Ga naar inhoud

  • 0

PASSAT 3C TDI terugroep aktie VW!!


3errors

Vraag

Zal natuurlijk niet in Nederland gaan gebeuren :angry: , maar wie weet...

 

Onderstaande van 'onze' Duitse tegenhanger geplukt.

 

Ich bin heute über folgende interessante Neuigkeit gestolpert, welche ich Euch auf keinen Fall vorenthalten möchte.

Volkswagen lässt in England alle anfälligen PPD Elemente mit einer Feldaktion (23H9) tauschen.

(Seit dem 01.10.2010 gibt es nämlich überarbeitete PPD Elemente!)

 

Hier ein Auszug aus dem Anschreiben.

... This is a brief précis of the VW UK Service Action 23H9 regarding Piezo pump injectors.

 

The repair instructions are contained in Technical Product Information (TPI) transaction number 2027647

 

This applies to 2.0TDI PD Golf, Passat, and Touran with PD Piezo Injectors

 

There are approximately 78,800 (model years 2006 – 2010) affected vehicles in the UK.

 

Owners will receive communications from Volkswagen UK on a phased basis.

 

The following vehicles with the engine codes listed are affected.

 

Passat 3C 2006-2008 with the BKP, BMA, BWV, BVE, BKP, BVE, BMA, BWV, BMR, and BUZ engines

 

Golf 5 2006-2009 with the BMN engine

 

Touran 2006-2010 with the BMN engine

 

Technical background

 

On some vehicles with the 2.0l TDI engine, deposits can settle on the Piezo pump injector elements because of dirty engine oil. This can lead to running problems. Not all vehicles are affected by this campaign! On the affected vehicles the Piezo pump injector elements must be checked and if necessary replaced. Please make sure that on the affected vehicle the check and repair of all open campaigns/measures are performed during the workshop visit.

 

Parts to be fitted as part of this campaign.

 

1x Campaign 23H9 sticker 000 010 006

1x Wiring loom adapter 03G 971 033 M

4x Adjustment screw WHT 000 530

5x M8x58 socket head bolt N 105 811 01

8x M6x88 socket head bolt 03G 103 385 A

4x Pump injectors

 

If the vehicle is listed in the system as not completed, check whether a campaign sticker with the entry "23H9 date/stamp" is attached in the spare wheel well area (next to data sticker):If the campaign sticker is attached, the campaign has already been performed. Make the entry “23H9 date/stamp” in the service schedule under “Space for workshop entries”.

 

campainsticker.jpg

 

If the campaign sticker with entry "23H9" is not fitted, carry out the work according to the repair instructions.

 

Identifying the potentially faulty injectors.

 

Remove cam cover and check the part number –see arrow- on the pump injector element. All pump injector elements with the part number 03G 130 073 D or 03G 130 073 M must be replaced. All other pump injector elements are correct and must not be replaced.

 

faultypiezoinjectors.jpg

Ich war heute schon mal so nett und habe Autobild sowie das KBA informiert, mit der bitte um Klärung warum diese Feldaktion nicht auch für Deutschland gilt.

 

out.jpg

Zou mogelijk een hoop ergenis schelen bij de eigenaren :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Dankje Antoine ;)

 

Alle 4 vervangen :D

 

Ik merkte gelijk dat die met koude motor stukken stiller loopt. Met het accelereren lijkt het erop dat die het ietsjes soepeler doet en verder merk ik er niks/weinig van.

 

Ze zouden me bellen, dus ik wachten, wachten en wachten, krijg ik een sms van hun :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook een trotse bezitter van een BKP Passat. Donderdag gaat de mijne terug voor actie 23H9, ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

 

Half december is bij mij ook al een verstuiver vervangen nadat ik stil kwam te staan op de snelweg. Deze verstuiver is toen al onder coulance vervangen en ik had het gevoel dat mijn auto toen al veel beter reed dan daarvoor. Afgelopen weekend viel hij weer uit vandaar dat deze actie mij wel erg goed uitkomt. :-)

 

Wat zijn de ervaringen van de rijders die al terug zijn geweest voor deze actie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben ook een trotse bezitter van een BKP Passat. Donderdag gaat de mijne terug voor actie 23H9, ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

 

Half december is bij mij ook al een verstuiver vervangen nadat ik stil kwam te staan op de snelweg. Deze verstuiver is toen al onder coulance vervangen en ik had het gevoel dat mijn auto toen al veel beter reed dan daarvoor. Afgelopen weekend viel hij weer uit vandaar dat deze actie mij wel erg goed uitkomt. :-)

 

Wat zijn de ervaringen van de rijders die al terug zijn geweest voor deze actie?

 

Hier staat wel wat, de laatste 2/3 pagina's

 

viewtopic.php?f=185&t=47843&start=150

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dankje Antoine ;)

 

Alle 4 vervangen :D

 

Ik merkte gelijk dat die met koude motor stukken stiller loopt. Met het accelereren lijkt het erop dat die het ietsjes soepeler doet en verder merk ik er niks/weinig van.

 

Ze zouden me bellen, dus ik wachten, wachten en wachten, krijg ik een sms van hun :lol:

Mooi werk Ozzy, heel goed dat ze alle 4 vervangen zijn. Ik kreeg vandaag een telefoontje van ze er bij mij ook 4 gaan vervangen. Heb ik al die tijd toch geluk gehad dat er niet wat gesneuveld zijn. Hij staat nu al op 240.000.

Hoe gaat het eigenlijk met de mensen die de afgelopen jaren hier al een fiks bedrag aan kwijt zijn geweest? Krijgen die alsnog een schadeloosstelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe gaat het eigenlijk met de mensen die de afgelopen jaren hier al een fiks bedrag aan kwijt zijn geweest? Krijgen die alsnog een schadeloosstelling?

 

Ik wens ze veel succes, ze gaan het waarschijnlijk nogal moeilijk krijgen. Me pa kent zo iemand, die vorig jaar in Duitsland €1600 heeft af zitten tikken voor 4 verstuivers, hoewel 1600 voor 4 verstuivers eigenlijk een normale prijs is, als ik zo naar het papiertje kijk wat ik kreeg.. :roll: (anderen hebben 1000 voor 1tje betaald)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hier is mijn brief heen, mevrouw weet "van de hoed en de rand" :-)

 

Pon's Automobielhandel B.V.

t.a.v. Volkswagen Klantenservice mevr. A. Fokker,

Antwoordnummer 6,

3800 VB Amersfoort

 

Die naam komt me bekend voor, uit een topic, waar iemand een brief richting PON deed en een vage brief (volgens mij) terug kreeg van haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben heel benieuwd hoe ze nu reageren op je brief. Anders proberen met meerdere gedupeerden hier van het forum wat op te stellen. Het kan toch niet zo zijn dat ik nu 4 verstuivers cadeau krijg terwijl jij of iemand anders hier een paar maanden geleden nog zo'n 1000 euro per stuk voor neer moest tellen. valt me trouwens op dat de rekening van Ozzy erg laag is, Weet haast bijna zeker dat als je het zelf af had mogen tikken niet voor dit bedrag klaar was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben heel benieuwd hoe ze nu reageren op je brief. Anders proberen met meerdere gedupeerden hier van het forum wat op te stellen. Het kan toch niet zo zijn dat ik nu 4 verstuivers cadeau krijg terwijl jij of iemand anders hier een paar maanden geleden nog zo'n 1000 euro per stuk voor neer moest tellen. valt me trouwens op dat de rekening van Ozzy erg laag is, Weet haast bijna zeker dat als je het zelf af had mogen tikken niet voor dit bedrag klaar was.

 

Zit geen arbeidsuren en BTW bij, dan zou het waarschijnlijk eerder rond de 3000 euro liggen, ipv 1600 ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

prijsopgave bij Huiskes Kokkeler (Hengelo) was destijds bijna € 1200,00 (voor 1 pompverstuiver, incl. arbeid en kabelboom), vond ik wel iets teveel.

een VW specialist heeft het destijds gedaan voor ca. € 650,00, dus ik vind die ge-poste rekening ook wel erg geflatteerd.

(en dat dan 3x in 6 maanden tijd, waarvan één keer twee pompverstuiver tegelijk, maakt het iets goedkoper :x )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

Ik heb dit hele topic doorgelezen en kan helaas bevestigen dat ik ook alle genoemde klachten inmiddels heb meegemaakt. 2011 begon de elende op een snelweg in duitsland met een pompverstuiver en nu na meerdere "onderhoud" bezoekjes bij de VW garage ook in aanmerking voor de terugroep actie gekomen. Vandaag de auto weer opgehaald.

 

Mij grote vraag is nu, na zo'n €2500,- aan kosten. Is het dan nu ook echt voorbij met de klachten! ??

 

Na alles wat er vervangen is zou je zeggen dat de motor weer als nieuw moet zijn maar mijn vertrouwen is dusdanig laag dat ik hier de vraag ook maar even stel.

Rudolf

 

vw passat, 2.0 tdi 140pk, 145.000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo,

Ik heb dit hele topic doorgelezen en kan helaas bevestigen dat ik ook alle genoemde klachten inmiddels heb meegemaakt. 2011 begon de elende op een snelweg in duitsland met een pompverstuiver en nu na meerdere "onderhoud" bezoekjes bij de VW garage ook in aanmerking voor de terugroep actie gekomen. Vandaag de auto weer opgehaald.

 

Mij grote vraag is nu, na zo'n €2500,- aan kosten. Is het dan nu ook echt voorbij met de klachten! ??

 

Na alles wat er vervangen is zou je zeggen dat de motor weer als nieuw moet zijn maar mijn vertrouwen is dusdanig laag dat ik hier de vraag ook maar even stel.

Rudolf

 

vw passat, 2.0 tdi 140pk, 145.000 km

 

Het is vzv ik weet nog niet voorgekomen dat Siemens verstuivers na vervanging opnieuw kaduuk gingen, zit echt in de 1e serie vanaf 2005 met motorcode BKP. E.e.a. Is ondertussen flink verbeterd, Siemens regelt de brandstofdosering in de verstuiver met een klepje die door Piezo kristallen wordt bediend en Bosch met een magneetspoel. Ondertussen zijn er ook al verstuivers van Bosch met Piezo bediening, techniek en kwaliteit zijn verbeterd. Dus na vervanging kun je nog wel een keer problemen krijgen maar normaal gesproken niet met de verstuivers :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hier is mijn brief heen, mevrouw weet "van de hoed en de rand" :-)

 

Pon's Automobielhandel B.V.

t.a.v. Volkswagen Klantenservice mevr. A. Fokker,

Antwoordnummer 6,

3800 VB Amersfoort

 

Tja wat wil je met zo´n naam. Eerst onze vliegtuigbouwer om zeep helpen en dan maar verder klooien bij VW?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, ik ben Justin en stel me graag bij deze even voor.

 

Ik ben woonachtig in de omgeving Emmen.

 

Aanvankelijk wilde ik mijn Passat uit 2008 2.0tdi 170pk DSG (getuned naar 200 nogwat) inruilen in DLD vorige week, daar zagen ze dat de auto in aanmerking kwam voor de terugroep aktie (pompeduse element) injectoren in aanmerking kwam. Na controle bleek dat er de verkeerde types in zaten en deze zijn alle 4 kosteloos vervangen voor nieuwe verstuivers.

Kreeg ook een gratis leenauto mee. Inruilen was niet mbt technische problemen trouwens. Daar vertelden ze me dat dit bij iedere VW dealer kostenloos gedaan wordt. Ook in nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En ik ben nu ook de gelukkige eigenaar van nieuwe verstuivers, nu zijn ze alle 4 vervangen (2 vorig jaar bij vorige eigenaar). Dat terwijl er vroeger al een vervanging was geweest. Omdat de history te ver terug was, is voor de zekerheid gekozen de 2 toch te vervangen. Ik heb toch het gevoel, dat ie nu feller optrekt en motor wat mooier loopt. Zeker omdat ik zaterdag een paar keer een hikje voelde als ik acceleerde, misschien net op tijd vervangen? Of het zit tussen mijn oren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden