Ga naar inhoud

  • 0

PASSAT 3C TDI terugroep aktie VW!!


3errors

Vraag

Zal natuurlijk niet in Nederland gaan gebeuren :angry: , maar wie weet...

 

Onderstaande van 'onze' Duitse tegenhanger geplukt.

 

Ich bin heute über folgende interessante Neuigkeit gestolpert, welche ich Euch auf keinen Fall vorenthalten möchte.

Volkswagen lässt in England alle anfälligen PPD Elemente mit einer Feldaktion (23H9) tauschen.

(Seit dem 01.10.2010 gibt es nämlich überarbeitete PPD Elemente!)

 

Hier ein Auszug aus dem Anschreiben.

... This is a brief précis of the VW UK Service Action 23H9 regarding Piezo pump injectors.

 

The repair instructions are contained in Technical Product Information (TPI) transaction number 2027647

 

This applies to 2.0TDI PD Golf, Passat, and Touran with PD Piezo Injectors

 

There are approximately 78,800 (model years 2006 – 2010) affected vehicles in the UK.

 

Owners will receive communications from Volkswagen UK on a phased basis.

 

The following vehicles with the engine codes listed are affected.

 

Passat 3C 2006-2008 with the BKP, BMA, BWV, BVE, BKP, BVE, BMA, BWV, BMR, and BUZ engines

 

Golf 5 2006-2009 with the BMN engine

 

Touran 2006-2010 with the BMN engine

 

Technical background

 

On some vehicles with the 2.0l TDI engine, deposits can settle on the Piezo pump injector elements because of dirty engine oil. This can lead to running problems. Not all vehicles are affected by this campaign! On the affected vehicles the Piezo pump injector elements must be checked and if necessary replaced. Please make sure that on the affected vehicle the check and repair of all open campaigns/measures are performed during the workshop visit.

 

Parts to be fitted as part of this campaign.

 

1x Campaign 23H9 sticker 000 010 006

1x Wiring loom adapter 03G 971 033 M

4x Adjustment screw WHT 000 530

5x M8x58 socket head bolt N 105 811 01

8x M6x88 socket head bolt 03G 103 385 A

4x Pump injectors

 

If the vehicle is listed in the system as not completed, check whether a campaign sticker with the entry "23H9 date/stamp" is attached in the spare wheel well area (next to data sticker):If the campaign sticker is attached, the campaign has already been performed. Make the entry “23H9 date/stamp” in the service schedule under “Space for workshop entries”.

 

campainsticker.jpg

 

If the campaign sticker with entry "23H9" is not fitted, carry out the work according to the repair instructions.

 

Identifying the potentially faulty injectors.

 

Remove cam cover and check the part number –see arrow- on the pump injector element. All pump injector elements with the part number 03G 130 073 D or 03G 130 073 M must be replaced. All other pump injector elements are correct and must not be replaced.

 

faultypiezoinjectors.jpg

Ich war heute schon mal so nett und habe Autobild sowie das KBA informiert, mit der bitte um Klärung warum diese Feldaktion nicht auch für Deutschland gilt.

 

out.jpg

Zou mogelijk een hoop ergenis schelen bij de eigenaren :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Vandaag bij Century in Assen geweest.

Alle verstuivers worden vervangen. Moest hier een nieuwe afspraak voor maken want dat kon vandaag niet meer :?:

Volgende week maandag de auto weer heen brengen en dan worden ze vervangen.

 

Wat een gedoe, eerst klepdeksel eraf en volgende week weer? Staan de verstuivers nu soms in backorder :(

Enfin Jaap, na volgende week kun je weer 300.000 km rijden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgende week afspaak bij Pouw Deventer ^^ had ze situatie uitgelegd en aangegeven terugroepcode bla bla via passatforum.

 

Had ze ook aangegeven dat ik bij universele garage zit..geen probleem gaven ze aan dit is een VW actie die wij kostenloos oplossen.

 

duzzz..volgende week denk ik 4 nieuwe injectoren en kabelboompie...ik vermoede trouwens dat de injectoren al iets minder waren (minder goed starten bij warme motor)en heb ik begin ooit keer motorlampje geel zien branden..niets te zien destijds in vacom..maar jah ^^

 

Maar is kijke of pouw zijn werk goed doet..heb er alle vertrouwen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die van mij rijd nog steeds goed. Bij de dealer deed ik een koude start en toen schokte/hikte die een beetje de eerste 2/3 seconde, dat is niet nog is gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Misschien zat er nog een beetje lucht in het brandstofsysteem....

 

Dat kan... maar de Passat is de werkplaats uitgereden, ik vind het dan wel vreemd dat toen niet het brandstofsysteem is ontlucht, maarja maakt niet uit, het gaat erom dat het beestie goed rijd en dat doet ie ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gister zijn de 4 verstuivers bij de dealer onder garantie vervangen. Altijd fijn om 2000,- van Pon kado te krijgen :-P.

 

Motor loopt een stukje rustiger en is zoals het nu lijkt wat zuiniger. Ook lijkt het erop of de motor iets meer diesel krijgt. Bij volgas nu iets een pluimpje. Maar eerst maar een paar km's maken en kijken hoe ze het doen als ze ingelopen zijn.

Schakelen doet de DSG nu ook weer wat smeuiger. De oude verstuivers waren dus wel weer wat vervuild....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maandag gaat de passie naar pouw deventer voor een verstuiver date :-)

 

VW passat highline 2.0 tdi 136 PK 2006 (geimporteerde belg)met BMA motorcode ^^ ben benieuwd of mijn passie verkeerde verstuivers heeft die vervangen gaan worden.

 

Iemand al zijn passie naar pouw deventer gestuurd voor verstuivers? wat is de ervaring bij die club?..hoop dat ze netjes met mij passie omgaan. :D:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thedownloader en ik zijn er geweest, allebei 4 nieuwe verstuivers erin, alleen helaas waren we de auto 2/3 dagen kwijt.

 

Degene die naar Autohaas Zutphen gingen, kregen de auto binnen 2/3 uur terug... :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
m'n broer z'n passie staat al twee dagen bij de dealer,moet ie zich veplaatsen met een polo :mrgreen:

 

Beter dan een fiets... (die kleine chinese gebruiken...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen de auto bij Autohaas achtergelaten. Ik kreeg een fijne leen-polo voor slechts € 15,- Toen ik mijn auto aan het einde van de dag ging ophalen kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat ik nog maar één slechte pompverstuiver had. Nadat we de hele reparatiegeschiedenis van de auto hadden nagelopen ( mooi om te zien dat elk boutje welke ooit in de auto is verwisseld in de computer staat) kwamen we tot de conclusie dat er nu 4 goede verstuivers inzitten.

 

Ik ben een happy camper ( al kwam ik er ook achter dat mijn cylinderkop niet zou oud is als ik dacht ;-) )

 

Oh ja, mocht iemand nog twijfelen over een VW-dealer om te bezoeken, deze krijgt twee duimpjes omhoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hm bij de mijne zijn afgelopen week dus 3 verstuivers vervangen, op cilinder: 2,3 en 4. Deze zaten 'onder de limiet'. (vraag me af hoe ze dit hebben getest?).

Maar goed, qua prestaties en spinnen van de motor kon ik niets nieuws ontdekken.

 

Tot de avond erna, en vanochtend. Savonds erna trapte ik de motor in een noodloop, bij uitlezen zag ik een storing op cilinder 2 en een turbodrukverschil.

Even resetten met VCDS en verder (zou niet de 1e keer zijn dat ik zelf de computer moest resetten).

 

Tot ik vanmiddag weer een noodloop trapte door iemand in te halen, dus maar ff uitlezen:

 

--------------------

Friday,08,February,2013,18:32:15:37412

VCDS Version: Beta 11.8.0

 

Address 01: Engine Labels: 03G-906-018-BKP.clb

Control Module Part Number: 03G 906 018 A HW: 03G 906 018 A

Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.1 G 9723

Software Coding: 0000078

Work Shop Code: WSC 00352 211 58112

VCID: 234F9E289CCC

2 Faults Found:

 

17673 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241): Regulation Range Not Reached

P1265 - 007 - Short to Ground - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100010

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Reset counter: 35

Mileage: 241543 km

Time Indication: 0

Date: 2013.02.08

Time: 07:36:56

 

Freeze Frame:

RPM: 1568 /min

Text: 112 Nm

Speed: 49.0 km/h

Load: 49.4 %

Text: 4.750 uF

Text: 16.50 mJ

Text: 6 mJ

Pressure: 184.32 bar

------------------------

 

hm... ontdanks de verstuivers op 2,3,4 en de kabelboom zijn vervangen deze foutmelding?

Dinsdag maar ff reklameren bij Huiskes-Kokkeler in Oldenzaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden