Ga naar inhoud

dreke

Members+
  • Aantal items

    4570
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    10

dreke won de laatste dag op oktober 13 2019

dreke had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

1053 Excellent

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Mechelen (B, af en toe) - Sorbas (E, meestal)
  • Naam
    Andre

Overige

  • Vagcom
    genuine RT - VCP Pro - VVDI

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. e

    1. jones

      jones

      Dag dreke,

      Ik heb een probleem. Ik heb ene VW passat van 2010 en als ik de auto start krijg ik op mijn scherm VW logo voor 30 sec ongeveer en dan valt het trg weg, na 10 seconden ongeveer komt het dan terug. Keer op keer. Wat zou het kunnen zijn? Ik ben zelf ook van Mechelen als je er iets aan zou kunnen doen? Uiteraard tegen een vergoeding. Alvast bedankt

      groetjes

  2. Sorry voor het late antwoord... VAGC (vroeger ReadLabel), eigen geschreven software die mogelijke coderingen toont (zonder gebruik van VCDS of connectie met de auto), en logfiles kan inlezen en de codes tonen. grtz, dre
  3. Welke Passat? en welk boordnet? Soms kan het ook met VCDS... VCP gegevens zijn meestal voor Golf/Jetta, en niet altijd juist heb ik gemerkt. grtz, dre
  4. Toch wel... maar er staat geen tekst bij in VCDS. De afbeeldingen zijn van een 3C8 boordnet, identiek aan hetgeen origineel in je CC zit... grtz, dre
  5. Je zou met byte 2 bit 5 kunnen proberen en DRL als stadlicht laten werken... (niet gedocumenteerd bij VCDS) je kleine stadlichtjes in de koplamp niet meer mogen aangaan. DRL dimming is dan weer in te stellen met byte 20. Mogelijk kan je ook nog iets instellen in dat verband met byte 25 bit 3 (ook weer niet gedocumenteerd bij VCDS), maar ik denk eerder dat deze de stadlichtjes altijd aanlaat, ook bij DRL... Grtz, dre
  6. CD player uitvinken... Media player blijft dan ook actief. Stukje van mijn codering van de RNS met Media player werkend : grtz, dtre
  7. dreke

    Van canbus naar linbus..

    @BonnyDat weet ik... daarom zei ik ook. De enige manier om dat te weten te komen is dat iemand de ombouw doet naar een nieuwe CCM met de oude ruitmotoren. grtz, dre
  8. dreke

    Van canbus naar linbus..

    @Bonny, De code die je ziet is voor een 3AA module, en daar kan je instellen voor CAN of LIN. Die van mij is kessy, maar gebruikt dezelfde labelfile als de "gewone", dus bij een normale 3AA comfort module zou dat ook moeten kunnen... Nu heeft Ronald ook een kessy module zie ik... En inderdaad, een CC is van na 2008 en heeft dus altijd LIN. Succes ermee! grtz, dre
  9. dreke

    Van canbus naar linbus..

    Stukje uit de log van m'n 2006, omgebouwd naar LIN : ------------------------------------------------------------------------------- Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MAX2.lbl Part No: 1K0 959 702 L Component: Tuer-SG 024 2439 Coding: 0000502 Shop #: WSC 05311 000 08193 VCID: 387B2CD33093 No fault code found. Deze hebben dus ook een apart adres. Het gaat hier wel over de kessy module uit een 3AA (bovenaan staat SW en HW nummer)... daar staat duw wel degelijk die byte vermeld. grtz, dre
  10. Hen, Meet je dan ook aan de bovenzijde van zekering 1 - 4 - 5 en 7 geen spanning? Die komen nl. allemaal van dezelfde voedingslijn. Via een relais (B9 - op het boordnet) van SB30 (zekering 30 in de motorruimte) grtz, dre
  11. dreke

    Van canbus naar linbus..

    Ik weet niet dat het iets uithaald, maar je kan in je Comfort module instellen dat je achterdeuren CAN of LIN zijn... Byte 17 bit 6. Als het goed zit zouden Can deuren moeten blijven werken met de gewone set-up... maar zeker is het natuurlijk niet. Grtz, dre
  12. Heb je SC24 (5A zekering)doorgemeten? Deze geeft spanning aan de schakelaar, niet de spanning voor de lamp 24 - Zekering 24 in zekeringenhouder C -SC24- 5A (manuele bak) 20A (DSG) - Schakelaar achteruitrijlampen -F4- Multifunctieschakelaar -F125- Regelapparaat voor automatische versnellingsbak -J217- Mechatronica voor versnellingsbak met 2-voudige koppeling -J743- plaats van de schakelaar bij een manuele bak : positie 2 op de tekening (tussen de starter en de zijkant van de bak. grtz, dre
  13. dreke

    Soort knak op drempels

    Hmm... ook eens kijken dus. Ik heb geen "knak" bij een drempel, maar alleen in bochten. Als de auto een beetje gaat overhellen is er de knak, en daarna bij de bocht andersom weer, de knak zit altijd links-voor, me ook al rot gezocht wat het zou kunnen zijn. Ik was aan het denken aan het lager bovenaan de veerpoot... grtz, dre
  14. dreke

    3C Motorolie 2.0 tdi CBBB

    Dat is ongeveer 4 liter, met filter iets meer, exact kan ik het niet zeggen, maar het staat wel waarschijnlijk in je onderhoudsboekje. Ik koop altijd een bus van 5 liter om de olie te wisselen. Let wel dat je de juiste specs gebruikt (voor DPF), anders gaat die olie verbruiken, ik spreek uit ervaring! grtz, dre
  15. dreke

    Off line Long Coder

    Versie 1.0.0.24 beschikbaar. Dankzij @Diver nog wat foutjes uitgehaald. Download hier, alle files in één pakket. grtz, dre
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden