Ga naar inhoud

Willem nunspeet

Full Members
  • Aantal items

    1700
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

Willem nunspeet won de laatste dag op augustus 14

Willem nunspeet had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

270 Excellent

3 Volgers

Over Willem nunspeet

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Nunspeet
  • Naam
    Willem nunspeet

Overige

  • Vagcom
    Vcds release 18.9

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Dat is wel heel bijzonder, toch eerst maar uitlezen, wanneer er Turbogerelateerde storingen uitkomen dan hoef je niet ver te zoeken denk ik. Vind alleen het in noodloop gaan bij het starten vreemd, er zou normaal altijd het lampje motorstoring moeten branden. Je kunt met forte met warme motor eens flink in de toeren gaan blazen maar daarmee repareer je niet echt een turbo van deze leeftijd. Plaats de foutcodes maar.
  2. idd uitlezen, meestal is bij turbo problemen de foutmelding "Laaddruk overschreden" Ook kijken of je kunt achterhalen of het nog de 1e turbo is, wat ik me nauwelijks kan voorstellen.... Wel vreemd dat ie bij starten in noodloop gaat en het lampje met gloeispiraaltjes (Logo Vinniepillon😂) niet brandt??? Mijn turboprobleem wat Martijn aangeeft had ik alleen met het trekken van de caravan zie mijn topic.
  3. Hoi Martijn, Mijn ervaring bij Ali is wisselend, heb motortjes die 3 jaar meegingen en eentje die het na 10 maanden begaf. Ze zijn idd wel goedkoop en ik heb altijd een reserve achterin liggen. Die link die je aangaf ziet er redelijk uit voor die prijs, of het ook in de EU gefabriceerd is?? Wat wel een probleem is de stijfheid van de rubber afdichtring, ook met vet zijn ze lastig te monteren, er staat veel teveel spanning op, bij mij zijn zowel de behuizing ven de oude originele motoren gescheurd en die van Ali. Ik monteer ze alleen nog maar met Kit er tussen en geen afdichtring
  4. Multicuscan van Smeets solutions, had eerst een FICOM kabel van hun maar die werkte niet goed, moet zeggen dat ze mij ontzettend goed geholpen hebben om een werkende kabel te verstrekken. Goed e service daar.
  5. Wij hebben afgelopen winter de caravan verkocht en een camper aangeschaft, Adria import uit Frankrijk van 2014 met 40.000 km op de teller. Alles was goed gedocumenteerd, adres Franse eigenaar en alle rekeningen van de Renault garage waar de Fiat Ducato in onderhoud was. Heb niks met Fiat maar 90 procent van de campers staan nu eenmaal op een Ducato onderstel. Moet zeggen dat het tot nu toe wel een degelijke indruk maakt, alles is eenvoudig maar degelijk. Heb al een diagnose kabel aangeschaft om de beurten te resetten. Onderhoudsinterval is trouwens 45.000 km...... Heb ondertussen alw
  6. Ziet er niet goed uit...... Weet niet wat voor bak je hebt en met welke km stand hij kaduuk is gegaan? Had zelf 2 jaar geleden een jankende 5 bij terugschakelen van mijn HDV bak, was bij 380.000 km. Stond wel op internet dat er vulringen voor waren die je dan via een van de dekseltje vanaf de buitenzijde kon proberen te monteren, had daar ook allemaal geen zin en heb voor € 300,- een mooie bak gevonden , er onder gezet en hij schakelt weer als boter. Maar vond het toch wel slechte kwaliteit dat zo'n bak na 380.000 km begon te janken..... Maar fijn dat je het zelf hebt kunn
  7. Willem nunspeet

    Zeskant oliepomp

    In deze link kun je nog wat info vinden, asje vervangen is ongeveer 2 uurtjes werk. Belangrijk is dat je een kleine seegerringtangetje hebt om het borgveertje los te halen, ik heb toen een oud tangetje op maat geslepen, zorg ook dat je bij het nieuwe asje een nieuw borgringetje krijgt, als de oude wegspringt bij demonteren dan ben je hem kwijt..... Verder voor een tube goede vloeibare pakking zorgen voor het carter. Succes!
  8. Ja maar de Bkp en de Bkd hebben geen roetfilter. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  9. Een diesel heeft geen lambda sensoren, alleen benzinemotoren vzv ik weet en zeker de BKP niet. Denk dat je het allemaal wat te ver zoekt. Ik heb nu 417.000 km gereden met mijn BKP/BKD met nog steeds dezelfde katalysator. Ik heb de banden altijd op 3.0 achter en 2.8 voor. Ik rijd al jaren gemiddeld 1:16 over het gehele jaar en met 1500 kg caravan aan de haak 1:8 tot 1:10. Ik vind de genoemde waardes van alle deelnemers wel heel erg enthousiast, natuurlijk is het mij ook weleens gelukt om 1:20 te rijden maar dan moet je echt met 90 achter een vrachtwagen blijven hangen. En ik tank alti
  10. Ja maar dieselfilter op tijd wisselen zegt niks over de vervuiling in de verstuivers. Ik deed bij de BKP en nu bij de BKD iedere 60.000 km een flesje dieselreiniger in het filter. Daarnaast moet je koelvloeistofverlies wel oplossen, wanneer het alleen een paar haarscheurtjes betreft (heel weinig koelvloeistof verlies) dan kun je dat nog wel verhelpen met een additive, Heb zelf toen succes gehad door Nigrin toe te voegen, hierna geen koelvloeistofverlies meer gehad bij de BKP. https://products.nigrin.com/74178/NIGRIN-K--hlerdicht
  11. Ik ken de onderhoudsgeschiedenis niet maar het brandstoffilter vervangen en dan meteen een flesje dieselreiniger van Forté o.i.d. rechtstreeks in het filter kan soms wonderen verrichten. Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  12. Zou sowieso ff controleren of er geen remklauwen vastzitten, bij een motorstoring zou je toch een foutmelding krijgen. Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  13. Punt is Helge, Dat velen zonder roetfilter nu €21,00 per maand extra moeten betalen maar daarom nog niet meteen hun diesel afdanken, voor die €21,00 heb je geen andere auto. Ik ga zelf ook dit jaar afscheid nemen van mijn 3C maar niet alleen vanwege die fijnstofheffing, ga minder werken en minder kilometers maken en kijk rond voor een kleinere benzine auto. En zo heeft iedereen zijn eigen motieven, zure is alleen dat jouw en mijn al dan niet mooie 3C geen euro meer oplevert...... I.i.g succes met je deur, moet toch wel lukken denk ik!
  14. Oeps....zo erg heb ik bij een 3C nog niet gezien, eigenlijk belachelijk dat dit nog voorkomt..... Zou gewoon kijken voor een deur op internet, er worden momenteel duizenden 3c's afgedankt door de doorgeslagen fijnstof boetes, althans ik zie het als een boete. Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  15. Ja die clips is een rot constructie, zeker omdat het zo weinig los hoeft zijn er maar weinig mensen die daar handigheid in hebben. Maar fijn dat het gelukt is!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden