Ga naar inhoud

dreke

Members+
  • Aantal items

    4621
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    17

dreke won de laatste dag op september 9 2020

dreke had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

1089 Excellent

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Sorbas (E)
  • Naam
    Andre

Overige

  • Vagcom
    VCDS - VCP Pro - VVDI - Odis

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. dreke

    Off line Long Coder

    @Jim78Zoals de titel zegt: Offline... en zoals @Diver zegt: geen stekker, ook geen auto. Enkel een bestaand log. Je kan met dit programma een log laden en bekijken hoe voor de verschillende ECU's de codering is samengesteld. Je kan twee logs laden en deze vergelijken om verschillen te zien in codering (enkel bij identiek "label"data. Je kan Adaptions bekijken Je kan Coding II gegevens en Safety Login gegevens vinden. Met de laatste versies kan je adaptation maps lezen, en vergelijken. Met deze versies kan je logs lezen van VCDS, VCP, OBDeleven en ODIS.
  2. dreke

    Off line Long Coder

    Nieuwe update... Nieuwe updates naar de vraag verplaatst, zo blijven die zichtbaar op elke pagina... grtz, dre
  3. dreke

    Off line Long Coder

    Nogmaals nieuwe versie 2.5.2.5 (volledige installatie) UPDATE : nieuwe versie 2.5.2.6 (volledige installatie) UPDATE : nieuwe versie 2.5.3.11 (volledige installatie) UPDATE : nieuwe versie 2.5.3.17 (volledige installatie) Automatische updates vanaf WWW toegevoegd. Periode is in te stellen van 0 dagen (manueel checken) tot 300 dagen. Tussendoor manueel checken kan ook altijd. Om aan te denken : geef VAGC2 toegang tot het web (in te stellen in je antivirus pakket) TODO : de taalpakketten kunnen installeren vanaf het web. 2.5.3.11 : Leest ook ODBele
  4. dreke

    Off line Long Coder

    Met deze de nieuwste versie : 2.5.1.4 met bijbehorend Nederlands taalpakket Vanaf versie 2.4 is er een nieuwe (makkelijkere) wijze van registreren ingevoerd. Versie 2.5 leest nu ook de adpmap bestanden die je op je PC opgeslagen hebt. Er zijn ook een aantal cosmetische aanpassingen gedaan en mogelijkheden aangebracht om tabbladen te verbergen bij niet gebruik, en uit te schakelen wanneer deze geen data bevatten. Spaanse en Tsjechische VCDS logs worden nu ook gelezen. Indien je een niet volledig log hebt (geen VCDS of VCP in de hoofding) wordt dit gedetecteerd, en krijg
  5. dreke

    Off line Long Coder

    @bm-er @Diver Om andermans topic niet te vervuilen ga ik hier even in op de UDS adaptation... Het is niet zozeer de software van de ECU, maar de versie van VCDS die andere adpmaps aanmaakt. Ik heb twee maps, van dezelfde ECU (zelfde wagen, dus HW en SW zijn identiek), gemaakt met twee verschillende versies VCDS en de ene heeft een aantal lijnen meer dan de andere. Nu heb ik eens goed nagedacht en de opbouw van de adpmap bekeken, en ik ben tot een vrij leesbare versie gekomen (hier een voorbeeld, gemaakt met VAGC2 2.5beta) : Er kan geselecteerd worden per groep, indien
  6. @bm-er Nog niet, aangezien er nog geen adaptation maps gelezen worden... maar het is altijd het bekijken waard. Het zou ook zo gebouwd kunnen worden dat er alleen maps gelezen worden die je zelf op je PC staan hebt bv. dan kan de tool deze maps lezen, en vermoedelijk heb je dan wel de juist voor je eigen wagen... Ik bekijk het nu alleen nog maar... grtz, dre
  7. @bm-er In de tool zit wel degelijk de B8. Maar adaptation is niet echt opgenomen in de labelfiles, doch ze kunnen toegevoegd worden via "Uncoded data". Om dat te doen heb ik wel een adaptation map nodig van de bedoelde ECU (hier dus de BCM).Of natuurlijk van elke ECU die gewenst is. Dan gaat het er zo uitzien (hier een voorbeeld dat ik maakte van Undocumted code voor een B8 5Q0-937-086-BH BCM): grtz, dre
  8. @wulfke Ja hoor, remlichten werken dan. Proficiat trouwens met je nieuwe aanwinst, ziet er indrukwekkend uit... grtz, dre
  9. In Stuurkolommodule (Adres 16) Push-to-Talk Button aan of uit zetten. Aan = spraakbediening, uit = mute. grtz, dre
  10. Dat klopt, je moet het schakelhuis langs onder uitbouwen. Als je een brug hebt om te werken loopt het nogal af... je moet wel van bovenaan de bouten losmaken. Er wordt voorgesteld om de middenconsole uit te bouwen, maar met wat handigheid kan je de bouten losmaken als de hangreep en de hoes met de omlijsting uitgebouwd is. Afhankelijk van welke motor je hebt zit de uitlaat misschien wel (deels) in de weg. grtz, dre
  11. Misschien help het stroomloopschema / bedradingsschema je? grtz, dre
  12. @Bonny Nee, die zit er niet in... ook niet bij de redirection files. Ik heb ondertussen zelf al de coding gegevens verzameld... Andere gegevens zijn nog altijd welkom. grtz, dre
  13. Zou het kunnen zijn dat alle modellen die geen dynamic lines geven MQB platform zijn, terwijl wij PQ platform hebben? Dan zou het kunnen te maken hebben met ABS, stuurhuis (of stuurhoeksensor) en nog andere onderdelen die MQB/PQ verschillend zijn... grtz, dre
  14. En welke dataset heb je op je DM? Address 5F: Information Electr. (J794) Labels:| 5G0-035-MIB-STD2.clb Part No SW: 5C0 035 680 B HW: 5C0 035 680 B Component: MU-S-N-ER H22 0245 Serial number: VWZAZ2R8057852 Coding: 02740401AA00000011110005000808001F0100C400200100CF Shop #: WSC 12345 123 12345 ASAM Dataset: EV_MUStd4CTSAT 001022 ROD: EV_MUStd4CTSAT_VW32.rod VCID: 20449A103B28418622-8074 Data medium: Subsystem 1 - Part No SW: 5NA 919 866 AR HW: ----------- Component: ECE AS 20/21 --- 1430 Serial numbe
  15. Ik zal dat wel kunnen, maar de passat is weg voor een onderhoud... dus nu even niet. grtz, dre
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden