Ga naar inhoud

Willem nunspeet

Members+
  • Aantal items

    1621
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Willem nunspeet won de laatste dag op 8 augustus 2015

Willem nunspeet had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

220 Excellent

3 Volgers

Over Willem nunspeet

  • Verjaardag 30-11-1954

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Nunspeet
  • Naam
    Willem nunspeet

Overige

  • Vagcom
    Vcds pri 14.10.0

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. je kunt beginnen met de stekker aan de module onder de bijrijders stoel los te trekken, dan is ie volgens mij al uit het display. Je kunt dan ook nog adres 77 "telefoon"l (laten) uitvinken in VCDS in de lijst van de Gateway Verder is het uitbouwen nog wel ff een klusje vwb microfoon/ antenne etc.
  2. Gecondoleerd Barry en heel veel sterkte, koester de mooie herinneringen! Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  3. Mooie bak Jaap, welcome back! Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  4. Martijn, was idd startmotor. - Heb vanochtend eerst voorgloeirelais vervangen, 5 foutcodes waren toen weg. - Daarna geprobeerd te starten, ik hoorde 1 klik van de bendix en toen was het uit met de foutmelding "motorregelapparaat uitgeschakeld" - Daarna stekkertje aan Bendixrelais losgehaald en met doorverbinden geprobeerd te starten, deed niks. - Startmotor gedemonteerd en getest op een accu, toen deed ie het wel. - Uitelkaar gehaald en schoongemaakt, borstels waren goed. - Alles weer gemonteerd en kabelaansluitingen goed schoongemaakt en....starten lopen. Vraag me niet hoe ik aan deze volgorde van foutmeldingen kom want de elektronica van de Passat blijft soms een raadsel.... Allen bedankt voor reacties en meedenken, Groet Willem
  5. Ga er straks nog eens naar kijken, startmotor is eenvoudig testen Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  6. Maar was de startmotor toen ook uitgeschakeld? Dat is zo vreemd, weet ook dat niet alle storingen uit te lezen zijn. Heb accu (12,85 volt), bekabeling en zekeringen al gecontroleerd vzv mogelijk.Maar de startmotor wordt dacht ik via contactslot en dan de ecu aangestuurd. Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  7. ja, vind ik ook vreemd, als het nieuwe relais morgen geen soulaas geeft gaat ie ook meteen terug... Heb het oude relais opengemaakt en er zijn geen sporen van vervuiling of sluiting.
  8. Gisteravond wilde de Passat (thuis gelukkig) niet starten, lampjes caroussel met motormanagementlampje begon te branden, startmotor draaide ook niet, contactslot was eigenlijk dood. Gisteravond nog even uitgelezen met deze foutmeldingen: Adres 01: Motor Labels: 03G-906-018-BKP.clb Onderdeelnr. SW: 03G 906 018 HW: 03G 906 018 Component: R4 2.0l PPD1.1 G 9970 Revisie: --H01--- Serienummer: VWZCZ000000000 Codering: 0000072 Dealer #: WSC 00191 264 15243 VCID: 62C0A88EBDA8B556E7-8036 5 foutcodes gevonden: 17054 - Gloeitijdregelapparaat 1 P0670 - 007 - Elektrische storing in stroomcircuit Freeze frame: Fout Status: 01010010 Fout Prioriteit: 1 Fout Frequentie: 4 Reset Teller: 148 KM-stand: 376047 km Tijd Indicatie: 0 Datum: 2013.03.15 Tijd: 00:41:15 Freeze frame: t/min: 0 /min Tekst: 0 Nm Snelheid: 0.0 km/h Tekst: 0.0 % Voltage: 11.75 V Bin. bits: 00110000 Temperatuur: 19.0°C 17055 - Gloeibougie cilinder -1- (Q10) P0671 - 006 - Elektrische storing in stroomcircuit Freeze frame: Fout Status: 01010001 Fout Prioriteit: 1 Fout Frequentie: 4 Reset Teller: 148 KM-stand: 376047 km Tijd Indicatie: 0 Datum: 2013.03.15 Tijd: 00:41:15 Freeze frame: t/min: 0 /min Tekst: 0 Nm Snelheid: 0.0 km/h Tekst: 0.0 % Voltage: 11.75 V Bin. bits: 00110000 Temperatuur: 19.0°C 17056 - Gloeibougie cilinder -2- (Q11) P0672 - 006 - Elektrische storing in stroomcircuit Freeze frame: Fout Status: 01010001 Fout Prioriteit: 1 Fout Frequentie: 4 Reset Teller: 148 KM-stand: 376047 km Tijd Indicatie: 0 Datum: 2013.03.15 Tijd: 00:41:15 Freeze frame: t/min: 0 /min Tekst: 0 Nm Snelheid: 0.0 km/h Tekst: 0.0 % Voltage: 11.75 V Bin. bits: 00110000 Temperatuur: 19.0°C 17057 - Gloeibougie cilinder -3- (Q12) P0673 - 006 - Elektrische storing in stroomcircuit Freeze frame: Fout Status: 01010001 Fout Prioriteit: 1 Fout Frequentie: 4 Reset Teller: 148 KM-stand: 376047 km Tijd Indicatie: 0 Datum: 2013.03.15 Tijd: 00:41:15 Freeze frame: t/min: 0 /min Tekst: 0 Nm Snelheid: 0.0 km/h Tekst: 0.0 % Voltage: 11.75 V Bin. bits: 00110000 Temperatuur: 19.0°C 17058 - Gloeibougie cilinder -4- (Q13) P0674 - 006 - Elektrische storing in stroomcircuit Freeze frame: Fout Status: 01010001 Fout Prioriteit: 1 Fout Frequentie: 4 Reset Teller: 148 KM-stand: 376047 km Tijd Indicatie: 0 Datum: 2013.03.15 Tijd: 00:41:15 Freeze frame: t/min: 0 /min Tekst: 0 Nm Snelheid: 0.0 km/h Tekst: 0.0 % Voltage: 11.75 V Bin. bits: 00110000 Temperatuur: 19.0°C Gereedheid: N/A Storing in het circuit van de gloeibougies en het relais, ik heb vanmiddag een nieuw relais besteld, er zit nu een Bosch 457 voorgloeirelais in die 13 jaar oud is, de gloeibougies zijn een jaar oud. Na het wissen van de foutcodes komen ze terug en starten doet ie niet. Vraag is nu of iemand hier ervaring mee heeft, vind het zo vreemd dat het startmotor systeem ook uitgeschakeld is. Heb morgenochtend een nieuw relais maar de vraag is of ie het dan weer doet of dat er wellicht nog wat anders is? Kan bijv de kabelboom van de verstuivers waar ook de bougiekabeling aan zit dit veroorzaken? Groet Willem
  9. Helemaal geweldig Jos, zo'n km stand. Misschien dat de Passat van mij dat nog gaat halen maar niet met mij als eigenaar, misschien een Bulgaar of Litouwer.....Ik zit nu op 363.439 km en heb er met het Audi blok alweer 20.000 hele fijne kilometers opzitten. Loopt als een naaimachine en laat hem op jouw advies af en toe ff de 4000 toeren aantikken, vindt ie lekker;-) Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  10. Stadslicht zit in een zwart kunstofbuisje, er zit aan de zijkant van de unit een lip die je een beetje kunt draaien en voorzichtig eruit trekken, hier zit het T10 lampje in. Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
  11. Ik heb er onderstaande lampen in die ik bij Xenon.jan heb besteld. Deze xenonlampen zijn 5000 K, voor de bochtenverlichting heb ik de H7 white vision gemonteerd. Je moet sowieso de beide xenonlampen vervangen omdat je anders vrijwel zeker kleurverschil krijgt. Bovendien zal de 2e lamp het mogelijk ook binnenkort begeven en kun je weer alle slopen. Artikelnr Productnaam Aantal Prijs Totaal 483 Philips D1S White Vision gen2 85415WHV2C1 xenonlamp 2 € 79,95 € 159,90 488 Philips H7 WhiteVision 12972WHVSM 1 € 24,75 € 24,75 7G14 001312 001395 1 € 0,00 € 0, Lichtbeeld 5000 K Philips
  12. Had sinds een jaar ook redelijke roestvorming op de rand van het rechter spatbord, is bij de hele serie van 2005 ook alleen maar op de achterklep en rechtsvoor op het spatbord. Omdat ik na de motorwissel nog 2 a 3 jaar met deze passat wil blijven rijden (de audi motor draait echt fantastisch..) en dit vrijwel zeker mijn laatste diesel is heb ik besloten om toch nog maar het spatscherm te wisselen. Wil niet met roestblaren rondrijden. Heb gekozen voor een gegalvaniseerd scherm van Klokkerholm, 58 euro maar ik heb het wel bij een professioneel spuitbedrijf laten spuiten hier in Nunspeet voor 125 euro, ze hebben het echt goed op kleur gespoten. Het wisselen, was voor mij 3 uurtjes werk en zie resultaat, ben er zeer tevreden over. Neem de tijd om alle clipjes over te zetten en ik heb de onderdorpel los gehaald, is ook een clip ergernis ding maar dat lukt prima met een beetje geduld. De voorbumper had ik al 2 keer los gehaald met de Xenon mod dus dat was appeltje eitje...
  13. Gisteravond nog ff geprobeerd maar het grootlicht opnieuw aanvinken geeft een foutmelding kortsluiting, de andere bytes zijn in mijn boordnet naw vzv ik heb kunnen gezien. Denk dat de statische bochten verlichting wordt aangestuurd door de canbus aan de stuurdoos, net als de highendbelijning van de camera die ook meedraait op de stuurbeweging. Draden zitten ook samen gesoldeerd. Voor bochtenverlichting zit de AF module ertussen en bij de camera de highend module, die beiden weer een eigen voeding hebben vanaf de zekeringkast. Hoe de aansturing RAW schakelaar-statische bochtenverlichting loopt weet ik effe niet.
  14. Bij deze bcm is het volgens mij byte 23 bit 2 aanvinken internal algoritm Roy, heb deze nog effe aangevinkt maar geen resultaat. Blijft ook een beetje vreemd dat ik 0000001 als AFS code heb en dat de meest gebruikte andere codes het niet doen. Ben er van overtuigd dat de oplossing nog wel komt...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden