Ga naar inhoud

dreke

Full Members
  • Aantal items

    4546
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    7

dreke won de laatste dag op 26 juni 2018

dreke had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

1028 Excellent

Over dreke

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Mechelen (B, af en toe) - Sorbas (E, meestal)
  • Naam
    Andre

Overige

  • Vagcom
    genuine RT - VCP Pro - VVDI

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. dreke

    Gateway vraagje

    Klopt ook, is ondertussen naar BG geflashed... Bij het flashen van Q naar AN is ook het HW nummer gewijzigd. Later niet meer. Ik denk dat de laatste trouwens BL is (SW 1682) Address 19: CAN Gateway (J533) Labels:. 7N0-907-530-V2.clb Part No SW: 7N0 907 530 BG HW: 7N0 907 530 AN Component: J533 Gateway H56 1671 Revision: H56 Serial number: 040915F1000454 Coding: 462006 Shop #: WSC 12345 123 12345 VCID: 76E89C48C12C9FF40D-8022 grtz, dre
  2. dreke

    Gateway vraagje

    Ik heb m'n Q eerst naar AN geflashed, later naar BC; werkt feilloos. grtz, dre
  3. dreke

    Gateway vraagje

    Sorry, ik dacht dat ik eerst zo'n oude GW had, maar het blijkt een Q te zijn geweest : SW: 7N0 907 530 Q HW: 1K0 907 951 . Daar werkte het alleszins wel mee... grtz, dre
  4. dreke

    Gateway vraagje

    De koffie kan je terug hebben met VCP... niet met VCDS. grtz, dre
  5. 3 sensoren heb je alleen bij DCC: de stuurdoos voor de hoogteregeling van de lichten krijgt dan de info uit de aansturing van de vering. Stuurdoos A & B hebben 2 sensoren : 1 LV en 1 LA Stuurdoos vanaf versie C heeft slechts één sensor; Wanneer het stangetje breekt stellen de lampen zich nog wel in, maar de hoogte regeld zich niet vij verandering van belasting. Bij het aanzetten gaan ze eerste uit elkaar en naar elkaar toe, dan naar de juiste hoogte. Wanneer er een fout hebt in de aansturing doen ze helemaal niets bij het aanzetten, en als je pech hebt staan ze ook nog eens helemaal op het laagste punt. Er gaan dan ook een melding op je MFA komen ivm. AFS fout. grtz, dre
  6. Zoals ik zei, achter het handschoenkastje zit de sturing voor de lichthoogte... zekeringenlijst staat in KB. grtz, dre
  7. Bij Xenon en 3C/B7 : stuurdoos achter het handschoenkastje naast de clima... Halogeen heeft geen sturing, alleen motoren in de koplamp zelf. grtz, dre
  8. Ik vermoed dat je een massaprobleem hebt. Kijk je massakabels van accu naar chassis en motor na op slechte kontakten (oxidatie), en /of losse klemmen... Deze fout geeft hetzelfde effect als een defecte accu, alleen valt de accuspanning niet weg tijdens het starten.... grtz, dre
  9. 3C is nooit geleverd met DRL, dus in de kabelboom meegenomen zal niet... Een log plaatsen kan veel helpen wat programmering betreft.... Tenzij er met de originele kabelboom geknoeid is zou het met programmering in orde moeten komen. Maar het kan ook zijn dat de draden van het stadslicht gebruikt zijn om de DRL aan te sturen, dan heb je een probleem. grtz, dre
  10. dreke

    HULP nodig - " Rem zakt door"

    Remcylinder openmaken en dichtingsringen controleren... Wanneer er geen uitwendig lek is mag je vrijwel zeker zijn dat de er ergens iets is met deze dichtingsringen, waardoor de druk in je remcylinder stilaan weggaat, en je steeds dieper het pedaal kan indrukken. grtz, dre
  11. Welke motor zit er in? Ik had origineel bij m'n CBBB een (lagedruk) brandstofpomp in de tank, en een tweede (hogedruk, ook electrische) pomp die onder de motorkap zat (boven het roetfilter ongeveer). Misschien is daar wel iets mis mee? Je vind hem makkelijk wanneer je de leidingen van het dieselfilter volgt. grtz, dre
  12. De foutmelding zegt "Short to ground", dus is de stroomsterkte te hoog, en niet te laag zoals bij led.Ik zou ook eerst de lampjes eens vervangen door standaard gloeilampjes. Misschien eerst even de stroom meten om het verschil te zien tussen de ALI lampjes en de standaard lampjes. grtz, dre
  13. @Spiky je zal eerst de fout(en) in adres 09 (Boordnet) moeten wissen. Zijn het echt gloeilampjes of LED's? Wanneer je leds gaat dimmen wordt de stroom te laag om te detecteren, dus krijg je een fout. Wanneer je byte 25 bit 3 aanzet wordt de foutdetectie uitgeschakeld en zal het (waarschijnlijk) blijven werken. Leds hebben ook het fenomeen dat ze ineens uitgaan bij een te lage spanning, dus wanneer je teveel dimt heb je geen licht meer. grtz, dre
  14. @Spiky Als het hier over en 3C gaat met 3c8 boordnet of een B7 is het makkelijk : Byte 25 bit 6 aanvinken (niet gedocumenteerd bij VCDS) Bij een B7 : Byte 25 bit 3 aanvinken.
  15. Nee, die past niet. grtz, dre
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden