 5 naar 4, op internet gevonden als probleem in met name Duitsland, er werd daar een oplossing van het plaatsen van een vulring achter 1 van de doppen aan de buitenzijde van de bakwaardoor er een axiale speling op 1 van de assen werd verminderd, had hier allemaal geen zin in, mijn bak had toen 390.000 km gedraaid, had in de sloop een mooie HDV bak van een Sharan gevonden, 102.000 km gedraaid en voor € 300,- Er werden zo'n 85 HDV bakken aangeboden op internet, was keus genoeg. Hoop dat het bij jou allemaal goed lukt! Succes iig!
  8. Die Kroon is prima, ik heb er nu zelf CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 in, bestel het altijd bij oliewereld.nl Zou er geen additieven ingooien, leidt soms tot lekkage van de keerringen. Zit er trouwens geen 6 bak in die 2.0 TDI? Je hebt wel speciale dop nodig voor de pluggen, het lukt wel met goede waterpomptang maar is niet echt ideaal. Laat na het vullen met de flesje de vulopening zeker een kwartier open voor na druppelen, teveel olie geeft ook weer lekkage... Had zelf in november een jankende 5 bij terugschakelen, schijnt ook een kwaal te zijn bij de HDV 6 bak. Je kan er prima mee rijden maar de ergernis.... heb er toch maar een ander bak uit de sloop onder gezet, schakelt weer geruisloos als boter. Voordeel 3 C is nu dat de onderdelen ruimschoots voor handen zijn in de sloop. Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  9. Mooie oplossing Jaap! Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  10. Idd, ik verbruik bij 30.000 km per jaar waarvan 4000 met caravan gemiddeld 1 : 16 over al die kms, en vind het heerlijk om hem af en toe effe lekker door te trappen. Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  11. Die herken ik ook, maar dan moet je aan de onderzijde met een schroevendraaier het vliegwiel heen en weer kunnen bewegen. Bij gas geven in een laag toerental gaat ie dan ook ontzettend schudden. Ik had het laatste 2M vliegwiel al met 100K aan gort..... de chip heeft ongetwijfeld ook effect op de levensduur... Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  12. In principe leidt het wel of niet dichtzetten van de EGR niet tot vermogens verlies of winst, je voorkomt alleen met dichtzetten dat je inlaatspruitstuk verder vervuilt. De EGR klep gaat ook alleen maar open bij een nullast stand van je gaspedaal, wanneer je een tijdje constant 90 of 100 rijdt dan gaat die klep open. Bij gas geven zal ie onmiddellijk weer sluiten. Bij een BKP is ie eenvoudig met koeler te verwijderen c.q. af te sluiten door de vacuumslang los te koppelen. Je krijgt dan wel een foutmelding op je dashboard en die kun je dan softwarematig laten wegschrijven. Maar wat Martijn al zegt BKP heeft geen roetfilter en BMP wel met een koppeling naar de EGR. Wanneer je vermogensverlies hebt dan moet je toch naar andere zaken zoeken, ik ken de staat van onderhoud niet maar soms doet een dosering Forte in het brandstoffilter bij filterwisseling al wonderen. Groet Willem Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  13. Afgelopen zomer via mooie route door Polen naar Litouwen gereden, een en al rust daar, uiteindelijk aan de Oostzeekust in Klaipeda geeindigd, daar de ferry naar Kiel genomen, echt wel goede optie, 21 uur varen met luxe hut, scheelde weer 3 dagen rijden op de terugreis. Prijs was 425 euro en is ons heel goed bevallen.... Leuk avontuur, Passat met caravan mocht als 1 na laatste aan boord tussen de bouwmachines, moesten in Kiel ook achteruit van de ferry af met de caravan, ook weer leuk;-) Dit jaar waarschijnlijk naar Hongarije, aan de Passat zal het niet liggen ....
  14. je kunt beginnen met de stekker aan de module onder de bijrijders stoel los te trekken, dan is ie volgens mij al uit het display. Je kunt dan ook nog adres 77 "telefoon"l (laten) uitvinken in VCDS in de lijst van de Gateway Verder is het uitbouwen nog wel ff een klusje vwb microfoon/ antenne etc.
  15. Gecondoleerd Barry en heel veel sterkte, koester de mooie herinneringen! Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden