Ga naar inhoud

Willem nunspeet

Full Members
  • Aantal items

    1726
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    6

Willem nunspeet won de laatste dag op december 24 2021

Willem nunspeet had de meest gelikete inhoud!

3 Volgers

Over Willem nunspeet

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Nunspeet
  • Naam
    Willem Nunspeet

Overige

  • Vagcom
    Vcds release 18.9
  • Auto
    VW Golf 7 Highline 1.4 TSI

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Willem nunspeet's Achievements

298

Community reputatie

3

Community Answers

  1. Is best wel veel, weet niet hoelang je er mee rijdt en of het verbruik is toegenomen? Ik dacht meteen aan bougies vervangen maar die zijn nieuw, blijft lastig, als ie verder goed loopt en doortrekt, misschien een keer verstuiverreiniger in de tank? Vind het verbruik van de benzine modellen VW best wel hoog , had na 12 jaar Passat 2.0 TDI met gemiddeld 1:16 een Golf 1.4 Tsi aangeschaft uit 2016. Verbruiksmeter geeft meestal 1:20 tot 1:23 aan. Gemiddeld verbruik aan de pomp is voor mij 1:16,5 en dan moet ik echt mijn best doen met zuinig rijden. Mijn verbruik ging wel iets omlaag toen ik de bougies verving die er al 40.000 km inzaten, de interval van 60.000 km vind ik gewoon absurd, vervang ze nu om de 20K. Wanneer het verbruik hoger is dan bijv 10K geleden dan kan er ook wat anders aan de hand zijn , lekke klep, afstelling distributie, verstuiver..... Wellicht dat er nog iemand op het forum hier ervaring mee heeft.
  2. Zou dan gewoon naar JB in Dieverbrug rijden. Afspraak maken, indicatie kosten vragen en je kunt er dan opwachten en ook meekijken wat er gedaan wordt. Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk
  3. Zie dat er al gereageerd is, reacties komen nu pas te voorschijn;-) Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk
  4. Gezien de leeftijd 2006 denk dat er nog een achterklep met smalle greep is gemonteerd, is de klep nog onder garantie vervangen door roestproblemen destijds dan is er een klep gemonteerd met brede handgreep waar de camera in kan. Er zitten dan ook meteen 2 schroefdraadgaten aan de scharnieren om motoren achterklepbediening te bevestigen. Ik weet dat Jaap destijds in een oud type klep alles heeft uitgevijld.. Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk
  5. Mooi en herkenbaar verhaal Helge, ik mis de 3C ook nog iedere dag behalve de motorrijtuigen belasting..... het is en was gewoon een heerlijke reiswagen met helaas ook heel veel technische problemen. Wens je veel succes en plezier met je huidige wagenpark (vooral die mooie Peus...)
  6. Voor mij was de reden om hem weg te doen de kostenpost Motorrijtuigen belasting met extra dieseltax omdat er geen roetfilter op zit, dit was € 162,- per maand. Nu met met mijn benzine golfje betaal ik €44,- per maand. Ik reed altijd zo'n 32.000 km per jaar maar met Corona kwam ik met thuiswerken nog aan 13.000 km per jaar. Was al zo'n 15 cent per km alleen al aan belasting.... Nu als AOW'er rijd ik nog zo'n 10.000 km per jaar met de Golf en de overige km's met de Camper. Een ieder moet natuurlijk zelf een afweging maken hoe voordelig het nog is om met een diesel te rijden, mijn Camper Euro 5 Ducato diesel kost als recreatie voertuig € 77,- per maand en is in de winter geschorst. Het is alleen zuur om te zien dat wij binnen de EU het meest auto onvriendelijke land zijn geworden met de hoogste belastingen...... In Duitsland kreeg ik voor de Passat BKP gewoon een groene umweltkleber om alle steden in te kunnen en in EU land Litouwen rijdt mijn oude C3 nu waarschijnlijk nog een aantal jaren als taxi zonder belasting te betalen.....
  7. Nou ze zijn net wat smaller Alle. de Passat St Moritz velgen hebben bandenmaat 215/55/17 Zomerbanden Golf zijn 225/45/R17 Diameter winterbanden is nu iets groter...... ET Golf zomervelgen is 48 en Passat velg is 39 is net 3 mm meer naar buiten dan voorgeschreven, maar de berekekening winterbanden fabriek is met sneeuwkettingen en die ga ik zeker niet gebruiken.
  8. Moest effe kijken of het paste. Raakte de mooie winterwielen van de 3C aan de straatstenen niet kwijt, zouden niet op de Golf passen. Toch maar gekeken of het kon, voor de ET waarde kwamen ze 3 mm naar buiten. Nu 1000 km gereden zonder problemen. Toch nog een stukje 3C onder de Golf.......
  9. Als het zo weinig is dan zou je toch eerder aan een (haar) scheurtje in de kop denken en niet aan een doorgeslagen koppakking. Zeker wanneer je andere zaken zoals een lekke EGR koeler etc al uitgesloten hebt. Dilemma voor jou is gewoon de enorme kosten die je moet maken in het geval de kop er af moet en je niet weet of de kop ook nog vervangen moet worden. Na een dure reparatie zit je dan nog met een auto zonder enige dagwaarde. De kosten gaan ver boven de de dagwaarde van de auto uit... Ter illustratie: ik heb mijn 3C BKP met ruilmotor en uitstekende onderhoudsstatus in februari voor €1500,00 "weg moeten geven" aan een Litouwer omdat je hem hier in NL aan de straatstenen niet meer kwijtraakt..... Wens je veel wijsheid toe! gr Willem
  10. Ik weet niet of je veel koelvloeistof verliest maar ik vond deze nog van 5 jaar geleden, was wel een goedkope oplossing die hielp in mijn geval.....
  11. Weet niet welke Motorcode je hebt, bij de BKP met 16 kleppen ontstonden er scheurtjes tussen klepzetels, probleem bij vervangen koppakking is dat je van het ene in het andere probleem komt, koppakking, misschien de kop zelf, dan distributie, waterpomp etc.... Als je bij warme motor gas geeft met de dop van het expansie vat eraf, borrelt het dan behoorlijk? Is de koelvloeistof ook vervuild? Anders toch kijken of je deskundige diagnose kunt laten stellen. Gr Willem Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk
  12. Ik weet dat de VW dealer een doosje heeft met al die verschillende doppen, ben die speciale dop een keer kwijt geweest en heb die 4 anti diefstalbouten bouten bij een klantvriendelijke dealer in Zutphen voor de deur verwijderd met hun doppendoosje en meteen 4 gewone bouten erin gedraaid. Het is moeilijk in te schatten maar met een goede dop zou die toch wel los moeten komen.....
  13. Heb de laatste 20 jaar ook alleen maar diesel van Tango en later ook Argos getankt of soms Esso die als buurman van Tango bij ons wel 1 x per week mee moest concurreren.... Op vakanties in Frankrijk ook altijd de meest goedkope diesel bij de intermarché getankt vanwege de soms wel 30 cent verschil met de pompen aan de Peage's Heb nooit brandstofgerelateerde problemen gehad bij de 2.0 Tdi Passat en daarvoor ook niet met de Peugeots 405 en 406 diesel. Deed er wel om de +/- 40.000 km dieselreiniger in, liefst direct in het filter zoals bij de Tdi met een filterwiseling mogelijk is. Mijn Fiat Ducato Camper 2.3 diesel rijdt gemiddeld 1:10 / 1:11 en is met roetfilter wel veel schoner dan de Tdi zonder roetfilter, ik kan dat niet meten maar wel ruiken;-) Bij de Tdi reed ik bij 30.000 km per jaar, waarvan 6.000 met caravan, gemiddeld 1:16 over het gehele jaar en dat is altijd constant gebleven. Heb in Polen wel eens Shell ultimate getankt omdat het daar erg goedkoop was maar nooit enig verschil kunnen merken. Nu met de Golf benzine 1.4 tank ik gewoon de Euro 95 bij Tango en Argos en zie wel wat de ervaringen worden. En zolang het NL regeringsbeleid doorgaat om zuinige dieselaars weg te pesten met exorbitante motorrijtuigenbelastingen en bijv scooters maar gewoon onbelast laat rijden met dikke rookpluimen maak ik me over het milieu aspect niet zo druk.
  14. Ok mannen. Ik ben overtuigd, ik blijf [emoji106] Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden