Ga naar inhoud

Willem nunspeet

Full Members
  • Aantal items

    1710
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

Willem nunspeet won de laatste dag op maart 5

Willem nunspeet had de meest gelikete inhoud!

3 Volgers

Over Willem nunspeet

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Nunspeet
  • Naam
    Willem nunspeet

Overige

  • Vagcom
    Vcds release 18.9
  • Auto
    VW Golf 7 Highline 1.4 TSI

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Willem nunspeet's Achievements

290

Community reputatie

3

Community Answers

  1. Heb de laatste 20 jaar ook alleen maar diesel van Tango en later ook Argos getankt of soms Esso die als buurman van Tango bij ons wel 1 x per week mee moest concurreren.... Op vakanties in Frankrijk ook altijd de meest goedkope diesel bij de intermarché getankt vanwege de soms wel 30 cent verschil met de pompen aan de Peage's Heb nooit brandstofgerelateerde problemen gehad bij de 2.0 Tdi Passat en daarvoor ook niet met de Peugeots 405 en 406 diesel. Deed er wel om de +/- 40.000 km dieselreiniger in, liefst direct in het filter zoals bij de Tdi met een filterwiseling mogelijk is. Mijn Fiat Ducato Camper 2.3 diesel rijdt gemiddeld 1:10 / 1:11 en is met roetfilter wel veel schoner dan de Tdi zonder roetfilter, ik kan dat niet meten maar wel ruiken;-) Bij de Tdi reed ik bij 30.000 km per jaar, waarvan 6.000 met caravan, gemiddeld 1:16 over het gehele jaar en dat is altijd constant gebleven. Heb in Polen wel eens Shell ultimate getankt omdat het daar erg goedkoop was maar nooit enig verschil kunnen merken. Nu met de Golf benzine 1.4 tank ik gewoon de Euro 95 bij Tango en Argos en zie wel wat de ervaringen worden. En zolang het NL regeringsbeleid doorgaat om zuinige dieselaars weg te pesten met exorbitante motorrijtuigenbelastingen en bijv scooters maar gewoon onbelast laat rijden met dikke rookpluimen maak ik me over het milieu aspect niet zo druk.
  2. Ok mannen. Ik ben overtuigd, ik blijf [emoji106] Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  3. Allen, bedankt voor de leuke reacties, ben ook nog niet weg.... @Jaap: ik begrijp dat je met 20.000 km nog dieselt en dan met een Euro 5 of 6 diesel, in mijn geval zonder roetfilter werd het gewoon te duur met ik denk nu 10.000 km per jaar. Na 39 jaar dieselen : eerst drie kevers, toen vw Polo op gas, in 1982 een VW golf 1600 met roterende brandstofpomp, daarna 2 x peugeot 405 diesel, 1 x peugeot 406 diesel en 1 x Passat 2.0 Tdi is een benzine Golf weer effe wennen, de Passat reed gemiddeld 1:16 deze Golf zit al gauw op 1:15 ondanks het lagere gewicht en de fabrieks opgave van 1:18,5 maar ja met de €120 die ik per maand aan tax uitspaar kun je een redelijke tank volgooien. @TarabassPeter: Passat staat in Zwolle, zal komende week wel richting Litouwen gaan, had hem eerst op "wijkopenautos.nl" aangeboden en kwam met Litouwse en Roemeense bieders op €1256 uit, ben hem uiteindelijk bij een dealer voor €1500 kwijtgeraakt. @Wulfke Peter: weet in ieder geval dat jouw mooie bekleding nog een paar jaar in het oostblok rond blijft rijden;-) @Vincent en Jeroen: blijf vast en zeker het Passat forum volgen, er is eigenlijk geen goed Golf alternatief voor het Passat Forum.... @Ozzy: Hij rijdt erg stil, is een nieuwe mobiele telefoon vergeleken met de 3C, start stop, snelle navigatie, ook Xenon bochtenverlichting, standaard telefoonmodule etc. Vind de vering op drempels wat slap, kon de Passat vol gas over heen, moet aan alles nog een beetje wennen, maar hij rijdt verder heel relaxed. Verder hoop ik er wat minder problemen mee te hebben dan de Passat want eerlijk is eerlijk, de 3C was een fantastische auto wanneer alles het deed maar het was mijn enige auto ooit waar ik 4 keer mee ben afgesleept met defecte pompverstuivers, tandempomp en uiteindelijk een uitgelopen tapeind van de spanrol distributie. Ik snap dat iemand die niet technisch is en niks zelf kan zo'n auto wanhopig het kanaal induwd. Had nog vergeten het beruchte oliepomp-asje te noemen als kinderziekte...... We gaan het zien met de Golf..... Groet Willem
  4. Beste forumleden, Na 11 jaar heb ik afscheid genomen van mijn 2.0 Tdi Passat, km stand 428.000 km. Ik heb nu een Golf 7 1.4 Tsi Highline aangeschaft, reden was dat ik met de diesel ipv de normaal 30.000 km per jaar, afgelopen jaar, door thuiswerken, maar 13.000 km heb gereden en ik in juni definitief met pensioen ga. De motorrijtuigenbelasting met fijnstofheffing was al een jaar lang €165,00 per maand, Passat gaat nu waarschijnlijk naar Litouwen waar ie nog een paar jaar zonder fijnstofheffing kan blijven rijden.... Heb me effe over de dump inruilprijs heen moeten zettten maar het is mooi geweest, in NL is een diesel niet meer te slijten. Hoofdvervoer voor reizen is nu de Camper en de Golf voor boodschappen en ritten binnen NL. Een caravan hoef ik niet meer te trekken, iets waar de Passat ideaal voor was. Zal eind van het jaar ook dit mooie forum verlaten, mijn bijdrages zijn de laatste tijd toch al minimaal. Heb wel ontzettend genoten van dit forum, zeker in de begintijd toen er allerlei kinderziekten waren bij de 3C, zoals met de stuurslotmodules, de Siemens Pompverstuivers, noodloopproblemen, verroeste achterkleppen etc. Maar ook mooie mods zoals autohold, achteruitrijcamera, dubbele achterlichten, elektrische achterklep, bochtenverlichting etc. Bij deze Golf zit dat er bijna allemaal standaard op..... Hoef bij de Golf alleen nog maar een trekhaakje te monteren voor fietsdrager en aanhangwagentje. Toch nog wat te klussen;-)
  5. Ook allen heel fijne dagen en een gezond 2021! Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk
  6. Dat is wel heel bijzonder, toch eerst maar uitlezen, wanneer er Turbogerelateerde storingen uitkomen dan hoef je niet ver te zoeken denk ik. Vind alleen het in noodloop gaan bij het starten vreemd, er zou normaal altijd het lampje motorstoring moeten branden. Je kunt met forte met warme motor eens flink in de toeren gaan blazen maar daarmee repareer je niet echt een turbo van deze leeftijd. Plaats de foutcodes maar.
  7. idd uitlezen, meestal is bij turbo problemen de foutmelding "Laaddruk overschreden" Ook kijken of je kunt achterhalen of het nog de 1e turbo is, wat ik me nauwelijks kan voorstellen.... Wel vreemd dat ie bij starten in noodloop gaat en het lampje met gloeispiraaltjes (Logo Vinniepillon😂) niet brandt??? Mijn turboprobleem wat Martijn aangeeft had ik alleen met het trekken van de caravan zie mijn topic.
  8. Multicuscan van Smeets solutions, had eerst een FICOM kabel van hun maar die werkte niet goed, moet zeggen dat ze mij ontzettend goed geholpen hebben om een werkende kabel te verstrekken. Goed e service daar.
  9. Wij hebben afgelopen winter de caravan verkocht en een camper aangeschaft, Adria import uit Frankrijk van 2014 met 40.000 km op de teller. Alles was goed gedocumenteerd, adres Franse eigenaar en alle rekeningen van de Renault garage waar de Fiat Ducato in onderhoud was. Heb niks met Fiat maar 90 procent van de campers staan nu eenmaal op een Ducato onderstel. Moet zeggen dat het tot nu toe wel een degelijke indruk maakt, alles is eenvoudig maar degelijk. Heb al een diagnose kabel aangeschaft om de beurten te resetten. Onderhoudsinterval is trouwens 45.000 km...... Heb ondertussen alweer camera's, achteruitrijsensoren en navigatie ingebouwd. Corona heeft alles een beetje gefrustreerd, mijn vrouw is in het verpleeghuis waar ze werkt in april besmet geraakt door corona door toen nog inferieure beschermingsmiddelen en heeft ook mij besmet . We zijn beiden 65 maar er gelukkig met milde klachten afgekomen. We zijn nu wel erg voorzichtig met contacten. Zijn nu een paar weekeinden in nl weggeweest en wachten even af hoe alles zich ontwikkelt en gaan dan misschien in september naar Denemarken of Duitsland. Camper bevalt tot nu toe prima, Passat gaat eind dit jaar begin volgend jaar weg, hij rijdt met 422.000 nog steeds heerlijk en was een beest van een caravantrekker. Helaas ga ik nu van 32.000 km naar 8000 km per jaar en ga ik rondkijken voor iets kleiners, een golf of zo, elektrisch vind ik nog te duur. Wens jullie allen nog een fantastische vakantie toe, thuis, in NL of waar dan ook, blijf gezond!!!! Groet Willem
  10. Ziet er niet goed uit...... Weet niet wat voor bak je hebt en met welke km stand hij kaduuk is gegaan? Had zelf 2 jaar geleden een jankende 5 bij terugschakelen van mijn HDV bak, was bij 380.000 km. Stond wel op internet dat er vulringen voor waren die je dan via een van de dekseltje vanaf de buitenzijde kon proberen te monteren, had daar ook allemaal geen zin en heb voor € 300,- een mooie bak gevonden , er onder gezet en hij schakelt weer als boter. Maar vond het toch wel slechte kwaliteit dat zo'n bak na 380.000 km begon te janken..... Maar fijn dat je het zelf hebt kunnen verhelpen.
  11. Willem nunspeet

    Zeskant oliepomp

    In deze link kun je nog wat info vinden, asje vervangen is ongeveer 2 uurtjes werk. Belangrijk is dat je een kleine seegerringtangetje hebt om het borgveertje los te halen, ik heb toen een oud tangetje op maat geslepen, zorg ook dat je bij het nieuwe asje een nieuw borgringetje krijgt, als de oude wegspringt bij demonteren dan ben je hem kwijt..... Verder voor een tube goede vloeibare pakking zorgen voor het carter. Succes!
  12. Ja maar de Bkp en de Bkd hebben geen roetfilter. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  13. Een diesel heeft geen lambda sensoren, alleen benzinemotoren vzv ik weet en zeker de BKP niet. Denk dat je het allemaal wat te ver zoekt. Ik heb nu 417.000 km gereden met mijn BKP/BKD met nog steeds dezelfde katalysator. Ik heb de banden altijd op 3.0 achter en 2.8 voor. Ik rijd al jaren gemiddeld 1:16 over het gehele jaar en met 1500 kg caravan aan de haak 1:8 tot 1:10. Ik vind de genoemde waardes van alle deelnemers wel heel erg enthousiast, natuurlijk is het mij ook weleens gelukt om 1:20 te rijden maar dan moet je echt met 90 achter een vrachtwagen blijven hangen. En ik tank altijd de goedkoopste Tango diesel, heb wel een die dure super Shell super V getankt maar merkte niks van zuiniger rijden. Katalysator kan natuurlijk defect zijn / voor een deel verstopt. Weet dat ze weleens worden opengesneden en leeggeklopt. Zou het toch eerst wat dichterbij zoeken met koelvloeistof verlies oplossen en verstuivers effe reinigen. Gasklephuis kan natuurlijk ook nog dichtgekoekt zitten, weet niet ook niet of je de EGR rommel er nog hebt zitten, heb koeler en leidingen er al jaren geleden van afgesloopt en de foutmelding bij JB laten wegschrijven.
  14. Ja maar dieselfilter op tijd wisselen zegt niks over de vervuiling in de verstuivers. Ik deed bij de BKP en nu bij de BKD iedere 60.000 km een flesje dieselreiniger in het filter. Daarnaast moet je koelvloeistofverlies wel oplossen, wanneer het alleen een paar haarscheurtjes betreft (heel weinig koelvloeistof verlies) dan kun je dat nog wel verhelpen met een additive, Heb zelf toen succes gehad door Nigrin toe te voegen, hierna geen koelvloeistofverlies meer gehad bij de BKP. https://products.nigrin.com/74178/NIGRIN-K--hlerdicht
  15. Ik ken de onderhoudsgeschiedenis niet maar het brandstoffilter vervangen en dan meteen een flesje dieselreiniger van Forté o.i.d. rechtstreeks in het filter kan soms wonderen verrichten. Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden