Ga naar inhoud

Willem nunspeet

Members+
  • Aantal items

    1657
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Willem nunspeet won de laatste dag op augustus 8 2015

Willem nunspeet had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

235 Excellent

3 Volgers

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Nunspeet
  • Naam
    Willem nunspeet

Overige

  • Vagcom
    Vcds release 18.9

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Deze slang Martijn? Als je nummer intikt op Ebay komt ie voor €18,- te voorschijn. Wellicht is ie ook nog wel in de onderdelenlijn te vinden
  2. Wat ook nog over blijft is de handremschakelaar, is tot rond 2007 ook veel ellende mee geweest, kun je altijd een keer loshalen en inspuiten met contactspray http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf wanneer je deze effe download, kan hem niet plaatsen, dan zie je op pagina 33 dat de motoren niet apart gezekerd zijn Hier nog een gelijk soortig probleem waar bij een nieuwe stelmotor defect was... https://www.woutbouman.nl/blog/passat-3c-elektronische-parkeerrem-probleem
  3. Weet ik zo gauw niet, denk dat het regelapparaat is afgezekerd en niet de stelmotoren apart, in de motorruimte links in de zekeringbox zit o.a. zekeringen voor ABS module en andere regelapparaten. Maar dan zouden beide motoren het niet doen.
  4. Maar vraag was of voor de wissel beide motoren het wel deden? Kapotte aansturing heb ik nog nooit voorbij zien komen. Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  5. Deed de oude stelmotor het wel? Enige wat wel eens stuk gaat is het aandrijfriempje en de behuizing die scheurt. Normaal is het plug en play met het wisselen van een motortje. Heb je ook autohold ingebouwd? Bij deze storing wil het soms helpen de accupolen los halen, kabels ff tegen elkaar aanhouden, na montage deuren een keer op en weer van slot. Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  6. Dit was mijn oude stuurhuis met radiale speling op de tandheugel, had geen zin om die vetpot helemaal uit elkaar te slopen om precies de locatie te vinden , had toch geen zin, oorzaak roest/vocht was duidelijk. (dit was bij 380.000 km)
  7. Ik had een stuurhuis van een golf voor €125,-- , voordeel van jouw 3C BKP is dat er onderdelen zat zijn en voor heel redelijke prijzen. Mijn BKP heeft ondertussen een audi BKD blok uit Frankrijk, een stuurhuis uit een Golf en een andere versnellingsbak uit een Sharan..... Ik heb nu echt een VAG brede auto... Maar stuurhuis is snel te controleren en zo'n tik is ook constant en zou in die 3 jaar al veel erger zijn geworden, een 2 massavliegwiel die stuk is rijd je ook geen 3 jaar mee door, wanneer het echt stuk is beweegt het tegen de binnenzijde van het koppelingshuis aan , dan hoor het schuren/ tikken bij langzaam rijden, bij hoger snelheden begint de auto meteen te bokken, dus denk ook niet echt dat dit het is. Maar je moet de locatie weten liv, rev lia, rea of in het midden en dan kun je verder kijken, het moet toch mogelijk zijn op dit op te lossen....
  8. Het is natuurlijk lastig om via een internetkabel te vertellen wat het is, er zo te zien al heel veel vervangen. Maar wanneer het vering gerelateerd is en niet bij een bepaalde belasting in de aandrijving dan zou ik het toch in de ophanging zoeken. Subframe lijkt mijzelf onwaarschijnlijk, met nieuwe bouten en juiste moment vastgezet dan moet het als beton zitten. Wanneer het stuurhuis niet goed vastzit aan het subframe merk je onmiddelijk met stuurbewegingen. Wat ik weet met aandrijf getik: motorophangrubbers, homokineet, T-bone tussen bak en motor icm dubbele rubber in subframe, kapot 2 massa vliegwiel bij langzaamrijden over een drempel en het stabilistator stangetje linksvoor bij mij kort geleden wat een rot getik veroozaakte. Vorig jaar nog getik gehad in mijn stuurhuis bij langzaam rijden over drempels, was van binnen verrot, in het stuurhuis zelf zat geen speling maar ik kon aan het lange eind van de tandheugel rechts voelen dat er een lagerbus versleten was, ondanks dat de hoezen heel waren bleek er toch vocht in het stuurhuis te zitten wat roestschade had veroorzaakt. Na vervanging was het over. Met vering getik: draagarmrubbers (bekende kwaal maar kraakt dan) toplagers schokbrekers die niet goed vastzitten, kniegewricht uitlaat bij katalysator, binnenscherm spatborden die tegen de stabilistatorstagetjes aangedrukt zitten (heb er zelf aan een zijde een stuk afgesneden.) Zit er een trekhaak op waarbij er ooit met montage gereedschap in 1 van de zijpanelen achter is achtergebleven?? Zou proberen om met een 2e persoon achterin op een slecht bospad met alle ramen open, radio/ clima uit, proberen te localiseren aan welke zijde het getik zit, maar wellicht is dat al gedaan.....
  9. Zou toch even kijken of het niet een kleinigheid is? Zie dat je BKP rijdt, is EGR koeler en klep bijv nog aanwezig? Een flesje forte of Lique-moly dieselreiniger in het brandstoffilter kan soms wonderen doen en die tik moet toch te vinden zijn? Had zelf 2 maanden geleden een rot tik aan de voorzijde bij langzaamrijden, dacht aan homokineet maar was uitgesloten omdat de beide assen er een jaar op zaten en alle hoezen heel waren, uiteindelijk vond ik met de hand aan het subframe en het op en neer veren van de auto waar de tik te vinden, was het linker stangetje aan de stabilistatorstang waar het kogelgewrichtje van verroest was en die rot tik veroorzaakte, stangetje van 20 euro en 20 minuten werk.... Wat ik wil zeggen: met een andere 2e hands Passat begin je ook weer van voor af aan met allerlei mankementen, voor je besluit tot weg doen zou ik toch nog een keer door een echte Passat kenner hier naar laten kijken. Misschien Culemborg - Ede Bandenman?? Misschien is het voor 150 euro opgelost, heb je geen andere auto voor...... Maar begrijp je frustratie heel goed.....
  10. Je hebt een PB Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  11. Het is idd aardig aan de prijs, vragen die ik zou hebben? 1. wat is de motorcode? Staat op de sticker in de deurstijl bestuurdersportier, hieruit kun je afleiden welke verstuivers erin zitten en welke oliepomp met eventueel het foute asje. 2. waarom zo'n lage kilometerstand? is ie geimporteerd? 3. met 170 pk en deze km stand moet je toch ook wel kijken naar toestand 2 massavliegwiel, turbo. Heeft ie 4 a 5 maanden stilgestaan dan is het bijna zeker dat er weer veel roest in de Turbo zit,. 4. De markt is vergeven van de 3C diesels voor hele mooie prijzen in de meest luxe uitvoeringen, zeker nu vanuit Duitsland. Laat je goed voorlichten! 5. en je woont in Nunspeet, dus je mag best een keer langs komen om je te laten informeren over de plussen en minnen die ik met mijn 180 pk 3C heb gehad met nu 401.000 km....
  12. @Martijn: ik heb ze toen bij Bongers in Zeeland bij Uden vandaan gehaald Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  13. Wanneer je geen CE91 stekkertrekker hebt dan kun je deze nog mee bestellen om je stekkers open te maken https://nl.aliexpress.com/item/32858263821.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.48801448w5lLWI&algo_pvid=ceb37f13-0ee8-4346-bbf7-2259b6eb4cbf&algo_expid=ceb37f13-0ee8-4346-bbf7-2259b6eb4cbf-0&btsid=af75cc03-1f8f-4ad6-a3d9-e0d3574ea2e6&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_52
  14. Ja, alleen de aandrijfzijde van de1e oem motoren van de 3C waren maar aan 1 zijde gelagerd, de nieuwe van Ali zijn steviger, het motortje wat bij jou stuk is , lijkt al een keer te zijn vervangen. Het elektromotortje drijft met een klein snaartje het asje met torx vertanding aan, het snaartje kan wel eens knappen, de motoren zijn redelijk onverwoestbaar. Volgens mij is er voor de 3C van 2005 tot 2007/8 in de 6 tanden serie maar 1 type.
  15. https://nl.aliexpress.com/item/32794761295.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3da24c4dIkos4c Ik heb ze hier een tijdje geleden besteld, zeer snelle levering, had ze binnen 10 dagen. Alleen effe 6 of 12 torx aanklikken. Bestel er ook meteen nieuwe stekkertjes bij, kun je gemakkelijk ompluggen met de oude. zit verschil in de aansluiting namelijk. je kunt ze wel passend maken door het blokje eraf te vijlen maar nieuwe stekker heeft mijn voorkeur. Verder zie ik dat jouw oude motortje op 2 plaatsen gescheurd is, komt door de constructie met de rubber afdichtring die veel te strak zit, zowel de Ali als de VW oem motoren scheuren hierdoor. Ik heb de ringen verwijderd en er een beetje siliconencarterpakking tussen gedaan. Bestel ze niet bij Ali Express VW Parts - RAWR Store, wat ik hier besteld heb is nooit aangekomen.....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden